מנוע ההכנסות העיקרי של פייסבוק הוא פלטפורמת הפרסום שלה. היתרון העצום הטמון בכוחה של הרשת החברתית הזו הוא היכולת להפנות מסרים שיווקיים ופרסומיים לקהלים מאוד מדויקים. הרשת מספקת שירות של מודעות פרסום בפייסבוק המפוזרות על פני הרשתות החברתיות באתר כאשר רק חברים רשומים יכולים לצפות באותן מודעות, כתוצאה מכך ניתנת לבתי עסק אפשרותלפרסם וליצור קשר ממוקד יותר עם מבקרים באתר. המגמה היום היא לא להסתפק במודעה המוגדרת על פימילות מפתח כמו בגוגל אלא לנסות ולהתאים את המודעה לסגנון החיים ולייצר פילוח קהל יעדמדויק יותר ובדגש על העדפות הגולשים.
מבחינה זו פייסבוק מספק פלטפורמה נוחה מאוד עבור המפרסמים מכיוון שכל מי שנרשם כמנוי בפייסבוק משאיר אחריו פרטים אישיים כגון מין, גיל, מצב משפחתי,מקצוע ועוד. אם אתם למשל רוצים לפרסם מוצר לגברים נשואים בני 40 באנגליה,לא תדעו מי הם אבל המודעה שלכם, שכוללת טקסט ותמונה, תופיע בפניהם כאשר הםיתחברו לרשת החברתית. כך תזכו לחשיפה ממוקדת ואיכותית.
החלק הבא במאמר ינחה אתכם כיצד לנהל קמפיין פרסומי יעיל בעידן הרשת החברתית הוירטואלית.
בפייסבוק קיימים מגוון סוגי קמפיינים אשר מסייעים למפרסמים ולמנהלי הקמפיינים להשיג את המטרות השיווקיות אשר הגדירו לעצמם מראש. מבין הסוגים השונים, בחרנו להתמקד בפופולריים ביותר.
הגדלת התנועה באתר (הקלקות - Click to Website) - המטרה של קמפיין זה היא להגדיל את התנועה של הגולשים באתר היעד או בדף הנחיתה של חברה/בית עסק. הרעיון הוא לחשוף את הגולשים לשירותים ולמוצרים של החברה, לעורר את המודעות והשאיפה היא להגדיל את ההמרות.
המרות באתר (Website Conversion) - המטרה המרכזית הינה להוביל את הגולשים לביצוע רכישה/המרה באתר יעד או דף הנחיתה. בטרם הרצת הקמפיין יש להטמיע קוד המרות של פייסבוק בדף התודה המתקבל לאחר הזנת פרטים בטופס.
הגדלת הצפיות בסרטוני וידאו (Video Views) - במידה ולחברה יש סרטים חדשים או קליפים על מוצרים ושירותים, מומלץ לפרסם אותם בפייסבוק ולחשוף את קהל היעד לאותם המוצרים.
הגדלת מספר הלייקים לעמוד עסקי (Page Likes) - באמצעות מודעות המפרסמות את הדף העסקי בפייסבוק נוכל לגרוף יותר לייקים ובשלב השני להפנות מסרים שיווקיים לאותם הגולשים.
שיווק מחדש (Remarketing) - באמצעות הטמעת קוד שיווק מחדש של פייסבוק בדף נחיתה או אתר יעד ניתן לצבור קהלים פוטנציאלים ולהפנות להם מסרים פרסומיים.
על מנת להכין קמפיין פרסום מקצועי בפייסבוק נדרשת הכרה לעומק של סוגי מסעות הפרסום האפשריים בפייסבוק, חלקם יעילים יותר וחלקם פחות. כמובן שמומלץ להכיר גם את קהלי היעד הפעילים ברשת החברתית כדי לדעת איך לנתב עבורם את המודעות והמסרים השונים.
- פלטפורמת הפרסום בפייסבוק מציעה מס' סוגי מודעות שונות (מודעה ראשית לניוזפיד, מודעה בצד ימין למטה, מודעה מותאמת לנייד). סוג חדש של מודעה הוא מודעה המציגה תמונות ותיאור קצר של עד 5 מוצרים (Multi-product) השימוש במודעה מומלץ עבור בתי עסק וחברות אשר מוכרים מגוון מוצרים ומעוניינים לשווק אותם בפייסבוק
- נסחו את כותרת המודעה שלכם (עד 25 תווים כולל רווחים) ואת התוכן עבור גוף המודעה (עד 135 תווים כולל רווחים) במקום המיועד לכך. ניתן גם (ואף מומלץ) לשים תמונה. גודל התמונה צריך להיות 110px רוחב 80 px גבוה.
- מומלץ להוסיף כפתור מתחת למודעה - אופציה חדשה שפייסבוק מאפשרת (Learn More) ועוד.
- עכשיו עליכם להחליט אם אתה רוצים להפנות את הגולשים לאתר אינטרנט חיצוני, דף נחיתה חיצוני או להפנות לדף פרופיל או אירוע בתוך פייסבוק . אם אתם כבר מנהלים של דף בפייסבוק, קבוצה, אירוע, או יישום, תוכלו לבחור אותו מתפריט אפשרות.
אבי סבג, מנהל בית הספר "מוסררה".