Menu
077-3451111
יש לא מעט מכללות שמציעות לימודי PPC בישראל. איך מחליטים היכן כדאי ללמוד? מה כדאי לברר לפני ההרשמה לקורס? מה לשאול לפני שמוציאים את כרטיס האשראי ומשלמים? מה אמת ומה שקר בין שלל ההבטחות?
4d8c9898b5bb88437f053c8b957f47f3

מדריך קצר זה נועד לעשות לכם קצת סדר בראש על מנת שתקבלו את ההחלטה הנכונה.

חברות שמציעות קורסי PPC הן חברות שבדרך כלל מבינות בפרסום, לכן סביר שתמצאו ברשת פרסומים מושכי עין ותשומת לב, דפי נחיתה מושקעים עם תמונות של מובילים בתעשייה ובעיקר הרבה הרבה הבטחות. חלקן מוגזמות וחלקן לא נכונות או לא מדויקות.

אני לא אזכיר כאן שמות של מכללות ואשאיר לקוראים להחליט בעצמם.

המרצים בקורס
הרבה מאוד מכללות מתפארות בשלל מרצים ממובילי התעשייה ואף מקשטות את העמוד הראשי של המוסד בתמונותיהם.
בפועל - מרצה אחד שניים או שלושה מעבירים את הקורס וכנראה לא תזכו לפגוש ולשמוע את כל אותם מרצים שפניהם מוצגות באתר. חלק מהמכללות אף יבחרו את המרצה הזול ביותר שיסכים להעביר את הקורס.
הפתרון - לשאול מי בדיוק ירצה בקורס וכמה שעורים ולא להסתפק בתשובה כללית של " מגוון מרצים" או "אלו שמופיעים באתר האינטרנט". לדרוש התחייבות למרצה הראשי ולמרצים האורחים.

וותק המכללה
הרבה מכללות מציאות את הקורס בפעם הראשונה או השנייה ומציגות וותק רב והרבה ניסיון בתחום.
בפועל - המכללה אולי וותיקה אך הקורס חדש ואתם לא מעוניינים להיות שפני הניסוי. הדבר גם לא יסייע לכם למצוא תעסוקה בתחום לאחר מכן.
הפתרון - לשאול כמה פעמים הועבר הקורס במתכונתו הנוכחית במכללה. לברר כמה פעמים המרצה הראשי של הקורס העביר את הקורס במכללה.

השמה מובטחת
מכללות רבות מבטיחות שהן ימצאו לכם מקום עבודה ומכריזות מרכז השמה המאושר על-ידי משרד התמ"ת. עסק יכול להוציא אישור כזה ממשרד התמ"ת בעבור כמה עשרות שקלים.
בפועל - לא ניתן להבטיח השמה, אלא אם כן מדובר בהעסקה על ידי המכללה המעבירה את הקורס ו/או בחברה אחרת המצהירה על שיתוף פעולה עם אותה המכללה, כאשר במקרה זה הדבר יבוא לידי ביטוי כבר בפרסום לפני תחילת הקורס ובאופן מפורש. בכל מצב דברים אחר, כנראה שמדובר במילים יפות ללא כיסוי, בהבטחות ללא גיבוי ולכן כנראה שהסוף חסר סיכוי. וחבל.
נכון לסוף 2017 הביקוש לעובדים בתחום ה-PPC גבוה מההיצע ולכן כל מי שטוב ככל הנראה ימצא עבודה בקלות. בעידן האינטרנט והלוחות האינטרנטיים הערך המוסף של משרדי השמה לא גדול. חשוב יותר להגיע למקום עבודה חדש כאשר אתם שולטים בחומר.
הפתרון - לא להתרשם מהבטחות של "השמה מובטחת" או "מכללה מאושרת ע"י משרד התמ"ת". אם אתם מוכשרים בתחום אתם תמצאו עבודה בקלות יחסית.

שכר בגובה 12,000 ש"ח -14,000 ש"ח מובטח בסיום הקורס.
חלק מהמכללות מבטיחות, מעבר להשמה, גם שכר מובטח בגובה של 12,000 ש"ח ויותר.
בפועל - השכר המוצע לבוגרי קורס נע בדרך כלל בין 6,500 ש"ח - 8,000 ש"ח. חיילים משוחררים ללא ניסיון פחות. בעלי תארים אקדמאים או ניסיון רלוונטי, קצת יותר.
הפתרון - מכללה שמציעה שכר הגבוה מ -8,000 ש"ח להחתים אותה על חוזה מחייב. בדרך כלל, כבר כשתבקשו אישור בכתב שהמכללה עומדת מאחורי הדברים, תבחינו כיצד נציג המכללה מנסה להתנער מהבטחה כזאת.

כיתות הלימוד
חלק מהקורסים מתנהלים בכיתות מחשבים מאובזרות וחלק מהקורסים מתנהלים בכיתות לימוד רגילות (ללא מחשבים וללא אפשרות תרגול נוחה). לעיתים קורסים כאלו אף מתנהלים בצפיפות, בחברה שהסבה את חדר הישיבות שלה לכיתת לימוד.
בפועל - אולי תראו בתמונה באתר המכללה כיתת מחשבים אבל השיעורים עשויים להתקיים בכיתה קטנה וצפופה ללא מחשבים.
הפתרון - לברר היכן יתקיים הקורס. האם בכיתה רגילה או בכיתת מחשבים. יש מכללות שיחייבו אתכם להגיע למכללה על מנת לשמוע את מחיר הקורס. כדאי לזכור שגם מיופי ופאר לא כדאי להתלהב יתר על המידה

המלצות
כמעט בכל אתר של מכללה תמצאו המלצות של בוגרים, אפילו במכללות שמעבירות את הקורס בפעם הראשונה. הבעיה היא שתמיד ההמלצות חיוביות (בלי קשר אם הן אמיתיות או לא) לכן חשוב להגיע למגוון רחב של חוות דעת.
בפועל - אנו עדים אך ורק לחוות דעת חיוביות למרות שיכול להיות ש -80% מחוות הדעת הן שליליות אך הן לא מוצגות באתר.
הפתרון - לחפש חוות דעת על המכללה מחוץ לאתר המכללה. לשאול אנשים בתעשייה. אם מקבלים המלצות דרך רשתות חברתיות - לבדוק את מהימנותן.

לסיכום - מקצוע ה PPC הוא מאתגר, מבוקש ומשתלם לכן מכללות רבות התחילו ללמד אותו. גם מכללות שאין להם שום קשר לעולם השיווק הדיגיטלי. ההחלטה היכן ללמוד היא חשובה ואפילו קריטית. לאדם מן השורה קשה מאוד לאמוד את ההבדלים בין המכללות השונות ולקבוע איזו תביא לו את הערך המקסימלי עבורו. על פניו מה שמציעות כלל המכללות נראה די דומה, אך בפועל הוא שונה לחלוטין, וכדאי לכם לבדוק זאת טרם הרשמתכם לקורס.

 

הוסף תגובה


מאמרים נוספים

16 מגמות שיווקיות צפויות ל 2018

 מגמות שיווק לשנת 2018 שנת 2018 בפתח, ויש מספר מגמות שיווקיות חדשות הצפויות להשפיע משמעותית על האסטרטגיה של השיווק הדיגיטלי.  להלן רשימה של 16 המגמות החשובות...

מהם השלבים בהכנת תכנית שיווקית

הקדמה תחילה חשוב לציין! תכנית עסקית איננה תכנית שיווקית. תכנית עסקית - תכנית עסקית היא מסמך מפורט שכולל היבטים רבים הקשורים בניהול העסק ותפעולו השוטף. בהיבטים אלה נכללים...

18 צעדים לקראת קמפיין פייסבוק מושלם

אז הצלחתם לפתוח קמפיין בפייסבוק. כל הכבוד. אבל גם הטירגוט המדויק ביותר שתעשו, גם התקציב הגדול ביותר שתשקיעו, כל זה לא יעזור אם המודעות שלכם לא יהיו...

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

2018 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר