Menu
077-3451111
כניסות: 1902

ה- title (להלן: הכותרת) של עמוד אינטרנט זהו הטקסט שמופיע בפס הכחול בראש חלון הדפדפן.

הכותרת היתה וככל הנראה תשאר אחד הקריטריונים החשובים ביותר בדרוג אתר במנועי החיפוש. שני הקריטריונים הנוספים הם הטקסט באתר והקישורים המובילים לאתר.שינוי הטקסט בכותרת יכול לשנות באופן דרמתי מיקום אתר בתוצאות החיפוש.

 

האם על שם חברה/אדם להופיע בתגית הכותרת:

זוהי אחת השאלות הנפוצות ביותר לגבי תגית הכותרת. התשובה המסתמנת היא שכן. מומלץ אפילו לשים את השם בתחילת הכותרת. אם חברתכם או שמכם הוא מותג מוכר אז ציון שם החברה אפילו הכרחי. אם אינכם מותג מוכר עדיין, והנכם מתכוונים להפוך לכזה - תגית הכותרת זהו צעד לקראת הגשמת מטרה זו. לא מספיק לשים רק את שמכם בתגית הכותרת, יש להוסיף ביטוי או שניים להעצמת המותג ושיפור הדרוג בתוצאות החיפוש. כך יוכלו למצוא את האתר גם גולשים שמחפשים את שם החברה וגם גולשים שמחפשים מוצר/שרות כלליים יותר שאתם מציעים.

 

על תגיות הכותרת להכיל ביטויי מפתח ממוקדים:

אם שם החברה שלכם הוא "משה כהן ובניו בע"מ" ואתם מציעים שירותי ראיית חשבון בראשון לציון, לא מספיק לשים בכותרת את השם "משה כהן ובניו בע"מ" אלא "משה כהן ובניו בע"מ. ראיית חשבון ראשון לציון". כחברת ראיית חשבון הממוקמת בראשון לציון רצוי שהאתר יופיע ברגע שגולש מחפש שרותי ראיית חשבון בראשון לציון (כמובן שמומלץ לבצע מחקר מילות מפתח כדי להבין מהם הביטויים הנפוצים ביותר בחיפושים).
ניתן להיות ממוקדים יותר אולם המיקוד צריך להעשות בהתאם לקהל היעד של האתר ולמחקר מילות המפתח שבוצע - אולי יעלה במהלך המחקר שהשימוש במילה רו"ח נפוץ יותר מהביטוי ראיית חשבון.
מומלץ לא להשתמש ביותר מ-12 מילים בכותרת. כמות גדולה של מילים ביטויים המופרדים בדרכים שונות (פסיק, נקודה פסיק, קו אנכי, מקף ועוד.) ידללו את איכות הביטויים בכותרת מבחינת מנועי החיפוש ומבחינת הגולשים. גולשים שלא יזהו מיד את הרלונטיות של הכותרת לחיפוש שלהם ידלגו על האתר וימשיכו לתוצאות החיפוש הבאות.
ניתן להיות יצירתיים בניסוח הכותרת אבל חשוב להשאר ממוקדים ומוכוונים לכיוון ביטויי המפתח.
יש להזהר מנסוחים מסורבלים. אין תגית כותרת מושלמת, ואין טעם לנסות למצוא אחת כזו. הפתרון הטוב ביותר הוא לנסות לבדוק את האפקט של כותרות שונות על דרוג האתר ועל כמות הגולשים שאותה כותרת מביאה לאתר.

 

השתמשו בטקסט העמוד באתר כמדריך לכתיבת הכותרת:

רצוי לא לנסח את כותרת העמוד עד שהטקסט בעמוד מוכן ונעשתה אופטימיזציה על העמוד. אם נעשתה עבודת אופטימיזציה מוצלחת כל המידע בנוגע לכותרת יופיע בעמוד. פשוט יש לבחור את ביטויי המפתח שבאמצעותם נעשתה אופטימיזציה לעמוד ולנסח כותרת בהתאם. אם אינכם מצליחים למצוא בעמוד את ביטויי המפתח סימן שלא נעשתה עבודת אופטימיזציה מוצלחת על העמוד ויש לשכתב את הטקסט.
מומלץ לא להעתיק משפט במדוייק מהעמוד עצמו. עדיף משפט ייחודי או רצף מילים מעניין בכותרת. זו אחת הסיבות שיש להזהר מכל מיני כלים ברשת המנסחים את הכותרת באופן אוטומטי. הם יכולים לשים בכותרת: את כתובת האתר, משפט מועתק מהעמוד, כותרת מהעמוד, ועוד. לעתים נדירות תרצו משפט זה ככותרות. החדשות הטובות בעניין זה הוא שלרוב הכלים יש דרכים לעקוף את האוטומיזציה ולנסח כותרות באופן ידני .

סיכום:

כותרת עמוד האינטרנט היא אחד משלושת הגורמים החשובים בדרוג עמוד אינטרנט במנוע חיפוש. לפיכך, חשוב לדעת לנסח אותה בהתאם למחקר ביטויי מפתח ולתוכן העמוד. חשוב מאד לנסח כותרת ספציפית ושונה לכל עמוד באתר שנעשתה בו אופטימיזציה, ולא להשתמש באותה כותרת בעמודים שונים.

 

 

הוסף תגובה


אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

2018 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר