איך לנהל בלוג מוצלח – 19 עצות שיעזרו לקדם את הבלוג שלכם

בלוג הוא אחד הכלים הפשוטים והבסיסיים ביותר באינטרנט. אנשים רבים מנהלים אחד והרשת מוצפת בבלוגים בכל תחום ובכל נושא. הקושי הוא ליצור בלוג מוצלח שימשוך תנועת גולשים משמעותית. ישנם בלוגים מצליחים מאוד, שמושכים אלפי קוראים ומפיצים את דבריהם לקהל רחב. ישנה אומנות שלמה סביב הפיכת בלוג לפופולארי. האומנות היא פשוטה לביצוע אבל דורשת מחויבות והשקעה. אם אתם רוצים שהבלוג שלכם יצליח, נשמח לחלוק איתכם את הידע שצברנו כיצד לעשות זאת נכון.
1. מקדו את התוכן שלכם לקהל שנוטה לחלוק ולהפיץ תכנים באינטרנט.
תחילה, החליטו על האסטרטגיה של הבלוג וקהל היעד שלו. השקיעו מחשבה בנטייה של קהל היעד שלכם לחלוק את התכנים שתפרסמו. באופן טבעי קהלים מסוימים יהיו בעלי נטייה גדולה יותר לשתף תכנים מאחרים. שימו לב גם לתכנים עצמם ולצורה בה הם מוצגים. פונטים יצירתיים, סרטוני ווידאו מעניינים ועובדות מרתקות מהווים תוספת חשובה שמושכת את קהל הקוראים ומעודדת אותם לשתף את התוכן. אל תשכחו להוסיף כפתורי שיתוף לכל תוכן שאתם מעלים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. שתפו תוכן במקומות בהם קהל היעד שלכם נוטה לגלוש.
בעבר מפרסמים היו משקיעים מיליונים על מנת לחקור ולברר היכן נוטים להסתובב על מנת לפרסם לקהל יעד ממוקד. הרי אין הגיון בפרסום ציוד ספורט לנשים בגילאי 65 ומעלה, כך גם אין טעם לשווק בלוג שעוסק בטרקטורונים באתרים ופורומים לגיל הרך. השקיעו זמן ועשו מחקר שוק. בררו היכן נמצאים הגולשים שיהיו קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. תחילה פיתחו חשבון והתחילו לקרוא מה אחרים כותבים ולאחר שתרגישו בטוחים בעצמכם התחילו להשתתף בדיונים עצמכם.

3. הקפידו שהבלוג שלכם יהיה ידידותי למנועי החיפוש.
מנועי חיפוש הם מקור בלתי נדלה לתנועה לאתר. למרות זאת, הרבה בלוגרים מתעלמים מכך ממגוון סיבות. רוב הבלוגרים היום לא מבינים את היתרון הגלום בקידום אתרים מכיוון שבעיניהם התחום נתפס כשלילי ומלא בשיטות להפצת ספאם. ניצול ההזדמנות הזו לקבלת תנועה מאסיבית לבלוג יכולה להיות בעלת ערך עצום לבלוגרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. השתמשו ברשתות החברתיות על מנת להפיץ ולפרסם את הבלוג שלכם.

לאחרונה פורסם שלטוויטר יש כבר מעל ל 465 מיליון משתמשים רשומים. בפייסבוק יש מעל 850 מיליון משתמשים פעילים. ב Google + יש כמעט 100 מיליון והמספר מטפס מידי חודש. ב LinkedIn רשומים מעל ל 130 מיליון משתמשים. יחד, רשתות אלה מושכים כמויות עצומות של זמן ועניין בקרב גולשי האינטרנט ברחבי העולם. רוב המשתמשים ברשתות החברתיות מתאימים לתיאור של גולשים "מפיצי תוכן" שצוין לעיל. אלו הם הגולשים שעשויים לעזור להפיץ את השמועה על הבלוג שלך לקהל רחב בהרבה. צרו קשר עם המשתמשים באתרים אלה, במיוחד עם אלו שאיתם אתם כבר חולקים קשרים אישיים או מקצועיים. התחילו לעקוב אחר בכירי התעשייה והגורמים המשפיעים בה. בסופו של דבר נצלו את הבמה שתינתן לכם ושתפו תוכן – הודעות שלכם מהבלוג, הודעות של עמיתים בתעשייה שלכם שכבר הרשימו אתכם וכל מה שאתם מרגישים שיש לו סיכוי להפוך לויראלי.

5. התקינו גוגל אנליטיקס ועקבו אחר הנתונים שמתקבלים משם.

אחד הדברים המומלצים על ידינו לבלוגרים ולבעלי אתרים בכלל הוא להשתמש בתוכנת גוגל אנליטיקס. התוכנה אינה כרוכה בתשלום ותאפשר לכם לראות נתונים רבים וחשובים על האתר או הבלוג שלכם. תוכלו לראות מה מקורם של הגולשים באתר. אילו מקורות הביאו תנועה איכותית לאתר ומה אחרים אומרים עליך ועל התוכן שלך כשהם מקשרים אליו. השימוש באנליטיקס קריטי כדי לדעת האם אתה מצליח, והיכן יכולות להיות לך יותר הזדמנויות. אל תתעלמו ממנו, אחרת לעולם לא תוכלו ללמוד מטעויות או לממש את הפוטנציאל של האתר שלכם.

6. הוסיפו גרפיקה, תמונות ואילוסטרציות
אם אתם יודעים ליצור גרפיקה, לצלם, לעשות אילוסטרציות או אפילו רק ליצור שרבוטים משעשעים, נצלו את הכישרון עבור הבלוג שלכם. על ידי העלאת תמונות, אתם יוצרים מקור נוסף לתנועה לאתר שלכם דרך האפשרות לחיפוש תמונות במנועי החיפוש, זאת מעבר לערך המוסף שתמונות מביאות לכל בלוג. כשאתם משתמשים בתמונות, אנו מאוד ממליצים לאפשר לאחרים להשתמש בתמונות באתרים שלהם באופן חוקי ובאישור, בצורה שתיתן לכם את הקרדיט המלא כיוצרי התוכן. אפשר לדוגמה להוסיף כיתוב בתחתית התמונות שמודיע על כך שאפשר לשתף את התמונה אולם רק תמורת קישור לפוסט ממנו התמונה יצאה.

7. בצעו מחקר מילים לפני כתיבת הפוסט
הדרך המרכזית להופיע במנועי החיפוש היא מיקוד של מונחים וביטויים שקהל היעד שלכם יכול להקליד במנועי החיפוש. קשה לדעת מה המילים האלה יהיו מבלי שתעשו קצת מחקר. למרבה המזל, יש כלי חינמי של גוגל שעוזר עם המחקר מילים – כלי מילות המפתח של AdWords. כאשר אתה כותב פוסט בבלוג, חשוב שמחקר מילות המפתח יתמקד בעיקר בשם ובכותרת של הפוסט. אופטימיזציה של פוסט בבלוג, במטרה למקד אותו למילת מפתח ספציפית, היא פעולה פשוטה מאוד. 80% מהערך של האופטימיזציה מגיע משימוש נכון ויעיל של הביטוי בכותרת הפוסט בבלוג, והיתר תלוי בכתיבת תוכן באיכות גבוהה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. קשרו ותפנו באופן קבוע לפוסטים שלכם ולפוסטים של אחרים.
האינטרנט אינו גוף סטטי, קוראים, בעלי אתרים, מנועי חיפוש ובלוגרים אחרים מעריכים קישורים. על ידי יצירת קישור לגיטימי ואמיתי לתוכן שלך, במקום רלוונטי לכך, אפשר למשוך תנועה לבלוג. חוץ מזה, בעלי אתרים אחרים בודקים באופן תדיר מי מדבר עליהם ומה אומרים. קישור לאתרים אחרים הוא דרך מעולה ליצור קשרים ולזכות בקישורים חוזרים, המלצות והפניות מאתרים אחרים, ובדרך להגדיל את נפח הגלישה בבלוג.

9. כתבו פוסטים אורחים בבלוגים של אחרים (וקבלו פוסטים שלהם אצלכם).
בתחילת הדרך קשה לשכנע בלוגרים אחרים שיאשרו לכם לכתוב בבלוג שלהם. ובגלל שאין לכם עדיין קהל עוקבים גדול, לא סביר שבלוגרים ירצו לפרסם פוסטים אצלכם בבלוג. זה השלב שבו חברים וקשרים אישיים באים לידי ביטוי. השתמשו בקשרים אישיים ומצאו את מי שמכיר וסומך עליכם והוא בעל בלוג. בקשו ממנו לכתוב בנושא מסוים. בקשו בתמורה שהוא יכתוב בבלוג שלכם. בלוגים אורחים הם דרך נהדרת להפיץ את המיתוג שלכם לקהל חדש שמעולם לא ראה את עבודתכם לפני זה. זה יכול להיות שימושי בשלבים הראשונים של הבלוג על מנת להשיג קישורים והפניות אליו, אלה יכניסו תנועה ישירה לבלוג ויעזרו לו בדרוג במנועי החיפוש.

10. השקיעו בעיצוב של האתר
אי אפשר להגזים בחשיבות של עיצוב יפה, שימושי ומקצועי באתר. כשגולשים מסתכלים על בלוג הדבר הראשון שהם שופטים הוא "ההרגשה" שהם מקבלים ממנו מנקודת מבט עיצובית. אתרים שמשתמשים בתבניות חסרות מעוף או בעיצובים שמקורם משנות ה 90 יזכו לפחות אמון, פחות גולשים ובוודאי פחות המלצות וקישורים. אלה שישקיעו בעיצוב חדשני ומדהים יקבלו שיתופים ברשתות חברתיות, קישורים ולתנועה רבה יותר לאתר. זהו אחד התחומים בהם שווה להשקיע כסף ולראות תוצאות.

11. הגיבו בבלוגים של אחרים
הרבה תגובות נכתבות במרבית הבלוגים אך רובן תגובות ספאם. רק מעטות מהתגובות הן בעלות ערך אמיתי, ואף פחות מכך הן באמת מרתקות. נסו להיכנס לקטגוריה האחרונה ולכתוב תגובות מרתקות ומושקעות בפוסטים של בלוגרים אחרים. תגובות אלה יגרמו לאותו בלוגר ולאלו שעוקבים אחריו להתעניין בתוכן שלכם ובסופו של דבר גם בבלוג שלכם. שימו לב שהשם שאתם משתמשים בו בתגובה הוא שם אמיתי או לפחות כזה שנראה אמיתי.

12. הוסיפו RSS.
גולשים שיבקרו בבלוג שלכם, יקראו ויאהבו אותו כנראה ירצו לחזור אליו ולקרוא בו שוב. בפועל, ב 90 אחוז מהמקרים הם לא יבקרו אתכם שנית. זו מציאות עגומה אך בכל זאת מציאות. כולנו אנשים עסוקים והאינטרנט מלא בחתולים מצוירים ובתכנים אחרים שמסיחים אותנו כל יום מחדש. כדי בכל זאת למשוך חלק מהגולשים בחזרה אליכם באופן קבוע, מומלץ להוסיף כפתור RSS במקום בולט בבלוג שלכם. כך תקלו על הגולשים שאהבו את התוכן לקבל עדכונים שוטפים והתראות על פוסטים עתידיים שלכם ישירות למייל שלהם וחלק גדול מהם יחזור לבקר בבלוג שלכם.

13. השתתפו וארחו אירועים בתחום שלכם.
למרות כוחו של האינטרנט בצמצום המרחקים הגיאוגרפיים בינינו, מפגשים אישיים הם עדיין הדרך היעילה ביותר לבלוגרים שמחפשים ליצור קשרים אישיים ולהגדיל כמות הקוראים שלהם. אנשים שיפגשו אתכם פנים מול פנים יהיו יותר נכונים לקרוא את התכנים שלכם, לשוחח עליהם ולשתף אותם עם אחרים. כמו כן סביר שהם אף יחפשו דרכים ליצור איתכם שיתופי פעולה הדדיים כמו קישורים, שיתופים ברשתות חברתיות ועוד.

14. השתמשו בדואר האלקטרוני שלכם כאמצעי לקדם את הבלוג
כבלוגרים וכבעלי אתרים באינטרנט אתם בוודאי משתמשים באופן תדיר למדי בדוא"ל שלכם. אל תתעלמו מהכוח שיש בכלי זה לקידום הבלוג שלכם. כשעולה נושא רלוונטי במסגרת התכתבות, נושא שכתבתם עליו באחד הפוסטים שלכם, העלו את זה בשיחה ותפנו לשם. אם נתקלתם במייל בשאלות שחוזרות על ידי קבוצה גדולה של אנשים, כתבו על זה ותפנו אנשים לפוסט הזה. אל תשכחו שאפשר להשתמש גם בחתימה של המייל שלכם כדי לקדם את הבלוג או תכנים מסוימים בו.

15. השתמשו בסקרים.
סקרים באינטרנט הם אמצעי מעולה להעלות רעיונות, שאלות ודיונים של גולשים. אם ישנו נושא שנוי במחלוקת או נושא שזוכה להרבה דיונים ברשת, שווה לעשות עליהם סקר ואפילו לכתוב פוסט על התוצאות של הסקר. לגולשים יש נטייה להמשך לסקרים ומכיוון שירצו לדעת את התוצאות הם יחזרו לבלוג כדי לקרוא עליהם.

16. הוסיפו מימד חדש לנושא שיחה פופולארי
לנישות רבות באינטרנט ובבלוגוספירה יש מספר אתרים גדולים בהם עולים לדיון נושאים חשובים. היכנסו לקלחת וקחו חלק בדיונים זו דרך נהדרת להציג את נקודת המבט שלכם, לזכות בתשומת לב מאלו שמתעניינים בנושא ואולי אף למשוך חלק ממשתתפי הדיון לבלוג שלכם.

17. קבצו את המיטב של הנישה שלכם בבלוג.
בלוגרים ובעלי אתרים מכל הסוגים בעולם האינטרנט חולקים יחסי אהבה-שנאה להשוואות ודירוגים בתחום שלהם. דרגו, בשיתוף עם בכירים מהתעשייה שלכם, את אלו שפועלים בתחומכם. צרו רשימות של X הטובים ביותר ותראו את הדיון שנוצר סביב זה. אמנם זה מהווה פוטנציאל ליצירת תככים והתנהגות תחרותית אך זה מדהים איזה תשומת לב זה יכול לקבל. רוב המדורגים גבוה ברשימה ירצו כמובן לשתף אותה ולדבר עליה. חשוב לציין שכשעובדים על רשימה או דירוג שכזה חייבים לנהוג בהגינות, בשקיפות ובמקצועיות רבה.

18. בצעו מחקר של בלוגים אחרים בתחום שלכם ובררו מי מקשר אליהם.
אם בלוגים אחרים בנישה שלכם קיבלו קישורים ממקור מסוים, יכול להיות שאותו מקור יקשר גם אליכם. מחקר כזה יכול להראות לכם דברים נוספים כמו איזה תכנים הם מוצלחים יותר עבור המתחרים שלכם ואילו אסטרטגיות עובדות טוב יותר מאחרות. ישנם מספר כלים חינמיים שבאמצעותם אפשר לעשות את המחקר באופן פשוט.

19. התמידו ואל תתייאשו!
העצה הכי חשובה לכל בלוגר היא: לוקח זמן עד שכל אתר וכל בלוג ממריאים. רוב האנשים מתייאשים בשלב מוקדם ולא מצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם. אם אתם בטוחים בעצמכם ובתוכן שלכם, אל תוותרו. התמדה וכישרון יביאו אתכם לגבהים אליהם אתם שואפים.

יש לכם בלוג? היה לכם בלוג מצליח בעבר? נשמח לשמוע את העצות שלכם כיצד להפוך בלוג לסיפור הצלחה

גרסה להדפסה

22 תגובות

  1. מאמר נפלא ואיכותי. טיפ מספר 7 מומלץ ביותר. יש המון בלוגרים שלא עושים מחקר מילות מפתח וחבל. אם ישמעו בעצתך וישקיעו כמה דקות נוספות לפני כתיבת הבלוג הם יכולים להרוויח ובגדול.
    תודה על המידע המעניין והמועיל.

  2. תודה , אני בלוגרית מתחילה וחיפשתי כמה טיפים מועילים שיגרמו לי באמת לשפר ולקדם את הבלוג שלי, ולדעתי הפוסט שלך באמת מרכז את כל הכלים המרכזיים שניתן רק לשנן וליישם, אהבתי מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *