Menu
077-3451111
דירוג משתמשים: 4.6 / 5, מספר מדרגים: 39.

דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 

במדריך הבא תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לפרסום באינטרנט - החל מרקע על אינטרנט ותרומתו לחיים המודרני, איך הפך האינטרנט לערוץ שיווק כל כך פופולרי עבור חברות ועסקים? איך עושים את זה בפועל ומהן האפשרויות העומדות בפני המפרסמים? המדריך הבא עונה על שאלות אלו ועל עוד רבות אחרות. כדי להקל עליכם, הוספנו תוכן עניינים כדי שיהיה נוח למצוא את המידע. כנסו לקרוא!

קצת על מהפכת המידע
הדיגיטל בישראל
יתרונות הפרסום באינטרנט
מעגל השיווק - איך זה עובד?
איך לבחור את סוכנות הדיגיטל לניהול הקמפיין?
המילון הדיגיטלי השלם

קצת על מהפכת המידע


בעשורים האחרונים מטלטלת מהפכה חדשה את החיים המודרניים – הלא היא מהפכת המידע. מהפכה זו השפיעה ועודנה משפיעה על כל אורחות החיים – היום אין בית בעולם המערבי שאינו מכיר את המושגים דיגיטל, פייסבוק, גוגל, אינטרנט וכו'. מהותה של מהפכת המידע היא בהתפתחות טכנולוגית מרחיקת לכת שתרמה ליצירת מרחב ווירטואלי חדש המכילה מידע בהיקף כמעט אינסופי – רשת האינטרנט. לצד הקמת פלטפורמה זו, התפתחו גם אמצעי גלישה מתקדמים כגון מכשירים ניידים, טאבלטים ועוד. מהפכת המידע הגדירה 'תקשורת חדשה' בין פרטים שונים והפכה את החיים לקלים יותר עבור digital marketingמגוון רחב של אוכלוסיות, היום הרבה יותר קל למצוא מידע באופן מקוון, לשלוח מידע, להעביר מסרים וכל אלו באופן דינמי ומהיר.

היום אין כמעט תחום אשר לא מושפע באופן יומיומי מעולם הדיגיטל:

בתחום התיירות ניתן לצפות בתכנים עדכניים על יעדי טיול, להזמין און-ליין כרטיסי טיסה, חבילות נופש, להשוות מחירים במנועי חיפוש ובאפליקציות, לטייל ברחוב בפראג עם אפליקציית טיולים מעודכנת עם אפשרות לנווט און-ליין.

בתחום הלימודים אפשר להוריד אפליקציות חינמיות לקורסים מקוונים במגוון נושאים, ללמוד במתכונת אחד-על-אחד באמצעות הסקייפ, למצוא מאגרים שלמים של מאמרים אקדמיים, עבודות אקדמיות ומבחנים.

בתחום הצרכנות ניתן לאתר מאות אלפי בתי עסק וחברות ברחבי העולם, לרכוש מוצרים באתרי סחר מקוונים (E-Commerce) ובקניונים וירטואליים עצומים (Ebay לדוגמא), להזמין מוצרים מבית עסק הממוקם בקצה אחד של העולם עבור הקצה השני שלו, להזמין מוצרים בסופר מהסלון בבית ועוד.

בתחום הרפואה אין כמעט מידע על מחלות, תסמינים ותרופות שד"ר גוגל לא יודע לספק, התקשורת עם הרופאים השתפרה פלאים, פעולות מנהליות שפעם הצריכו הגעה למרפאה מבוצעות היום באמצעות האינטרנט כגון הפניות, זימונים, בדיקות רפואיות ועוד. 

הדיגיטל בישראל

אם נבחן נתונים על הדיגיטל רק במדינת ישראל, נגלה שבשנת 2014 היו מעל 5.6 מיליון משתמשים באינטרנט (יותר מ-70% מאוכלוסיית המדינה באותה העת). 45% מהזמן הפנוי של הישראלים מוקדש לגלישה באינטרנט כאשר הפעולות הפופולאריות ביותר ברשת הן: צריכת תוכן (אתרי חדשות, צפייה בסרטים, האזנה למוזיקה וקריאת ספרים ומגזינים דיגיטליים), גלישה ברשתות החברתיות וכן קניית מוצרים מאתרי קניות. לצד השפעות חיוביות לדיגיטל ניתן למנות גם השפעות שליליות: אובדן הפרטיות, חשיפה למידע וחשבונות אישיים, זירה לפעילות פלילית (הימורים, פדופיליה ועוד), הונאה ברשת, וירוסים ועוד. על פי אתר Alexa לדירוג אתרים, ארבעת אתרי האינטרנט הפופולאריים בישראל הם: גוגל, פייסבוק, יוטיוב, Ynet.

פרסום באינטרנט הינו תחום צומח ומתפתח בעולם השיווק שבו המפרסמים משתמשים ברשת האינטרנט הגלובאלית על מנת להעביר את מסרים שיווקיים לצרכנים וללקוחות פוטנציאליים. אם בעבר בעלי עסקים יכלו להסתפק בפרסום "קלאסי" באמצעי המדיה המסורתית (כגון טלוויזיה, רדיו, עיתונות ושלטי חוצות), הרי שהיום הפרסום הקונבנציונלי אינו מספיק עוד מאחר וקהלי יעד רבים פעילים בערוצי המדיה המקוונת (New Media). כוחו ההולך וגובר של האינטרנט מכריח את המפרסמים להשקיע תקציבים משמעותיים גם באפיק הזה.

נתוני עוגת שוק הפרסום בישראל בשנת  (גלובס) 2014 מצביעים על מגמת התחזקות משמעותית של ענף הפרסום בדיגיטל (24% לעומת 18% ב-2013) עם הכנסות של 818 מיליון ₪. גוגל היא פלטפורמת הפרסום הדומיננטית בישראל לצד תהליך ההפיכה של יוטיוב (שנרכשה ע"י גוגל) למדיום בפני עצמו עם כמות גדולה מאוד של פרסומות וידאו של עסקים קטנים ובינוניים. מדיום הטלוויזיה היא עדיין המדיום המוביל בתמהיל השיווק עם 41%, העיתונות עם 23% (כבר פחות מהדיגיטל!) כאשר נמשכת מגמת ההיחלשות במדיום זה, הרדיו עם 7% ואחרון חביב – הפרסום בשלטי חוצות עם 5%. 


pirsum internet1



יתרונות הפרסום באינטרנט

חברות רבות ברחבי העולם הבינו במהלך השנים את הפוטנציאל העצום הטמון במדיה החדשה ואת היתרונות הרבים של שיווק באינטרנט בהשוואה לערוצי שיווק אחרים, ביניהם:

זמינות ונגישות – תחום הדיגיטל לא מפסיק להתעדכן אף פעם במדינות רבות בעולם. חברה שמעוניינת להתחיל קמפיין לא צריכה להמתין לשעות הבוקר כדי ליצור קשר עם

חיסכון בעלויות הפרסום - בשונה מאוד מפרסום באמצעי המדיה המסורתיים בהם תקציבי הפרסום גבוהים עד מאוד (הפקה ושידור פרסומת בטלוויזיה תעלה עשרות אלפי שקלים) וקבלת מדדים מדויקים של החזר השקעה (R.O.I), כמות הפונים ועוד, היא משימה קשה עד מאוד. בפרסום במרחב הדיגיטלי החיוב הוא לרוב במודלים הבאים: CPC (Cost Per Click), CPA (Cost Per Action), CPL (Cost Per Lead) – כלומר, עלות פר פעולה יחידה של גולש. הרעיון הוא שהמפרסם לא צריך לשלם עבור הופעה של מודעה כמו בעיתון לדוגמא או שידור של פרסומת ברדיו. כאן, התשלום הוא לפי ביצועים. בנוסף, לאור כלי המדידה המתקדמים (אנליטיקס), במידה והמפרסם מזהה שהקמפיין איננו יעיל דיו, ביכולתו להקטין את התקציב או לחילופין לשפר את המדדים בקמפיין. כל אלו מאפשרים לו לצמצם את ההוצאות ולמנוע בזבוז מיותר.

מיקוד (Targeting) – בעקבות 'ההשתלטות' העולם הדיגיטלי על תחומי החיים של הגולשים, פותחו כלים מתקדמים ע"י ענקיות האינטרנט (גוגל, בינג, פייסבוק ועוד) אשר מנטרים באופן מתמיד את פעילות הגולשים, הרגלי הגלישה ותחומי העניין שלהם. אותם הכלים עומדים לרשות המפרסמים ומנהלי הקמפיינים כאשר הם מעוניינים למקד את הפרסום לקהלי יעד. היכולת להגיע לקהלי יעד מסוימים השתפרה פלאים בשנים האחרונות. לדוגמא, אם ננהל קמפיין למוסד להשכלה גבוה המשווק תואר ראשון בהנדסה, נוכל לפנות לקהלי היעד הבאים: צעירים בגילאי 21-28 (בישראל), גולשים בקבוצות בעלות תחום עניין של לימודים אקדמאיים או הנדסה. בנוסף נוכל לפרסם מודעות ובאנרים באתרים שעוסקים בתחום הלימודים הגבוהים, הנדסה, מגזינים ועוד. לצד מיקוד לקהלי יעד, ניתן גם להתאים מסרים שונים לקהלים שונים, באתר בו אני יכול למצוא קהל יעד ספציפי שלי אני אשאף לפרסם מודעות עם מסר ספציפי 'שידבר' לאותו הקהל.

גמישות ודינאמיות – השיווק הדיגיטלי הינו גמיש ודינאמי מאוד בהשוואה לשיווק בערוצים המסורתיים. שכן, על מנת לפרסם מודעות ולהקים מסעות פרסום חדשים אין צורך להמתין ימים רבים. כל אלו יכולים לקחת שעות בודדות בלבד. המפרסם יכול להעלות קמפיין ולבחון את יעילותו ותוצאותיו במהירות. במידה ויש צורך לשפר את המודעות והפרסומות אפשר לעשות זאת תוך זמן קצר ביותר מבלי להתאים את עצמך ללוח זמנים של אמצעי המדיה ולקנות זמן אוויר עתידי – באינטרנט הכל מהיר, זמין ודינאמי. במידה וקיימת תקלה עם קמפיין מסוים, ניתן במהירות 'להוריד אותו מהאוויר' ולהפסיק את הופעתו בפני הגולשים.

גישה לשווקים חדשים וגלובאליים – עם פרסום באינטרנט כמעט ואין שוק גלובאלי שלא ניתן להגיע אליו. עסק או חברה שלא נוכחים באינטרנט – אינם נגישים מספיק ללקוחותיהם. בעזרת הטכנולוגיה הדיגיטלית אפשר להגיע לקהלי יעד כמעט בכל מדינה. בחלק מהמדינות בעולם המערבי אף ניתן למקד שיווק באינטרנט ברמה של רחובות ושכונות.

תוצאות מיידיות לצד יכולות מדידה וניתוח – פלטפורמת האינטרנט מציגה מגוון כלים מתקדמים אשר ביכולתם למדוד תוצאות של ערוצי שיווק ופרסום באינטרנט. הנתונים מוצגים באמצעות מדדים שונים כגון מס' הקלקות, חשיפות, הופעות, צפיות בסרטונים, ביצוע פעולות באתר, מילוי פרטים בטפסים, זמן שהייה באתר ועוד מדדים רבים ונוספים. הנתונים 'האינסופיים' הללו מסייעים למפרסמים ולמנהלי הקמפיינים לשפר ולבצע אופטימיזציה מתמדת בערוצי הפרסום בכדי לחסוך בהוצאות ולשפר את התוצאות.

מולטימדיה – בניגוד לאמצעי המדיה המסורתיים שמגבילים את המפרסם לפורמט אחיד של פרסום (אודיו, כתב, וידיאו), בפרסום באינטרנט ניתן לתקשר מסרים באמצעות מימדים נוספים כמו אודיו, וידיאו, כיתוב, לינקים, הנפשה וכו'. בנוסף לכך, המודעות באינטרנט יכולות להיות אינטראקטיביות וקהל הגולשים יכול לתקשר איתן ואף לשחק איתם (Engagement).

חדשנות – המדיום הדיגיטלי הוא המילה האחרונה הן בעולם הטכנולוגי והן בעולם הפרסום. עולם הדיגיטל לא מפסיק להפתיע בחידושים המהירים והדינמיים שלו. מה שהיה נהוג לפני שנתיים כבר נראה היום אחרת ואין לדעת מה איך ייראה המחר. החדשנות מושכת המון קהל היום וכל בעל עסק יכול למצוא את קהל היעד שלו בזירה הזאת. ממש כמו בסיסמא הישנה של דפי זהב – "אם אתה לא שם, אתה לא קיים".


shutterstock 126857702
הפרסום באינטרנט כולל מגוון רחב של ערוצים בהם ניתן להפיץ מסרים שיווקיים ואמצעים פרסומיים. להלן דוגמאות לערוצי שיווק בולטים:

• פרסום ברשתות החברתיות - פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט, גוגל+.

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני

שיווק במנועי החיפוש (SEM)

פרסום וידיאו - יוטיוב

פרסום באנרים (באתרים השונים)

פרסום במובייל (פרסום המותאם למכשירים סלולאריים)

נכון להיום, התחום של פרסום באינטרנט צומח בהתמדה כאשר שלושה מכל ארבעה אנשים מבצעים חיפוש באינטרנט לפני שהם מבצעים רכישה של מוצר או שירות. הפרסום ברשת היא הדרך היעילה והמשתלמת ביותר לתת מענה ישיר וממוקד לצרכים של לקוחות קיימים או חדשים, כאשר למפרסמים יש כיום אפשרות לבחון בכל העת את האפקטיביות של התקציב אותו הם מפנים לאינטרנט. מדידת התוצאות ובחינתן היא זו שמאפשרת למעשה להגיע כל העת לקהל יותר ממוקד ויותר מפולח וחוסכת כסף רב למפרסם.

כאשר משתמשים במינוח "פרסום באינטרנט" או "שיווק דיגיטלי" למעשה מתכוונים למגוון רחב של אפשרויות ההולכות ומתרבות ככל שהתחום צועד קדימה. בעוד שחלק מאותן אפשרויות כמעט זהות בתכליתן למדיה המסורתית, באינטרנט קיימות הזדמנויות חדשות ומתקדמות שלמעשה לא היו זמינות קודם לכן, כגון: יצירת תקשורת רציפה עם קהלים פוטנציאלים באמצעות ערוצי המדיה החברתית או אפליקציות הסלולר. הפרסום באינטרנט ניתן לחלוקה למספר תחומים עיקריים באופן הבא:

מדיית בעלים (Owned Media) - ערוצי מדיה שבבעלות המפרסם כגון אתר אינטרנט, אתר סלולר, בלוג, חשבונות מדיה חברתית וכדומה.

ערוצים בתשלום (Paid Media) - ערוצי מדיה שהמפרסם משלם עבור שימוש בהם כגון: באנרים, מודעות טקסט, מודעות במנועי החיפוש, חסויות באתרים וכדומה.

מדיה שיתופית (Earned Media) - כאשר הגולשים הופכים בעצמם למדיה: מפיצים, משתפים ומספרים במדיה הדיגיטאלית על המותג/שרות/מוצר.

מעגל השיווק באינטרנט - איך זה עובד?

ניתן לחלק את מעגל השיווק באינטרנט לשישה שלבים מרכזיים. בשלב הראשון נולד הרעיון, המסר והתקשורת בין מנהל הקמפיינים לבין הלקוח. בשלבים הבאים מאופיין הקמפיין, עולה לאוויר ולאחר תקופה מתבצעת הערכה ומדידת תוצאות. 
הכרת הלקוח והבנת הצרכים, הגדרת מטרות – השלב הראשון בתהליך השיווק באינטרנט מתחיל בפגישה מרתקת בין המפרסם (מנהל הקמפיין או נציג הסוכנות לשיווק דיגיטלי) לבין הלקוח (נציג החברה או בית העסק). במהלך הפגישה נדונים נושאים חשובים ביותר כגון:

o הצגת פרופיל בית העסק או החברה.
o צרכי הלקוח.
o קמפיינים קודמים שבוצעו בעבר באינטרנט.
o מסרים שיווקיים.
o הגדרות הקמפיין ויעדיו.
o תחזית ביצועים ומגמות להמשך.

מחקר ותכנון אסטרטגי – לאחר פגישת העבודה הראשונית ולאחר שנמסר מידע חשוב להמשך התהליך, מבצע מנהל הקמפיין מחקר מקיף אודות החברה, פעילותה, סקר שוק, יתרונות תחרותיים, צרכי החברה ונתונים נוספים אשר קריטיים להצלחתו של הקמפיין. לאחר ביצוע המחקר, יכול מנהל הקמפיין לתכנן כיצד להשיג את מטרותיו ביעילות המירבית תוך התחשבות בצרכי הלקוח, בתקציב הפרסום שנקבע מראש ובפרמטרים נוספים.

הכנת קרייאטיב – רבים שואלים מהו 'קרייאטיב' (Creative)? קריאטיב בהגדרה הוא הפן היצירתי של קמפיין פרסומי או שיווקי. פן זה כולל את המרכיב הרעיוני (קופירייטינג), המרכיב החזותי (נראות ויזואלית) וכן את המרכיב התוכני. תפקיד הקריאטיב הוא לקחת את המסרים השיווקיים כפי שנקבעו בתיאום עם הלקוח ולמצוא את הדרך הנכונה והיעילה להעביר את אותו מסר פרסומי לקהלי היעד. לדוגמא, למודעה פרסומית טיפוסית יש מסר אותו ניתן להדגיש ולהעביר באמצעות טקסט מתאים שבדרך כלל מדגיש יתרון תחרותי אחד בולט או שניים מקסימום (על מנת לא להעמיס מידע על הלקוחות הפוטנציאליים). כמו כן, את המסר ניתן 'לתקשר' באמצעות עיצוב המודעה (תמונות, צבעים, הדגשה של טקסטים, שמירה על שפת מותג ואחידות ועוד).

עליית הקמפיין - לאחר שבוצעו מחקר ותכנון מעמיקים, הוגדרו צרכי הלקוח וכלל המסרים השיווקיים גובשו לידי קריאטיב מתאים המשרת את המטרות, ניתן להעלות את הקמפיין לאוויר. בשלב זה 'עובר' הקמפיין לזירה האינטרנטית על כל מגוון ערוצי השיווק באינטרנט. מנהל הפרויקטים עוסק באפיון והגדרת הקמפיין בערוצים השונים. שלב זה הוא אחד הקריטיים לקמפיין שכן הגדרה לא נכונה של הקמפיין עלולה לפגוע בביצועים, בתוצאות ובכך לגרום לבזבוז כספים מיותר ולהחמצת מטרות הלקוח.

מעקב, מדידת תוצאות ואופטימיזציה – הפלטפורמה האינטרנטית מעניקה מגוון כלים המאפשרים למנהל הקמפיין לקבל פידבק באמצעות דו"חות נתונים באשר לפעילות הקמפיין. בשלב זה יכול מנהל הקמפיין לתת מענה לשאלות אלו ולשאלות רבות אחרות:

o כיצד מגיב קהל היעד למסרים השיווקים, למודעות, לסרטונים ולבאנרים שהועלו?
o איך מתחלק התקציב בין ערוצי הפרסום השונים באינטרנט?
o האם התנועה המגיעה לאתר שלי כתוצאה מהקמפיין היא איכותית?
o כמה אנשים התעניינו במוצרים שלי? כמה ביצעו רכישה?
o באילו ימים ושעות מגיעה רוב תנועת הגולשים?
o איזה מודעות ספציפיות מביאות תנועה? אילו פחות?

סיכום קמפיין והסקת מסקנות – עם תום הקמפיין עובר הפוקוס לפן האנליטי של ניתוח הנתונים, התוצאות והסקת המסקנות המתבקשות. מנהל הקמפיין עורך את ביצועי הקמפיין ובוחן אילו פעולות הביאו את החזר ההשקעה (R.O.I) הטוב ביותר? מה היה פחות אפקטיבי ולא הביא לתוצאות המצופות? מה אפשר ללמוד מהביצועים כדי לשפר לקראת הקמפיין הבא? לאחר הניתוח מעדכן מנהל הקמפיין את הלקוח. שלב זה אינו אחרון במעגל מאחר ולקוחות רבים ממשיכים ביצירת קמפיינים חדשים.

pirsum internet3


איך לבחור את סוכנות הדיגיטל שתנהל את הקמפיין?

• מומלץ לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון עשיר בשיווק דיגיטלי ופרסום באינטרנט. אף לקוח לא היה מעוניין לשלם סכום כסף נכבד עבור פרסום באינטרנט ולגלות שהיה אפשר לנצל את הכסף בצורה הרבה יותר טובה ממה שבוצע בפועל. לא לכל סוכנות יש את הכלים המקצועיים המתאימים ואת היכולת לנהל עבורכם את הקמפיין.

מנהל קמפיינים מיומן ובעל הסמכות מטעם Google Partners.

מוניטין של החברה ולקוחות. ככל שלקוחותיה של סוכנות דיגיטלית מוכרים וגדולים - כך גדל הסיכוי שהיא תנהל עבורכם קמפיין מוצלח

ותק בתחום – סוכנויות וחברות לשיווק דיגיטלי צצות כפטריות לאחר הגשם. מומלץ לבחור בסוכנות בעלת ותק ויציבות בתחום.

הצעת מחיר2







המילון הדיגיטלי השלם1


א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת


א

אדוורדס איי פי איי AdWords API
תכונה של גוגל אדוורדס המאפשרת למפרסמים לבצע עדכונים בחשבונות האדוורדס שלהם בהיקפים גדולים של עשרות ומאות אלפי שינויים (מילות מפתח, קבוצות מודעות, מחירים, מסעות פרסום וכו'). על מנת להתחבר ל-API יש צורך בקבלת אסימון מפתח מגוגל.
אדסנס - Adsense
מוצר של גוגל המאפשר לבעלי אתרים גדולים וקטנים כאחד להרוויח כסף באמצעות פרסום מודעות גוגל ממוקדות באתרים שלהם.
און ליין - Online
מצב של קישוריות (תקשורת) בו נמצא הגולש / ממשק / יישום במצב של חיבור פעיל לרשת האינטרנט.
אוף ליין - Offline
מצב של קישוריות (תקשורת) בו הגולש / ממשק / יישום איננו מחובר באופן פעיל לרשת האינטרנט.
אופטימיזציה (קמפיינים) - Optimization (Campaigns)
מכלול הפעולות שנועדו לשפר ולשכלל את התוצאות של מסע פרסום מסוים בהתאם ליעדים שהוגדרו בתיאום עם הלקוח. לדוגמא, אם היעד של המפרסם הוא להשיג מקסימום הקלקות, הוא ישאף להציע הצעות מחיר ולהגדיר את הקמפיין בצורה כזאת שתביא לו מקסימום הקלקות, לרוב במינימום תקציב.
אחוז המרה - Conversion Rate
מדד המחושב על פי מס' ההמרות חלקי מס' ההקלקות על מודעה או באנר מסוימים. פלטפורמת הפרסום יודעת למדוד לגבי כל אחת ממילות המפתח, אילו מילים הובילו לאחוז המרה גבוה יותר בהשוואה למילות מפתח או מונחי חיפוש אחרים.
אחוז הקלקה - CTR - Click Trough Rate
מדד המחושב על פי מס' ההקלקות על מודעה/באנר מסוימים חלקי מס' ההופעות בפרק זמן מסוים. בגוגל אדוורדס שיעור הקלקה טוב נחשב בין 1%-3%. ניתן למדוד שיעור הקלקה בכל פלטפורמת פרסום כמעט באינטרנט.

חזור למעלה


ב

באנר - Banner
היא מודעה באתר אינטרנט, המשמשת לפרסום, ומטרתה בדרך כלל למשוך גולשים מהאתר שבו מופיע הבאנר אל האתר המפרסם. מודעות באנר לרוב מורכבות  מקבצי תמונה סטטיים או מונפשים (Flash).
ביד - Bid
הצעת מחיר מקסימלית אותה מוכן המפרסם לשלם כאשר הוא מתחרה על שטחי פרסום מול מפרסמים אחרים. ככלל, בעת ניהול קמפיין בפלטפורמת פרסום נדרש המפרסם להציע ביד כדי שהמודעות שלו יופיעו  עבור קהלים.
בינג - Bing
מנוע חיפוש באינטרנט מבית Microsoft, הוקם ביוני 2009 כאשר ב-2012 אוחד מנוע החיפוש יאהו עם בינג. כיום, בינג הוא מנוע החיפוש הפופולרי השני בתפוצתו בארה"ב עם נפח חיפוש של 19.8% לעומת גוגל (64.5%).
בלוג - Blog
בעברית נקרא גם יומן רשת או רשומון. זהו אתר אינטרנט המכיל פוסטים שנכתבו על ידי גולשים לשם קריאה של גולשים אחרים ולצורך מתן פידבקים. כיום קיימים בלוגים בנושאים מגוונים כגון פוליטיקה וממשל, כלכלה, תכנות ומחשבים, אופנה ועוד. אתרי בלוגים פופולריים בעולם מציעים כיום תגמול כספי עבור כותבי הבלוגים בהתאם למספר הכניסות של הגולשים.
בריף - Advertising Brief
בריף הוא תקציר מידע אותו מעביר לקוח למשרד פרסום או לסוכנות שיווק דיגיטלי לפני העלאת קמפיין או מסע פרסום. התקציר מכיל רקע כללי אודות מוצר או שירות, הרעיון המרכזי של אות המוצר, יתרונות בולטים, קהל היעד, מטרות הקמפיין, דגשים לביצוע ועוד.

חזור למעלה

ג

ג'ומלה - Joomla
מערכת לניהול תכנים (Content Manager System) המשמשת להעלאה ולפרסום תכנים באינטרנט. מערכת זו היא בקוד פתוח ומאפשרת שליטה מלאה על תפריטים, תכנים, מאמרים, תמונות, טפסים ורכיבים שונים ומתקדמים.
גוגל - Google
תאגיד רב-לאומי אמריקאי המספק בין היתר שירותי חיפוש מידע, פרסום ברשת, רשת חברתית (גוגל+), ממשק מיילים ומוצרים רבים נוספים. ממשק הפרסום של גוגל נקרא אדוורדס AdWords והפרסום מהווה את מקור ההכנסה העיקרי של החברה. גוגל הוקמה ב-1998, מעסיקה קרוב ל-50,000 עובדים ברחבי העולם ושווי השוק שלה קרוב ל-400 מיליארד דולר!
גוגל-בוט GoogleBoot
כינוי לרובוט הגדול של גוגל שתפקידו לעבור בין אלפי אתרים ברשת, לסרוק אותם, לבדוק קישורים קיימים לדפים ואתרים אחרים, לחפש עדכונים חדשים בדפים ובהתאם להוסיף אותם למאגר האתרים העצום של גוגל. באמצעות בדיקה של קבצי Log באתר נוכל לדעת האם האתר נסרק על ידי הרובוט.
גוגל אדוורדס - Google AdWords
פלטפורמת הפרסום של גוגל במתכונת P.P.C המאפשרת למפרסמים, בעלי עסקים וחברות לפרסם מודעות ובאנרים במגוון ערוצים - ביניהם רשת החיפוש של גוגל, רשת המדיה, קידום סרטוני וידאו, מודעות מעורבות (Engagement) ועוד.
גוגל אנליטיקס - Google Analytics
כלי מתקדם של גוגל אשר מודד מגוון פרמטרים, מדדים וסטטיסטיקות הקשורים לפעילות הגולשים באתר. ניתן לצפות במגוון גרפים וטבלאות נתונים אשר מסייעים למנהל האתר בהבנת הפעילות, מה מעניין גולשים, תכנים מועדפים ועוד. הכלי הוא חינמי.
גוגל העסק שלי - Google My Business
מוצר של גוגל המאפשר לבעלי עסקים להוסיף את מיקום העסקים שלהם ל-Google Maps. כאשר גולש מחפש בית עסק או שירות במפות בית העסק יופיע.
גוגל טרנדס - Google Trends
גוגל טרנדס הוא כלי חינמי של גוגל המציג סטטיסטיקות שונות באשר למונחי חיפוש שונים, זאת בחתכי זמן מיקומים שונים בעולם ושפות. בנוסף, ניתן גם לצפות בשאילתות חיפוש פופולריות וכן בסרטוני יוטיוב פופולריים.

חזור למעלה

ד

דו"ח מונחי חיפוש - Search Terms Report
דו"ח בממשק גוגל אדוורדס אשר מציג רשימה של מונחים ושאילתות חיפוש שאותם גולשים הזינו ובאמצעותם הוצגו המודעות של הקמפיין. באמצעות הדו"ח ניתן למקד את מילות המפתח להתאמות ממוקדות יותר בכדי לחסוך כסף ולחילופין ניתן להוסיף מילות מפתח רלוונטיות שהמפרסם לא חשב עליהן.
דומיין - Domain
מכונה גם 'שם מתחם'. זהו קטע בכתובת אתר האינטרנט אשר מבדל אותו מאתרי אינטרנט אחרים - דוגמאות לדומיינים: co.il , com , fr , org.il ועוד. במרבית האתרים הדומיין הוא החלק האחרון של כתובת אתרי הבית של חברות, ארגונים ועסקים.
דיספליי - Display
מונח כולל המתייחס לפרסום באתרים באמצעות באנרים.
דירוג אתר - Page Rank
דירוג אתר הוא מונח המתייחס למיקומו של אתר ספציפי בתוצאות החיפוש האורגניות של מנוע החיפוש. דירוג האתר הוא תוצר של אלגוריתם שלם וחשאי בחלקו אשר משקלל פרמטרים רבים הקשורים לאתר האינטרנט הספציפי ולאתרים נוספים באותו התחום. בהתאם לפרמטרים הללו קובע האלגוריתם את הדירוג של האתר.
דירוג מודעה - Ads Position
דירוג מודעה הוא המיקום שבו היא מוצגת בדף תוצאות החיפוש. דף זה מכיל 3 מיקומים במרכז הדף מעל לתוצאות החיפוש ועוד 8 מיקומים לצד תוצאות החיפוש (בסה"כ 11 מיקומים בדף). בגוגל דירוג המודעה נקבע על ידי שני פרמטרים עיקריים: הצעת מחיר מקסימלי לקליק (Bid) ציון איכות (Quality Score). ככל ששני הפרמטרים גבוהים יותר, כך הסיכוי שמיקום המודעה ישתפר עולה.
דף נחיתה - Landing Page
דף אינטרנט בודד המכיל מידע שיווקי/פרסומי אודות בית עסק או חברה מסוימים. לדף הנחיתה מגיעים או 'נוחתים' בהקלקה על מודעה, באנר או אמצעי פרסומי אחר. בדרך כלל דף נחיתה מכיל טופס יצירת קשר עם החברה, אמצעים ויזואליים ומלל שיווקי.

חזור למעלה

ה

הובר אדס - Hoover Ads
סוג של מודעות מדיה עשירות (אינטראקטיביות) ברשת המדיה של גוגל. בדרך כלל המודעה 'נפתחת' ותופסת שטח גדול יותר בעמוד כאשר הגולש משאיר את סמן העכבר על המודעה. המודעות משלבות וידאו, סאונד ומפנות לאתר יעד.
המרה / רכישה - conversion
המרה היא פעולה אשר מוגדרת על ידי מנהל הקמפיינים או מנהל אתר כפעולה אותה הוא מעוניין למדוד. לדוגמא, עבור בעל אתר למסחר אלקטרוני המרה יכולה להיות רכישה בפועל של מוצר דרך האתר. עבור מנהל קמפיין בתחום המלונאות, המרה יכולה להיות השארת פרטםי בטופס יצירת קשר.
הנעה לפעולה באתר - Call For Action
הנעה לפעולה באתר מתייחסת למכלול הכלים (מהפן הטכני והפן השיווקי) אשר מניעים ומעודדים את הגולש לבצע פעולה מסוימת. כלים כאלה יכולים להיות ויזואליים (טקסט, עיצוב, צבע, הדגשות, תמונות, סרטונים) ויכולים להיות טכניים (מבנה האתר, חוויית משתמש, זמן טעינה קצר וכו'). ככל שהאתר או אלמנט מסוים מניעים לפעולה את הגולש - כך גדל הסיכוי שהמפרסם/ מנהל האתר ישיגו את היעדים שלהם.
הקלקה (קליק) - Click
לחיצה על אלמנט פרסומי כלשהוא אשר הוצג לגולש באתר מסוים. פעולת ההקלקה מובילה את הגולש לדף נחיתה או אתר ייעודי אשר מכילים מסרים שונים על מוצר או שירות של חברה.
הריקוד של גוגל – The Google Dance
מידי חודש מבצע גוגל עדכון של האינדקסים שלו. במהלך תקופת העדכון שנמשכת כשבוע יכולות להיות תוצאות חיפוש ודירוג שונות עבור אותם אתרים, וזאת כתוצאה משימוש במספר מאגרי נתונים שונים שחלקם עודכנו וחלקם עדיין לא. ה"ריקוד" של האתרים נפסק ברגע שכל מאגרי המידע עברו להשתמש באותם נתונים.
התאמה של מילות מפתח - Keywords Match
בממשק גוגל אדוורדס ביכולתו של המפרסם להגדיר התאמה למילת מפתח. מידת ההתאמה קובעת האם ומתי יוצגו מסרים פרסומיים לאחר הזנת מונחי החיפוש במנוע החיפוש. קיימים 4 סוגי התאמות למילות מפתח.

חזור למעלה

ו

וורדפרס - WordPress
מערכת לניהול תוכן בעלת רישיון חינמי. המערכת כתובה בשפת PHP ובאמצעותה ניתן לאחסן תכנים של אתרים. הממשק של וורדפרס הינו מאוד גמיש ומאפשר העלאת עיצובים שונים בחינם, שימוש בתגיות ומערכת חיפוש חכמה. ההבדל המרכזי בין ממשק וורדפרס לממשק של ג'ומלה הוא שבוורדפרס הדגש הוא על ידידותיות למשתמש, בג'ומלה הדגש הוא על מורכבות.

חזור למעלה

ז


זמן טעינה - Page Loading Time
זמן טעינת האתר הוא משך הזמן שבו נטען האתר מרגע הזנת כתובת ה-URL ועד להצגת כלל תכני האתר. לא ניתן להתעלם מפרמטר זה מאחר והוא משפיע באופן ישיר על שיעור הגולשים באתר, ביצוע פעולות, רכישות וכו'. ככלל קיימים 3 גורמים מרכזיים המשפיעים על זמן הטעינה - הממשק שבו האתר נבנה, כמות הגולשים באתר בנקודת זמן מסוימת והתשתית שעליה הוא מאוחסן.
זנב ארוך - Long Tail
המונח לונג טייל (זנב ארוך) מתייחס בעולם השיווק הדיגיטלי למילות מפתח בעלות שתי מילים ומעלה אשר נפח החיפוש שלהן הוא נמוך יותר בהשוואה למילים אחרות באותו התחום. מאחר והנפח נמוך יותר ניתן לקדם את המילים הללו בפעולות שיווקיות שונות ולהגדיל את תנועת הגולשים לאתר. בגוגל אדוורדס מילות זנב ארוך הן זולות יותר לאור רמת תחרות נמוכה יותר ולכן מומלץ לקדם אותן בתחומים מסוימים.

חזור למעלה

ח

חוויית משתמש - UX - User Experience
חויית המשתמש מתייחסת לאופן בו גולש ממוצע חווה את הממשק הדיגיטלי - טכנולוגי בו הוא עושה שימוש. למעשה, זאת בחינה והבנה של התנהגות הגולשים בזמן הגלישה שלהם באתר או אפליקציה על כלל היבטיה: מה חשים הגולשים לאחר שנכנסו לאתר? האם הם מוצאים אותו ידידותי? , כיצד משפיע הפן הויזואלי והגרפי של האתר על המשמשים? האם הם נוטשים את האתר מהר?
חלון המרות - Conversion Window
חלון המרות מתייחס לפרק הזמן שבמסגרתו פלטפורמת הפרסום מתעדת המרה לאחר הקלקה על מודעה. לדוגמא, אם חלון ההמרות בקמפיין שלי מוגדר ל-30 יום, גולש שהקליק על המודעה היום הועבר לאתר ויצא מבלי לבצע המרה אבל חוזר לאתר לאחר 28 יום ומבצע המרה - המערכת תתעד את הפעולה כהמרה אחת.
חשיפה -Impression
הצגת אלמנט פרסומי (מודעה, באנר, סרטון וכו') בפני הגולשים. הספירה מתבצעת כאשר נטען אתר ספציפי ובו גם האלמנט הפרסומי. חשיפה נספרת גם במידה והגולש לא הקליק על האלמנט. במקרה בו יש אתרים הכוללים באנר בתחתית העמוד והגולש לא גלל לחלקו התחתון של העמוד ולא ראה אותם בפועל - זה ייספר כחשיפה.

חזור למעלה

ט

טווח הגעה - Reach
המונח טווח הגעה מופיע לרוב בפלטפורומות פרסום שונות ומשמעותו - מספר האנשים שנחשפו לפרסום במסגרת מסע פרסום נתון. במסע פרסום רחב היקף השאיפה היא להגיע למקסימום הקהלים האפשריים.
טוויטר - Twitter
רשת חברתית המאפשרת לשלוח ולהפיץ מסרים קצרים ("ציוצים") של עד 140 תווים.
טיים ליין - Timeline
טיים ליין הוא מסך בתוך הפרופיל האישי של גולשים ברשת החברתית פייסבוק. במסך זה ניתן לצפות בסדר כרונולוגי בפוסטים אותם פרסם הגולש, פוסטים שפרסמו בטיים ליין שלו, תמונות, סרטונים ועוד. כלומר, טיים ליין מציג את פעילותו של הגולש בפייסבוק.
טראפיק - Traffic
תנועת גולשים לאתר או אפליקציה.
טרו וויו - True View
כלי וידאו ביוטיוב כאשר במסגרתו המפרסם משלם בפועל רק אם הגולש צפה מעל 30 שניות מהסרטון.

חזור למעלה

י

יאנדקס - Yandex
מנוע חיפוש רוסי שהוקם ב-1997. היום הוא נחשב כמנוע החיפוש ה-9 בגודלו בעולם כאשר למעלה משני שלישים מהחיפושים בשפה הרוסית מתבצעים ביאנדקס.
יו אר אל - URL
הכתובת המלאה של האתר המופיע בשורת הכתובת בדפדפן. לדוגמא: www.ynet.co.il
יוניק יוזר - Unique User
גולש אשר ביצע כניסה ראשונית לאתר ספציפי יירשם כיוניק יוזר. בכניסות הבאות שלו הוא כבר ייספר רק בכניסות (Visits). פלטפורמות הפרסום יודעות למדוד זאת על פי כתובת איי פי.

חזור למעלה

כ

כלי אופטימיזציית ההמרות - Conversions Optimization
כלי אוטומטי של גוגל אדוורדס אשר מנתח את הביצועים של מסע פרסום קיים, צופה אילו מילות מפתח צפויות להוביל להמרות רבות יותר ולאחר מכן מעדכן את הצעות המחיר של אותן המילים כדי להבטיח שהקמפיין ישיג את מקסימום ההמרות.
כלי לתכנון מילות מפתח - Keyword Planner Tool
כלי של גוגל אדוורדס שנועד להציג נפחי חיפוש ואומדני תנועה למילות מפתח מסוימות, רמת תחרות (נעה בין 0-1) על אותה המילה, הצעת מחיר של גוגל לאותה מילה, מציע רעיונות למילות מפתח חדשות וקבוצות מודעות על פי כתובת אתר ספציפית או באופן כללי.
כלי תצוגה וניתוח מודעות - Ad Preview and Diagnosis tool
כלי זה בגוגל אדוורדס מאפשר למנהל הקמפיין לצפות כיצד מוצגות המודעות של מסע פרסום נתון ברשת על בסיס מיקום גיאוגרפי וללא העלאת כמות ההופעות - מה שיגרום לירידה בשיעור ההקלקה. גם שמנהל קמפיין נמצא בישראל ומפרסם בארה"ב, הוא מגדיר את המיקום הגיאוגרפי שלו לארה"ב ויכול לראות איך המועות מופיעות בהתאם למונח החיפוש.
כללים אוטומטיים - Automatic Rules
הכללים האוטומטיים הם תכונה בפלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס שמאפשרת שליטה אוטומטית טובה יותר במסעות הפרסום על מנת להביא לתוצאות טובות יותר. הכללים מתייחסים לפרמטרים רבים כגון אחוז הקלקה, סוג התאמה של מילות המפתח, המרות עוד. לדוגמא, ניתן להגדיר כלל אוטומטי שישהה את כל מילות המפתח במסע פרסום שציון האיכות שלהן נמוך מ-4.
כתובת איי פי - IP Address
נקרא גם Internet Protocol. זהו מספר אשר משמש לזיהוי נקודת קצה (משתמש סופי) כגון מחשב, מדפסת או נתב. ממשקים שונים (פלטפורמות פרסום לדוגמא) יכולים לזהות מיקום של משתמש באמצעות כתובת האיי פי שלו.
כתובת אתר יעד - Destination website Address
כתובת זו היא הכתובת המלאה (URL) של אתר היעד. כתובת זו מוגדרת במסעות פרסום ככתובת שאליה הגולש מופנה במידה והוא מקליק על מודעה.
כתובת אתר לתצוגה - Display Website Address
כתובת זו מוצגת לרוב במודעות למטרת נראות וחשיפה לגולשים. מאחר והכתובת לא מהווה את הלינק הישיר (בשונה מכתובת אתר יעד), ניתן לערוך אותה ולהוסיף תווים אשר יגדילו את נפח המודעה. לדוגמא: www.tisot.co.il/טיסות_לחו"ל.

חזור למעלה


ל

ליד -Lead
במובן הרחב - זהו לקוח פוטנציאלי אשר מתעניין במוצר או שירות של חברה. במובן הצר - הכוונה לפרטי יצירת קשר של לקוח פוטנציאלי אשר אותם הוא מזין בטופס יצירת פרטים באתר או באפליקציה.
לייק - Like
מתייחס לרשת החברתית פייסבוק. המשמעות 'לייק' הוא לסמן שהגולש אהב את התוכן שהוא קרא / צפה בו.
לינקדאין - LinkedIn
רשת חברתית עסקית פופולרית שמטרתה ליצור קשרים עסקיים ומקצועיים בין משתמשיה. משתמשים יכולים לבנות לעצמם פרופיל אישי המציג את קורות החיים שלהם במטרה ליצור קשר עם חברות עסקיות. גם החברות מצידן מעדכנות מידע, הצעות עבודה, פוסטים בנושאים שונים ועוד.

חזור למעלה

מ

מאפיינים דמוגרפיים - Demographics
מאפיינים דמוגרפיים הם למעשה מאפיינים של קבוצות קהלים שעל פי הם ניתן לפלח נתונים בפרסום באינטרנט ולקבל על בסיס הנתונים הללו החלטות מושכלות. ניתן למצוא את המאפיינים הללו בפלטפורמות פרסום שונות כגון פייסבוק, אדוורדס ועוד.
מדד אלקסה - Alexa Rank
מדד Alexa מציג דירוג של אתרים על פי פופולריות ותנועת גולשים. ניתן להציג את הדירוג בחתך עולמי, של מדינה ספציפית וכן על פי קטגוריה. בישראל לדוגמא 4 האתרים המובילים (מהראשון לאחרון) הם: גוגל, פייסבוק, יוטיוב ו-Ynet.
מדד החזר ההשקעה - R.O.I - Return of Investment
מדד זה מתייחס לשאלה כמה כסף הרוויח בעל עסק מקמפיין שיווקי באינטרנט בהשוואה לסכום שהוא השקיע בקמפיין. במילים אחרות, החזר ההשקעה מודד את היחס בין הרווחים ממסע הפרסום להוצאות על מסע הפרסום.
מונח חיפוש - Search Term / Query
מונח חיפוש מכיל מילה אחת או יותר. הגולש מקליד את מונח החיפוש בשדה המיועד במנוע החיפוש כגון גוגל , בינג
מידרול - Mid-Roll
מונח המתאר את אופן השימוש בפרסום סרטוני וידאו ביוטיוב.מידרול משמעותו פרסום של סרטון וידאו קצר המשתלב באמצע הרצת סרטון וידאו או קליפ ביוטיוב.
מילת מפתח - Keyword
מונח המתייחס למילה אחת או יותר אשר בעת הקלדתן במנוע החיפוש גרמו להצגת אלמנטים פרסומיים. לדוגמא, אם במנוע החיפוש של גוגל נקליד "חבילות נופש ללונדון" ,תופיע מודעה של חברה X עם מבצע לחבילת נופש ללונדון, נקליק עליה ונעבור לאתר המבצע - מילות המפתח שהקפיצה את המודעה הן "חבילות נופש ללונדון". מילות מפתח משמות את מנהלי הקמפיינים ומנהלי האתרים כדי לדעת אילו מילים ספציפיות הובילו גולשים לאתר מסוים?, כמה הקליקו בפועל? , כמה המרות היו?. הנתונים הללו חשובים ביותר גם מבחינת הצעת הבידים עבור מילות מפתח ספציפיות.
מילות מעצור – Stop-Words
רשימת מילים אליהן לא מתייחס מנוע החיפוש בזמן, בדרך כלל מילות קישור הנפוצות כמעט בכל פסקה.
מיניסייט - Minisite
מיניסייט הוא אתר המכיל מספר עמודים ומאפשר מעבר בין אותם הדפים. לרוב מיניסייט ישמש לשיווק וקידום מוצר או שירות. ההבדל בין מיניסייט לדף נחיתה הוא שמיניסייט מכיל מס' דפים בשונה מדף נחיתה שהוא קצר ותמציתי.
מיסוך - cloaking
שימוש בעמוד אינטרנט רק לשם קבלת דירוג גבוה ממנוע החיפוש (על ידי הצפת העמוד במילות מפתח ושימוש בשיטות לא אתיות אחרות) – ואז העברת הגולש לעמוד אחר לעתים קרובות ללא קשר תכני. זוהי שיטת קידום לא אתית ועלולה לגרום להחרמת האתר על ידי מנועי החיפוש ולהגדרת תוכן האתר כתוכן "זבל".
מיתוג - Branding
מכלול הפעולות שמתבצעות ליצירת מותג חדש או לשינוי מותג קיים.
ממשק משתמש - UI - User Interface
ממשק המשתמש הוא נושא העוסק בשאלה עד כמה מבנה האתר והממשק שלו הם פרקטיים ויעילים בהתאם ליעדי הממשק. ממשק המשתמש מהווה מעין תת-קטגוריה של חוויית המשתמש.
מנהל התגים של גוגל - Google Tag Manager
ממשק של גוגל אשר מספק קוד אחיד שניתן להטמיע אותו באתר. אותו קוד אחיד מקשר בין כלים שונים של גוגל כגון פלטפורמת הפרסום גוגל אדוורדס, כלי הניתוח גוגל אנליטיקס ועוד. היתרון של הממשק הוא ביטול הצורך להטמיע קודים רבים.
מנוע חיפוש - Search Engine
אתר אינטרנט באמצעותו מבצעים הגולשים חיפושים שונים למציאת המידע המבוקש על ידם. יש ברשת מנועי חיפוש רבים כשהנפוץ מכולם הוא Google.com . מנוע החיפוש משתמש ברובוט/עכביש לאיסוף מידע על האתרים השונים ברשת.
מסגרות - Frames
דרך יחסית ישנה לבניית אתרי אינטרנט. שילוב מספר עמודי אינטרנט שונים בעמוד יחיד (ניתן לשלב גם אתרי אינטרנט חיצוניים), במהלך הגלישה חלק מהאלמנטים על המסך נשארים קבועים וחלקם משתנים. הבעיה בשימוש במסגרות היא שמנועי החיפוש לא יכולים להתמודד עם שיטה זו באופן מלא ולכן מתעלמים מחלק מהדפים באתר. יש דרכים עדכניות לשימוש במסגרות, ובעת קידום אתר בעל מסגרות יש לבצע תיקונים בקוד על מנת שמנועי החיפוש יקבלו את השקיפות המלאה אותה הם מחפשים.
מסחר אלקטרוני - E-commerce
מסחר אלקטרוני במובן הרחב הוא ביצוע מסחר ועסקאות מסחריות באמצעות תקשורת מחשבים. הרעיון המרכזי הוא שכלל פעולות המסחר והשירות מתרחשות בזירה האינטרנטית ללא מפגש פרונטלי בין הלקוח לבין המוכר. תחת מטריית המסחר האקלטרוני קיימים מאות ואלפי אתרים אשר בהם ניתן לרכוש מוצרים שונים, למכור מוצרים ללקוחות שונים, לקבל שירות ותמיכה ועוד. מהבולטים בתחום המסחר האלקטרוני הם Ebay , Etsy , Amazon ועוד. לרוב באתרים מסוג זה מותקנות מערכות סליקה מתקדמות אשר מציעות ללקוח מגוון אפשרויות תשלום לצד מנגוני הגנה ואבטחת מידע.
מעורבות - Engagement
מעורבות (פעילות) של גולשים עם ממשק דיגיטלי מסוים (אתר, אפליקציה, סרטון, באנר, סקר, פוסט, עמוד פייסבוק, בלוג, תמונה וכו'). הפעולה יכולה להיות שיתוף של מידע, לייק (פייסבוק), צפייה, המרה, תגובה ועוד. לדוגמא, פרסום מודעה בפייסבוק הביאה ל-3 לייקים ו-2 תגובות.
מפנים - Referrals
המקור ממנו הגיע הגולש לאתר ספציפי. יכול להיות קישור מאתר אחר או דרך חיפוש במנועי חיפוש. לכל אתר יש קובץ המתעד את הפעילות השונה באתר ושם נמצאים כל הנתונים כולל רשימת המפנים לאתר.

חזור למעלה

נ


ניוזלטר - Newsletter
בתרגום מילולי לעברית: עלון חדשות/מידע. זהו פרסום קבוע המופץ בדרך כלל לקהלי יעד שונים באמצעות המייל. פרסום כזה יכול לכלול מבצעים, מאמרים, כתבות, הצעות, קופונים ועוד. הפרסום במייל מתבצע באמצעות תוכנה או מערכת לדיוור אלקטרוני עבור קהל נרשמים או מתעניינים. מבחינת תדירות, ניוזלטר נשלח לרוב באופן קבוע אחת לפרק זמן שנקבע. שליחת ניוזלטרים היא פעולה הנהוגה כיום בחברות רבות בכל העולם ובמגזרים מגוונים.
ניוזפיד - Newsfeed
ניוזפיד הוא החלון הראשי ברשת החברתית פייסבוק. באמצעות אלגוריתם מתקדם יוצרת פייסבוק ניוזפיד ייעודי לכל משתמש בהתאם לתחומי עניין, חיפוש אחר משתמשים אחרים ועוד, פעילות בפייסבוק ועוד. כל ניוזפיד הינו מותאם לפעילות של גולש ספציפי.

חזור למעלה

ס

ספאם - SPAM
הפצה מסיבית של מיילים או לינקים כנסיון לקידום אתר מסויים. כמו כן כינוי כולל לדרכים לא אתיות לקידום ולשיווק אתרים. ספאם נוגד את כל כללי האתיות הבסיסיים ברשת. לעתים ספאם יכול להביא לתוצאות מהירות ומידיות – אולם תמיד בטווח הארוך שימוש בשיטות אלה יוביל להחרמת האתר על ידי מנועי החיפוש. לפני שמתחילים תהליך של קידום ושיווק אתרים באמצעות גורם חיצוני – יש לוודא מולו שאינו מתכוון להשתמש בשיטות אלה.

חזור למעלה

ע

עלות פר חשיפה - C.P.M / C.P.I - Cost Per Impression

עקרון תשלום לפיו המפרסם מחויב בפועל עבור חשיפות של גולשים למודעות ולבאנרים אותם הוא מפרסם. במודל C.P.M יחויב המפרסם על פי 1,000 חשיפות ובמודל C.P.I החיוב יתבצע עבור חשיפות בודדות.
עלות פר ליד - Cost Per Lead
Pay Per Click / Cost per click - עקרון תשלום בשיווק דיגיטלי לפיו המפרסם מחויב אך ורק לפי הקלקה של גולש על מודעה או באנר. בשיטה זו אין תשלום על הופעות של מודעות בפועל. זוהי השיטה המובילה ברוב פלטפורמות הפרסום בדיגיטל
עלות פר פעולה - C.P.A - Cost Per Action
Cost Per Impression / Cost Per Thousend Impressions בעקרון תשלום לפיו המפרסם מחויב בפועל עבור פעולה מסוימת אותה הוא מגדיר מראש. לדוגמא, אם המפרסם מגדיר את הפעולה כהקלקה על המודעה או צפייה בסרטון וגולש ביצע את אחת מהפעולות הללו הוא יחויב.
עמוד תוצאות חיפוש - SERP (Search Engine Results Page)
העמוד בו מוצגות תוצאות החיפוש שנעשה במנוע חיפוש מסויים.

חזור למעלה

פ

פוסטרול - Post-Roll
מונח המתאר את אופן השימוש בפרסום סרטוני וידאו ביוטיוב.פוסטרול משמעותו פרסום של סרטון וידאו קצר בתום הרצת סרטון וידאו או קליפ ביוטיוב.
פייסבוק - Facebook
הרשת החברתית הפופולרית בעולם שהוקמה בשנת 2004. כיום יש לפייסבוק מעל ל-1.4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. הרשת היא האתר השני הנצפה ביותר בעולם והשלישי הנצפה ביותר בישראל.
פינטרסט - Pinterest
רשת חברתית פופולרית כאשר הממשק שלה בנוי בצורת לוחות המכילים תמונות ומידע. שני הנושאים המובילים ברשת הם אופנה ואומנויות.
פיקסל / קוד - Pixel / Code
קוד אשר מוטמע בדף נחיתה או באתר ובעזרתו ניתן למדוד פרמטרים שונים. בעת טעינת האתר ע"י הדפדפן נטען גם הקוד והוא מעביר למערכות נתונים אודות הגולשים. לדוגמא, אם נטמיע קוד מתאים בדף נחיתה המכיל טופס ליצירת פרטי קשר. בכל פעם שגולש ימלא את הטופס נוכל לקבל על כך אינדיקציה שזוהתה המרה באתר. קיימים קודים שונים עבור מטרות רבות. באמצעות הקודים הללו יכולים מנהלי אתרים וקמפיינים לקבל נתונים אודות הקמפיין והרגלי גלישה באתר.
פרירול - Pre-Roll
מונח המתאר את אופן השימוש בפרסום סרטוני וידאו ביוטיוב.פרירול משמעותו פרסום של סרטון וידאו קצר לפני הרצת סרטון וידאו או קליפ ביוטיוב.

חזור למעלה

צ

ציון איכות - Quality Score
מדד בממשק גוגל אדוורדס הנע בין 1-10, מתייחס למילות המפתח במסע פרסום ומורכב משלושה פרמטרים: שיעור הקלקה (CTR), רלוונטיות טקסטואלית בין המודעה למילות המפתח וחווית דף נחיתה (זמן טעינה, כיצד הוא בנוי?, האם הטקסט הוא HTML חי?). ככל שציון האיכות גבוה יותר כך גדל הסיכוי שהמודעה תדורג במיקום גבוה יותר.

חזור למעלה

ק

קבצי תיעוד - Log files
קבצים המכילים את כל פרטי הגלישה המתרחשים באתר. מספר הגולשים שהגיע לאתר, מספר הגולשים הייחודיים, עמודים שנצפו, מהיכן הגיעו הגולשים, באמצעות איזה דפדפן, ועוד. הקבצים נמצאים על השרת שבו מאוכסן האתר. את הנתונים ניתן לנתח באמצעות תוכנות סטטיסטיקה שונות.
קוד פתוח - Open Source

מתייחס לעולם התוכנה ולתיכנות. תוכנה בעלת קוד פתוח היא תוכנה שקוד המקור שבו היא תוכנתה פתוח לשימוש גורמים חיצוניים לצורך ביצוע שינויים ועדכון מידע. כך, כל מי שחפץ בביצוע שינויים בתוכנה ובניסיון לשפר את הממשק שלה יכול לעשות זאת.
קוקי - Cookie
קובץ המכיל כמות של מידע המאוחסן בזיכרון המטמון של המחשב (Cache Memory). בקוקי קיימת מחרוזת של אותיות ומספרים אשר משמשים לאימות, מעקב ואגירת מידע אודות גולש באתר האינטרנט. בעזרת שתילת קוקי במחשב של גולש מסוים ניתן לקבל נתונים אודות נתוני גלישה, כתובת איי פי ועוד. את הקוקי ניתן לשתול במסגרת קמפיינים שיווקיים באינטרנט כאשר הגולש מקליק על מודעה מסוימת. איך זה עוזר לנו? נוכל בעתיד להפנות אליו ספציפית אלמנטים שיווקיים כדי להניע אותו לפעולה.
קישורים – Links
שורה בעמוד אינטרנט המפנה לעמוד אינטרנט אחר, מיקום אחר באותו עמוד, קובץ, קטע וידאו ועוד. הגולש רק צריך להקליק על הקישור באמצעות העכבר והוא מיד עובר לאותו קישור. ישנם מספר סוגי קישורים החשובים בנושא של קידום ושיווק אתרים: קישור הדדי ( Reciprocal Link ) – שני אתרים המקשרים ביניהם באופן הדדי. קישור יוצא ( Outbound Link ) – קישור מעמוד מסויים לעמוד אחר (באותו אתר או באתר אחר). קישור מת ( Dead Link ) – קישור למיקום בו לא קיים תוכן (מנועי חיפוש מורידים את דירוג האתר ברגע שיש בו קישורים מתים). קישור נכנס ( Backlinks/ Inbound Links ) – קישורים ממקור חיצוני המפנים לאתר מסויים, קישורים אלה מאד חשובים בעיני מנועי החיפוש מכיוון שהם מסייעים בדירוג האתר.
קליקים לא חוקיים - illegal Clicks
קליקים לא חוקיים מזוהים ע"י פלטפורמות פרסום שונות כגון גוגל אדוורדס כאשר הן מזהות אחוז הקלקה לא סביר ממקור מסוים (IP של מתחרים, רובוט ועוד). המערכת יודעת לזהות את הקליקים הללו, להפריד אותם מהחשבון הפעיל וכך נמנע הלקוח מלשלם בעבור הקליקים הללו.
קמפיין - Campaign
קמפיין (או מסע פרסום) הוא סדרה של מודעות פרסום אשר חולקות רעיון ומטרה משותפים ומיועדים לקהל יעד מסוים.
קריאייטיב - Creative
קריאיטיב הוא הפן היצירתי של תוצר פרסומי/שיווקי. קריאטיב מכין מרכיב רעיוני (קופירייטינג), מרכיב חזותי-ויזואלי (עיצוב) ומרכיב תוכני (טקסט ומללים).

חזור למעלה

ר

רישום – Submission
הוספת אתר למסד נתונים של מנוע חיפוש או ספרייה. הרישום יכול להתבצע באופן ידני או על ידי תוכנות אוטומטיות הנמצאות בשוק. ישנו תהליך של רישום חוזר בו נעשית הגשה חוזרת של האתר למנוע החיפוש. הגשות חוזרות מרובות מידי עלולות להחשב כ spam ולגרום להחרמה ממנוע החיפוש.
רלוונטיות - Relavance

מדד בפלטפורמות פרסום באינטרנט העוסק במידת ההתאמה בין מונחי החיפוש של גולשים למרכיבי מסע הפרסום. לדוגמא, אם הגדרנו במסע הפרסום כמילת מפתח "גלידה" וגולש מחפש "מכונת גלידה" - מדד הרלוונטיות היה בינוני-גבוה. בגוגל אדוורדס מהווה הרלוונטיות חלק מציון האיכות.
רספונסיבי - Responsive
אתר אינטרנט אשר מותאם לגלישה במכשירים ניידים נקרא 'אתר רספונסיבי'. כיום כאשר מעל 30% מתנועת הגולשים היא מהנייד, חשוב מאוד להתאים אתרי אינטרנט לשימוש גם בניידים. המשמעות היא שהאתר יהיה גמיש ויתאים את עצמו באופן אוטומטי לעבודה בכל סוגי המסכים והרזולוציות.
רשומות – Listings
מאגר הנתונים של מנוע החיפוש. אין קשר בין מיקום אתר ברשומות של מנוע חיפוש מסויים לבין דרוגו בתוצאות החיפוש, אולם כדי שידורג בכלל במקום כלשהו בתוצאות החיפוש עליו להיות ברשומות.
רשת החיפוש - search Network
רשת החיפוש של גוגל היא מנוע החיפוש הגולבאלי של גוגל ואתרים בהם מוטמע מנוע החיפוש של גוגל. רשת החיפוש מבוססת למעשה על מונחי חיפוש אותם מקלידים הגולשים בשדה המיועד. מיד עם ביצוע החיפוש יוכל הגולש לצפות ברשימת אתרים אורגניים וכן במודעות של מפרסמים המופיעות במיקומים שונים לצד רשימת האתרים האורגנית.
רשת המדיה - Display Network
רשת המדיה של גוגל כוללת אלפי אתרים שונים ברחבי העולם אשר מקצים לגוגל שטחי פרסום בעמודי האתר במיקומים שונים. שטחי הפרסום הללו מיועדים לשימוש המפרסמים השונים באמצעות פלטפורמת הפרסום של גוגל וניתן לפרסם בהן מודעות טקסט, באנרים צבעוניים, מודעות מעורבות ועוד.

חזור למעלה

ש

שיווק מבוסס מנועי חיפוש – SEM Search Engine Marketing
מכלול הפעולות הנעשות על מנת לשווק את אתר האינטרנט באמצעות מנועי חיפוש. עיקר הפעולות הן קידום אורגני במנועי חיפוש ( SEO ) ופרסום האתר בתוצאות הממומנות של מנועי החיפוש. מעבר לפעולות אלה יש פעולות שימור ומעקב שיש לבצע על מנת להמשיך לקדם ולשווק את האתר.
שאילתת חיפוש - Search query
המילה או צרוף המילים אותם מכניס הגולש לחלון מנוע החיפוש בעת ביצוע החיפוש.
שיווק מחדש - Remarketing

שיווק מחדש הוא כלי שיווק בו משתמשים מפרסמים להפנות מסרים שיווקיים ופרסומיים לגולשים אשר ביקרו בעבר באתר מסוים. יתכן והגולשים ביצעו רכישה או עסקה בעבר, סתם נכנסו לאתר מבלי לבצע פעולה כלשהי או קראו מאמר ספציפי. ההנחה היא שגולשים אלו מעוניינים בצורה זו או אחרת במוצר או שירות של החברה ולכן מומלץ להפנות משאבים לפרסום במיוחד עבור קהל יעד זה. לרוב עלויות הפרסום בשיווק מחדש הן נמוכות באופן יחסי והתועלת בפרסום כזה היא גדולה יחסית.
שיווק תוכן - Content Marketing
שיווק תוכן מהווה גישה לפרסום אסטרטגי שבמסגרתו יוצר ומפיץ המפרסם פיסות תוכן בעל ערך, רלוונטי, עדכני ועקבי במטרה למשוך ולשמר קהל יעד מסוים ובאופן אולטימטיבי להוביל אותו לביצוע פעולות שיגבירו את הרווחים. לדוגמא, בבעלותי נמצאת חברת תיירות ואני מפיץ מאמר על מלונות חדשים בטורקיה. את המאמר ניתן להעלות לפלטפורמות שמיועדות לשיווק תוכן כגון Taboola ואז להפיץ למגוון אתרים רלוונטים. הגולש יקרא את המאמר בתקווה שהוא יניע אותו להזמין חבילת נופש לטורקיה באחד מהמלונות הללו.
שימושיות אתר – Site Usability
רמת ידידותיות האתר עבור הגולש. מטרת רוב האתרים היא להפוך את הגלישה באתר לפשוטה וברורה עבור הגולש. אתרים שמצליחים לממש את ידידותיות הדלישה הם אתרים בעלי רמת שימושיות גבוהה.
שיעור הקלקה – CTR Click Through Rate
עוד אחד מהנתונים המדידים באמצעותם ניתן לבדוק אפקטיביות של קמפיין שיווקי באינטרנט. אחוז האנשים הלוחצים על קישור מסויים מסך האנשים שנכחו בעמוד בו היה הקישור. לדוגמא: את הפרסומת לאתר מסויים ברשת ראו 25,000 גולשים מתוכם בעצם הקליקו על הפרסומת 2,500 גולשים. מכאן שעור ההקלקה הוא 2,500/25,000 כלומר 10%.
שקיפות למנועי חיפוש - Search Engine Visibility
רמת ה"נראות" של אתר מסויים למנועי החיפוש. אתר אשר מחביא בתוכו תכנים באמצעים שונים הוא אתר בעל שקיפות נמוכה, אתר בו כל המידע גלוי למנוע החיפוש הוא אתר בעל שקיפות גבוהה. כמובן שמנועי החיפוש מעדיפים אתרים בעלי שקיפות גבוהה שאינם מסתירים מידע.

חזור למעלה

ת

תג מטה Meta Tag
דפי אינטרנט בנויים משפת תכנות הנקראת HTML(Hyper Text Markup Language) . שפה זו פועלת באמצעות תגיות. מטה תגיות נמצאות בקוד של האתר, אינן נראות לגולש ובדרך כלל אף אינן פונות אליו. המטה תגיות מיועדות בדרך כלל למנועי החיפוש ומכילות תאורים, מילות מפתח ועוד. מנועי חיפוש רבים כבר אינם עושים שימוש במטה תגיות לניתוח האתר אולם עדיין זאת פונקצייה חשובה והכרחית בקוד האתר.
תגיות אלטרנטיביות - ALT tags
תוספת לקוד HTML של האתר באמצעותו נותן בונה האתר תאור למידע שאינו טקסטואלי. המידע יופיע במעבר העכבר על גבי המידע (בדרך כלל תמונה), או כטקסט במקום המידע במידה והקובץ אינו עולה. בבניית אתר רצוי לתת תגיות אלטרנטיביות רלוונטיות מכיוון שמנועי חיפוש רבים משתמשים בהם.
תוצאות אורגניות - Organic Search Results
תוצאות החיפוש הראשיות שחוזרות לאחר שאילתת הגולש. תוצאות חיפוש אלה הנן תוצאות שנקבעו על ידי אלגוריתם מנוע החיפוש כהכי רלוונטיות לשאילתה. הפרט הכי חשוב לגבי תוצאות החיפוש האורגניות הוא שמיקום תוצאות אלה הוא טבעי ולא נעשה תשלום על ידי האתרים עבור מיקום מועדף.
תוצאות ממומנות – Sponsored Links
תוצאות המושפעות פחות מאלגוריתם מנוע החיפוש ויותר מהתשלום אותם שילמו בעלי האתרים למנוע החיפוש. אתרים רבים מוציאים כסף על קניית מילות מפתח כאשר לעתים הרבה יותר יעיל לבצע עבור האתר פעילויות אופטימיזציה שיעלו את האתר בתוצאות האורגניות. שיטת התשלום נעשית בדרך כלל במודל של תשלום על פי הקלקה (ראה הגדרה).
תשלום פר הקלקה - P.P.C / C.P.C - Pay Per Click / Cost per click
עקרון תשלום בשיווק דיגיטלי לפיו המפרסם מחויב אך ורק לפי הקלקה של גולש על מודעה או באנר. בשיטה זו אין תשלום על הופעות של מודעות בפועל. זוהי השיטה המובילה ברוב פלטפורמות הפרסום בדיגיטל

חזור למעלה

באנר מילון

{/tabs}

 

הוסף תגובה


מאמרים נוספים

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי עולם השיווק של העתיד שיווק דיגיטלי הוא תחום דינמי. מה שנכון היום, לא בהכרח יהיה נכון שנה הבאה ומה שהיה נכון לפני שנתיים בהרבה מקרים כבר אינו רלוונטי...

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2015 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר