• מומחי הפרסום שלנו עומדים לרשותכם

  • ניתוח אתרים והתנהגות גולשים

  • פתרונות מקיפים לשיווק דיגיטלי חכם

  • כל פתרונות השיווק הדיגיטלי במקום אחד

  • טכנולוגיית פרסום ייחודית ומתקדמת


המשך

Menu
077-3451111
קצת על ניתוח אתרים

ניתוח תנועת גולשים באתרי אינטרנט מסייע לאנשי שיווק ומנהלי אתרים להבין כיצד מתנהגים הגולשים באתר. גוגל אנליטיקס מספקת הצצה מרתקת להתנהגות הגולשים באתרים ספציפיים באמצעות מגוון פרמטרים ומאפיינים: מאילו מקורות מגיעים הגולשים? כיצד מתבצע תהליך רכישה באתר? מהם הדפים הנצפים ביותר? ושאלות רבות נוספות. באמצעות ניתוח נכון של הנתונים והסקת מסקנות ניתן לקבל החלטות אסטרטגיות - שיווקיות מתאימות שיובילו להגדלת המכירות.
analyics graph-1
   

למה להשתמש באנליטיקס?


אופטימיזציה של תוכן

גלו אילו תכנים הם הפופולריים ביותר עבור הגולשים

לפרטים

שיפור יחס ההמרה

ניתוח התנהגות הגולשים בתהליכי רכישה והמרה באתרים השונים

לפרטים

מדידת מטרות עסקיות

ניתוח אתרים הופך את מדידת המטרות העסקיות שלך לקלות יותר 

לפרטים

שיפור חוויית המשתמש

הפיכת הגלישה באתר לנוחה ופשוטה יותר לגולשים

לפרטים

לנתח התנהגות גולשים עם גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס וממשקי סטטיסטיקה נוספים כוללים מידע רב ועשיר לגבי האתר ולפעמים ניתן ללכת לאיבוד בין שלל המספרים והנתונים.
מעבר לנתון הבסיסי של מספר המבקרים היומי/שבועי/חודשי/שנתי, יש מדדים רבים נוספים שיש להתייחס אליהם ולקחת אותם בחשבון בתהליך ניהול אתר.

את המדדים ניתן לחלק לשלושה סוגים:
  • Visitors - סטטיסטיקות בנוגע למבקרים באתר.
  • Traffic sources - סטטיסטיקות על מקורות התנועה לאתר.
  • Content - סטטיסטיקות לגבי תוכן האתר. לכאן ניתן גם להכניס את סעיף הgoals- שאלו הן סטטיסטיקות בנוגע למטרות ההמרה שהוגדרו באתר.
 
במידה והמדדים שיפורטו במאמר זה לא קיימים בממשק הסטטיסטיקה של אתרכם, מומלץ להחליף את ממשק הסטטיסטיקה. תמיד ניתן להירשם לגוגל אנליטיקס באופן חופשי ללא תשלום לשם קבלת נתונים סטטיסטיים מפורטים אלו.

Visitors - מדדים סטטיסטיים לגבי המבקרים באתר:

  • Visits - ביקורים - המדד מביא את מספר המבקרים באתר באופן יומי/חודשי ולפי טווח תאריכים לבחירה. המדד מביא את כלל המבקרים, כולל מבקרים חוזרים באתר.
  • Absolute unique visitors (מבקרים ייחודיים) מביא את מספר הגולשים הייחודיים באתר כלומר גולשים שזהו ביקורם הראשון באתר בחודש האחרון (הייחודיות נקבעת על סמך האי פי של המחשב ממנו מבוצע הביקור). ניתן לראות את התפלגות התנועה על פי ימות השבוע ועל פי השעות ביממה. חשוב מאד לדעת מתי מתבצעת רוב התנועה באתר כדי שנוכל למקד קמפיינים ממומנים בהתאמה. לדוגמא: אתר מסחרי שהתנועה בו יורדת בשעות הלילה או בסופי שבוע, יעדיף לבטל את הקמפיינים הממומנים שלו או להריץ קמפיינים זולים יותר בשעות ובימים אלה.
  • Page views - מספר הצפיות בעמודי האתר. ככל שהיחס בין מספר הגולשים לבין מספר העמודים הנצפים קטן יותר - המשמעות היא שגולש ממוצע צפה ביותר עמודים באתר. ככל שהגולש צופה ביותר עמודים הוא נחשב בדרך כלל לאיכותי יותר.
  • Time on site - הזמן הממוצע שמבלה גולש באתר. ככל שהגולש מבלה יותר זמן באתר הוא נחשב לאיכותי יותר. כאשר יש גולש אחד או שניים המדד מעט בעייתי מכיוון שיכול להיות שהגולש פשוט השאיר את חלון הדפדפן פתוח והתפנה לעיסוקים אחרים. כאשר המדד הוא ממוצע של גולשים רבים אז הוא אמין יותר. ניתן ליצור השוואה עם מספר הצפיות בעמודים. בדרך כלל, גולש שבילה הרבה זמן באתר, יצפה במספר יחסית גבוה של עמודים.
  • Bounce rate- מדד זה מבטא יחס נטישה של האתר. אחוז האנשים מכלל המבקרים באתר שבילו באתר פחות מחצי דקה או ביקרו בפחות מעמוד אחד (כל ממשק סטטיסטיקה מודד את יחס ההקפצה אחרת - גוגל מתייחסים במדד ההקפצה לגולש שביקר בעמוד אחד בלבד באתר) . ככל שמדד ההקפצה גבוה יותר האתר בעייתי יותר ויש לשפר את האתר ואת עמודי הכניסה שלו. את יחס ההקפצה חשוב מאד לבדוק בכל העמודים החשובים באתר כדי להבין מהם החלקים הפחות מוצלחים באתר ולשפרם.
  • Visitor loyalty - המדדים השונים תחת visitor loyalty מביאים נתונים שונים לגבי התנהגויות גולשים באתר. תדירות הביקורים, מספר הביקורים בטווח התאריכים, אורך הביקורים, ועומק הביקורים (מספר העמודים הנצפה).
  • Browser capabilities - מדדים טכניים שונים לגבי הדפדפנים ויכולות הדפדפנים של הגולשים באתר. הדבר הכי חשוב הוא להבין מה שיעור הגולשים באתר המשתמשים בדפדפנים אלטרנטיביים לאקספלורר (פיירפוקס, אופרה, ספארי וכדומה), ברגע שיש שיעור גבוה יחסית של משתמשי דפדפנים אלטרנטיביים יש לוודא שהאתר עצמו מותאם לגלישה באמצעות דפדפנים אלה. אותו הדבר לגבי מערכות הפעלה שונות ויכולות שונות של הדפדפנים (ג'אווה, פלאש וכו'). עצה כללית חשובה היא להתאים מראש את האתר למקסימום דפדפנים ומערכות הפעלה.
  • Network properties - מדדים שונים לגבי השרתים מהם מגיעים הגולשים ולגבי סוגי החיבורים דרכם הם גולשים.

איך בודקים את מקורות התנועה לאתר?

סעיף חשוב זה משקף את מקורות התנועה לאתר. לגבי כל מקור מובאים מדדי איכות על מנת שנוכל להבין את איכותו של מקור התנועה. מדדי האיכות השונים לגבי כל מקור:

  • Visits - מספר המבקרים שהגיעו דרך אותו מקור. ניתן לראות מהם מקורות התנועה דרכם אנו מקבלים יותר תנועה/פחות תנועה.
  • Pages/visit - מספר העמודים הממוצע שנצפה דרך אותו מקור. ככל שיש מספר ממוצע גבוה יותר של עמודים - המקור נחשב לאיכותי יותר.
  • Avg. time on site - הזמן הממוצע שמבלה הגולש שהגיע מאותו מקור. ככל שהוא מבלה יותר זמן הוא נחשב לגולש איכותי יותר (בהתאם למגבלות שפורטו למעלה לגבי זמן השהייה באתר).
  • % new visits - אחוז הגולשים שזהו ביקורם הראשון באתר בחודש האחרון.
  • Bounce rate - יחס נטישה, ככל שהוא גבוה יותר הגולשים פחות איכותיים.
  • מדדים אלה רלוונטיים כמעט לכל מקורות התנועה השונים, ניתן לבדוק אותם ספציפית לגבי כל מקור תנועה ולרדת לרמות פירוט גבוהות. מקורות התנועה השונים שאנו יכולים לקבל עבורם מדדים אלה:
  • Direct traffic - תנועה ישירה לאתר. אנשים שהקלידו את הכתובת ישירות בדפדפן או הגיעו אל האתר דרך הסימניות שלהם. לרוב אלה יהיו גולשים שחוזרים לאתר לביקור נוסף וגולשים איכותיים שכבר מכירים את האתר. חשוב לקחת בחשבון שחלק ניכר מהגלישה הישירה נובעת מהגלישה של בעל האתר ומכריו לאתר.
  • Referring sites - התנועה דרך קישורים המובילים לאתר. ניתן לראות את נתוני האיכות לגבי כל אתר דרכו הגיעו אלינו. זה מדד חשוב מאד כי באמצעותו ניתן לראות מהם הקישורים היעילים יותר עבורנו ולהשקיע ביצירת קישורים דומים נוספים.
  • Search engines - חלוקת הנתונים על פי כניסות דרך מנועי החיפוש השונים (גוגל, יאהו, MSN ועוד). All traffic sources - כמו שזה נשמע. רשימת סיכום של כל מקורות התנועה.
  • Keywords - עוד מדד חשוב מאד, המביא לנו את רשימת המילים והביטויים דרכם הגיעו אלינו באמצעות מנועי החיפוש. נוכל לראות מהן המילים האיכותיות יותר שבהן כדאי לתמוך, מהן המילים הפחות איכותיות שכדאי לשפר עבורן את האתר (להוסיף תכנים רלוונטיים יותר למחפשי מילה זו). יש לשים לב גם למילים שלא נמצאות ברשימה זו - כלומר מילים באמצעותן אנו מעוניינים להופיע אבל אין לנו תנועה דרכם.

מקורות תנועה נוספים קשורים לקמפיינים ממומנים של פרסום בגוגל adwords. אפשרי ומומלץ לקבוע מטרות באתר (מטרה יכולה להיות עמוד מסויים באתר כמו עמוד תודה על שליחת פרטים או קנייה, עמוד למילוי טופס מסויים ועוד), אחרי שהכנסנו את המטרות לממשק הסטטיסטיקה - נוכל לראות את יחסי ההמרה באתר. כלומר היחס בין מספר האנשים המגיעים לעמוד המטרה לבין מספר האנשים שהגיעו ממקור תנועה מסויים. כך יהיה לנו מדד איכות נוסף וחשוב עבור מקורות התנועה ועבור האתר.

איך לנתח מדדי תוכן באתר?

מדדי התוכן באים לבדוק את איכות האתר ועמודיו השונים. כאן המדדים מתייחסים לאיכות התוכן, הפופולריות שלו והתנהגות הגולשים באתר:

Exit - כלומר אחוז הגולשים שבחרו לצאת דרך עמוד זה מהאתר.

Top content - התוכן הנצפה ביותר באתר. רצוי להשתמש במדד top content by title על מנת לקבל את התוכן הנצפה ביותר על פי שם העמוד ולא על פי כתובת העמוד. בקרוב גוגל יוסיפו את האופציה לראות עמודים על פי הכותרת שלהם גם בשאר מדדי העמודים. ניתן לראות גם Top landing pages (דרוג עמודי הכניסה לאתר על פי מספר הכניסות דרך אותו עמוד), top exit pages (דרוג עמודי היציאה מהאתר על פי מספר היציאות מאותו עמוד)

Content Drilldown - מדד הנותן לנו אופציה לרדת לעומק דפוסי הגלישה באתר. ניתן לבחון לגבי כל עמוד מהם המקורות שלו, מהם היעדים שלו, באמצעות אילו מילות מפתח הגיעו אליו. ניתן להתחקות אחרי תהליכי הגלישה השונים של הגולשים האתר.

Site overlay - ממשק הסטטיסטיקה פותח את האתר ומלביש עליו שכבה נוספת של סטטיסטיקה, שם ניתן לראות באופן גרפי את הפופולאריות של כל קישור פנימי באתר ואת ההמרות השונות. ניתן לדפדף בעמודי האתר השונים ולראות מידת הפופולאריות של כל קישור באתר ואת התרומה שלו להמרות באתר. באמצעות מדד זה ניתן לראות מהם הקישורים הפופולאריים יותר והפופולאריים פחות בתוך האתר ולנייד אותם בהתאם לפופולאריות ובהתאם לצרכים של בעל האתר. (קישורים פופולאריים לשים במיקומים גבוהים ובולטים, קישורים פחות פופולאריים להוריד לתחתית העמוד).

הסעיף האחרון goals הוא בהתאם למטרות ההמרה שנקבעו באתר. ניתן לראות את יחסי ההמרה הכלליים של האתר ואת הדרכים באמצעותם הגיע הגולשים למטרה המוגדרת. המדדים שהובאו במאמר זה הם רק חלק מכלל המדדים השונים שניתן לקבל באמצעות ממשקי הסטטיסטיקה השונים. אלה הם המדדים החשובים יותר לצורך ניתוח המבקרים באתר, מקורות התנועה לאתר ותוכן האתר. כמובן חשוב לא רק לקרוא ולהבין את מדדים אלא גם לבצע תיקונים ושינויים בהתאם למסקנות ואז לבדוק את השפעת השינויים על הסטטיסטיקות.

 

המספרים שלנו

- 9 שנות ניסיון
- 172 לקוחות
- 18 מיליון חשיפות לחודש
- 431 פרוייקטים

מה הלקוחות אומרים עלינו


  • אנחנו במוסררה עובדים עם אקטיביטק כבר לא מעט שנים, והשירות שאנו מקבלים מהם הוא ברמה מאוד גבוהה. אחד הבונוסים הגדולים בעבודה איתם הוא בליווי השוטף והיחס האישי שמלווה תמיכה טכנית צמודה. תענוג.
    אבי סבג, מנהל בית הספר "מוסררה".

    מוסררה - בית ספר לאמנות

  • "מאוד נהננו לעבוד עם אקטיביטק לאורך כל תהליך תיכנון וביצוע הקמפיין של הפקולטות בטכניון", מנהל שיווק, הטכניון - חיפה.

    מנהל שיווק הטכניון

  • "הגעתי לאקטיביטק אחרי נסיונות כושלים בשיווק באינטרנט. מצאתי אנשים קשובים, מביני עניין ומקצועיים, שידעו להבליט את היתרונות של המכינה, ולהעניק לה את הקידום הראוי. אני יכול להמליץ בחום על שירותיהם!", שחר גבע - מנכ"ל Overseas Medical Education - מכינה לימודי רפואה בחו"ל.

    ד"ר שחר גבע

  • אפיקים רכב חשמלי עובדת עם אקטיביטק כבר מספר שנים ומקדמת באמצעותה שלוש פעילויות שונות בארץ ובעולם. אנו זוכים לשרות מקצועי, מקיף, מהיר ואמין. מקצוענים אמיתיים, החולקים מהידע שלהם, מלווים ותומכים בכל שאלה ועניין.
    תודה לכם :)

    ליאת נאמן – מנהלת שיווק אפיקים רכב חשמלי

  • "ברצוני להודות לך על הסיכום המפורט והמשמעותי. הקמפיין היה מוצלח, והייתה חשיפה רחבה מאוד לכל האירועים ועמדנו ביעד שהצבנו. בסה"כ כל אירועי שבוע הנוער היו מוצלחים מאוד. מודה לך על הכל! אירית מנדלסון-מאיר, מנהלת מחלקת הנוער - עיריית רמת-גן"

    אירית מנדלסון-מאיר

google tag

היכן אנחנו נמצאים


  תובל 13 ר"ג
  077-345-1111

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2017 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר