Menu
077-3451111
כניסות: 930

דירוג משתמשים: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

טיפים לפרסום בפייסבוק

פרסום ברשתות חברתיות - פייסבוק

פרסום בפייסבוק - צעדים ראשונים
סוגי קמפיינים בפייסבוק
עיצוב מודעות
מיקוד לקהלי יעד
תמחור בפייסבוק
טיפים

מה זה פייסבוק?
פֵיְיסְבּוּק (באנגלית Facebook) הינה הרשת החברתית המובילה בעולם אשר עלתה לאויר בפברואר 2004. היא הוקמה על ידי ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת הרווארד: מארק צוקרברג, אדוארדו סאברין, דאסטין מוסקוביץ וכריס יוז. בתחילה היה פייסבוק סגור לקהל הרחב ולכן הגישה אליו היתה פתוחה רק עבור סטודנטים מאוניברסיטת הרווארד שהיו בעצם קהילת הפייסבוק הראשונה, במשך הזמן הפך פייסבוק לנגיש גם עבור אוניברסיטאות אחרות בארה"ב עד שלבסוף נפתח עבור כלל משתמשי רשת האינטרנט בעולם. כיום פייסבוק מדורג כאתר השני הפופולארי ביותר ברשת והוא מכיל יותר מ 483 מיליון משתמשים פעילים!.
facebook article

פייסבוק אינו גובה תשלום בתמורה לרישום ולשימוש בו ומאפשר לגולשים להצטרף לקהילות חברתיות שונות בחינם, לדוגמא בית-ספר, מכללה, מקום עבודה, אזור גיאוגרפי, או מאפיין אחר. קהילות אלו מסייעות לגולשים לתקשר עם גולשים אחרים בתוך ומחוץ לקהילתם הוירטואלית. המשתמשים יכולים ליצור פרופילים אישיים,  אשר לרוב כוללים תמונות אישיות ורשימת תחומי עניין אישיים, הפרופילים מאפשרים היכרות ראשונית עם אותו משתמש, ניתן לשלוח הודעות אישיות וליצור קשר עם המשתמשבאופן פרטי, כך שרק המוען והנמען נחשפים להתקשרות, ניתן גם לפרסם הודעות פומביות אשר גלויות למשתמשים אחרים. בנוסף, פייסבוק מאפשר ליצור קבוצות חברים על פי תחומי עיסוק והתענינות כמעט בלתי מוגבלים כאשר לכל חבר בקבוצה ניתנת האפשרות להזמין משתמשים אחרים להצטרף. משנת 2009 נפתחה האפשרות להגדיר שפות שונות לשימוש בפרופיל האישי מלבד אנגלית, מה שגרם להצטרפות המונית של גולשים ישראלים בכל הגילאים.



הצעת מחיר פייסבוק


פרסום בפייסבוק - צעדים ראשונים


מנוע ההכנסות העיקרי של פייסבוק הוא פלטפורמת הפרסום שלה. היתרון העצום הטמון בכוחה של הרשת החברתית הזו הוא היכולת להפנות מסרים שיווקיים ופרסומיים לקהלים מאוד מדויקים. הרשת מספקת שירות של מודעות פרסום המפוזרות על פני הרשתותהחברתיות באתר כאשר רק חברים רשומים יכולים לצפות באותן מודעות, כתוצאה מכך ניתנת לבתי עסק אפשרותלפרסם וליצור קשר ממוקד יותר עם מבקרים באתר. המגמה היום היא לא להסתפק במודעה המוגדרת על פימילות מפתח כמו בגוגל אלא לנסות ולהתאים את המודעה לסגנון החיים ולייצר פילוח קהל יעדמדויק יותר ובדגש על העדפות הגולשים.
מבחינה זו פייסבוק מספק פלטפורמה נוחה מאוד עבור המפרסמים מכיוון שכל מי שנרשם כמנוי בפייסבוק משאיר אחריו פרטים אישיים כגון מין, גיל, מצב משפחתי,מקצוע ועוד. אם אתם למשל רוצים לפרסם מוצר לגברים נשואים בני 40 באנגליה,לא תדעו מי הם אבל המודעה שלכם, שכוללת טקסט ותמונה, תופיע בפניהם כאשר הםיתחברו לרשת החברתית. כך תזכו לחשיפה ממוקדת ואיכותית.
החלק הבא במאמר ינחה אתכם כיצד לנהל קמפיין פרסומי יעיל בעידן הרשת החברתית הוירטואלית.

חזור למעלה

סוגי קמפיינים בפייסבוק

בפייסבוק קיימים מגוון סוגי קמפיינים אשר מסייעים למפרסמים ולמנהלי הקמפיינים להשיג את המטרות השיווקיות אשר הגדירו לעצמם מראש. מבין הסוגים השונים, בחרנו להתמקד בפופולריים ביותר.
  • הגדלת התנועה באתר (הקלקות - Click to Website) - המטרה של קמפיין זה היא להגדיל את התנועה של הגולשים באתר היעד או בדף הנחיתה של חברה/בית עסק. הרעיון הוא לחשוף את הגולשים לשירותים ולמוצרים של החברה, לעורר את המודעות והשאיפה היא להגדיל את ההמרות.
  • המרות באתר (Website Conversion) - המטרה המרכזית הינה להוביל את הגולשים לביצוע רכישה/המרה באתר יעד או דף הנחיתה. בטרם הרצת הקמפיין יש להטמיע קוד המרות של פייסבוק בדף התודה המתקבל לאחר הזנת פרטים בטופס.
  • הגדלת הצפיות בסרטוני וידאו (Video Views) - במידה ולחברה יש סרטים חדשים או קליפים על מוצרים ושירותים, מומלץ לפרסם אותם בפייסבוק ולחשוף את קהל היעד לאותם המוצרים.
  • הגדלת מספר הלייקים לעמוד עסקי (Page Likes) - באמצעות מודעות המפרסמות את הדף העסקי בפייסבוק נוכל לגרוף יותר לייקים ובשלב השני להפנות מסרים שיווקיים לאותם הגולשים.
שיווק מחדש (Remarketing) - באמצעות הטמעת קוד שיווק מחדש של פייסבוק בדף נחיתה או אתר יעד ניתן לצבור קהלים פוטנציאלים ולהפנות להם מסרים פרסומיים.

על מנת להכין קמפיין פרסום מקצועי בפייסבוק נדרשת הכרה לעומק של סוגי מסעות הפרסום האפשריים, חלקם יעילים יותר וחלקם פחות. כמובן שמומלץ להכיר גם את קהלי היעד הפעילים ברשת החברתית כדי לדעת איך לנתב עבורם את המודעות והמסרים השונים.

tip icon טיפבמדריך המודעות של פייסבוק תוכלו למצוא את כלל הסוגים ואיך זה מוצג ברשת בפועל.

חזור למעלה

facebook ads guide
פרסום בפייסבוק - עיצוב המודעות שלכם

חזור למעלה

שם המשחק - מיקוד לקהלי היעד שלכם

פלחו את קהל היעד שלכם ומקדו את המודעה לקהל יעד זה. ניתן כיום לערוך פרסום ממוקד ויעיל בפייסבוק והדבר בא לידי ביטוי בפילוח הממוקד של קהל היעד והמטרות שנקבעו. פילוח קהל היעד יכול להתבצע לפי גיל,מין, מיקום גיאוגרפי, סטאטוס חברתי, העדפה מגדרית, רמת השכלה, מקומות עבודה, תחומי עניין ושפה. כמו כן ניתן לפרסם לגולשים החברים בקבוצות מסוימות ולפי מילות מפתח מתוך פרופילי המשתמשים (תגיות) למיקוד חזק יותר של הפרסום ואפילו את שעות פרסום המודעות.
לסיכום, פרסום בפייסבוק מאפשר פילוח על פי הקטגוריות הבאות:

tip icon טיפ - כברירת מחדל מופיעה המודעה בפני כל משתמשי פייסבוק מעל גיל 18. עם זאת, מומלץ לשנות את המיקוד כדי להגיע אל האנשים המתאימים ביותר עבור המודעה שלכם.

חזור למעלה

פרסום בפייסבוק - תמחור

בטרם מתחילים להריץ קמפיין בפייסבוק, יש להגדיר את התקציב היומי ואת לוח הזמנים אשר במסגרתו יופעל הקמפיין. כמה אתם רוצה להוציא ליום? התקציב המינימלי הוא 5.00 ש"ח ליום. כעת ניתן לתזמן את המודעה. ניתן להפעיל את הקמפיין מיד או להגדיר תקופה בה אנו מעוניינים שמסע הפרסום יעבוד.
עליכם להחליט אם אתם רוצים לשלם עבור קליקים (P.P.C) או לשלם עבור חשיפות. (רוב המפרסמים מעונינים לשלם עבור קליקים). לאחר שנצברים מספיק נתונים, ניתן לבחון אם כדאי לפתוח מסע פרסום חדש בפייסבוק המבוסס על חשיפות.
לאחר מכן, אתם צריכים לציין את מחיר המקסימום שאתם מוכנים לשלם עבור כל הקלקה. או עבור 1,000 חשיפות תלוי בשיטת התשלום בה בחרתם קודם לכן.
השלב הסופי של תהליך יצירת המודעות היא לסקור את המודעה שלכם. אתם יכולים לחזור ולשנות את כל הפרטים על ידי לחיצה על "שינוי מודעות". לאחר שתבדקו את המודעה, עליכם להזין את פרטי כרטיס האשראי שלכם וללחוץ על "ההזמנה". כל המודעות עוברות ביקורת איכות לפני שהן מוצגת. המודעות נבדקות כדי לוודא שהן עומדות בהנחיות התוכן של פייסבוק.
חזור למעלה
Facebook Likes

טיפים לפרסום יעיל ואפקטיבי בפייסבוק

פילוח, פילוח ושוב פעם פילוח של קהלי היעד 
פרסום בפייסבוק פחות יעיל במכירות ישירות. אם אתם מחפשים מכירות מיידיות כדאי שתשקלו פרסום בגוגל או קידום אתרים.פרסום בפייסבוק מאפשר לעסקים הזדמנות להגיע (חשיפה) לקהל היעד שלהם לאורך כל מחזור השיווק. בעוד אחוז קטן של משתמשים מוכנים לרכוש בזמן הגלישה בפייסבוק, אחוז הרבה יותר גדול עשוי לרכוש את המוצר או השרות בעתיד דרך האתר או באופן טלפוני במידה והוא ייחשף אליו. למרבה המזל יש לכם אפשרות לבנות מערכת יחסים מתמשכת עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ופרסום בפייסבוק היא פלטפורמה מצוינת לעשות זאת.
פרסום בפייסבוק מספק 10 אפשרויות עיקריות פילוח של קהל המטרה. להלן סקירה כללית של כל גורמים אלו:
  • מיקום - פרסום בפייסבוק מאפשר למפרסמים למקד על פי מדינה ועיר באופן ספציפי וממוקד.
  • גיל - גיל הוא גורם דמוגרפי סטנדרטי. רוב המשווקים מפלחים את קהל המטרה שלהם על-פי גיל. פרסום בפייסבוק, בניגוד לפרסום בגוגל למשל מאפשר פילוח מדויק של הגילאים.
  • יום הולדת - פרסום בפיסבוק מאפשר לפרסם הצעות מיוחדות לחוגגים יום הולדת. תמיד רצוי שהמודעה תפתח ביום הולדת שמח ואז הצעה מיוחדת לחוגג. "קבל התנסות לחודש ימים של ...".
  • מין ((Gender גברים/נשים.
  • שיוך אתני והעדפה פוליטית (פעיל רק בארה"ב בשלב זה) - במידה וקהל היעד שלכם נמנה עם אוהדי מפלגה מסוימת או מוצאו האתני הוא היספני, מומלץ להשתמש באופציה הזאת. 
  • השכלה חינוך – אם ברצונכם לפנות לכל בוגרי אוניברסיטת ת"א בשנת 2001 הפילוח ההשכלתי יכול בהחלט לסייע.
  • מקומות עבודה / תחום תעסוקתי - לעיתים אתם מעוניינים לפנות לתעשיות ספציפיות, הכנסת רשימת מקומות עבודה מפלחת בצורה יעילה את התעשייה.
  • מצב משפחתי.
  • מתעניין ב - העדפות מיניות – אפשרות מצוינת להגיע לקהילת הגייז.
  • שפות - אם המודעה שלך באנגלית אבל המשתמש מדברת סינית, זה כנראה לא רעיון כל כך טוב לפנות אליו.
tip icon טיפ -אם אינכם משתמשים בפילוחים השונים שפרסום בפייסבוק מציע, כנראה שמסע הפרסום שלכם אינו מתוכנן כראוי ואינו מפיק את התוצאות האופטימאליות.

נהלו מערכת יחסים עם הלקוח, אל-תהיו אגרסיביים מידי במכירה
בפרסום בפייסבוק מנהלים מערכת יחסים עם לקוח קיים או לקוח פוטנציאלי. סגירת מכירות מבוצעת טוב יותר בגוגל או במנועי חיפוש כדוגמתו שם הגולש יותר מוכן מבחינה נפשית למכירה. הסיכוי לבצע מכירה בפועל הרבה יותר קטנה מהסיכוי שגולש פוטנציאלי יהפוך לאוהד של דף או אירוע מסויים. לאחר מכן תוכלו לפנות לאותו גולש עם הצעה ספציפית.

יחד עם זאת, הגדירו מטרות מוחשיות
לפני שאתם מחליטים על התקציב, הגדירו מטרות מוחשיות ומדידות למסע הפרסום בפייסבוק: כניסות לפרופיל או דף מסויים, הצבעה, השתתפות בסקר וכו'. עקבו כל הזמן אחר מימושן של מטרות אלו.

חישבו לטווח ארוך
פזרו את התקציב לאורך זמן ואל תסיימו את כולו ביום או יומיים. אם אתם בוחנים מכירות, נסו לחשב גם את המכירות שבוצעו גם בטווח הארוך כתוצאה מהפרסום בפייסבוק. יכול להיות שגולש נחשף למוצר בפייסבוק ורק לאחר שלושה חודשים רכש אותו.

עקבו אחר ביצועי המודעות שלכם והתאימו אותן
לא מדובר כאן בשגר ושכח. יש לעקוב אחר ביצועי מסע הפרסום בפייסבוק בתדירות גבוה, לבחון אם הפרסום משיג את התוצאות הרצויות ולבצע התאמות.
אתם יכולים להוריד שלושה סוגים עיקריים של דוחות כדי לקבוע כיצד מסעות הפרסום והמודעות מתפקדים: ביצועי הפרסום, נתונים דמוגרפיים של המגיב, פרופילים של המגיב.
חשוב מאוד לפקוח עין על העלות להקלקה. לא כל מסעות הפרסום צריכים להיות מתומחרים בצורה זהה. קהל היעד הוא מאוד רלוונטי וממוקד אתה כמפרסם מוכן לשלם יותר מאשר עבור קהל פחות מפולח וממוקד. לכן יש לעקוב באופן רציף אחר התמחור של כל מודעת פרסום.

לגוון, לגוון, לגוון את דף הנחיתה
בפרסום המקוון המסורתי, משתמשים מופנים לדף הנחיתה שבהם הם מתבקשים למלא פרטים. כאשר מדובר על בניית מערכת יחסים עם הלקוח יש לגוון את דפי הנחיתה ולבחון מספר אלטרנטיבות. גם אם גולשים לא ביצעו רכישה , הם יכולים להיות חסידי המותג ובסופו של דבר להביא לקוחות חדשים לעסק שלך.
פיצול לבדוק את המודעות מאת דמוגרפי
מפרסם סיפר לי פעם כי נשים נוטות להגיב לעתים קרובות יותר לפרסומות המשלבות בהן צבע ורוד. בעוד אני בספק אם זה אחיד בין כל הנשים, זה יכול להיות נכון עבור חלק גדול מהן. הדרך היחידה לגלות אם זה נכון הוא לפצל לבדוק מודעות שונות בתוך פלח דמוגרפי ספציפי.

חקרו את המתחרים שלכם
בדקו את המודעות של המתחרים שלכם ואת דפי הנחיתה שלהם. אם הם מפרסמים לאורך זמן כנראה שהפרסום שלהם עובד. הוסיפו במודעה קריאה לפעולה. קריאה לפעולה במודעה מגבריה את כמות ההקלקות על המודעה. חקר המתחרים שלכם נותן לכם שפע של מידע בחינם, נצלו מידע זה. בעוד ספר או מדריך קופירייטינג יכול לסייע לכם בכתיבת כותרות אפקטיביות כמו גם כיצד לבנות דפי נחיתה יעילים, המידע הכי טוב יבוא ממודעות אחרות ומדפי נחיתה של מתחרים.

השגיחו על מסע הפרסום
להשגיח מקרוב על מסעות הפרסום שלך, במיוחד בשבוע הראשון. (בסופי שבוע יכולה להשתנות באופן דרסטי לעומת אמצע השבוע).

יצירת קבוצות מודעות (Ad Sets) מפולחות ככל האפשר
יצירת קבוצות מודעות נפרדות עבור פילוחים של גילאים שונים או הגדרות מיקוד אחרות יאפשרו לכם לנתח את הקמפיין באופן מיטבי.

פרסום בפייסבוק - מסקנה
שיפור הפרסום שלכם לוקח זמן ולכן התאזרו בסבלנות. הפרסום בפייסבוק מבוסס על בניית מערכת יחסים ולא על מכירות מיידיות, פרסום בפייסבוק הוא יחסית חדש למשווקים ורק עתה מתחילים להבין כיצד להשתמש בפרסומות האלה בצורה היעילה ביותר.

אקטיביטק מתמחה במתן פיתרונות כוללים בתחום השיווק באינטרנט והפרסום בעולם הרשתות החברתיות כגון פרסום בפייסבוק. בידינו ניסיון רב והצלחה מוכחת ברשתות החברתיות
כדוגמת פייסבוק. בעזרת המומחיות והנסיון שלנו, תוכל להעלות קמפיין איכותי בתקציב שלך (מעל 3,000 ש"ח לחודש) בפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת ואתרי תוכן נוספים בארץ ובעולם.

חזור למעלה

הצעת מחיר פייסבוק

 

הוסף תגובה


מאמרים נוספים

ווב 2.0 WEB

  שנת 2006 הוכרזה כשנת ה- WEB2.0 ע"י עיתון Time מה זה בעצם ווב 2.0? קידום אתרים הגדרה ווב 2.0 (ב אנגלית : web 2.0) הוא מונח המתייחס לדור השני של שירותים באינטרנט. בעוד הדור...

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

 

מרכז מידע

 

השרותים שלנו

2015 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר