גוגל הכריזה השבוע רשמית על הוספת מהירות האתר כמרכיב נוסף בחישוב אלגוריתם תוצאות החיפוש שלה.
ההכרזה באה לאחר שכבר בתחילת השנה , עם השקת קפאין הודיעו בגוגל שגם מרכיב זה יתחיל להשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
לעת עתה השינוי באלגוריתם יקבל תוקף מעשי רק בתוצאות החיפוש באנגלית של הדומיין Google.com ובנוסף ייושם בפחות מ 1% משאילתות החיפוש.
מהם הקריטריונים לקביעת מהירות האתר
מרכיב מהירות האתר נמדד בעצם על ידי שני קריטריונים
- הזמן שלוקח לאתר להגיב לגוגל בוט
- זמן עליית עמודי האתר
מט כץ התייחס לאחרונה בראיון שהעניק לנושא מהירות עליית האתר ומהירות סריקת האתר. כץ טוען שכאשר הזחלן של גוגל מתקשה לסרוק את האתר עקב עלייה איטית של עמודים, הוא יגביל את כמות העמודים אשר יסרקו מאותו אתר ויוצגו בתוצאות החיפוש. לפיכך ביצועים נמוכים של מהירות האתר עשויים להשפיע על המיקום בתוצאות הדירוג וגם על היראות האתר או הנוכחות של עמודיו השונים בתוצאות החיפוש.
* למידע נוסף על סריקת האתר הכנסו לבלוג קידום אתרים
אז כיצד ניתן לשפר את ביצועי האתר מבחינת מהירות
להלן כמה טיפים:
- בחרו בקפידה חברת אחסון אתרים לאתר האינטרנט שלכם. ביצועי השרתים של חברת האחסון עשויים להשפיע מאוד על מהירות האתר, לכן בדקו ששרתי האחסון אמינים, בעלי יכולת לעמוד בעומסים וכמו כן אינם סובלים מנפילות.
- בנוסף התאימו את גודל האחסון ורוחב הפס המוקצה לכם לדפוסי הפעילות באתר. כלומר אם באתרכם הגולשים מורידים ומעלים קבצים גדולים תצטרכו להסתמך על חבילת אחסון גדולה יותר.
- במידה וקיימים כמה קטעי קוד חיצוניים בJava script מומלץ לאחד אותם לקובץ בודד כדי להפחית את מספר הקבצים שהשרת קורא אליהם.
- מומלץ גם לקבץ את קבצי ה Java script.
- הנאמר בשני הסעיפים הקודמים לגבי איחוד וקיבוץ של קבצים תקף גם לגבי קבצי CSS
- אל "תפציצו" את האתר בתמונות ואם אתם מוכרחים דאגו לקבץ אותן.
- במידה ואתם משתמשים בקטעי קוד מעקב כמו , קוד מעקב אחר המרות של אנליטיקס ואד וורדס , שימו אותם בסוף העמוד של אתרכם תחת התגית </body>
כמה כלים מומלצים לבדיקת מהירות האתר
- Google Page speed – נמצא בממשק ה – Webmaster tools
- Yslow
- IBP
לסיכום
מהירות האתר משפיעה כיום באופן ישיר על תנועת הגולשים, היא משנה לטוב או לרע את חווית הגלישה ולעיתים אף מעצבת בקרב הגולש התרשמות מסוימת לגבי החברה או המותג המוצגים באתר. למרות שהתוכן הוא עדיין "המלך" עבור גוגל והגולשים, אין להתעלם ממרכיב זה כחלק ממכלול הפעולות לקידום האתר.