כניסות: 2324
שיווק דיגיטלי עולם השיווק של העתיד
שיווק דיגיטלי הוא תחום דינמי. מה שנכון היום, לא בהכרח יהיה נכון שנה הבאה ומה שהיה נכון לפני שנתיים בהרבה מקרים כבר אינו רלוונטי כיום. שיווק באינטרנט אינו מקשה אחת כמו שהשיווק המסורתי (OFFLINE) אינו מקשה אחת אלא מורכב מתמהיל שיווק שלם שכדאי להכירו.

ACTV 02
היתרון הבולט של השיווק הדיגיטלי הוא יכולת המדידה. לא אחת נשמעת האמירה כי "באינטרנט הכל מדיד". אמרה זאת נכונה בכללותה אם נתקן אותה מעט ונאמר שבאינטרנט כמעט הכל מדיד.
אם אתם מפנים את כספכם לאינטרנט, בדקו את התוצאות וחישבו איך ניתן לשפר אותן. באינטרנט ניתן לבדוק יעילות של פרסום ברמת הסנט הבודד. כמעט אין גבול לרמת הניתוח שניתן לעשות לכל מסע פרסום באינטרנט. לכן התפתח באינטרנט תחום חדש יחסית ורחב מאוד של בחינת אפקטיביות הפרסום. כאשר מוצאים סכום כסך על מסע פרסום מכירתי או תדמיתי בעיתונות הכתובה קשה מאוד למדוד את האפקטיביות של מסע הפרסום למעט: גודל מודעה, מיקום המודעה וכמות התפוצה. באינטרנט לעומת זאת קיימים כלים המאפשרים לבחון את יעילות הפרסום ברזולוציה גבוהה מאוד.
בשני העשורים האחרונים, גם בשנות מיתון, תקציבי האינטרנט גדלו. הגידול הממוצע של הוצאות מפרסמים באינטרנט הוא כיום 10% בשנה. הסיבה לכך פשוטה וברורה: יותר ויותר אנשים מחוברים לאינטרנט וזמן הגלישה הממוצע הולך ומתארך כל הזמן על חשבון מדיות מסורתיות, במיוחד טלויזיה ועיתונות.
 
ההיסטוריה של השיווק הדיגיטלי
 
השיווק הדיגיטלי באינטרנט התחיל עם מה שמכונה "באנרים" שהוצבו באתרי אינטרנט פופולארים בדומה מאוד לפרסום בעיתונות. כתבות תוכן ובצידן פרסום. במשך השנים שיטת הבאנרים השתכללה על מנת למשוך את תשומת ליבו של הגולש והתחילו להופיע חלונות קופצים. כלומר פרסומות שקופצות לגולש מול העיניים מבלי שביקש לראותם. הגולשים לא אהבו שיטת פרסום זו והפתרונות הטכנולוגים לא אחרו לבוא: תוכנה או סקריפט שמותקן על הדפדפן ועוצר את החלונות הקופצים. בהמשך השיטה השתכללה עוד עם פרסומות צפות באתר ותוכנות ריגול שונות ששתלו קבצים בתוך מחשבו של הגולש.
 
עם התפתחות הדואר האלקטרוני בתחילת שנת 2000 הומצאו מספר שיטות חדשות לנצל סוג תקשורת זה: דיור ישיר באמצעות דואר אלקטרוני ולהבדיל דואר זבל (שנשלח ללא הסכת הגולש).
השינוי הגדול הגיע עם פריצת התוכנית של גוגל (גוגל אדוורדס) שאפשרה פילוח עמוק ע"י פניה לאדם הנכון במקום הנכון.
התוכנית של גוגל מאפשרת לפרסם בצד התוצאות האורגנית פרסום מודעה בתשלום עם נוסח מודעה שנקבע ע"י המפרסם (ולא ע"י גוגל), כאשר המודעה מופיעה בצד מילים שהמפרסם בחר.
זאת ועוד, המפרסם משלם אך ורק עבור גולשים שהקלידו על מודעת הפרסום שלו. כלומר מודל חלומי למפרסמים שמשלמים אך ורק עבור תוצאות.
כל מפרסם גדול כקטן יכול לפתוח בעצמו מסע פרסום בגוגל ולהתחיל לפרסם 10 דקות לאחר פתיחת מסע הפרסום. כמו כן יכול המפרסם לשלוט על התקציב שהוא מעוניין להוציא ברמה פרטנית. פרסום מפולח וממוקד מאפשר גם לעסקים שאינם מסוגלים לפנות לקהל הרחב בשל תקציב פרסום מוגבל, לפרסם בגוגל ולהגיע לקהל יעד ספציפי.

באינטרנט קיימים הרבה מאוד אתרים קטנים או בינוניים הפונים לקהל מפולח וממוקד. איך ניתן להגיע לאותו קהל ממוקד ומפולח? מלבד האפשרות לפרסם בצד התוצאות האורגניות גוגל יצרה רשת אתרים גדולה בה ניתן לפרסם בקלות. גוגל למעשה רוכשת שטחי פרסום באתרים ומשלמת לבעלי האתרים עבורו. המפרסמים נהנים מהאפשרות לפרסם גם באתרים קטנים וממוקדים מבלי ליצור קשר עם כל אחת בנפרד. האתרים בהם גוגל קונה שטחי פרסום נהנים מההכנסות ומגוף גדול ואמין שקונה מהם שטחי פרסום וגוגל נהנה מהעמלות.

  מה כולל תמהיל השיווק הדיגיטלי?

בניית אתר בהתאם לעקרונות של בניית אתרים – התאמות לגוגל. בניית אתר אינה עניין למעצבים ולמתכנתים, אלא לאנשי שיווק שיבנו את האתר בצורה נכונה לאחר ביצוע מחקר מילים מקיף. לאחר הקמת האתר, כדי להביא מבקרים לאתר יש לפעול באופן אינטנסיבי ומתמשך במגוון טכניקות אינטרנטיות להשקיע לא מעט מאמץ זמן וכסף.
קידום אתרים מקצועי אורגני ( אופטימיזציה)– מרבית התנועה לאתרים מגיעה כיום ממנוע החיפוש גוגל. אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא תהליך התאמת האתר לאלגוריתם מנועי החיפוש במטרה למקם אותו גבוה ככל המיתן בתוצאות החיפוש האורגניות. מדובר בתהליך מתמשך המחייב מעקב שוטף וביצוע מתמיד של שינויים, עדכוניםהתאמות במטרה לשפר את רמת התנועה ומיקומי האתר בתוצאות, החיפוש האורגניות.
פרסום בגוגל אדוורדס במודל תשלום להקלקה – במידה ומעוניינים ביצירת מיתוג או תדמית ניתן להשתמש במודל של תשלום ל-1000חשיפות.
פרסום בבאנרים. מתאים במיוחד לפרסום תדמיתי ופחות לפרסום מכירתי (שמטרתו למכור).
תוכניות שותפים. באתרים בעברית מודל זה עדיין לא מצליח. בחו"ל מודל זה עובד בצורה מצויינת.
דיוור ישיר בדואר אלקטרוני – Newsletters.
יחסי ציבור באינטרנט ושיווק ויראלי (רשתות, בלוגים, Web 2.0).
שיווק ופרסום אתרים באמצעות האינטרנט תוך שימוש בקמפיינים במנועי חיפוש ובאתרים רלוונטיים, הוא אחד התחומים הגדלים ביותר באינטרנט.ניהול אסטרטגיית שיווק דיגיטלי באינטרנט כולל מספר גישות שמטרתן לחשוף עד כמה שיותר את הגולשים לאתר הלקוח ולמידע שברצונו להציג.
אקטיביטק מספקת חבילת שיווק מלאה הכוללת את כל האספקטים של השיווק באינטרנט קידום אתרים ופרסום באינטרנט.

הצעת מחיר2

 

הוסף תגובה