Menu
077-3451111
כניסות: 5468
קיימות בשוק מאות חברות בניית אתרים . מה יש לדרוש מאותן חברות בניית אתרים על-מנת שאתרכם יתאים בצורה מקסימלית למנועי חיפוש?

web-responsive-design
הערות כלליות - בניית אתרים
  • במידה והדומיין חדש מומלץ להעלות לרשת את האתר או דף בודד ממנו כמה שיותר מוקדם (עוד בזמן בניית האתר) ולבנות אליו מספר קישורים איכותיים. זאת על-מנת שהדומיין ייסרק ע"י גוגל ויצבור וותק (לוותק האתר יש חשיבות רבה בקידום אתרים). כדי לבדוק אם הדומיין אכן נסרק ע"י גוגל יש לרשום את הפקודה: site:www.mydomain.com בחלון החיפוש של גוגל.
בחירת שרת אחסון
  • לבחירת שרת האחסון עבור אתרכם חשיבות רבה. בתחום ה-SEO חברת האחסון עלולה להשפיע על הזמן שייקח לאתר להיות מאונדקס, ובמקרים קיצוניים על השאלה האם יאונדקס כלל. חברת אחסון שלשרתיה נפילות רבות עלולה לפגוע אף היא באתר ובמיקומיו. לחברת האחסון חשיבות מעבר ל-SEO נטו – אתר שעולה לאט מבריח גולשים. זכרו! אחסון זול עשוי לעלות ביוקר: נפילות וזמני תגובה ארוכים יגרמו בטווח הרחוק להפסד שעולה על החיסכון לכאורה. חשוב לאחסן את האתר אצל חברת בניית אתרים רצינית (לא חינמית) שמאחסנת אתרים רציניים ולא אתרי סקס והימורים. זמינות האתר צריכה לשאוף ל-100% ואי זמינות האתר חייבת להדליק נורה אדומה. כדאי גם לבדוק אתרים המאוחסנים אצל אותה חברת איחסון בשעות שונות במהלך היום או להתקין כלים שמנטרים את זמינות האיחסון. הרבה חברות בניית אתרים מציעות גם שרות אחסון אתרים. שאלו את החברה ל
בניית אתרים - רכישת דומיין
  • רצוי ששם הדומיין הנבחר יהיה קשור לעסק, יהיה קצר ולעניין ויכיל מינימום תווים. מומלץ לרכוש את שם הדומיין עם מבחר הסיומות co.il,com,org לצורך שימור השם בעתיד. אם יש כוונה בעתיד לפנות לקהלים באזורים שונים בעולם מומלץ לקנות את הדומיין המקומי של אותה מדינה. אין צורך לבנות אתר במיוחד לכל דומיין אלא לבצע הפניה קבועה בקוד 301, מהדומיינים השונים לאתר הראשי. הפנייה זו מקובלת על מנועי החיפוש. כל אחד יכול לרכוש דומיין. אין צורך לבקש מחברות בניית האתרים לרכוש עבורכם את הדומין ולשלם עמלה לחברת בניית האתרים.
בניית אתרים - הפניות דומיין
בניית אתרים בטכנולוגיות מתוחכמות
אפשרויות ממשק ניהול - דרישות בסיסיות מחברות בניית אתרים
שימו לב: איסור גישה של מנוע חיפוש לדף מסוים אמנם ימנע את איסוף התוכן של הדף, אך לעיתים, אם יש הפניות לאותו דף בדפים בהם מנועי החיפוש כן יכולים להיכנס, אז הדף כן יופיע בתוצאות החיפוש, אך ללא המידע לגביו (כותרת, תיאור וכו'). אם אתם רוצים למנוע את הופעת הדף לחלוטין, יש להשתמש בשיטת תגיות robots (nofollow, noindex) ורצוי שבממשק הניהול תהיה אופציה להוסיף אותם.
  • אפשרות הדגשת כותרות H1/H2 - לכותרות H1/H2 חשיבות רבה אצל מנועי החיפוש ויש להכניס לכותרות אלה את המילים והביטויים המקודמים. בממשק הניהול צריכה להיות אופציה להגדיר משפטים בעמוד ככותרות אלו.
  • נגישות לאחסון ולשרתי ה-FTP של האתר על מנת להעלות מפת אתר וקבצים נוספים. מפת האתר היא פריסה של מבנה הקישורים באתר שמסייעת למנוע החיפוש לסרוק את האתר. מפת אתר HTML פשוטה הכרחית כאשר הקישורים מעמוד הבית אינם גלויים למנוע החיפוש (קישורי ג’אווה או קישורים דינמיים אחרים) וכאשר עמוד הבית עשוי כולו מ-flash. מנועי החיפוש לא יכולים לקרוא מצגות פלאש ולכן אינם יכולים לסרוק את האתר כולו. ברגע שהם נתקלים בעמוד פלאש הם יחפשו קישורים פשוטים היוצאים מהעמוד בעזרת מפת האתר ואז יוכלו מנועי החיפוש לסרוק את האתר כראוי. כדאי לבנות אפשרות העלאת קבצים בשרת FTP לספריות האתר. חוץ ממפת אתר כקובץ HTML מומלץ ליצור מפת אתר כקובץ XML (כיום יש ממשקי ניהול היוצרים ומעדכנים מפת אתר כזו באופן אוטומטי וכדאי לדרוש זאת מחברת האחסון האתרים), ולעדכן אותה בכלי ניהול האתרים של גוגל באופן תקופתי לאחר כל עדכון משמעותי של האתר.
כתובת URL
  • אם משתמשים בדפים דינמיים (לדוגמה URL המכיל את התו "?"), חשוב לדעת שלא כל רובוטי מנועי החיפוש מוצאים את הדפים הדינמיים טוב כפי שהם מוצאים את הדפים הסטטיים. שמירה על מספר פרמטרים קטן ופרמטרים קצרים יכולה לעזור.
  • המעיטו בשימוש ב-"&id=" כפרמטר ב-URL, מאחר וגוגל מעדיף פחות דפים מסוג זה.
  • לאתרים בעברית מומלץ לשלב אפשרות לכתובת URL עברית. לדוגמא שם כתובתו של אתר זה כוללת את הביטוי בניית אתרים.
הנחיות טכניות - בניית אתרים
  • השתמשו בדפדפן טקסט כמו Lynx על מנת לבחון את אתרכם, משום שמרבית רובוטי מנועי החיפוש יראו את אתרכם כפי שהוא נראה ב-Lynx. אם תכונות כמו JavaScript, cookies frames או Flash מונעים מכם מלראות את כל האתר שלכם בדפדפן טקסט, אז רוב הסיכויים שלרובוטי מנועי החיפוש תהיה בעיה לסרוק את הדפים באתרכם.
  • אפשרו לרובוטי מנועי החיפוש לסרוק את אתרכם ללא session id או ארגומנטים שעוקבים אחר מסלולם לאורך האתר שלכם. הטכניקות הללו מאוד יעילות כדי לעקוב אחר התנהגות של מבקרים באתרכם, אולם תבנית הגישה של רובוטי מנועי החיפוש שונה לחלוטין. שימוש בטכניקות הללו עלול להביא לאינדוקס חלק מהאתר בלבד, מאחר ורובוטי מנועי החיפוש לא תמיד יכולים להבחין בין URL שנראים שונה, אך למעשה מצביעים לאותו דף.
התנהלות מול חברת האחסון
תקינות קוד אתר -דרישה בסיסית מכל חברת בניית אתרים
  • קוד תקין לפי w3c. כתיבה "נקייה". הרצת בדיקת תקינות קוד האתר חייבת להיות מושלמת כלומר 0 שגיאות קוד. יחס אתר נראה לקוד האתר כמה שיותר גבוהה. לפרטים נוספים: http://validator.w3.org. דרשו מחברת בניית האתרים קוד נקי ותקין.
עומק האתר ומבנה קישורים פנימי תקין image2.jpg
  • הגבלת עומק האתר - בכמה לחיצות עכבר יכול המשתמש להגיע מן הדף הראשי ועד לדף המרוחק ביותר באתר. ככל שמספר הקליקים הנדרש קטן יותר, הדף חשוב יותר בעיני מנועי החיפוש. במידה והאתר בעל מספר דרגות עומק רב, נהוג להוסיף דף "מפת אתר" על מנת שגם דפים פנימיים יהיו נגישים ע"י מספר מועט של הקלקות, וכך גם הם יקבלו חשיבות על ידי מנועי החיפוש. עץ אתר קלאסי המקובל על מנועי החיפוש הוא שכל עמודי האתר במרחק 1-3 הקלקות מהעמוד הראשי. מומלץ להקדיש מחשבה רבה בשלב בניית האתר למבנה הקישורים הפנימי.
קישורים
  • כל הלינקים/קישורים גלויים ונראים.
  • קישורים רגילים וללא קישורי ג'אווה לפי תגיות < a href>.
  • כל קישור דינמי (פלאש, ג'אווה וכו') צריך להיות מגובה בקישור HTML דומה ופשוט בתחתית העמוד.
  • על כל קישור להכיל ביטוי או מילה אותם אנו מעוניינים לקדם (טקסט עוגן). קישורים שמילת העוגן שלהם היא הכתובת עצמה או הביטוי "לחץ כאן" - יעילים פחות ברמת קידום אתרים.
  • מספר הגיוני של קישורים בדף (פחות מ-100).
תוכן האתר
  • על תוכן האתר להיות ממוקד מילות מפתח. רצוי לבצע מחקר מילים מעמיק על מנת להבין מהם ביטויי החיפוש המשתלמים ביותר לקידום (ביטויי חיפוש בעלי נפח חיפוש גבוה ותחרות יחסית נמוכה). יש לשלב כמה שיותר מילות מפתח בעמודי האתר.
  • רצוי שעמוד באתר יכיל כ-200 מילים, ושהמילים והביטויים המקודמים יהוו 3%-7% מתוכן האתר (בדרך כלל כ5%).
בניית אתרים - אלמנטים מהם מומלץ להימנע
  • שימוש במסגרות (עמוד בתוך עמוד) ויצירת עמודים הבנויים מפלאש בלבד.
  • הכפלת דפים (תוכן זהה בכמה עמודים). לא להכפיל את התגיות השונות בעמוד בעיקר לא את תגיות ה- title וה-description.
  • נטרול אלמנטים בדפדפן (בעיקר נטרול כפתור החזרה של הדפדפן).
  • יצירת מיסוך - Cloaking – כלומר הצגת אתר מסוים בפני העכביש של מנועי החיפוש, ואתר אחר בפני הגולשים. באופן מפורש נעשית פה הטעיה של מנוע החיפוש. יש סיבות אתיות ליצור מיסוך וזה במקרה של אתרי פלאש. אולם לרוב המניע אינו אתי ומנועי החיפוש לא מתייחסים לפעולה זו בסלחנות.
  • יצירת דף מפתן - Doorway Page - דף בעל מטרה אחת ברורה: השגת דרוג גבוה במנועי חיפוש והפניית התנועה לאתר הבית. הדף עתיר במילות מפתח אולם הוא חסר משמעות אמיתית עבור הגולש מכיוון שנעשית הפניה אוטומטית לעמוד אחר. ההפניה היחידה המקובלת על מנועי החיפוש היא הפניה קבועה בקוד 301.
  • הפניות מטעות - Misleading Redirections – הפניית הגולש לאתר אחר ללא רצונו או בקשתו.
  • טקסט חבוי ומוסתר – בדרך כלל טקסט שצבעו כצבע הרקע של העמוד ולא ניתן לראות אותו אבל הוא קיים באתר או טקסט קטן עד כדי כך שלא ניתן לקרוא אותו. מנועי החיפוש מזהים את שיטה זו כמו גם שיטות אחרות להסתרת טקסט ומחרימים אתרים המשתמשים בשיטות אלו.
  • דחיסת מילים - Keyword Struffing – הכנסת מילות המפתח לאתר בכמות קיצונית ומוגזמת שאינה קשורה לתוכן האתר. כיום ידוע שקיום מילות מפתח באתר הוא עניין בסיסי וחשוב, אולם כאשר זה נעשה באופן מוגזם וקיצוני מנועי החיפוש רואים זאת כספאם.
  • דחיסת מילות מפתח בתגיות Meta Tag – אין צורך להכניס מילת מפתח לתגיות המטה יותר מפעם אחת, ברגע שמילה קיימת יותר מפעם אחת מנועי החיפוש יתפסו זאת כספאם. כמו כן רצוי לא להכניס בתגיות מילות מפתח שאינן קיימות בעמוד עצמו.
  • קישור לאתרי הימורים, אתרים למבוגרים בלבד, חוות קישורים, אתרי ספאם – קישור יוצא מהאתר המפנה לאתר בעייתי יפגע באופן משמעותי בדרוג האתר.
כאשר פונים לחברות בניית אתרים, חשוב לדעת מה לדרוש על-מנת שהאתר יתאים למנועי חיפוש. אם ברצונם בליווי מקצועי בהתנהלות מול חברות בניית האתרים על מנת שאתרכם יתאים בצורה מקסימלית למנועי החיפוש, הנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר.

 

הוסף תגובה


אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

2018 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר