קידום אתרים

בינג – מנוע החיפוש החדש מבית מיקרוסופט. מה הוא מחדש לנו?

גרסה להדפסה

בינג הוא מנוע חיפוש חדש מבית מיקרוסופט, עלה לאוויר ב 03.06.09. עד עתה כל הניסיונות של מיקרוסופט להוות תחרות לגוגל כשלו (בארה"ב, גוגל מחזיקה ב- 60% מניות משוק החיפוש בעוד מיקרוסופט מחזיקה ב- 16%. בישראל, אחוז המניות של גוגל נושק ל- 80%). בינג התחליף עבור מספר לא מבוטל של מנועי חיפוש של מיקרוסופט שלא הצליחו כל כך בעבר (Live Search, Windows Live Search & MSN Search).
האם בינג מהווה תחרות לגוגל? האם גוגל צריך לפחד מהשחקן החדש במגרש?
התשובה המהירה היא לא! גוגל ימשיך לשלוט בשוק הפרסום המקוון. אך לבינג בכל זאת יש כמה מאפיינים מאד מעניינים. עולם החיפוש לא יתנה באופן דרמטי עקב היציאה של בינג לאויר. אך תחרות תמיד מעודדת יצירתיות וחדשנות וניתן לצפות כי גוגל יגיבו ביישומים חדשים אל מול בינג. הן כמגננה מולם והן כמתקפה חדשה על השוק.
אז כמשווק באינטרנט, מה עלי לעשות כעת?
ללמוד היטב את המאפיינים החדשים של בינג ולשים לב לחיפוש הגלובלי בגוגל (בשונה מ- Local Search) כי זה יהיה שדה הקרב.גם לבינג יש חיפוש מקומי כמו לגוגל (http://www.bing.com/local) בינג לוקאל מאפשר למחפשים לאתר עסקים באזור המגורים שלהם ולקבל רושם.
שרות המפות של בינג http://www.bing.com/maps הוא שרות מפות מקוון מלא במאפיינים נחמדים. תחרות ישירה לGoogle Maps –
Street Maps – משתמשים יכולים להזין מיקום, בינג יציג בחזרה מפות, נתיבי נסיעה ומיקומים ובנוסף נקודות בעלות עניין כמו תחנות רכבת ובתי חולים. משתמשים יכולים לחפש אחר עסקים, כתובות,שמות רחובות בכל מקום בעולם.
תצלומי אויר – בינג מציג תצלומי אויר ברזולוציה גבוהה במדינות הבאות: ארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, איטליה, אוסטרליה, ני-זילנד, יפן, הודו.
Bird's eye – מאפשר לצפות דרך ממבט מעוף הציפור זמין לערים מרכזיות בארה"ב, קנדה ואירופה. התמונות מאד מפורטות
3D Maps – מאפשרת לגולשים לצפות בבניינים בתלת מימד. יישום זה דורש התקנת תוסף בדפדפן. זמין לערים בארה"ב, קנדה, בריטניה וצרפת. מונומנטים חשובים כמו הקולוסאום ברומא זמינים גם כן Clearflow – מוצא נתיבי נסיעה בערים גדולות וגם (פה הייחוד) רגיש לעומסי תנועה. כלומר, הוא יוכל לחשב נתיב נסיעה לא רק על פי הדרך הקצרה ביותר אלא גם על פי זמן הנסיעה הקצר ביותר. המידע עדכני ומתעדכן כל כמה דקות.
מעבר ליישומי המפות ניתן למצוא שאר יישומים כמו:
Bing Health – http://www.bing.com/health – מנוע חיפוש עבור אינפורמציה בתחום הבריאות.
Bing Images – http://www.bing.com/images – מנוע חיפוש עבור תמונות בנושאים בעלי עניין.
Bing News – http://www.bing.com/news – אינפורמציה לגבי אייטמים חדשותיים בנושאים בעלי עניין מאתרי חדשות מובילים.
Bing  Shopping -  http://www.bing.com/shopping – למצוא מוצרים זמינים למכירה ברשת. בינג מאפשר למצוא ספקים וסחורות עבור כל סוגי המוצרים. הוא מחזיר תוצאות עם תמונת המוצר, תאור שלו, מחירים. בעזרת טכנולוגיה של http://www.jellyfish.com חברה שנרכשה על ידי מיקרוסופט, בינג מסוגל לספק החזר כספי עבור רכישות שמתבצעות דרך האתר בניגוד למדיניות 60 הימים אשר בדרך כלל מיושמת.
Bing Translator – http://www.bing.com/translator – מאפשר לגולש לתרגם כל טקסט או דף אינטרנט שלם לשפות שונות. עדיין, רוב השפות אינן זמינות.
Bing  Travel – http://www.bing.com/travel – מאפשר למצוא שירותים בנושא תיירות ונופש באתרים המובילים בתחום. על ידי שימוש בטכנולוגיה שמיקרוסופט רכשה לאחרונה בינג ייתן לגולשים תחזית לגבי הזמן הטוב ביותר לרכישת כרטיס.
Bing  Videos – http://www.bing.com/videos – מאפשר למצוא תכני וידאו ברשת. ניתן למיין תוצאות על פי התאמה או זמן הפרסום. ניתן למיין גם תכנים על פי אורך הסרט ויש אפשרות לא רעה בכלל לצפות בסרטון דרך הדף של בינג.
Bing Xrank – http://www.bing.com/xrank – שומר מידע על סלבריטאים, מוזיקאים, פוליטיקאים, ובלוגרים . בינג מדרג אותם בהקשר לשאילתת חיפוש. מספק תכנים ומידע רלוונטי לגבי אותו אדם. ברמת העיקרו הוא מאד דומה לגוגל טרנדס.

יישומי החיפוש של מנוע החיפוש של בינג
Suggest – בדומה לגוגל בינג מציע לגולש שאילתות רלוונטיות פופולאריות בהקשר למה שהגולש החל להקליד בחלון החיפוש. היתרון של גוגל הוא בכך שהוא מסתמך על היסטוריית חיפוש רחבה יותר של קהילת הגולשים. אצל בינג אפשר לנטרל את האופציה הזו.
Categories – בינג מארגן את תוצאות החיפוש על פי קטגוריות למשל חיפוש על הילרי קלינטון מניב תוצאות ממוינות לקטגוריות על פי ביוגרפיה, ציטוטים, פרשיות, סקנדלים, תמונות, תכני וידאו. הקטגוריות שונות עבור כל שאילתה. חיפוש בספורט יניבו קטגוריות של קבוצות למשל. הקלקה על קטגוריה תאפשר לחפור פנימה ברשימת התוצאות.
Web Groups – בינג מציג טעימה מסוג התוצאות שכל קטגוריה מניבה בהצגת 3 תוצאות לכל קטגוריה בדף הראשי. פרוש הדבר הוא שבינג יכול להציג 20 או יותר תוצאות חיפוש בדף הראשי בקבוצות.
Related Search – כמו בגוגל, רק שפה הם מוצגים בצד הדף, מתחת לקטגוריות.

לסיכום – האם בינג שווה את המאמץ?
דווח כי מיקרוסופט תוציא 100 מיליון דולר!! על שיווקו של בינג.
האם בינג יהיה שווה את המאמץ והכסף עבור מיקרוסופט?  עדיין מוקדם מדי לומר. קשה להאמין שהוא יוכל להלחם בשחקן הראשי. קרוב לודאי שהוא ידחוף אותם מהר יותר לפיתוחים חדשים.
אז מה יש לעשות בתור משווקים עם המידע החדש?
תמשיכו לעקוב אחר פעילות המנועי חיפוש ואיזה הזדמנויות נפתחות עבורנו המשווקים. כמו שוידאו שינה את התעשייה כך גם החיפוש המקומי ישנה אותה כנראה.

4 תגובות ל- “בינג – מנוע החיפוש החדש מבית מיקרוסופט. מה הוא מחדש לנו?”

  1. בתאריך 4 ביולי 2009 at 16:39 פרסום אתרים responded with... #

    אני מאמין שגוגל תמשיך להיות בראש הרשימה , מנוע חיפוש מעולה…

    מתעדכן במהירות ואכן מראה תוצאות רלוונטיות למילות החיפוש….

  2. בתאריך 3 בפברואר 2011 at 13:15 יעל responded with... #

    עם כל הצורך בקידום אתרים במנועי חיפוש – אתרים טובים, עם רלוונטיות גבוהה למילות החיפוש יופיעו בכל מנועי החיפוש.
    אם האתר בנוי נכון, עם אופטימיזציה של הקוד והתוכן, ויש בו כמות נכבדה של תכנים איכותיים בנושא הרלוונטי, הוא יקודם באמצעות זאת בגוגל, בבינג וגם בשאר מנועי החיפוש.
    יעל
    פארטי אפ בניית אתרים

  3. בתאריך 5 בפברואר 2013 at 14:08 חנה ייגר responded with... #

    שלום
    אין לי ידע רב במחשבים , כמו כן גם לא בתוכנה הנ"ל
    אך בתי משתמשת באתר וכמו בצבא אני אחרי בתי.

  4. בתאריך 7 באפריל 2014 at 15:06 ישראל responded with... #

    שלום רב
    כיצד להעלות את בינג" בעבריח

הוסף את תגובתך

(חובה)