תוכן הענינים
קידום אתרים בסיסי
שיפור המבנה של האתר

קידום התוכן
- הצע תוכן ושירותים אדין פרוטה כדין מאהיכותיים
- כתוב טקסט עוגן טוב יותר
- קדם את השימוש בתמונות
- השתמש בכותרות בצורה נכונה
טיפול בזחלים
קידום אתרים לטלפונים סלולרים
קידום וניתוח
ברוכים הבאים למדריך קידום אתרים למתחילים של Google
המסמך הזה התחיל כמאמץ לעזור לצוותים בתוך Google, אבל ב-Google חשבו שהוא יכול לעזור גם למנהלי אתרים שמתחילים עם נושא קידום אתרים ופירסום באינטרנט הרוצים לשפר את יחסי הגומלין של האתר שלהם עם המשתמשים ומנועי החיפוש. למרות שהמסמך הזה לא יגלה לך סודות שיעלו את האתר למקום הראשון ב-Google באופן אוטומטי (סליחה!), מעקב אחר המידע המוצג להלן יקל על מנועי חיפוש לזחול, לאנדקס ולהבין את התוכן.
לעיתים קרובות, קידום אתר מחייב שינויים קטנים באזורים שונים באתר. כשמסתכלים על כל אחד משינויים אלו בנפרד, הם לא נראים כשיפורים משמעותיים, אך ביחד הם עשויים להביא לשינוי המורגש בחווית המשתמש, ובהופעה בתוצאות החיפוש האורגניות. סביר כי אתם מכירים רבים מהנושאים במדריך, בגלל היותם מרכיבים חיוניים בכל אתר, אבל קיים סיכוי כי אינכם מנצלים אותם עד תום.
את ההחלטות על קידום האתר צריך לבסס בראש ובראשונה על השיקול - "מה הכי טוב למבקרים באתר". הם המשתמשים העיקריים בתוכנו של האתר, והם אלו שהשתמשו במנועי החיפוש כדי למצוא אותך. התמקדות יתר בשינויים קטנים לצורך קידום האתר בחיפוש האורגני לא יביאו בהכרח את התוצאות הרצויות. המטרה של פעילות קידום האתרים היא לקדם את אתרך בכדי שייראה ע"י מנועי חיפוש, אבל, בסופו של דבר, המשתמשים הם לקוחותיך ולא מנועי החיפוש.
האתר שלך עשוי להיות קטן או גדול ומורכב יותר מאתר הדוגמא שגוגל יצרה, ולהציע תוכן שונה לחלוטין, אבל הרעיון מאחורי תחום הקידום אפקטיבי על אתרים מכל הגדלים והסוגים. אנחנו מקווים שמדריך זה יתן רעיונות חדשים על הדרכים לשפר את האתר שלך. ב-Google ישמחו לקבל מכם שאלות, משובים וסיפורי הצלחה בפורום העזרה המוקדש לכך.
לצורך ההסברים גוגל יצרו אתר פיקטיבי, שישמש אותנו לאורך המדריך. בכל נושא גוגל גם מספקת מידע נוסף כדי להמחיש את הנקודה אותה הם רוצים להעביר. הנה קצת חומר רקע על האתר שנעשה בו שימוש:
Domain name: brandonsbaseballcards.com
Focus: Online-only baseball card sales, price guides, articles, and news content
Size: Small, ~25o pages
כדאי להזכיר כי קידום אתרים משפיע רק על תוצאות אורגניות לא על תוצאות ממומנות כמו Google אדוורדס.
צור כותרות יחודיות ומדויקות
הצג את כותרת האתר ע"י שימוש בתגית כותרת 
תגית כותרת (Title) מספרת הן למשתמש והן למנועי החיפוש מהו נושאו של דף מסויים. תגית הכותרת צריכה להופיע כחלק ממסמך ה-HTML. באופן אידיאלי כדאי ליצור כותרת ייחודית לכל דף באתר.
תוכן כותרת הדף מוצג בתוצאות החיפוש
אם המסמך שלך מופיע בתוצאות החיפוש, תוכן תגית הכותרת בד"כ יופיע בשורה הראשונה של התוצאה (אם אתה לא מכיר את החלקים השונים של תוצאות החיפוש של Google תרצה אולי לבדוק את הוידאו 'האנטומיה של תוצאות חיפוש של Google' וסקיצה המתארת את דף תוצאות החיפוש של Google. הביטויים בכותרת מעובים במידה והם מופיעים גם בחיפוש של המשתמש. דבר זה עשוי לעזור למשתמש לזהות עד כמה הדף רלוונטי לחיפוש.
תאר במדויק את תוכן הדף
בחר בכותרת שמתארת במדויק את הנושא של תוכן הדף.המנע מ:
- בחירת כותרת שאינה קשורה כלל לתוכן הדף.
- שימוש בכותרת מעורפלת כמו "untitled" או "New page 1".
בחר בכותרות ייחודיות לכל דף
באופן אידיאלי רצוי שלכל דף יהיה כותרת ייחודית משלו, מה שעוזר ל-Google לדעת איך הדף שונה מהדפים האחרים באתר.המנע מ:
שימוש בתגית כותרת אחת בכל האתר או בקבוצה גדולה של דפים באתר.
השתמש בכותרות קצרות אך תאוריות
כותרות יכולות להיות גם קצרות וגם אינפורמטיביות. אם הכותרת ארוכה מידי, Google יראה רק חלק ממנה בתוצאות החיפוש.המנע מ:
- שימוש בכותרות ארוכות שאינן מועילות למשתמש.
- דחיפת מילות מפתח לא נחוצות לתוך תגיות הכותרת.
לכל דף ניתן להגדיר תקציר 
תגית תיאור מטה (meta) של כל דף נותן ל Google ולמנועי חיפוש אחרים תקציר על תוכן הדף. בעוד שהכותרת מכילה מספר מילים מצומצם, תיאור מטה של דף יכול להכיל משפט או שניים או אף פיסקה קצרה. בכלי ניהול האתרים (Google Webmaster Tools) של Google יש איזור מחקר תוכן המתייחס לכל תיאור תגית מטה, ומציין אם היא קצרה מידי, ארוכה או חוזרת על עצמה מספר רב מידי של פעמים (המידע הזהה גם מוצג לתגיות כותרת). כמו תגית הכותרת תגית תיאור המטה ממוקמת בראש תגית דף ה-HTML שלך.
מהם היתרונות של תיאור המטה?
תגיות תיאור מטה חשובות כי Google עלול להשתמש בהם כחלק מהדף שלכם. שימו לב שאנחנו אומרים "עלול" כי Google יכול להשתמש בטקסט הגלוי הרלונטי של הדף במידה והוא מתאים לחיפוש המשתמש. לעומת זאת, Google עשוי להשתמש בתיאור האתר ממקור אחר כגון: ODP - Open Directory Project. הוספת תגית מטה לכל דף היא פתרון טוב למקרה ש Google לא מוצא חלק מתאים מהטקסט להצגה בתוצאות החיפוש. בבלוג הראשי של Google יש מידע לגבי שיפור הקטעים המוצגים ע"י שיפור תגית המטה.
מילון מונחים
Snippet- טקסט המוצג מתחת לכותרת של האתר המתאים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. יוצגו תקציר של האתר או חלק מהדף שתואמים למילות החיפוש.
ODP- הסיפרייה הגדולה ביותר בעולם שמנהולת בהתנדבות (רשימה של קישורים לאתרים שנאספו והוכנסו לקטגוריות שונות).
דומיין – כתובת באינטרנט שמורה על המיקום של מחשב או רשת. הם ניתנים על מנת למנוע כפילויות.
סכם במדויק את תוכן הדף
כתוב תקציר אשר יידע ויעניין משתמשים במידה ויראו אותו בתוצאות החיפוש.
המנע מ:- כתיבת תיאור מטה שאינו קשור לתוכן הדף.
- שימוש בתיאור כללי כמו "זהו דף אינטרנט" או "דף על קלפי בייסבול".
- התיאור באמצעות מילות מפתח בלבד.
- העתקה והדבקה של כל תוכן המסמך לתוך תגית תיאור מטה.
השתמש בתיאור יחודי לכל דף
-שימוש בתיאור מטה שונה לכל דף עוזר גם למשתמשים וגם ל Google, בעיקר בחיפושים בהם המשתמש מעלה מספר עמודים של האתר שלך. אם לאתרך יש אלפים או אפילו מיליונים של דפים, כתיבה ידנית של תיאורי מטה אינה הגיונית. במקרים הללו אפשר ליצור תיאורי מטה לכל דף בצורה אוטומטית.
המנע מ:
שימוש בתיאור מטה יחיד לכל הדפים באתר או קבוצות גדולות של דפים.
שפר את מבנה ה-URL
URL קל להבנה יעביר את המסר בצורה ברורה
יצירת קטגוריות תיאוריות ושמות למסמכים באתר שלך יכול לא רק לעזור לאירגון האתר אלה גם יעזור לאינדוקס יעיל של המסמכים שלך ע"י מנועי החיפוש. הדבר גם יעזור ליצור URL קל וידידותי יותר לאלו הרוצים ליצור קישור לתוכן שלך. מבקרים יכולים להיות מאוימים ע"י URL ארוכים ומסתוריים שמכילים מילים לא מזוהות.
URL כמו (1) יכולים להיות מבלבלים ולא ידידותיים. למשתמשים יהיה קשה לזכור את השם בע"פ או ליצור קישור לאתר. משתמשים יכולים גם לחשוב שחלק מהשם אינו נחוץ בעיקר אם בURL יש הרבה פרמטרים לא מזוהים. הם יכולים לפספס חלק ובכך שוברים את הקישור.
משתמשים מסויימים עלולים להשתמש בURL ליצירת טקסט עוגן. אם ב-URL יש מילים רלוונטיות זה עוזר למשתמשים ולמנועי החיפוש עם מידע נוסף על הדף שלא כמו במספרים או שמות משונים (2).
URL מוצגים בתוצאות חיפוש
ודבר אחרון, זכור שה-URL של מסמך מוצג כחלק מתוצאות החיפוש בGoogle, מתחת לכותרת המסמך והתקציר. כמו הכותרת והתקציר, מילים בURL בתוצאות החיפוש מופיעות מעובות אם הם מופיעים במילות החיפוש של המשתמש (3). בצד יש דוגמא נוספת שמראה URL למסמך על כרטיסי הבייסבול הנדירים ביותר. המילים ב-URL יכולים למשוך תשומת לב של משתמש יותר מאשר מספרים כמו "www. brandonsbaseballcards.com/article/1o2125/"
Google הוא טוב בזחילת כל מיני סוגים של URL אפילו אם הם מסובכים, אבל אם תקדיש זמן לפשט את ה-URL שלך הדבר יעזור גם למשתמשים וגם למנועי החיפוש. יש מנהלי אתרים שמנסים לעשות זאת ע"י כתיבה מחדש של הURL הדינאמי לURL סטטי. בעוד שהדבר בסדר גמור מבחינת Google אנחנו רוצים לציין שזהו תהליך מתקדם ואם לא נעשה כהלכה יכול לגרום בעיות אינדוקס של האתר שלך. כדי ללמוד עוד על מבנה URL מוצלח אנחנו ממליצים שתיכנסו למרכז העזרה לדף: יצירת URL ידידותיים לGoogle.
מילון מונחים
זחל/זחילה- בדיקת אתרים ע"י תוכנה/זחלן/רובוט של מנועי חיפוש כדי לאנדקס את התוכן שלהם.
פרמטר- מידע הניתן ב-URL כדי לפרט התנהגות של אתר.
ID session- מידע המועבר לזיהוי ו/או התנהגות משתשמ שנמצא כרגע ברשת התקשורת.
301 redirect- קוד HTTP שגורם למבקר לעבור באופן אוטומטי לURL מסוים.
תת דומיין- סוג של דומיין המשמש לזיהוי קטגוריה שהיא קטנה מדומיין רגיל (ראה ע"מ 6)
Root directory- ספרייה בראש מבנה האתר. לפעמים נקרא ROOT.
השתמש במילים ב-URL
URL עם מילים שרלוונטים לתוכן האתר ובעלות מבנה ידידותי לניווט של משתמשים באתר. מבקרים יזכרו אותם בצורה יותר טובה ואולי יסכימו יותר לקשר אליהם.
המנע מ:
- שימוש ב-URL ארוך עם פרמטרים לא נחוצים ומספרי ID.
- שימוש בשם כללי כמו "page1.html".
- שימוש רב במילות מפתח כמו "baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm"
צור מבנה סיפרייה פשוט
השתמש במבנה ספרייה שיארגן לך את התוכן בצורה טובה ויקל על מבקרים לדעת איפה הם נמצאים באתר שלך. נסה להשתמש במבנה הסיפרייה להצביע על סוג התוכן שנמצא בURL שלך.
המנע מ:
- יותר מידי תת ספריות כמו ".../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html"
- שימוש בשמות לספרייה ללא קשר לתוכן .
ספק גירסה אחת של URL כדי להגיע למסמך
כדי למנוע ממשתמשים לקשר לגירסה אחת של ה-URL ואחרים לגירסה אחרת (הדבר יכול לפצל את המוניטין של התוכן בין ה-URL השונים), התמקד בשימוש והפניה ל-URL אחד במבנה ובקישורים פנימיים באתר שלך. אם אתה מגלה כי אנשים מגיעים לאותו תוכן ע"י מספר URL, כדאי ליצור 301 redirect מה-URL הפחות מועדף ל URL הראשי. ניתן גם להשתמש ב-URL קנוני או להשתמש בקישור rel="canonical" אם אין אפשרות לבצע הפנייה.
המנע מ:
- דפים מתת דומיין ומהספריה שמפנים לאותו תוכן. לדוגמא: "domain.com/page.htm" ו- "sub.domain.com/page.htm"
- שימוש באותיות גדולות במקומות שונים ב-URL. מרבית המשתמשים מצפים ל-URL עם אותיות קטנות וזוכרים זאת טוב יותר.
עשה את אתרך קל לניווט
ניווט הוא מאוד חשוב למנועי חיפוש
ניווט של אתר הוא חשוב בעזרה למבקרים למצוא את התוכן שרצו במהירות. הדבר גם יכול לעזור למנועי חיפוש להבין איזה תוכן בעל האתר חושב שחשוב. למרות שתוצאות החיפוש של Google הם ברמת הדף, Google גם אוהב לקבל תחושה של תפקיד הדף בתמונה הכוללת של האתר.
תכנן את הניווט בהסתמך על דף הבית
לכל אתר יש דף בית שהוא בד"כ הדף שבו מבקרים הכי הרבה באתר ותחילת מקום הניווט למבקרים רבים. אלה אם כן לאתרך יש רק כמה עמודים בודדים, כדאי שתחשוב על הדרך שיעברו המבקרים מדף הבית לדפים המכילים תוכן ממוקד יותר. האם יש מספיק דפים סביב נושא מסוים שיהיה הגיוני ליצור דף שמתאר את הדפים הקשורים? האם יש לך מאות מוצרים שונים שצריכים להיות מקוטלגים תחת מספר קטגוריות ותת קטגוריות?
תבטיח נוחות למשתמשים ע"י שימוש ברשימת "פירורי לחם"
"פירור לחם" הוא שורה של קישורים פנימיים בחלק העליון או התחתון של הדף שמאפשר למבקרים לנווט חזרה לדף הקודם במהירות(1). ל"פירורי לחם" רבים יש את הדף העיקרי (בד"כ דף הבית) ראשו, לינק שמאלי ביותר ופירוט של הדפים הספציפיים יותר מימין.
מילון מונחים
404 "הדף לא נמצא"- קוד HTTP (ראה ע"ע 12) שמשמעותו שהשרת לא מצא את האתר שאותו חיפש הדפדפן.
XML מפת האתר- רשימה של עמודים על אתר מסויים. ע"י יצירה ושליחה של רשימה זו יש באיפשרותך לידע את Google לגבי כל הדפים באתר כולל URL שלא נתגלה ע"י Google בשיטת הזחל הרגילה.
אפשר את האפשרות שחלק מה-URL יהיה ניתן להסרה 
שקול מה יקרה אם משתמש יוריד חלק מה-URL שלך, יש משתמשים שינווטו אל האתר שלך בדרכים משונות, אתה צריך לצפות לזה. לדוגמא, במקום להשתמש בלינק "פירורי הלחם" בדף , משתמש יכול להוריד חלק מה-URL בתקווה למצוא תוכן כללי יותר. הם יכולים להגיע ל- http:// www.brandonsbaseballcards.com/news/2o1o/upcoming-baseball- card-shows.htm אבל להחליט להכניס לדפדפן http://www.brandonsbaseballcards.com/news/2o1o/ במחשבה שזה יראה לו את כל המידע של 2010. האם האתר שלך מוכן להראות תוכן במקרים הללו או האם המשתמש יקבל תקלה 404? מה עם לעלות ברמה בספריה ל- http://www.brandonsbaseballcards.com/news/ ?
הכן 2 מפות אתר: אחד למשתמשים ואחד למנועי חיפוש
מפת אתר הוא דף פשוט באתר שלך שמציג את המבנה של האתר ובד"כ מאורגן לפי מדרג שמציג את כל הדפים של האתר. מבקרים יכולים לבקר את הדף אם הם נתקלים בבעיות במציאת דפים באתר. למרות שגם מנועי חיפוש יבקרו את הדף הזה, להשגת כיסוי זחל טוב לדפי האתר, מפת האתר מיועדת בעיקר לבני אדם שמבקרים.
קובץ מפת אתר XML שניתן להגיש מערכת הכילים של Google, עוזר לGoogle לגלות את הדפים באתרך. שימוש בקובץ מפת אתר היא גם דרך (ללא אחריות) להגיד לGoogle איזה גירסה של ה-URL אתם מעדיפים (לדוגמא: http://brandonsbaseballcards.com/ או http:// www.brandonsbaseballcards.com/ ). Google עזר ליצור קוד פתוח של Sitemap Generator Script כדי לעזור ליצור מפת אתר לאתרך. כדי ללמוד עוד על מפת אתר במרכז המידע של Google תוכל למצוא קובץ הנחיות למפת אתר.
עשה אתרך קל יותר לניווט
צור היררכיה טבעית זורמת
הקל במידת האפשר על המשתמשים לעבור מתוכן כללי לתוכן יותר ספציפי שהם רוצים באתרך. הוסף דפי ניווט במקומות הגיוניים והכנס אותם למערכת הקישורים הפנימית.
המנע מ:
יצירת קישורי ניווט מסובכים כמו ליצור קישורים מכל דף באתר לכל דף באתר.
לחתוך ולגרוס את אתרך (כך שלוקח 20 הקלקות כדי להגיע למקום הנחוץ).
השתמש בעיקר במלל לניווט
שליטה ברוב הניווט מדף לדף ע"י קישורי מלל מקל על מנועי חיפוש לזחול ולהבין את האתר. גם משתמשים רבים מעדיפים גישה זו במיוחד במכשירים שאולי לא תומכים בג'אווה או פלאש.
המנע מ:
ניווט המבוסס רק על תפריטים נופלים, תמונות או אנימציה- רוב, אבל לא כל, מנועי החיפוש יכולים לגלות קישורים אלו, אבל אם משתמש יכול להגיע לכל הדפים של האתר ע"י קישורי מלל רגילים, הדבר ישפר את הגישה לאתר. עוד מידע בנושא ניתן למצוא ב"איך Google מתמודד עם קבצים שאינם טקסט"
מילון מונחים
פלאש- טכנולוגיית רשת או פיתוח תוכנה של אדוב. יכול ליצור תוכן שמשלב קול, וידאו ואנימציה.
ג'אווה- סוג של שפת תיכנות. יכול להוסיף מאפיינים דינאמיים לדפי האתר ונמצא בשימוש של שירותי רשת רבים.
תפריט נופל- מערכת שבה משתמשים בתוכן מהתפריט. כאשר לוחצים על התפריט רשימת האפשרויות מוצגות ברשימה בצורה נרחבת.
נגישות- האפשרות למשתמשים ולמנועי חיפוש להגיע לתוכן מובן.
חווית משתמש- חווית המשתמש בזמן השימוש במוצר, שירותים וכד'. מושם דגש על חוויה שהמשתמש מחפש כמו "הנאה" ו"נוחות".
קוד סטטוס HTTP- קוד שמבטא את המשמעות של תגובה מהשרת כשמחשבים מעבירים מידע אחד לשני. הקוד מוקצה כשלוש ספרות עם משמעויות שונות תלוי במספר המשומש.
שים מפת אתר XTML באתר, השתמש בקובץ מפת אתר XML
מפת אתר פשוטה עם קישורים לכל הדפים או לדפים החשובים ביותר (אם יש לך מאות או אלפים) באתר יכול להועיל. יצירת מפת אתר בקובץ XML לאתר עוזר להבטיח שמנועי חיפוש יגלו את הדפים באתרך.
המנע מ:
לאפשר למפת האתר HTML להיות לא בתוקף עם קישורים שבןרים.
ליצור מפת אתר HTML שרק רושם את הדפים ללא אירגון , לדוגמא : לפי נושא.
רצוי שיהיה דף 404 יעיל
משתמשים יגיעו לעיתים לדף שלא קיים באתר, ע"י קישור שבור או כתיבת URL שגוי. שימוש בדף 404 מותאם שמכוון את המשתמש חזרה לדף פעיל באתר יכול לשפר את חווית המשתמש. לדף 404 שלך כדאי שיהיה קישור חזרה לדף הבית, ויכול גם לקשר לדפים פופולריים או קשורי תוכן באתר. Google מספק פטנט 404 שניתן להטמיע בדף 404 שלך כדי לאכלס במאפיינים יעילים רבים. ניתן גם להשתמש בכילים של Google כדי למצוא את המקור של ה-URL שגורם לטעות.
המנע מ:
לאפשר לדף 404 שלך להיות מאונדקס במנועי חיפוש (בדוק שהשרת מתוכנת לתת קוד מצב 404 HTTP כשדפים לא קיימים מבוקשים).
מתן הודעות מעורפלות כמו "לא נמצא", "404" או שום דף כלל.
שימוש בדוגמא לדף 404 שלך שלא מתאים לשאר האתר.
הצע תוכן ושירות איכותיים
אתרים מעניינים יגדילו את הזיהוי בעצמם
יצירת תוכן משכנע ונחוץ ישפיע יותר על האתר שלך מכל הגורמים האחרים שדנו בהם (1). משתמשים מזהים תוכן איכותי כשהם רואים אותו ויש סיכוי טוב יותר שיפנו משתמשים אחרים אליו. הדבר יכול לקרות דרך בלוגים, שירותי מדיה חברתיים, אי-מיילים, פורומים או אמצעים אחרים.
רחש אורגני או מפה לאוזן הוא מה שעוזר לבנות את השם של של האתר גם של משתמשים וגם Google והדבר מגיע לעיתים נדירות ללא תוכן איכותי.
צפה את השוני בהבנת הנושא של המשתמשים והצע תוכן יחודי ובלעדי
חשוב על מילים שאותם המשתמש עלול לחפש כדי למצוא חלק מהתוכן שלך. משתמשים שיודעים הרבה בנושא עלולים להשתמש במילות חיפוש אחרות מאשר מישהו שהוא חדש לנושא. לדוגמא: מעריץ ביסבול ותיק יכול לחפש NLCS ראשי תיבות של ליגה לאומית, בעוד שמעריץ חדש עלול להשתמש במילים כלליות יותר כמו ביסבול פלייאוף. צפיית השוני הזה בהתנהגויות חיפוש והתיחסות אליהם בזמן כתיבת התוכן (תוך שימוש בתערובת טובה של מושגי חיפוש) יכול להוביל לתוצאות חיוביות. Google אדוורדס מספק כלי מילות חיפוש שעוזר לגלות את השינויים במילות החיפוש ולראות את נפח החיפוש המשוער של כל מילת חיפוש (2). גם, Google כיליים מספקת את מילות החיפוש הראשיות שאתרך מופיע בה, אלו שהובילו משתמשים רבים ביותר לאתר.
שקול ליצור שירות חדש ויעיל ששום אתר אחר אינו מציע. אתה יכול גם לכתוב מחקר חדיש, לפרוץ בסיפור חדשותי מעניין או למנף את מאגר המשתמשים היחודי שלך. יכול להיות שלאתרים אחרים אין את המשאבים או הניסיון לעשות את הדברים הללו.
מילון מונחים
רשת חברתית- שירות רשת קהילתי שתומך ביצירת קשרים בין משתמשים חברים.
Google אדוורדס- שירות פירסום שמציגה מודעות רלונטיות בדפי תוצאות החיפוש ותוכן נוסף. כשמשתמש מחפש מילים בשימוש בGoogle אדוורדס פירסומות רלונטיות למילות החיפוש מוצגות מימין, מעל ו/או מתחת לתוצאות החיפוש לצד התוצאות האורגניות.
כתוב טקסט שקל לקרוא
משתמשים אוהבים תוכן רהוט וקל למעקב.
המנע מ:
כתיבת טקסט מרושל עם טעיות כתיב וטעויות תחביר.
הטמעת מלל בתמונות לתוכן טקסט- משתמשים עשויים לרצות להעתיק ולהדביק את המלל ומנועי חיפוש לא יכולים לקרוא אותו.
השאר מאורגן סביב הנושא
תמיד מועיל לארגן את התוכן כדי שלמבקרים יהיה מושג טוב איפה תוכן אחד מתחיל ואחר נגמר. סידור התוכן בגושים לוגיים או חלוקות עוזר למשתמשים למצוא את התוכן שהם רוצים מהר יותר.
המנע מ:
לשים כמויות גדולות של מלל על נושאים שונים על דף ללא פיסקאות, כותרות משנה או מערך מחולק.
צור תוכן רענן וייחודי
תוכן חדש לא רק ישמור ויחזיר את מערך המבקרים הקיימים אלה גם יביא מבקרים חדשים.
המנע מ:
עיבוד מחדש (או העתקה) של תוכן קיים שיביא למעט מאוד ערך נוסף למשתמשים.
שימוש בהעתקות או גירסאות כמעט מועתקות של התוכן באתר. למידע נוסף תוכן מועתק.
צור תוכן בעיקר למשתמשים לא למנועי החיפוש
עיצוב האתר סביב צרכי המשתמשים תוך שימת דגש שהאתר הוא נגיש למנועי חיפוש בד"כ מוביל לתוצאות חיוביות.
המנע מ:
הכנסת מספר רב של מילות מפתח לא נחוצות המיועדות למנועי החיפוש אבל מעצבנות או לא נחוצות למשתמשים.
קוביות של מלל כמו "טעויות כתיב של משתמשים שמובילים לדף הזה" שמוסיפים מעט מאוד מידע למשתמשים.
הסתרת מידע ממשתמשים אבל הצגתו למנועי החיפוש.
כתוב טקסט עוגן טוב יותר
טקסט עוגן מתאים מקל על העברת המידע לגבי התוכן המקושר
טקסט עוגן הוא טקסט הניתן ללחיצה שמשתמשים רואים כתוצאה המקישור ומוצב בתוך תגית העוגן .
הטקסט מספר למשתמשים ולGoogle מידע לגבי הדף אליו מקשרים. קישורים בדף יכולים להיות פנימיים, מצביעים לדפים אחרים באתר, או חיצוניים, מובילים לתוכן באתרים אחרים. בשני המקרים, ככל שטקסט העוגן טוב יותר, יהיה קל יותר למשתמשים לנווט ולGoogle להבין מה הנושא של הדף אליו מקשרים.
מילון מונחים
CSS- ראשי תיבות של דגם גיליון מדורג. שפה שמגדירה את העיצוב והפריסה של דף הרשת.
עיצוב מלל - פירמוט כמו כתב, גודל וצבע המלל.
בחר במלל תיאורי
טקסט העוגן שבו אתה משתמש לקישור צריך לספק לפחות רעיון בסיסי על מה מדובר בדף אליו מקושרים.
המנע מ:
כתיבת טקסט עוגן כללי כמו "עמוד", "מאמר" או "לחץ כאן".
בחירת טקסט שלא קשור לתוכן הדף אליו הוא מקושר.
להשתמש ב-URL של הדף כטקסט עוגן ברוב המקרים, למרות שיש היום שימושים לגטימיים לשימוש זה כמו קידום והתיחסות כתובת אתר חדש.
כתוב טקסט תמציתי
כתוב טקסט קצר ותיאורית בד"כ כמה מילים או ביטוי קצר.
המנע מ:
כתיבת טקסט עוגן ארוך כמו משפטים ארוכים או פיסקות מלל קצרות.
פרמט קישורים כדי שיהיה קל לראותם
הקל על ההבחנה בין טקסט רגיל לטקסט עוגן של האתר שלך. התוכן שלך ניהיה פחות שמיש אם משתמשים מפספסים את הקישור או אם לוחצים עליהם בטעות.
המנע מ:
שימוש ב-CSS או עיצוב מלל שגורמות לקישורים להיראות כמו טקסט רגיל.
חשוב על טקסט עוגן גם לקישורים פנימיים
בד"כ חושבים על קישורים במונחים של הצבעה מחוץ לאתר, אבל שימת לב לטקסט עוגן לקישורים פנימיים יכול לעזור למשתמשים ולGoogle לנווט באתר בצורה טובה יותר.
המנע מ:
שימוש במילות מפתח רבות או טקסט עוגן ארוך רק עבור מנועי חיפוש.
יצירת קישורים מיותרים שלא עוזרות לניווט המשתמש באתר.
נצל ביעילות את השימוש בתמונות
ניתן לספק מידע מקושר תמונה ע"י שימוש ב-"ALT"
תמונות יכולות להיראות כמרכיב פשוט באתר, אבל, ניתן לנצל את השימוש בהם. לכל תמונה יכול להיות שם קובץ יחודי ורכיב "ALT" וצריך לנצל את שניהם."ALT" מאפשר לך לפרט מלל אחר עבור התמונה אם התמונה לא מוצגת מסיבה כלשהי (1).
למה להשתמש ברכיב? אם המשתמש מגיע לאתרך הדפדפן שלא תומך בתמונות , או שימוש בטכנולוגיות אחרות כמו קורא מסך, התוכן של רכיב ה-"ALT" מספק מידע לגבי התמונה.
סיבה נוספת היא, אם אתה משתמש בתמונה כקישור, טקסט ה-"ALT" לתמונה ישרת כמו טקסט עוגן של מלל. אולם, אנחנו לא ממליצים להשתמש בתמונות רבות מידי לקישורים לניווט באתר כשקישורי מלל היו משרתים את אותה מטרה. לאחרונה, ייעול שמות הקובץ של התמונות טקסט "ALT" מקל בחיפוש תמונות כמו Google תמונות להבנה טובה יותר של תמונה.
אחסן קבצים בסיפריות מיוחדות ונהל אותם בשימוש בתבניות פשוטות
במקום קבצי תמונה מפוזרים בספריות שונות לאורך האתר, שקול לאחד את כל התמונות לספריה פשוטה (לדוגמא: brandonsbaseballcards.com/ images/). פעולה זו מפשטת את הדרך לתמונות.
השתמש בסוגי קובץ ידועים. רוב הדפדפנים תומכים ב-JPEG, GIF, PNG ו- BMP. זה גם רעיון טוב שהמשך השם יתאים לסוג הקובץ.
מילון מונחים
קורא מסך-תוכנה שמקריאה את המידע על המסך או פלט לתצוגת ברייל.
שפת ASCII- ראשי תיבות של הקוד האמריקאי הפשוט לתחלופת מידע. הצפנה המבוססת על האותיות באנגלית.
השתמש בשמות קובץ קצרים אך תאוריים וטקסט ALT
כמו רבים מהחלקים האחרים של הדף שמיועדים לקידום, שמות קובץ וטקסט ALT (לשפת ASCII) טובים יותר כשהם קצרים ותיאוריים.
המנע מ:
להשתמש בשמות קובף כללים כמו " image1.jpg", "pic.gif", "1.jpg" כשאפשר. אתרים מסוימים עם אלפי תמונות ישקלו לתת שמות בצורה אוטומטית.
שמות קובץ ארוכים.
לשים מילות מפתח לתוך טקסט ALT או העתקה והדבקה של משפטים שלמים.
ספק טקסט ALT כשמשתמשים בתמונות כקישור
אם החלטת להשתמש בתמונות כקישור מילוי טקסט ה-ALT עוזר לGoogle להבין יותר לגבי הדף אליו אתה מקשר. דמיין שאתה כותב טקסט עוגן לקישורי מלל.
המנע מ:
לכתוב טקסט ALT ארוך שעלול להחשב כספאם.
שימוש בקישורי תמונה בלבד לניווט באתר.
ספק מסמך מפת אתר לתמונות
מפת אתר לתמונות יכול לספק יותר מידע לרובוט של Google לגבי התמונות הנמצאות באתר. המבנה שלו דומה למפת אתר XML.
השתמש בתגיות כותרת בצורה יעילה
השתמש בתגיות כותרת להדגשת טקסט חשוב
תגיות כותרת (לא לבלבל בינם לבין תגית HTML או כותרת HTTP) משמשות להצגת מבנה על הדף עבור משתמשים. יש 6 גדלים של תגיות כותרת, מתחיל ב-
, הכי חשוב, ומסתיים עם
הכי פחות חשוב (1).
היות ותגית כותרת בד"כ גורמות לטקסט להיראות גדול יותר מטקסט רגיל על הדף, זהו סימן חזותי למשתמשים שהטקסט הזה הוא חשוב ויכול לעזור להם להבין את סוג התוכן מתחת למלל הכותרת. כדי ליצור מבנה היררכי לתוכן משתמשים בכותרות בגדלים שונים, ובכך להקל על המשתמש לנווט דרך המסמך.
דמיין שאתה כותב מתאר
באופן דומה לכתיבת תקציר למסמך ארוך, הקדש קצת מחשבה לגבי מה הנקודות העיקריות ותת עיקריות של התוכן ומתי להשתמש בתגיות כותרת בצורה נאותה.
המנע מ:
הכנסת טקסט בתגיות כותרת שלא יהיו יעילים בהגדרת המבנה של הדף.
שימוש בתגיות כותרת כשתגיות אחרות יהיו יותר מתאימות כמו
מעבר מגודל תגית כותרת אחת לגודל אחר בצורה לא מסודרת.
השתמש בכותרות בצימצום לאורך הדף
השתמש בתגיות כותרת כשזה מתקבל על הדעת. יותר מידי תגיות כותרת על דף יקשו על משתמשים לסרוק את התוכן ולקבוע מתי נושא אחד מסתיים ונושא אחר מתחיל.
המנע מ:
שימוש אינטנסיבי בתגיות כותרת לאורך הדף.
לשים את כל המלל על הדף בתגיות כותרת.
להשתמש בתגיות כותרת רק לעיצוב טקסט ולא ליצירת מבנה.
מילון מונחים
כותרת HTTP סוגים שונים של מידע שנשלחים לפני המידע עצמו.
תגית HTML שממקדת. בד"כ הוא ימקד ע"י שימוש באותיות נטויות.
תגית HTML שמושכת הרבה תשומת לב. בד"כ ימקד ע"י שימוש באותיות עבות.
Htaccess קובץ גישה היפרטקסט. קובץ המאפשר לך לנהל את צורת השרת.
הפניית לוג- מידע לגבי הפנייה שכתוב בתוך לוג הגישה. כשעוקבים אחריו ניתן למצוא מאיזה אתרים הגיעו המבקרים.
השתמש בחוכמה ב-robots.txt
הגבל זחילה במקומות לא נחוצים ע"י
robots.txt
קובץ robots.txt אומר למנועי החיפוש אם יש להם גישה ואז אפשרות זחילה בחלקים של האתר(1). הקובץ הזה שחייב להקרא robots.txt ממוקם בספרית השורש של האתר (2).
יש אפשרות שלא תרצה שדפים מסוימים יתגלו ע"י מנוע חיפוש כי הם לא תורמים למשתמשים בתוצאות של החיפוש. אם תרצה למנוע ממנועי חיפוש לזחול לדפים מסוימים לGoogle יש כלי ידידותי בשם "יצירת robots.txt" לעזור לך ליצור את הקובץ הנ"ל. שים לב, אם לאתרך יש תת דומיין, ותרצה שחלק מהדפים לא יעברו זחילה בתת דומיין ספציפי תצטרך ליצור קובץ robots.txt נפרד לתת דומיין הזה. למידע נוסף אנחנו ממליצים על מדריך העזרה "שימוש בקיבצי roborts.txt".
יש שיטות נוספות למניעת תצוגה של תוכן בתוצאות החיפוש , כמו הוספה של "NOINDEX" לתגיות מטה של הרובוט שלך, שימוש ב- htaccess. להגנת סיפריות ע"י סיסמה, ושימוש בכילים של Google להסרת תוכן שכבר עבר זחילה. מאט קאטס, מהנדס Google מסביר מסביר זאת בוידאו "אזהרות לגבי כל שיטות חסימת URL".
השתמש באמצעים מאובטחים לתוכן רגיש
אל תרגיש נח להשתמש ב-robots.txt לחסימה של תוכן רגיש או סודי. סיבה אחת היא שמנועי חיפוש עדין יכולים להפנות ל-URL החסום (מציג רק את ה-URL ללא כותרת או סיכום) אם יש קישור ל-URL ממקום אחד באינטרנט (כמו הפניית לוג). גם, מנועי חיפוש לא מהימנים שלא מכירים בסטנדרט ההרחקה הרובוטית יכולים לא לציית להוראה של ה-robots.txt.
המנע מ:
לאפשר לדפים דומים לתוצאות לעבור זחילה. משתמשים לא אוהבים לעזוב דף תוצאות חיפוש אחד ולהגיע לאחר שהוא ללא ערך בשבילם.
לאפשר ל-URL שנוצר כתוצאה משירות פרוקסי לעבור זחילה.
מילון מונחים
סטנדרט הרחקה רובוטית- מוסכמה שמונעת מזחלים משתפי פעולה כמו Googleבוט גישה לכל, או לחלק מהאתר אשר , במקרים אחרים, חשוף לגלישה.
שירותי פרוקסי- מחשב שמחליף את ההתחברות במקרים בהם רשת פנימית ורשת חיצונית מחוברים, או תוכנה בעלת פונקציה למטרה זו.
שים לב ל-rel="nofollow" לקישורים
הלחם בהערות ספאם עם "nofollow"
קביעת הערך של תכונת ה"rel" של קישור ל- "nofollow" יגיד לGoogle שאין לעקוב אחר קישורים מסויימים באתר או להעביר את המוניטין לדפים המקושרים. כדי שמנועי החיפוש לא יעקבו אחרי הקישור מוסיפים rel="nofollow" לתוך תגית העוגן של הקישור (1).
מתי זה מועיל? אם לאתר שלך יש בלוג עם אפשרות תגובה, קישורים בתוך התגובות הללו יכולים להעביר את המוניטין שלך לדפים שאולי לא תרגיש בנח לערב להם. תגובות בלוג הם מקום רגיש לספאם תגובות (2). אם אין אפשרות למעקב אחר קישורים אלו שנוספו ע"י משתמשים אתה מבטיח שאתה לא נותן את המוניטין שעבדת עליו הרבה לאתר ספאם.
הוסף באופן אוטומטי "nofollow" לעמודות תגובה ולוחות מודעות
תוכנות בלוגים רבות מכילות באופן אוטומטי nofollow לתגובות משתמשים, אולם לאלו שאין בד"כ ניתנים לעריכה בצורה ידנית כדי לעשות זאת. העצה הזאת גם מיועדת לחלקים אחרים באתר שיכולים להכיל תוכן שמתווסף ע"י משתמשים כמו ספרי אורחים, פורומים, רשימות הפנייה ועוד. אם אתה מוכן לערב לקישורים שנוספו ע"י צד שלישי (לדוגמא: אם ניתן לבטוח באחד המגיבים), אז אין צורך להשתמש ב-nofollow על קישורים, אבל, קישורים לאתרים שGoogle מחשיב כספאם משפיע על המוניטין של האתר שלך. למרכז העזרה יש טיפים נוספים להמנעות מספאם תגובות, כמו שימוש ב-CAPTCHA והפעלת איפוק תגובות (3).
מילון מונחים
ספאם תגובות- מתיחס לתגובות בבלוגים או לוחות מודעות של פירסומות וכד', שאין להם קשר לתוכן האתר.
CAPTCHA – מבחן אוטומטי שמבדיל בין מחשבים לאנשים.
שימוש ב-"nofollow" לתוכן ספציפי, דפים שלמים וכד'.
שימוש נוסף ב-nofollow הוא כאשר אתה כותב תוכן ורוצה להתיחס לאתר אחר אבל לא רוצה להעביר את המוניטין שלך אליו. לדוגמא: דמיין כי אתה כותב בלוג בנושא תגובות ספאם ואתה רוצה לציין אתר שעשה זאת בבלוג שלך. אתה רוצה להזהיר אחרים לגבי האתר, אז אתה כולל את הקישור בתוכן, אולם, אתה בטח לא תרצה לתת לאתר חלק מהמוניטין שלך מהקישור שלך. זה יהיה מקרה טוב להשתמש ב-"nofollow".
דבר אחרון, אם אתה רוצה למנוע מעקב של כל הקישורים בדף, אתה יכול להשתמש ב-"nofollow" בתגיות המטה הרובוטיות, שמוכנסות בתגית בדף ה-HTML (4). בבלוג המרכזי יש טיפים יעילים בכתבה שימוש בתגיות מטה רובוטיות. שיטה זו כתובה כ- .
ידע את Google לגבי אתרים ניידים
עצב אתרים ניידים כדי שיעברו אינדוקס מדוייק 
נראה כי העולם עובר לניידות, עם אנשים רבים שמשתמשים בטלפונים ניידים באופן יומיומי ובסיס משתמשים רחב שמחפש בדף החיפוש הנייד של Google. אולם, כמנהל אתר, ניהול של אתר נייד והתחברות לקהל המחפשים הניידים הוא לא קל. אתרים ניידים לא רק משתמשים בפורמט אחר מהרגיל, אלה גם שיטות הניהול וההתמחויות הנחוצות הם גם מאוד שונות. התוצאה היא מגוון של אתגרים חדשים. בעוד שאתרים ניידים רבים מעוצבים במחשבה לצפיה ע"י נייד, הם לא עוצבו להיות ידידותיים לחיפוש.
הנה טיפים לאיתור וטיפול בבעיות להבטיח שאתרך עובר זחילה ואינדוקס בצורה טובה.
ודא כי האתר הנייד מאונדקס ע"י Google
אם אתרך לא מופיע בתוצאות החיפוש של Google חיפוש נייד גם בשימוש ב- site:operator יכול להיות שלאתר יש את אחת או שתי הבעיות להלן:
1. יכול להיות שGoogleבוט לא מוצא את האתר שלך
הרובוט של Google צריך לזחול את האתר לפני שהוא יכול להכלל בתוצאות החיפוש. אם רק יצרת את האתר יש סיכוי שאנחנו עדין לא מודעים לכך. אם זה המצב צור מפת אתר נייד והגש אותו לGoogle כדי ליידע אותנו על קיום האתר. ניתן להגיש את מפת האתר הנייד בשימוש בכילים של Google בדיוק כמו מפת אתר סטנדרטי.
מילון מונחים
מפת אתר נייד- מפת אתר XML שמכיל URL של אתרים המעוצבים לטלפונים ניידים. הגשת ה-URL של אתרים המותאמים לטלפונים ניידים לGoogle מיידע אותנו על המצאות הדפים הללו ומאפשרת לנו לזחול בהם.
אמרגן משתמש- תוכנה וחומרה שמשמשים את המשתמש כשהוא לאתר.
XHTML. נייד- שפה שהיא אוסף תגים המופיעים במסמך אלקטרוני שמוגדרת ע"י שינוי HTML ל- XML ואז מורחב לשימוש עם טלפונים ניידים.
2. יש אפשרות שלרובוט של Google אין גישה לאתרך
חלק מהאתרים הניידים מאפשרים גישה רק לטלפונים ניידים, כך שלרובוט של Google אין אפשרות להגיע לאתר ולכן לא ניתן לחפש את האתר. הזחלן שלנו לאתרים ניידים נקרא Googleבוט נייד. אם תרצה שאתרך יעבור זחילה אנא אפשר לכל אמרגן משתמש כולל Googleבוט נייד גישה לאתר (2). כדאי גם שתהיה מודע לכך שGoogle יכול לשנות את המידע של האמרגן הנייד בכל זמן ללא הודעה מראש, אז אנחנו לא ממליצים להתאים את האמרגן הנייד בדיוק לGoogleבוט הנייד (האמרגן הנייד הנוכחי). במקום זאת, בדוק האם כותרת האמרגן הנייד מכיל את השרשרת Googleבוט נייד. אתה יכול גם להשתמש ב"השתמש בחיפוש DNS לוודא Googleבוט.
ודא כי Google יכול לזהות את ה-URL הנייד שלך
ברגע שGoogleבוט נייד זוחל באתר שלך, אנחנו בודקים אם כל אתר ניתן לצפייה במכשיר נייד. דפים שאנחנו מחליטים שהם אינם קריאים בטלפונים ניידים לא יכללו באינדקס הנייד שלנו (למרות שהם יכולים להכלל בספרית האתרים הרגילה). ההחלטה מבוססת על מבחר גורמים שאחד מהם הוא הכרזת ה-DTD (הגדרת סוג מסמך). בדוק כי הכרזת ה-DTD של ה-URL התואם ניידות הוא בפורמט נייד מתאים כמו XHTML נייד או קומפקט HTML (3). אם הוא בפורמט מתאים הדף מתאים לספרית החיפוש הניידת. למידע נוסף ראה קווים מנחים למנהל אתר נייד.
כוון משתמשים ניידים בצורה מדויקת
הרצת גירסאות של האתר למחשב נייח ולניידים
אחד מהבעיות הנפוצות ביותר למנהלי אתר שמריצים גם גירסה למחשב נייח וגם גירסה לניידים היא שהגירסה לניידים מופיעה למחשב הנייח או שהגירסה למחשבים הנייחים מופיעה לנייד. כדי לטפל במקרים אלו הנה שתי אפשרויות:
כוון מחדש משתמשים ניידים לגירסה המתאימה 
כאשר משתמש נייד או זחל (כמו Googleבוט נייד) מגיעים לגירסה הנייחת של ה-URL, ניתן לכוון מחדש לגירסה הניידת המתאימה של אותו דף. Google מבחינה בקשר בין שני הגירסאות של ה-URL ומציגה את הגירסה הסטנדרטית למשתמשים ממחשבים נייחים ואת הגירסה הניידת למחפשים ניידים.
אם אתה מכוון מחדש משתמשים, וודא כי התוכן של ה-URL המקביל מתאים כמה שאפשר (1). לדוגמא: אם יש לך אתר לקניות ויש גישה מטלפון נייד לגירסת URL של מחשב נייח, וודא כי המשתמש מופנה לגירסה הניידת של הדף של אותו מוצר, ולא לדף הבית של הגירסה הניידת של האתר. אנחנו לפעמים מוצאים אתרים המשתמשים בהפנייה זאת בנסיון להעלות את דירוג החיפוש שלהם, אולם, התוצאה היא בד"כ נסיון משתמש שלילי, ולכן צריך להמנע מכך בכל מחיר.
מצד שני, כשיש גישה לגירסה ניידת של ה-URL מדפדפן של מחשב נייח או ע"יי זחל, Googleבוט, אין צורך להפנות מחדש לגירסה של המחשב הנייח. לדוגמה: Google לא מכוון מחדש בצורה אוטומטית משתמשים נייחים מהאתר הנייד לאתר הנייח, במקום, הם כוללים קישור בגירסה הניידת לגירסה הנייחת. הקישורים הללו יעילים ביותר כאשר כשהגירסה הניידת לא מספקת את כל הפונקציונאליות של הגרסה הנייחת, משתמשים יכולים לנווט בצורה קלה לגירסה הנייחת אם הם מעדיפים.
מילון מונחים:
כיוון מחדש- העברה בצורה אוטומטית מדף ספציפי אחד לדף ספציפי אחר בזמן גלישה באתר.
החלף תוכן בהתבסס על אמרגן משתמש 
לאתרים מסוימים יש את אותו URL גם לתוכן הנייח וגם לנייד, אולם משנים את הפורמט לפי האמרגן משתמש. במילים אחרות, גם משתמשים ניידים ומשתמשים נייחים מגיעים לאותו URL (אין כיוון מחדש), אולם התוכן/פורמט משתנה קלות לפי האמרגן משתמש. במקרה הזה, אותו URL יופיע גם בחיפוש נייח וגם בחיפוש נייד, ומשתמשים נייחים יראו את הגירסה הנייחת של התוכן בעוד משתמשים ניידים יכולים לראות את הגירסה הניידת של התוכן (2).
אולם, שים לב, אם לא תעצב את האתר נכון, האתר יכול להחשב מסווה, מה שמוביל לכך שהאתר יעלם מתוצאות החיפוש. הסוואה (Cloaking) מתיחסת לנסיון לשדרג את הדירוג של תוצאות החיפוש ע"י הגשה של תוכן שונה לGoogleבוט מאשר למשתמשים הרגילים. הדבר יוצר בעיות כמו תוצאות פחות רלוונטיות (הדף מופיע בתוצאות החיפוש למרות שהתוכן לא קשור למה שהמשתמש רואה/רוצה), אז אנחנו מתייחסים להסוואה בצורה מאוד רצינית.
אז מה משתמע מ"הדף שאותו רואה המשתמש" אם אתה מספק את שתי גירסאות ל-URL? כמו שציינתי בחלק הקודם, Google משתמש בGoogleבוט לסקירת אתרים ובGoogleבוט נייד לסריקה ניידת. כדי להשאר בהנחיות, רצוי להגיש את אותו תוכן לGoogleבוט שאותו יראו ממחשב נייח, ואותו תוכן לGoogleבוט נייד לתוכן אותו יראו ממכשיר נייד. זה בסדר שהתוכן לGoogleבוט שונה מהתוכן לGoogleבוט נייד.
דוגמה אחת לאפשרות שבאופן לא מתכוון תאותר כאתר מסווה הוא אם האתר מחזיר הודעה כמו "גישה מטלפונים ניידים" למשתמש נייח, אבל אז מחזיר גירסה ניידת מלאה לשני הזחלנים (כך שGoogleבוט מקבל את הגירסה הניידת). במקרה הזה, הדף אותו רואים המשתמשים ("גישה מטלפונים ניידים") הוא שונה מהדף של זחל Googleבוט ("ברוכים הבאים לאתר"). שוב, אנחנו מאבחנים הסוואה כי אנחנו רוצים להגיש למשתמשים את אותו תוכן רלוונטי שGoogleבוט או Googleבוט נייד זחלו.
קדם אתרך בצורה נכונה
על הגדלת הקישורים החוזרים תוך כוונה להעלאת ערך האתר 
בעוד שרוב הקישורים לאתר שלך יגיעו בהדרגה, כשאנשים יגלו את התוכן דרך חיפוש או באמצעים אחרים ויקשרו אליו, Google מבין שתרצה לידע אחרים על העבודה הקשה שהכנסת לתוכן האתר. קידום התוכן החדש בצורה יעילה יוביל לגילוי מהיר יותר ע"י אחרים שמעונינים באותו נושא (1). כמו רוב הנקודות שנסקרו במסמך הזה, לקחת את ההמלצות לקיצוניות יכול בעצם להזיק לשם של האתר.
יציאה בהודעות דרך בלוגים והכרה ברשת
הודעת בלוג באתר שלך שמידעת את מאגר הגולשים שהוספת משהו חדש היא דרך מעולה לידע לגבי תוכן או שירות חדש. מנהלי אתרים אחרים שעוקבים אחר האתר או RSS feed יכולים גם לקלוט את הסיפור.
להשקיע בקידום לא מקוון של החברה או האתר יכול גם להיות מתוגמל. לדוגמה: אם יש לך אתר עיסקי, ודא כי ה-URL מצויין בכרטיסי הביקור, ראשי מכתבים, פוסטרים וכד'. ניתן גם לשלוח מכתבי מידע ללקוחות דרך המייל לידע אותם לגבי התוכן החדש באתר.
אם אתה מנהל עסק מקומי, הוספת המידע לGoogle מקומות יכול לעזור להגיע ללקוחות של Google מפות ובחיפושים. המרכז העזרה יש טיפים במאמר קידום האתר המקומי שלך.
מילון מונחים:
RSS feed- מידע המכיל טקסט שלם או מסוכם שמתאר עידכון לאתר/בלוג. RSS הם ראשי תיבות של RDF סיכום אתר, שירות שמשתמש בפורמט מידע כמו isAtom.
הכר אתרים חברתיים
אתרים הבנויים סביב קשר בין משתמשים ושיתוף עוזרים להתאים בין קבוצות של אנשים מתענינים עם תוכן מתאים.
המנע מ:
לנסות לקדם כל תוכן חדש, קטן שיצרת. לך על פריטים גדולים ומעניינים.
לסבך את האתר עם תוכניות בהם התוכן של האתר מקודם בצורה מלאכותית לראש של השירותים הללו.
צור קשר עם הקהילות הקשורות לאתר
הסיכויים הם שיש מספר אתרים שמכסים נושאים דומים לשלך. פתיחת ערוץ תקשורת עם אתרים אלו הוא בד"כ מועיל. נושאים חמים בנישה שלך או בקהילה יכולים להצית רעיונות נוספים לתוכן או בניית מאגר קהילה טוב.
המנע מ:
הפצת בקשות קישור לכל האתרים שקשורים לתחום שלך.
רכישת קישורים מאתרים אחרים במטרה לקבל PR במקום תנועה לאתר.
עשה שימוש בכלים חינם למנהלי אתרים
הקל על הזחילה של Googleבוט ע"י שימוש בכלים של מנהל האתר
מנועי חיפוש גדולים, כולל Google, מספקים כלים חינם למנהלי אתרים. הכילים של Google מסיעים למנהלי אתרים שליטה טובה יותר לדרך שבה Google פועל עם האתר שלהם ומקבלים מידע מGoogle אודות האתר שלהם. שימוש בכילים של Google לא יעזור לאתר שלך לקבל עדיפות, אולם, זה יכול לעזור לך לזהות סוגיות, אם התייחסת אלהם, יכול לעזור לאתר לעבוד בצורה טובה יותר בתוצאות החיפוש. עם השירות מנהלי אתרים יכולים ל:
לראות איזה חלקים של האתר Google מתקשה לזחול.
לידע אותנו על מפת אתר XML.
לבדוק ולייצר קבצי robots.txt.
להסיר URL שכבר נזחל ע"י Googleבוט.
לציין את הדומיין המועדף שלך.
לזהות בעיות עם כותרות ותגיות מטה מתארות.
להבין את החיפושים הטובים ביותר לשימוש כדי להגיע לאתר.
לראות מעט את הדרך שGoogleבוט רואה דפים.
להסיר קישורים לא רצויים שGoogle יכול להשתמש בהם בתוצאות החיפוש.
לקבל הודעות לגבי הפרה של קווים מנחים איכותיים ולבקש שקילה מחודשת לגבי אתר.
גם יאהוו ומיקרוסופט מציעים כלים חינם למנהלי אתרים.
ניתוח ברמה גבוהה אפשרי דרך Google אנליזה ואופטימיזציה של אתר
אם שיפרת את הזחילה והאינדוקס של האתר שלך ע"י שימוש בכלים של Google או שירותים אחרים, אתה ודאי סקרן לגבי התנועה המגיעה לאתר שלך. תכניות לחקירת אתרים כמו Google אנליזה הם מקור יקר למבט פנימי. ניתן להתמש גם באילו:
קבל מבט פנימי לדרך שבה משתמשים מגיעים ומתנהגים באתר שלך.
גלה את התוכן הפופולרי ביותר באתר שלך.
מדוד את ההשפעה שאופטימיזצית האתר עשתה לאתר שלך. לדוגמה: האם שינוי הכותרות והתיאורים של תגיות המטה שיפרו את התנועה ממנועי חיפוש?
למשתמשים מתקדמים, המידע והחבילה האנליטית המסופקת, בשיתוף עם מידע מקבצי הלוג של השרת שלך, יכול לספק אפילו מידע יותר מורחב לגבי הדרך שבה מבקרים יוצרים קשרים עם המסמכים שלך (כמו מילות מפתח נוספים שמחפשים יכולים להשתמש כדי למצוא את האתר שלך).
דבר אחרון, Google מציע כלי נוסף, אפטימיזצית אתר של Google, שמאפשר לך להריץ ניסויים כדי למצוא איזה שינויים יצרו את ההמרה הטובה ביותר עם משתמשים. זה, בשיתוף עם Google אנליזה וכלים למנהלי אתר של Google (ראה וידאו על שימוש בGoogle טריפקטה), הם דרך חזקה להתחיל לשפר את האתר שלך.
עזרה
פורום עזרה של Google למנהלי אתרים
http://www.google.com/support/forum/p/webmasters/
שאלות או משוב לגבי המדריך? ידע אותנו.
בלוג מרכזי של Google למנהלי אתר
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/
פוסטים תכופים ע"י Googleרים על הדרך לשפר את האתר שלך.
מרכז העזרה של Google למנהלי אתרים
http://www.google.com/support/webmasters/
מלא במסמכים מקיפים לגבי ענינים של מנהלי אתרים.
כלים של Google למנהלי אתרים
https://www.google.com/webmasters/tools/
שפר את הדרך שבה Google יוצר קשר עם האתר שלך.
קווים מנחים של Google למנהלי אתרים
http://www.google.com/webmasters/guidelines.html
עיצוב, תוכן, טכני וקויים מנחים איכותיים של Google.
Google אנליזה
http://www.google.com/analytics/
מצא את המקור של המבקרים שלך, במה הם מסתכלים ולבחון ביצועים של שינויים.
אופטימיזצית אתר של Google
http://www.google.com/websiteoptimizer/
הרץ ניסויים על הדפים שלך לראות מה יעבוד ומה לא.
טיפים בבחירת חברה לקידום אתרים
h t t p : / / w w w. g o o g l e . c o m /s u p p o r t / w e b m a s t e r s / b i n /a n s w e r. py?answer=35291
אם אתה לא רוצה לעשות זאת לבד, הנה טיפים שיעזרו לך לבחור חברה לקידום אתרים.