פוסט אורח של עירית מאתר netalk

מבצעים, חדשות או אירועים הם דרכים מצוינות לייצר Buzz למהלך שיווקי באינטרנט, וכנהוג באירועים- מתלבשים חגיגי, מתכוננים ומשהו קורה. בדרך כלל אירועים מביאים גולשים, מביאים יחסי ציבור, מייצרים חדשות, או "דיבור", וכך מתנהל לו עולם התוכן השיווקי באינטרנט מאירוע לחדשות ולהפקה.

המוצר שלי טרנדי?
כיצד כל  זה קשור אלינו משווקי תוכניות השותפים? בקשר הדוק למדי אם אתה משווק יצירתי.
משווק תוכניות שותפים מנוסה יודע שהוא חייב אירועים כל הזמן. מוצר שעומד כ"רהיט" באתר לא יימכר. גם כך למוצרי תוכניות השותפים, אורח חיי מדף מוגבל, ואם לא תייצר אירוע מתחלף ומתעדכן, לא מיקסמת את פוטנציאל הרווח כל עוד יכולת והמוצר שמיש.  על המוצר שהטמעת  להיות תחת "חגיגת חיסול", "חדש מהמדף", "טרי מהקטלוג", "מכירה למנויים"  או עטוף באריזת פתרונות קלים ומהירים יותר- "בהנחה", "כמעט נגמר", "מקומות אחרונים" ועוד.

טרנד אינו אירוע, אינו חדשות ואינו שיא. הוא פשוט נוכח כמצב אופנתי, מדובר ונגיש כאן ועכשיו. בהפשטה לגרף דמיוני, אפשר לומר שאם בקצה אחד של הנעות לפעולה עומדות טקטיקות האירועים והחדשות, הרי שבאמצע עומדת טקטיקת  החיבור לטרנד, ובקצה השני של המשוואה עומדות  תוכניות שותפים "נצחיות", שעומדות בפני עצמן, משוללות קונטקסט תכני שמתכתב עם משהו מחוצה להן. חשוב לדעת שחיבור לטרנדים תלוי בסוג התכנית אותה אתה משווק.

איך להתאים טרנד לתכנית שותפים?

אני נוהגת לחלק את מגוון תוכניות השותפים בשוק לשני סוגים עיקריים:
תוכניות שותפים גמישות תוכניות שניתן לבודד מהן מוצר מסוים שמתכתב עם עולם התוכן של האתר. תוכניות אלה,מתחברות היטב לטרנדים. ספרים, תרופות, מחשבים וגאדג'טים, אופנה וקוסמטיקה, הם מקצת התחומים להם ניתן לשייך טרנד קיים. לדוגמא- שווק חברת אופנה תחת חיבור לטקס פרסי האוסקר- הבטח שמלות המהוות העתק שמלות האוסקר האחרון והנה חברת לטרנד.

  1. חיבור לטרנד תחת תוכניות אלה יעשה בכיוון של התאמת הטרנד לתכנית. כמה עקרונות:  בדוק מה הטרנדים החמים בנישה שלך. הכנס לאתרי מאמרים בנושא, לפורומים- שם עיקר המידע מהשטח. בדוק  מגזינים בנושא הנישה שלך כדי לקבל מידע.
  2. החיבור לטרנד אינו המוצר עצמו ,אלא האריזה שאתה מייצר למוצר כללי יחסית  תחת טרנד עכשווי. טרנדים שניתן להלביש  על תכנית שותפים קיימת,יהיו קשורים לחדשות, אירועים וכתבות נושא. טרנד יכול להיות הספר האחרון של חניף קוריישי, בבואך לשווק תכנית שותפים של ספרים, הדפסים מעולם החדשות על חולצות T(זוכרים את מתקפת חולצות אובמה?) וכיד הדמיון. בסופו של דבר יצירתיות היא שם המשחק בה תרוויח.

תוכניות שותפים בלתי גמישות
תוכניות אלה מתייחסות לתוכניות שעמדות בפני עצמן עם קונטקסט עצמאי, להן בדרך כלל לא תוכל לשייך טרנד בכזו קלות. לדוגמא- הימורים, ביטוח, מוצרי אלרגיה. אם תחבר תוכניות מעולמות תוכן כאלה לטרנד קיים, קרוב לוודאי שהחיבור יעשה תחת הקטגוריה ולא בהכרח עבור התכנית הספציפית אותה אתה משווק. (לדוגמא – בעונות תיירות למשל, תוכל  למנף את תחום ההימורים ותיירות ההימורים, אך בכך לא ביצעת חיבור טרנד לתכנית אלא לכלל הקטגוריה). חיבור לטרנד תחת תוכניות אלה יעשה בכיוון של התאמת הנישה לטרנד.

  1. השתמש בכלים חינמיים ברשת כדי לאגור מידע. בדוק מילות מפתח פופולאריות כדי לנסות להבין מה אנשים מחפשים- על מה אנשים חושבים. בדוק בAmazon  אילו ספרים חמים היום, באילו נושאים, וכבר גיבשת תובנה שימושית לגבי מה" הולך היום".
  2. אל תתעכב. לטרנד קיים אורח חיים מוגבל ולא ידוע. בניגוד לתוכניות עם אורח חיים מוגדר ותחום בזמן, אתה לא יכול לצפות מראש את התיישרות עקומת ההמרות של המוצר הטרנדי שהטמעת, ולכן- אל תתמהמה.

ולסיכום- היה עקבי
כמשווק תוכניות שותפים אתה כבר צריך לדעת שככל שתהיה מבוסס יותר בנישה שלך, יגדלו ההמרות שלך. אם תזגזג מנישה לנישה בניסיון למצות את פוטנציאל הרווח בכל אחת מהן, תפסת מרובה לא תפסת. התמקדות בנישה היא בסיס השיטה, ממנה תוכל לחקור לעומק את התנהגות הטרנדים, האופנות והדיבורים החמים בתוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *