המרשימים, הנצפים, המתוחכמים, האהודים, היעילים, הטעימים והטחונים – 20 נקודות מעניינות על זירת קידום האתרים בישראל ב-2013:
הפוסט הכי טוב שנכתב השנה בעברית
היו לא מעט פוסטים טובים השנה. המנצח מבחינתי הוא הפוסט הוא אורי זילברשטיין מדוראן שכתב פוסט מושקע על בניית קישורים שעובדת ושורדת עדכוני אלגוריתם של גוגל. פוסט חובה למקדמי אתרים שמופתעים כל פעם מחדש מחיות אקזוטיות כמו פנדה ופינגווין.
יקיר הקהילה
פבל. מלבד לתחזק בלוג מושקע שמתעדכן כל הזמן, הוא גם ארגן השנה לקהילת מקדמי האתרים כנס מרשים שכלל בירות עוגות ופיצות.
הפוסט הכי מיותר השנה
היו עדיין יותר מידי ואין מנצחים. גם מקדמי אתרים לא הפנימו לגמרי את פנדה ופינגווין והמשיכו להפציץ במאמרי שטות בעיקר באתרי מאמרים.
הפוסט עם הכי הרבה תגובות
כמה בדיקת מיקום בגוגל עדין רלונטית מאת זוהר עמיהוד זכה השנה ל-174 תגובות.
הפוסט הכי שנוי במחלוקת
מה הדרכים לעשות מקסימום כסף מטראפיק
עדכוני החדשות הכי טובים
בניגוד להרבה אתרים שהתחילו לכתוב חדשות ולאחר מספר חודשים הפסיקו, איתי ברנר המשיך להתמיד ולכתוב מידי שבוע את החדשות מעולם קידום האתרים בבלוג של פבל.
הכנס הכי טוב למקדמי אתרים
לא היו השנה המון כנסים, מה שמשאיר לנו את כנס SMX שנערך כל שנה בינואר בירושלים כזוכה. הכנס מביא לזירה הפרובינציאלית שלנו קצת ניחוחות חול וכמה "גורו'S" שבדרך כלל מזדמן לנו לקרוא מה שהם כותבים בבלוגים שלהם.
האוכל הכי טוב בכנס מקדמי אתרים
אין ספק שגוגל התעלו על עצמם בהשקת תוכנית Google Partners בכיבוד מושקע במיוחד ובמתנות לכל משתתף.
הכובע שיצא השנה לגמרי מהאופנה
אין ספק שהכובע השחור יצא מהאופנה גם בישראל כמו בשאר העולם. מעט מעוד נכתב על הנושא השנה על-ידי בלוגרים ישראלים. כובע שחור כקידום ארוך טווח כמעט ונעלם. וזאת למרות ההצלחה המסחררת של getseo.co.il (והנה לכם – הקישור הטבעי הראשון שהאתר מקבל).
הדיונים הכי פוריים
השיח כמעט כולו עבר לפייסבוק. הפורומים בהחלשות, גוגל+ לא ממריא. הקבוצה החדשה ביותר בפייסבוק שמקבלת את המקום הראשון היא מקצועני פרסום בגוגל.
הזינוק הכי גדול
גלישה מטלפונים סלולאריים מגיעה בסוף השנה ל-40% מסה"כ הגולשים באתרים. אתר מותאם זאת כבר לא אופציה אלא הכרח.
דוגמן הבית של הקהילה
נועם יסקי שלוהק לסרטון פרסום מושקע לתוכנית Google Partners. היו עוד כמה דוגמנים ודוגמניות
מטעם עצמם במיוחד בפייסבוק.
סרטון השיווק מחדש הנצפה ביותר ב-Youtube
בטוח כולכם ראיתם את ירון יוגב והכיסא המסתובב.
הקמבק של השנה
לדף הראשון והנחשק בביטוי " קידום אתרים" חזרו שלוש חברות ותיקות: סיאו סימפל, אס. סי. או. ישראל ונטאורקינג. המיליונר בפיג'מה גם כן עשה קמבק קצר עם שני פוסטים לטובת מעריציו.
מפיצי המיילים
תחרות עזה בין איתמר בן חור ואיתי פז. כל אחד מהם הוציא 20 מיילים ו-19 מיילים בהתאמה (וזה רק בחודש נובמבר השנה!) תעשו לבד חשבון שנתי.
אתם מוזמנים לפרט בתגובות פרסים ששכחתי לחלק
מעולה!
מסכים לגמרי עם "יקיר הקהילה" (מעתה והלאה, כל כנס SEO חייב לכלול בירות) והכנס הכי טוב (SMX עדיין שולט). מה שכן, להגדיר את יסקי כ"דוגמן"!? כנראה שעל טעם וריח… 😉
בכל מקרה, הייתי מוסיף את הקטגוריה של "נבל השנה – כל שנה" – מאט כץ. כי לא משנה מה גוגל לא יעשו, תמיד נמצא דרך להתעצבן על זה.