המון טיפים נכתבו על ביצוע בדיקה מקדימה בטרם העלאת אתר חדש לאוויר. החשיבות של ביצוע בדיקה מקיפה כזאת היא עצומה - שכן היא יכולה לתרום רבות לשיפור דירוג האתר, לנראות שלו, לקידום התוכן, להעלאת הנגישות ועוד. במאמר הבא ריכזנו עבורכם בצורת צ'ק ליסט את הטיפים המרכזיים בחלוקה לקטגוריות שיסייעו לכם בביצוע הבדיקה. הטיפים עצמם רלוונטיים הן לפן הטכני של האתר והן מבחינת ה-S.E.O.

תוכן עניינים

בדיקת עמודי האינדקס באתר.
בדיקת מספר דפי הנחיתה האורגניים ב-Google Analytics.
האם המספר תואם למספר התוצאות בחיפוש האורגני בגוגל?
חיפוש אחר המותג וערכים הקשורים למותג.
חיפוש ב-Cache של Google אחר עמודי מפתח.
ביצוע חיפוש במובייל אחר המותג ועמודי נחיתה רלוונטיים.

ביצוע אופטימיזיצה ל-Title tags.

דפים חשובים בעלי שיעור הקלקה גבוה - ביצוע אופטימיזיציה ל-Title Tags ו-Meta Description. זה יסייע לשיפור התנועה לדפים ואת הדירוג. ניתן לבדוק זאת האמצעות הכלי הזה - SERP Turkey.
ביצוע בדיקה לכותרות של דפים שאינם קיימים/חסרים ול-Meta Description.
האם התוכן שמופיע ברמת ה-On-Page כולל מילות מפתח וביטויים מרכזיים אשר מופיעים מספר פעמים? האם הביטויים והמילים מופיעים גם בהטיות ובגרסאות שונות?
עמודי המפתח צריכים לכלול כמות גדולה של תוכן ייחודי ומקורי אשר עבר אופטימיזציה.
ביטוי / מילת המפתח העיקרית צריכה להיכלל תחת H1 Tag.
השמות של קבצי התמונות וה-Alternate texts אמורים להכיל את מילת המפתח/ביטוי העיקריים שמקושרים אל העמוד.
יש לוודא שכלל ה-URLs כוללים מספיק תוכן מפורט ועברו אופטימיזציה.
כתובות URL's קצרות.
חזור למעלה

ביצוע אופטימיזציה לעמוד הבית.
ביצוע אופטימיזציה לעמוד הנחיתה.
האתר מכיל תוכן אמין וייחודי - האם התוכן מקורי ואמין או למעשה הוא מהווה רשימה של לינקים לעמודים אחרים?
מילות מפתח למיקוד (Targeting).
תיקון והחלפת מילים וביטויים.
פרט לתוכן שמופיע על האתר במנועי החיפוש, רצוי שיופיע באתר ובעמודים גם תוכן אשר מפרט אודות המוצרים והשירותים אותם מספקת החברה.
עיצוב התוכן והטקסט.
ניסוח כותרות בפוסטים של בלוגים- הניסוח צריך להיות משכנע על מנת לגרום לגולשים לקרוא את הפוסטים.
שילוב נכון בין כמות התוכן למס' הפרסומות.

חזור למעלה

לכל פיסת תוכן אמור להיות URL ייעודי.
ביצוע חיפוש לבדיקת תוכן משוכפל.
שכפול תוכן ב-Sub-Domian.
בדיקת גרסה מאובטחת של האתר.
בדיקת אתרים נוספים אשר בבעלות החברה.
בדיקת עמודים בגרסת ה- 'Print' שלהם.
חזור למעלה

בדיקה האם חלק מהאתר או תוכן מרכזי נחסם בגלל קובץ robots.txt ?
הפסקת פעילות ה-JavaScript, Cookies and CSS.
כעת יש לשנות את ה-user agent ל-Googlebot.
בדיקת SEOmoz PRO Campaign.
XML sitemaps מופיעים בקובץ robots.txt.
XML sitemaps רשומים ב-Google/Bing Webmaster Tools.
בדיקת ה-meta בעמודי האתר - robots nonindex tag.
Do goal pages have the noindex command applied?
האם דפי המטרה שהוגדרו כוללים פקודת noindex?
חזור למעלה

מספר הלינקים בעמוד - יעד סביר הוא בין 100-200 לינקים אבל הוא עדיין התחלתי וצריך לשאוף לעבור אותו.
מבנה תקין של קישורים אנכיים (Vertical linking).
מבנה תקין של קישורים אופקיים (Horizontal linking).
קישורים מצויים בתוכן.
קישורים ב-Footer.
Anchor text פנימי איכותי.
ביצוע בדיקת לינקים שבורים - ניתן להשתמש ב-Link Checker ו-Xenu.
חזור למעלה

שימוש ראוי בהפניות 301.
הימנעות מקישורי Redirect רעים.
ה-Redirect מצביע ישירות אל כתובת ה-URL הסופית ואינה עושה שימוש בשרשרת של הפניות.
שימוש ב-JavaScript.
שימוש ב-iFrames.
שימוש ב-Flash.
בדיקת שגיאות ב-Google Webmaster Tools.
XML Sitemaps.
שימוש בהפניות מחדש מסוג 301 עבור כתובות אתרים שאינן קנוניות.
פירוט הגרסה הקנונית ב-Google Webmaster Tools.
תג קישור Rel מוטמע בכל האתר.
השתמש בכתובות מוחלטות ולא בכתובות יחסיות.

בדיקת מהירות טעינת הדפים הראשיים באתר.
יש לוודא שה-Compression הופעל.
הפעלת Caching.
ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר.
Minify your CSS/JS/HTML.
יש לאחסן את האתר בשרת טוב ומהיר.
חזור למעלה

מומלץ לבדוק את חוויית הגלישה במכשירים ניידים.
במידה וקיים תוכן ייעודי אך ורק למובייל, יש לוודא שאנלטיקס אכן מוטמע שם.
במידה ו-Dynamic Serving נמצא בשימוש, יש לוודא שגם Vary HTTP Header נמצא בשימוש. צעד זה 'מעדכן' את מנועי החיפוש שהתוכן הוא שונה עבור משתמשים במובייל.
מומלץ לבחון האם חווית הגלישה במובייל תואמת את מטרות הגולשים עצמם באמצעות הנייד.
יש לוודא שלא קיימות הפניות מטעות לאתר הנייד.
וודא כי היחסים בין האתר הנייד והאתר למחשב מסומנים כראוי עבור מנועי החיפוש. "אם האתר הנייד מסומן ב M. האם האתר למחשב מסומן ב- rel=Alternate? האם יש באתר הנייד תג canonical המצביע על האתר למחשב?
חזור למעלה

יש לבצע בדיקה של כתובות האתר כפי שהן מופיעות במדינות נוספות.
Webmaster Tool - יש לאפשר מיקוד על פי מדינות היעד של האתר.

במידה ורלוונטי - יש ליישם hreflang / rel alternate. איך עושים זאת?
אם יש מספר גרסאות לאתר באותה השפה (כמו /us/ ו-/uk/ ששניהם באנגלית) יש ליצור עדכון על מנת ששניהם יהיו ייחודיים Unique.
יש לוודא שסוג המטבע (לדוג' USD) תואם ליעד שנבחר (לדוג' ארה"ב).
מבנה ה-URL חייב להיות כתוב בשפת המקור של המדינת קהל היעד. יש להימנע ממצב בו כלל ה-URLS הם בשפת ברירת המחדל.
חזור למעלה

יש לוודא שהקודים של אנליטיקס מוטמעים בכל עמוד באתר.
בכל דף צריך להופיע GA property.
GA מבצע מעקב פעיל גם אחר חיפושים פנימיים.
מעקב אחר מאפיינים דמוגרפיים (Demographics) פעיל.
קיים חיבור חשבונות בין GA לבין AdWords ו-AdSense.
כתובות IP פנימיות לא הוכללו.
נעשה שימוש בפרמטרים של קמפיין UTM למאמצי השיווק.
Meta refresh and JavaScript redirects are avoided - צעד זה יכול לגרום באופן מלאכותי להורדת שיעור הנטישה.
מעקב אחר Events אכן הופעל עבור אינטרקציות של משתמשים באתר.
חזור למעלה
יש לכם המלצות נוספות? נשמח אם תוסיפו אותן בתגובות

תוכן עניינים
- כללי - Overview
- אופטימיזציית On-Page
- תוכן - Content
- שכפול תוכן - Duplicated Content
- נגישות - Accessibility & Indexation
- מבנה האתר וקישורים פנימיים - Site Structure & Internal Linking
- נושאים טכניים - Technical Issus
- מהירות האתר - Site Speed
- מובייל - Mobile
- אתרים הפעילים בזירה הגלובאלית - International Websites
- אנליטיקס - Analytics


- ביצוע חיפוש בגוגל אחרי האתר.
- האם עמוד הבית מוצג בתוצאה הראשונה? אם לא, יתכן שהמבנה של האתר דל מדי או הקישורים בתוכו דלים מדי. כל אלו יכולים להשפיע על התוצאות.


- באמצעות בדיקה זו ניתן לקבל אינדיקציה אמינה של כמות הדפים באתר שלכם שמנוע החיפוש מציג כבעלי ערך.

- האם עמוד הבית מופיע בראש תוצאות החיפוש, האם העמודים המתאימים מופיעים שם?
- אם העמודים הרלוונטיים אינם מופיעים בראש תוצאות החיפוש, ייתכן ויש סיבות אשר מונעות את הצגתם כגון חסימה על ידי מנוע החיפוש.

- האם התוכן מוצג?
- האם קישורי הניווט (Navigation Links) מוצגים?
- האם קיימים קישורים אשר אינם מופיעים כלל באתר?
- טיפ למתקדמים - מומלץ לבדוק את גרסת Text-Only של ה-Cache של העמוד.

- האם בתוצאות מנוע החיפוש מופיעה תווית 'Mobile Friendly'?
- האם עמודי הנחיתה שלכם מותאמים לנייד (רספונסיביים)?
- האם תהליך הרישום באתר הם ידידותיים למשתמש ומותאמים לשימוש בנייד?
- אם התשובה שלילית לשאלות הללו - יתכן והתוצאות האורגניות גם כן יפגעו.


- Title Tags צריכים להיות ייחודיים ולעבור אופטימיזציה.
- שם המותג/חברה שלכם צריך להופיע ב-Title Tags כדי לשפר את אחוז ההקלקה (CTR).
- Title Tags יכול לכלול בין 55-60 תווים. השתמשו בכלי הזה כדי לבדוק את אורך הכותרות.







- בזמן שהכללה של מילת המפתח העיקרית ב-URL מהווה יתרון, שינוי של ה-URLs יכול להשפיע באופן שלילי על התנועה כמבצעים 301. מומלץ לבצע אופטימיזיצה ל-URLs כשהקיימים הם טעונים שיפור או כשאין צורך לשנות את ה-URLs עם קישורים חיצוניים קיימים.
- ה-URL אמור להיות נקי ככל האפשר מפרמטרים מיותרים או נתוני Session.
- כתובות URL החשופות למנועי חיפוש צריכות להיות סטטיות.

- URL אמור לכלול 115 תווים מקסימום - ההגבלה הזו היא לא קו אדום, אולם ככל שה-URL's קצרים יותר - כך הם יהיו שימושיים יותר.
חזור למעלה


- האם עמוד הבית מכיל לפחות פיסקה אחת של טקסט?
- עמוד הבית חייב להכיל מספיק תוכן על מנת לאפשר למנועי החיפוש להבין מה נושאי האתר. ההמלצה היא לכתוב טקסט שיכיל לפחות 150 מילים.

- האם עמודי הנחיתה מכילים לפחות מס' פסקאות של תוכן? האם זה מספיק כדי לאפשר למנועי החיפוש לגלות מה נושא העמוד או המוצרים המרכזיים?
- האם התוכן שמופיע בעמוד הנחיתה הוא מקורי וייחודי או חוזר על עצמו גם באתרים אחרים?


- האם קיים קשר הדוק בין מילות המפתח לבין דף הנחיתה?
- האם נוספו מילות מפתח במגוון ההתאמות (רחבה, מדויקת וכו') אשר יפנו לעמודים השונים באתר?
- התאמה רחבה (Long-Tail) - מונח חיפוש אשר כולל מילות מפתח בהתאמה זו יכול לכלול מונחים דומים, מילים נרדפות, מילים בהטיות שונות, שגיאות כתיב ועוד.
- התאמה לביטוי (Mid-Tail) - מונח חיפוש אשר כולל מילות מפתח בהתאמה זו יכול לכלול ביטויים וגרסאות קרובות של ביטוי זה.
- התאמה מדויקת - מונח חיפוש אשר כולל מילות מפתח בהתאמה זו יכול לכלול רק את המילים המוגדרות ללא גרסאות קרובות.

- בצעו מחקר מילים מעמיק באמצעות כלים דוגמת כלי מילות המפתח של Google.
- חפשו תכנים משוכפלים באמצעות Moz Pro Crawl Test.


- עיצוב הטקסט (סוג הפונט, ניגודיות של טקסט ורקע וכו') צריך להקל על הגולש ולאפשר קריאה מהירה.
- האם ה-H tags נמצאים בשימוש?
- האם קיים שימוש בתמונות ועזרים ויזואליים?
- האם הטקסט בנוי בפסקאות ברורות לקריאה?



- מאז היישום של שיטת הדירוג החדשה בגוגל (Panda), כמות שטחי הפרסום בעמוד הפכה למדד חשוב בעת תהליך הדירוג והמדידה של אתרים במנועי החיפוש.
- חשוב לוודא שיש מספיק תוכן איכותי בחלק העליון של העמוד.
- אם בעמוד מסוים כמות הפרסומות עולה על כמות התוכן הייחודי ייתכן מאוד והדירוג ייפגע.
חזור למעלה


- האם ה-URLs כוללים פרמטרים של קודים למעקב? במידה וכן, זה עלול להשפיע על מספר ה-URLs עבור תכנים.
- האם אותו התוכן מופיע ב-URLs שונים? בדרך כלל זה קורה עקב שכפול של תוכן או מוצרים בקטגוריות שונות באתר.

- לצורך הבדיקה, ניתן לקחת תוכן לדוגמא, להדביק אותו בשדה החיפוש עם מרכאות ולבצע חיפוש אחר התוכן.
- האם התוכן מופיע במקומות נוספים פרט לדומיין?
- במידה והתוכן שוכפל לאתרים אחרים, ניתן להגיש בקשה להסרת תוכן מ-Google.
- טיפ למתקדמים - ניתן להשתמש בכלי Copyscape.

- האם אותו התוכן קיים גם ב-Sub-Domains אחרים?

- האם התוכן קיים גם בגרסה המאובטחת של האתר?

- האם התוכן שוכפל גם בדומיינים אחרים שנמצאים בבעלות החברה?

- במידה וקיימים עמודים בגרסאות 'Print Friendly' (ידידותי לסביבה ללא הדפסה), ייתכן והם תורמים לשכפול מידע ותכנים.
חזור למעלה



- השתמש ב-Web Developer Toolbar
- האם מופיע שם תוכן?
- האם קישורי הניווט עובדים?

- השתמש ב-User Agent Add-on.
- האם הם ממוסכים?
- האם זה נראה כבעבר?

- ביצוע בדיקה של שגיאות 4xx ו-5xx.



- האם העמודים תוייגו לא במכוון ב-meta בפקודת robots nonindex.
- Are there pages that should have the noindex command applied כל הדפים צריכים לכלול פקודת noindex.
- אפשר לבצע בדיקה מהירה של האתר בכלים כגון Screaming Frog.


- This is important to prevent direct organic visits from showing up as goals in analytics.
- דבר זה חשוב למניעת ההופעה של ביקורים אורגניים ב-Analytics.
חזור למעלה



- עמוד הבית מקשר לעמודי הקטגוריות של האתר.
- עמודי קטגוריות מקשרים לעמודים של תת-קטגוריות/עמודי מוצרים.
- עמודי מוצר מקשרים לעמודי קטגוריה רלוונטיים.

- עמודי קטגוריות מקשרים לעמודי קטגוריות רלוונטיים אחרים.
- עמודי מוצר מקשרים לעמודי מוצר רלוונטיים אחרים.

- לא מומלץ להשתמש בכמות גדולה מאוד של לינקים בתוך התוכן בכדי לבצע קישורים פנימיים.

- אין להשתמש בכמות גדולה של לינקים ב-Footer במקום לינקים של navigation.
- מומלץ שלא לקשר דפי נחיתה עם Text Anchors שעברו אופטימיזיצה.


חזור למעלה


- האם נעשה שימוש בהפניות 301 עבור כל ההפניות?
- אם קיימת הפנייה לדף הנחיתה - מתבצע שימוש ב-301 במקום 302?
- על מנת לבצע בדיקה של הפניות 301 ניתן להשתמש ב-plugin של Firefox.

- כולל: 302, 307, רענון Meta ו-JavaScript redirects, מאחר והם חסרי ערך ממשי.
- ניתנים לזיהוי באמצעות כלים דוגמת Screaming Frog.

- שרשראות שכאלו מרסקות את מהימנות ההפניות המקושרות לעמוד הסופי.
- Google הודיעו בעבר כי יפסיקו במעקב אחר שרשראות שכאלו לאחר שיזהו חזרה על פעולת ההפניה.

- האם התוכן באתר מופיע ב-JavaScript?
- האם הלינקים מופיעים ב-JavaScript? האם יש קשר מכוון ל-PR sculpting או שזה מקרי?

- האם התוכן מוזן באמצעות iFrames?

- האם כלל האתר נבנה באמצעות Flash או שקיים שימוש מצומצם שאינו משפיע על הגלישה?

- ניתן להיעזר בכלי זה לקבלת רשימת שגיאות טכניות שזוהו באתר (לדוגמא שגיאות של 4xx/5xx, דפים שאינם נגישים ב-XML Sitemap ועוד).

- האם ה-XML Sitemaps ממוקמים נכון?
- האם ה-XML Sitemaps מחפים על מבנה אתר שהוא דל?
- האם ה-XML Sitemaps תוכננו להציף בעיות של Indexation?
- האם ה-Sitemaps מבצעים מעקב אחרי פרוטוקולים של XML?



- ודא כי הקישורים הם לעמודים הנכונים, וכל דף אינו מצביע על עמוד הבית.

- במידה ויש root domain עם מדורים מאובטחים - זה יכול ליצור בעיות.


- האם זה משמעותי עבור גולשי ה-P.C והמובייל?



- מדריך Google לביצוע אופטימיזצייה לתמונות.


- מומלץ לשקול להשתמש ב-CDN עבור התמונות שלך.
חזור למעלה


- האם קיים אתר ייעודי לשימוש בנייד?
- אם קיים כזה, האם הוא רספונסיבי ומתאים למגוון מכשירים ניידים?



- האם למבקרי האתר במובייל יש מטרה שונה ממבקרי האתר במחשבים רגילים?

- במידה והאתר מכווין גולשים לכתובת URL שאיננה רלוונטית, יתכן וניתוח פעילות הגולשים תיפגע מכך ולא תהיה אמינה.

חזור למעלה


- לדוגמא: site.com/fr או fr.site.com.

- אם האתר מיועד למדינה ספציפית אחת, האם זה מוגדר ב-Webmaster Tools?
- האם יש באתר דפים שפונים לקהלים בינ"ל, האם זה הוגדר נכון ב-Webmaster Tools?





חזור למעלה


- ניתן לבדוק זאת באמצעות שימוש בפילטר Custom בכלי של Screaming Frog Crawl.
- האם יש דפים שאמורים להיות חסומים (Blocked)?

- שימוש באותו GA property עלול ליצור בעיות עם מדידת Pageviews והערכים נוספים כגון Pages per visit ו-Bounce Rate.
- אין בעייתיות במספר GA properties.




- הנחיות להכללה.



חזור למעלה
יש לכם המלצות נוספות? נשמח אם תוסיפו אותן בתגובות