6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ג' 26 אוגוסט 2014 11:45

א. ומה אם הבלוג איננו מצליח להפוך לבלוג פעיל, או שמפסיק להיות פעיל - האם עדיף יהיה להסיר אותו מהרשת?

ב. בניגוד לטענת המחבר ולתגובה שלך עליו קישורים נכנסים אינם תורמים יותר לקידום האתר בתוצאות החיפוש, גם אם הם "טבעיים" (https://support.google.com/webmasters/a ... 4432?hl=iw).
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי galplik80 » יום ה' 18 ספטמבר 2014 15:37

נכון חשוב גם שיהיה בלוג לעסק, אבל לא רק, זה רק חלק מתוך מה שנקרא inbound marketing
ואפשר לקרוא עליו כאן:
http://www.blogabout.co.il/%D7%94%D7%A9 ... marketing/
galplik80
חבר טרי
חבר טרי
 
הודעות: 13
הצטרף: יום ה' 31 יולי 2014 16:08
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ה' 18 ספטמבר 2014 17:16

זקן השבט 3 כתב:ב. בניגוד לטענת המחבר ולתגובה שלך עליו קישורים נכנסים אינם תורמים יותר לקידום האתר בתוצאות החיפוש, גם אם הם "טבעיים" (https://support.google.com/webmasters/a ... 4432?hl=iw).


הדף שהצגת לא קשור לטענה השגויה שמעליו
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 462
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 19 ספטמבר 2014 11:09

מנשה אברמוב כתב:
זקן השבט 3 כתב:ב. בניגוד לטענת המחבר ולתגובה שלך עליו, קישורים נכנסים אינם תורמים יותר לקידום האתר בתוצאות החיפוש, גם אם הם "טבעיים" (https://support.google.com/webmasters/a ... 4432?hl=iw).

הדף שהצגת לא קשור לטענה השגויה שמעליו

הטענה של המחבר ושל איתמר בן דוד בתגובה לפוסט היא שרצוי לפתוח בלוג לעסק כי זה מגדיל את מספר הקישורים הנכנסים לאתר שבו מוצג הבלוג. אם הבלוג פעיל זה כמובן נכון. מה ששגוי הוא המסקנה של שניהם - שזה יועיל לדירוג האתר הכולל את הבלוג בתוצאות החיפוש.

את הדף שהצגתי יש לקרוא בהשוואה לגירסה הקודמת שלו, שהיתה בתוקף עד לפני שנה והנחתה בזמנו את בעלי\מנהלי האתרים "לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים שמקשרים לדפי האתרים שלהם". בהנחיה החדשה אין יותר כל איזכור לקישורים, אפילו אם הם איכותיים במיוחד, כאל גורם שתורם משהו לדירוג האתר!

נוסח ההנחיה החדשה הוא:
"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם."
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ו' 19 ספטמבר 2014 11:47

הם מיקדו את התוכן בדף "באופן כללי"
להלן ציטוט לפסקה נוספת שאין ספק שמתייחסת לסיגנלים נוספים מעבר להנחיה שהציגו:

"המיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש נקבעים על בסיס מאות גורמים שמטרתם לתת למשתמש הסופי תוצאות חיפוש שימושיות ומדויקות. הגורמים האלה מוסברים בפירוט רב יותר במאמר כיצד פועל החיפוש"
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 462
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 19 ספטמבר 2014 13:26

מנשה אברמוב כתב:הם מיקדו את התוכן בדף "באופן כללי"
להלן ציטוט לפסקה נוספת שאין ספק שמתייחסת לסיגנלים נוספים מעבר להנחיה שהציגו:
"המיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש נקבעים על בסיס מאות גורמים שמטרתם לתת למשתמש הסופי תוצאות חיפוש שימושיות ומדויקות. הגורמים האלה מוסברים בפירוט רב יותר במאמר כיצד פועל החיפוש"

א. ברור שכל הנחיה שמנוסחת "באופן כללי" יכולה להיות מורכבת גם ממאות מרכיבים (סיגנלים) שמשוקללים לערך מספרי יחיד (ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש הנתון). כל אלה יכולים להיות למשל מאות סיגנלים שמאפיינים רק את ההתנהגות וההעדפות של המבקרים, ועוד כמה סיגנלים שקובעים לאיזה ביטויי חיפוש יש לדף רלוונטיות גבוהה מ-0. אבל הנהלת חברת גוגל מצאה לנכון להנחות את בעלי\מנהלי האתרים להתמקד ב"לגרום למבקרים לרצות להשתמש באתר ולשתף אותו" ולמחוק את ההנחיה הקודמת שהתייחסה לקישורים. באותו הכסף הם היו יכולים לחבר משפט שכולל את שתי ההנחיות.

ב. האם ב"מאמר כיצד פועל החיפוש" מפורטים סיגנלים שמתייחסים לתכונות הקישורים כאל "גורמים" שתורמים ל"דירוג (מיקומים) בתוצאות החיפוש" ולא רק תכונות קישורים שתורמות לאינדוקס?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ו' 19 ספטמבר 2014 16:14

ציטוט:
" שימוש בשורת סימנים כדי לקבוע את מידת האמינות, המוניטין או הסמכותיות של מקור. (אחד מהסימנים האלו הוא 'דירוג דף' (PageRank) - אחד מהאלגוריתמים הראשונים של Google שבודק קישורים בין דפים כדי לקבוע את מידת הרלוונטיות שלהם). "

מקור
https://www.google.com/intl/iw/insidese ... ithms.html
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 462
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 19 ספטמבר 2014 17:10

מנשה אברמוב כתב:ציטוט:
" שימוש בשורת סימנים כדי לקבוע את מידת האמינות, המוניטין או הסמכותיות של מקור. (אחד מהסימנים האלו הוא 'דירוג דף' (PageRank) - אחד מהאלגוריתמים הראשונים של Google שבודק קישורים בין דפים כדי לקבוע את מידת הרלוונטיות שלהם). "
מקור
https://www.google.com/intl/iw/insidese ... ithms.html

זה הוא אחד מהסעיפים שבדף. כותרת הסעיף היא "איכות האתר והדפים". הכותרת הכללית לכל הסעיפים שבדף היא:
"לתהליך החיפוש ולדף התוצאות יש מרכיבים רבים, ואנחנו מעדכנים באופן קבוע את הטכנולוגיות והמערכות שלנו כדי לספק תוצאות טובות יותר. רבים מהשינויים הללו כרוכים בחידושים מרגשים וחדשים, כדוגמת Knowledge Graph או Google Instant. קיימות מערכות חשובות אחרות שאנחנו משפרים ומעדכנים באופן קבוע. רשימת הפרויקטים הבאה מספקת הצצה להיבטים הרבים והשונים של החיפוש."

בראשית דרכם, גוגל זיהו את ציון ה-PR עם "רלוונטיות" וגילו מיד שהדף בעל ציון ה-PR הכי גבוה באינדקס של גוגל מוצג במקום הראשון לכל ביטוי חיפוש! האבסורד הזה תוקן וציון ה-PR שוקלל כאחד המרכיבים של ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי חיפוש נתון, בעוד שתנאי לכך שהציון יהיה גבוה מ-0 הוא שלפחות מרכיב אחד אחר יעניק לדף "רלוונטיות מילולית" לאותו ביטוי חיפוש. האתר בעל דף יחיד של k.co.il מילא עד לאחרונה את התנאי הזה רק באמצעות טקסט העוגן של הקישורים נכנסים.

מאחר ואנשי גוגל ממשיכים לדבר על ה-PR, ועכשיו גם בזכות ההפניה שהבאת פה, לא טענתי מעולם שה-PR הפסיק להיות משוקלל בתוך ציון הרלוונטיות של הדף. אבל אין זה מחייב שלדף בעל ציון PR=0 יהיה גם ציון משוקלל 0. זה גם לא מונע את החלפת שיטת הדירוג משיטה שמבוססת על תכונות הקישורים לשיטה שמבוססת על התנהגות והעדפות משתמשי גוגל. וגם לא מונע הנחיה כללית לשכוח מהקישורים ולהתמקד בגרימת רצון למבקרים להשתמש באתר ולשתף אותו (יותר מאשר בתוצאות החיפוש המתחרות).
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ו' 19 ספטמבר 2014 21:20

זקן השבט 3 כתב:ב. בניגוד לטענת המחבר ולתגובה שלך עליו קישורים נכנסים אינם תורמים יותר לקידום האתר בתוצאות החיפוש, גם אם הם "טבעיים" (https://support.google.com/webmasters/a ... 4432?hl=iw).

זקן השבט 3 כתב:לא טענתי מעולם שה-PR הפסיק להיות משוקלל בתוך ציון הרלוונטיות של הדף.

אם קישור איננו תורם יותר, אז אתה סותר את הטענה שה PR איננו סיגנל באלגוריתם של גוגל
זה לא המקרה הראשון שבו עבודת המודיעין שעל בסיסה אתה מציג טענות שגויות איננה מספיק עמוקה.
קח זאת לצומת לבך.

נכון לעכשיו נראה שגם ה PR וגם סיגנלים נוספים המועברים מקישורים מוטמעים באלגוריתם(טקסט עוגן, קשר קונטקסטואלי בין הדף המקשר וליעד וכו)
יש להבין שמדובר במאות סיגנלים, ולכן לא נכון לקבוע שמה שקובע זה ה "שיטה שמבוססת על התנהגות והעדפות משתמשי גוגל" מדובר בחלק מהאלגוריתם

זקן השבט 3 כתב: אבל אין זה מחייב שלדף בעל ציון PR=0 יהיה גם ציון משוקלל 0.

בהחלט - מסכים איתך
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 462
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום א' 21 ספטמבר 2014 17:10

מנשה אברמוב כתב:אם קישור איננו תורם יותר, אז אתה סותר את הטענה שה PR איננו סיגנל באלגוריתם של גוגל
זה לא המקרה הראשון שבו עבודת המודיעין שעל בסיסה אתה מציג טענות שגויות איננה מספיק עמוקה.
קח זאת לתשומת לבך[...]

1. האם ציון ה-PR של הדף משוקלל מהערכים המספריים של ציוני ה-PR של הדפים המקשרים אליו, אבל רק בתנאי שהקישור טבעי?
2. האם האלגוריתמים של גוגל משקללים את ציון ה-PR לתוך ציון הרלוונטיות של הדף, גם אם הוא נמוך מ-PR=6.000?
3. האם ציון ה-PR שמשוקלל בציון הרלוונטיות של הדף שהוא בעל ציון הרלוונטיות הכי גבוה בכל האינדקס של גוגל, הוא מכריע או זניח?
ומה התשובה לגבי דף שציונו הוא רק 100\1 מציון הדף שהוא בעל ציון הרלוונטיות הכי גבוה בכל האינדקס של גוגל?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום א' 21 ספטמבר 2014 21:27

1.למרות שלא יצא לי להכיר במידע שגוגל הציגה ועונה לשאלתך, אם אתבקש להעריך אגיד שה PR מועבר ללא קשר לטבעיות הקישור בשלב ההתחלתי, לאחר מכן אלגוריתמים אחרים המתייחסים לספאם משפיעים על תרומת הערך שהקישורים מעבירים(כאשר ה PR חלק מהם)

2.המספר לא רלוונטי פה, ה PR הדינאמי סמוי ושונה מה PR הפומבי המוצג בסרגל הכלים

3.משום שמדובר בסיגנל בודד מתוך מאות אחרים נכון יותר היה להגיד שזניח
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 462
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום א' 21 ספטמבר 2014 22:38

מנשה אברמוב כתב:1.למרות שלא יצא לי להכיר במידע שגוגל הציגה ועונה לשאלתך, אם אתבקש להעריך אגיד שה PR מועבר ללא קשר לטבעיות הקישור בשלב ההתחלתי, לאחר מכן אלגוריתמים אחרים המתייחסים לספאם משפיעים על תרומת הערך שהקישורים מעבירים(כאשר ה PR חלק מהם)[...]

במכפלה של מספר אברים לא חשוב מה הסדר שלהם. גוגל כותבים בפירוש, ב"הנחיות למנהלי אתרים" שהאלגוריתמים שלהם יודעים להבחין בין קישור טבעי לקישור שאיננו טבעי, ואינם לוקחים בחשבון קישורים שאינם טבעיים. גם מדברייך כאן מתחייב שקישור שאיננו טבעי איננו מעביר PR או שמעביר PR שמוכפל בהסתברות הנמוכה ביותר, בדרך כלל, שהקישור הוא טבעי.
מנשה אברמוב כתב:[...]2.המספר לא רלוונטי פה, ה PR הדינאמי סמוי ושונה מה PR הפומבי המוצג בסרגל הכלים[...]

זו בדיוק הסיבה מדוע אני מקפיד לדבר תמיד על "ציון ה-PR" הסמוי ולא על "מדרגת ה-PR" הגלויה.
מנשה אברמוב כתב:[...]3.משום שמדובר בסיגנל בודד מתוך מאות אחרים נכון יותר היה להגיד שזניח

יופי. יכולתי להוסיף עוד שאלות, למשל על גודל בסיס הלוגריתם של סולם ה-PR - טבעי, 10, 10>, 10<, 100..., האם השתנה מאז שנקבע לראשונה..., אבל אני יודע מה תהיה התשובה שלך.

ובכן, דווקא כאשר אנחנו יודעים כל כך מעט על מושא העניין שלנו אנחנו נאלצים לבנות מודל או לנסח תיאוריה. אבל מאחר ולא מדובר בחוקי טבע אלא בשינויים לאורך זמן של המדיניות השרירותית של הנהלת חברת גוגל, אני נאלץ לדבר על "הערכת מודיעין". וב"הערכת המודיעין" המעודכנת שאני מציג פה מזה כשנה, גם אני מעריך שמשקל הסיגנל הבודד של ציון ה-PR, אפילו אם היה גלוי, הוא זניח בהשוואה למשקל המעשי של ההנחיה הכללית של הנהלת חברת גוגל מה יש לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש, ולכן אין ממש סתירה בין שתי האמירות שהצגת, אלא אם מעבירים את הדיון מהמישור המעשי למישור הסמנטיקה הטהורה.

לעומת זאת, יש אכן סתירה בין האמירה הראשונה שלי לאמירה שגם אותה אינני מכחיש, והיא שמתוך סך הקישורים שגוגל מאנדקס יש עדיין קישורים שעוזרים לגוגל לקבוע במה עוסק הדף המקושר (אם כי לא ברור בכלל האם זה גם תורם לקידום), וגם מספר קטן מאד של קישורים שאכן תורמים לקידום, אבל קשה מאד לדעת האם תכונותיהם לא הומצאו על ידי מקדמי האתרים ומפתחי הכלים שהם רוכשים ללא ביקורת (מה זה "דף סמכותי" בעיני המערכת של גוגל אם ציון ה-PR שלו, גם אם היה גבוה, הוא עדיין זניח?). אבל על כך התווכחנו לא מעט בעבר.

במסגרת "הערכת המודיעין" הזו אני בוחר להטיל את מלוא המשקל המקצועי שלי, ובהעדר ראיות מוסמכות מפי דוברי גוגל, דווקא על האפשרות שערך הקישור נקבע בעיקר על ידי שיעור השימוש בו כפול רמת שביעות רצון המשתמשים בקישור ממה שמצאו בקצה שלו. אחרת הקישור מזיק לשני האתרים.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: 6 סיבות למה אתה חייב בלוג לעסק שלך

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 22 ספטמבר 2014 12:08

איתמר כתב:אני לא טענתי כלום - רק הבאתי פה נושא לדיון..

איתמר, הדיון התעורר סביב מה שטען מחבר המאמר שהבאת לפה, ודאי מתוך הנחה שמה שכתוב בו נכון ומועיל. ככה נוצר ידע חדש בפורומים גם כאשר ה"ידע" במאמר שהצית את הדיון הוא מיושן ושגוי.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114


  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    מחבר

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 36 אורחים

cron