תעשיית קידום האתרים בישראל צמחה ב-17.5% ל-470 מיליון שקל

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

תעשיית קידום האתרים בישראל צמחה ב-17.5% ל-470 מיליון שקל

הודעהעל ידי ziv » יום ב' 29 אפריל 2013 10:15

האם המספרים עושים לכם שכל?
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000839061
ziv
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1201
הצטרף: יום ש' 31 מרץ 2007 20:43
מיקום: רמת גן
פוסטים מומלצים: 31
מוניטין: 13

Re: תעשיית קידום האתרים בישראל צמחה ב-17.5% ל-470 מיליון שקל

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 29 אפריל 2013 13:45

ziv כתב:האם המספרים עושים לכם שכל?
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000839061

כן. שנת 2012 היא השנה שבה "פינגווין", ומשלוח האזהרות להסרת קישורים, אילצו את בעלי משרדי הקידום להתחיל לעבור בהדרגה מקידום אורגני לניהול פרסום ממומן, ומניהול פרסום ממומן רגיל לפרסום ממומן במכשירים ניידים. את המספרים המייצגים את המעבר הזה אפשר יהיה לראות רק בעוד שנה, בהשוואה בין נתוני שנת 2013 לשנת 2012.

לא ברור מהכתבה האם 3,000 עובדי SEO\SEM מועסקים ב"סוכנויות" קידום או שזה כולל גם את העצמאיים שעובדים לבד. עובדי ה-In-House לא כלולים במניין הזה, ויש להערכתי לפחות עוד כ-1,000 מאלה (בעיקר משום שמרבית בעלי האתרים עוד לא שמעו על "פינגווין"). חסרים במניין גם כל מקדמי האתרים שעובדים רק על אתרים בבעלותם המלאה או החלקית, ברמה זו או אחרת של מקצוענות, וגם הם תורמים לעליה החדה ברמת התחרותיות על המיקומים העליונים בתוצאות החיפוש לביטויי הראש והזנב הארוך.

יחד עם זאת, לא ברור מהכתבה (וזה לא מפתיע) האם נתוני המחזור הכספי של הפרסום הממומן כוללים את תקציב הפרסום שנמסר לידי צד שלישי (גוגל או גורם אחר) או שהם מהווים רק הכנסה מניהול הפרסום. אם מחלקים 470 מיליון ש"ח ב-3,000 עובדים יוצא שכל עובד יצר בשנת 2012 הכנסה של 156,000 ש"ח, אז עושה רושם שלא.

עוד נקודה ראויה לציון היא העליה ברמת התחרותיות בפרסום הממומן. האם תחנת טלוויזיה יכולה להגדיל את ההכנסות על ידי הארכת זמן שידור הפרסומות? - עד גבול מסויים, שבו לצופים זה יימאס ויעברו לערוץ אחר. נקודת שיווי המשקל ידועה היטב למפרסמים. בקידום הממומן דוגמת אדוורדס, נקודת שיווי משקל בין עלות הפרסום למפרסם לבין הרווח על ההשקעה שונה ממפרסם למפרסם, ומאפשרת לבודדים להשתלט על מיקומי הפרסומות ותדירות הצגתן, באופן שמוציא מהמשחק את כל השאר, ממש כמו בקידום בתוצאות החיפוש האורגניות. השוק הישראלי נמצא עדיין בשלבי הכרת כללי המשחק, אבל יש ודאי זירות רבות שבהן המפרסם מבין שבמחיר הנתון לקליק, במקום שמביא הרבה קליקים, לא משתלם לו לפרסם, ובמקומות שמחיר הקליק כן משתלם לו, תדירות הצגת הפרסומת כל כך נמוכה ששוב לא משתלם לו.

הנושא הזה מוכר ומובן היטב לכל מי שמנהל פרסום ממומן בזירות תחרותיות במיוחד. ההבדל בין שנת 2011 לשנת 2012, בנתונים שהוצגו הוא שבשנת 2011 היו הרבה יותר לקוחות ששילמו 6 חודשים או יותר עד שהתאכזבו מתוצאות הקידום האורגני נגד מתחרים ותיקים, בתקציב שלא הספיק למטלה, בעוד שבשנת 2012 (ועוד יותר ב-2013) יש דווקא הרבה יותר לקוחות שמתאכזבים מהקידום הממומן, נגד מתחרים חזקים, לאחר ניסוי של שבועיים או חודש. מי שלא מאמין, שיעשה סימולציה ב-Estimator של הכלי של גוגל לביטויים כגון "עורך דין נזיקין", "לימודי משפטים", לימודי מנהל עסקים" וכיוצא באלה.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431

המשתמשים הבאים אהבו את ההודעה של זקן השבט 3 :
someone100
פופולריות: 20%
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114


חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 21 אורחים

cron