מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי ziv » יום ב' 29 אפריל 2013 10:12

מאמר מעניין של אורן שץ שהתפרסם בעיתון דהמרקר
http://www.themarker.com/technation/columns/1.2003642
ziv
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1201
הצטרף: יום ש' 31 מרץ 2007 20:43
מיקום: רמת גן
פוסטים מומלצים: 31
מוניטין: 13

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 29 אפריל 2013 13:07

ziv כתב:מאמר מעניין של אורן שץ שהתפרסם בעיתון דהמרקר
http://www.themarker.com/technation/columns/1.2003642

אני כתבתי את זה פה בפורום עוד לפני שנה, וזכיתי בעיקר לעלבונות. סימן שלא קראת, או שגם קורא צריך להבשיל.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי Kirill Lavrishev » יום ג' 30 אפריל 2013 17:01

קשה לי להאמין שזה מה שיקרה, אתרים יותר רלוונטים אבל עם פחות תוכן יוכלו ליפול מתחת לאתרים פחות רלוונטים אבל עם יותר תוכן.
קוואיס הוסטינג - אחסון אתרים מקצועי החל מ19ש"ח בחודש.
שרתים וירטואלים | אחסון אתרי וורדפרס | פיתוח ובניית אתרים
סמל אישי של המשתמש
Kirill Lavrishev
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 143
הצטרף: יום ו' 21 דצמבר 2012 04:35
מיקום: Haderah
פוסטים מומלצים: 5
מוניטין: 7

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי oria » יום ד' 01 מאי 2013 09:20

על כל מדד ניתן לבצע מניפולציות
גם על התנהגות גולשים וגם על תוכן
אני לא מאמין שגוגל יוותרו על הקישורים
הם יאלצו להמשיך ולשפר את יכולת הניתוח שלהם ולבסס את הדירוג על מספר מרכיבים
כפי שהם כבר עושים היום
יועץ קידום אתרים - http://oriaseo.com
תחומי התמחות: קידום אורגני, ניתוח אנליטיקס, רימרקטינג
משבר בזוגיות - טיפול זוגי עבור זוגיות במשבר
oria
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 900
הצטרף: יום ה' 17 ינואר 2008 16:07
פוסטים מומלצים: 2
מוניטין: 4

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 01 מאי 2013 13:16

Kirill Lavrishev כתב:קשה לי להאמין שזה מה שיקרה, אתרים יותר רלוונטים אבל עם פחות תוכן יוכלו ליפול מתחת לאתרים פחות רלוונטים אבל עם יותר תוכן.

למה אתה קורא ל"טקסט" בשם "תוכן"? גם תמונה וסרטון ללא טקסט הם תוכן.

נוסף על כך, חיפשתי ולא מצאתי במאמר של אורן שץ כל עדות לכך שהרלוונטיות של דף היא ביחס ישר לאורך הטקסט שבתוכו. אני מסכים שבטקסט קצר מדי זה כבר בלתי אפשרי להציג ולהסביר את כל המידע החשוב, אבל בין שני טקסטים שהם מספיק ארוכים, לא הבדל האורך ביניהם קובע את הרלוונטיות, ובטח שלא בעיני הקורא שלא סופר תוויות.
oria כתב:על כל מדד ניתן לבצע מניפולציות
גם על התנהגות גולשים וגם על תוכן
אני לא מאמין שגוגל יוותרו על הקישורים
הם יאלצו להמשיך ולשפר את יכולת הניתוח שלהם ולבסס את הדירוג על מספר מרכיבים
כפי שהם כבר עושים היום

א. במודל שבו מי שקובע האם התוכן איכותי או לא, ועד כמה, הם המבקרים בדף, מהי המשמעות של הביטוי "מניפולציה של התוכן"?

ב. במודל שבו גוגל מודד את רמת שביעות הרצון רק בתוך מדגם "משתמשי גוגל אמינים", שזוהו מראש, וגם מצליב נתונים מתוך עשרות או מאות טיפוסים של איתותים לשביעות רצון, איך ניתן לדעתך לבצע "מניפולציה של התנהגות גולשים"?

ג. מהם הנימוקים ההנדסיים, הניהוליים או העסקיים שגורמים לך להאמין שהנהלת גוגל רוצה להמשיך להתחשב בקישורים תוך כדי נשיאה בעלות הזיהוי, ההענשה, ההסרה של העונש של קישורים ש"אינם טבעיים", ובעיקר עלות המדידה של קישורים שערכם 0?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי gil_y7 » יום ד' 01 מאי 2013 16:10

זקן השבט 3 כתב:
Kirill Lavrishev כתב:קשה לי להאמין שזה מה שיקרה, אתרים יותר רלוונטים אבל עם פחות תוכן יוכלו ליפול מתחת לאתרים פחות רלוונטים אבל עם יותר תוכן.

למה אתה קורא ל"טקסט" בשם "תוכן"? גם תמונה וסרטון ללא טקסט הם תוכן.

נוסף על כך, חיפשתי ולא מצאתי במאמר של אורן שץ כל עדות לכך שהרלוונטיות של דף היא ביחס ישר לאורך הטקסט שבתוכו. אני מסכים שבטקסט קצר מדי זה כבר בלתי אפשרי להציג ולהסביר את כל המידע החשוב, אבל בין שני טקסטים שהם מספיק ארוכים, לא הבדל האורך ביניהם קובע את הרלוונטיות, ובטח שלא בעיני הקורא שלא סופר תוויות.
oria כתב:על כל מדד ניתן לבצע מניפולציות
גם על התנהגות גולשים וגם על תוכן
אני לא מאמין שגוגל יוותרו על הקישורים
הם יאלצו להמשיך ולשפר את יכולת הניתוח שלהם ולבסס את הדירוג על מספר מרכיבים
כפי שהם כבר עושים היום

א. במודל שבו מי שקובע האם התוכן איכותי או לא, ועד כמה, הם המבקרים בדף, מהי המשמעות של הביטוי "מניפולציה של התוכן"?

ב. במודל שבו גוגל מודד את רמת שביעות הרצון רק בתוך מדגם "משתמשי גוגל אמינים", שזוהו מראש, וגם מצליב נתונים מתוך עשרות או מאות טיפוסים של איתותים לשביעות רצון, איך ניתן לדעתך לבצע "מניפולציה של התנהגות גולשים"?

ג. מהם הנימוקים ההנדסיים, הניהוליים או העסקיים שגורמים לך להאמין שהנהלת גוגל רוצה להמשיך להתחשב בקישורים תוך כדי נשיאה בעלות הזיהוי, ההענשה, ההסרה של העונש של קישורים ש"אינם טבעיים", ובעיקר עלות המדידה של קישורים שערכם 0?


ג'. אחד הפרמטרים שקישורים עוזרים לנו לאמוד הוא שביעות הרצון של הגולש. אותו גולש מאומת על ידי גוגל מפרסם תגובות ברשת לדברים שאהב בין אם זה ברשתות חברתיות, באתר שלו, בפורום, בבלוגים וכו'.
זוהי הדרך הקלה ביותר למדוד את שביעות רצון הגולש.

מה גורם לך לחשוב שהיחד עלות-תועלת של קישורים נמוך מהיחס עלות-תועלת של טקסט, וידאו, התנהגות גולש לאחר היציאה מהאתר ועוד?
gil_y7
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 347
הצטרף: יום א' 04 ספטמבר 2011 11:43
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 2

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 01 מאי 2013 16:26

gil_y7 כתב:ג'. אחד הפרמטרים שקישורים עוזרים לנו לאמוד הוא שביעות הרצון של הגולש. אותו גולש מאומת על ידי גוגל מפרסם תגובות ברשת לדברים שאהב בין אם זה ברשתות חברתיות, באתר שלו, בפורום, בבלוגים וכו'. זוהי הדרך הקלה ביותר למדוד את שביעות רצון הגולש[...]

ככה חשבו בתמימות מייסדי גוגל לפני קרוב לעשרים שנה, והמודל היה מספר וסמכותיות הציטוטים בעיתונות המדעית. אלא שהם גילו במהרה שבניגוד לעיתונות המדעית, שבה מאמר מוקדם לא יכול לצטט מאמר מאוחר והאתיקה המקצועית אוסרת בהצלחה מסחרה בציטוטים מלאכותיים, המצב בקישורים שבין אתרי אינטרנט הוא הפוך לחלוטין.
gil_y7 כתב:[...]מה גורם לך לחשוב שהיחס עלות-תועלת של קישורים נמוך מהיחס עלות-תועלת של טקסט, וידאו, התנהגות גולש לאחר היציאה מהאתר ועוד?

יחס העלות-תועלת של קישורים היה ודאי גבוה משל כל אמצעי קידום אחר, כל עוד הנהלת גוגל רצתה שהוא יהיה גבוה משל כל אמצעי קידום אחר. אבל מה רוצה הנהלת גוגל במאי 2013? זו השאלה שעליה יש לענות מתוך שיקול האינטרסים של הנהלת גוגל ולא מתוך שיקול האינטרסים של מקדם האתרים, שהתרגל לנוחות ולעלות הנמוכה של "בניית" קישורים סתמיים.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי KadarYair » יום ה' 02 מאי 2013 02:43

לא מהכתבות המוצלחות ביותר שקראתי על העניין הזה, אבל אורן שץ תמיד יישאר גאון בעיניי.
סמל אישי של המשתמש
KadarYair
מנהל פורום כל שאר הנושאים
 
הודעות: 838
הצטרף: יום ג' 07 יוני 2011 17:34
מיקום: בית-אל
פוסטים מומלצים: 12
מוניטין: 8

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי oria » יום ה' 02 מאי 2013 20:19

זקן השבט 3 כתב:
Kirill Lavrishev כתב:קשה לי להאמין שזה מה שיקרה, אתרים יותר רלוונטים אבל עם פחות תוכן יוכלו ליפול מתחת לאתרים פחות רלוונטים אבל עם יותר תוכן.

למה אתה קורא ל"טקסט" בשם "תוכן"? גם תמונה וסרטון ללא טקסט הם תוכן.

נוסף על כך, חיפשתי ולא מצאתי במאמר של אורן שץ כל עדות לכך שהרלוונטיות של דף היא ביחס ישר לאורך הטקסט שבתוכו. אני מסכים שבטקסט קצר מדי זה כבר בלתי אפשרי להציג ולהסביר את כל המידע החשוב, אבל בין שני טקסטים שהם מספיק ארוכים, לא הבדל האורך ביניהם קובע את הרלוונטיות, ובטח שלא בעיני הקורא שלא סופר תוויות.
oria כתב:על כל מדד ניתן לבצע מניפולציות
גם על התנהגות גולשים וגם על תוכן
אני לא מאמין שגוגל יוותרו על הקישורים
הם יאלצו להמשיך ולשפר את יכולת הניתוח שלהם ולבסס את הדירוג על מספר מרכיבים
כפי שהם כבר עושים היום

א. במודל שבו מי שקובע האם התוכן איכותי או לא, ועד כמה, הם המבקרים בדף, מהי המשמעות של הביטוי "מניפולציה של התוכן"?

ב. במודל שבו גוגל מודד את רמת שביעות הרצון רק בתוך מדגם "משתמשי גוגל אמינים", שזוהו מראש, וגם מצליב נתונים מתוך עשרות או מאות טיפוסים של איתותים לשביעות רצון, איך ניתן לדעתך לבצע "מניפולציה של התנהגות גולשים"?

ג. מהם הנימוקים ההנדסיים, הניהוליים או העסקיים שגורמים לך להאמין שהנהלת גוגל רוצה להמשיך להתחשב בקישורים תוך כדי נשיאה בעלות הזיהוי, ההענשה, ההסרה של העונש של קישורים ש"אינם טבעיים", ובעיקר עלות המדידה של קישורים שערכם 0?

כרגע המציאות מדברת
המדד שקובע יותר מכל הוא קישורים
קישורים מהמודל הישן של ערך הדף המקשר + אנקור טקסט וכו ללא שום קשר לשימוש בקישור וכל התאוריה הזו
פשוט זה מה שעובד.
אתה אומר שאוטוטו זה ישתנה... אולי כן ואולי לא
אם ישתנה - תמיד יהיה אתר במקום הראשון ותהיה דרך לכבוש אותו
יועץ קידום אתרים - http://oriaseo.com
תחומי התמחות: קידום אורגני, ניתוח אנליטיקס, רימרקטינג
משבר בזוגיות - טיפול זוגי עבור זוגיות במשבר
oria
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 900
הצטרף: יום ה' 17 ינואר 2008 16:07
פוסטים מומלצים: 2
מוניטין: 4

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי gil_y » יום ו' 03 מאי 2013 05:28

oria כתב:
זקן השבט 3 כתב:
Kirill Lavrishev כתב:קשה לי להאמין שזה מה שיקרה, אתרים יותר רלוונטים אבל עם פחות תוכן יוכלו ליפול מתחת לאתרים פחות רלוונטים אבל עם יותר תוכן.

למה אתה קורא ל"טקסט" בשם "תוכן"? גם תמונה וסרטון ללא טקסט הם תוכן.

נוסף על כך, חיפשתי ולא מצאתי במאמר של אורן שץ כל עדות לכך שהרלוונטיות של דף היא ביחס ישר לאורך הטקסט שבתוכו. אני מסכים שבטקסט קצר מדי זה כבר בלתי אפשרי להציג ולהסביר את כל המידע החשוב, אבל בין שני טקסטים שהם מספיק ארוכים, לא הבדל האורך ביניהם קובע את הרלוונטיות, ובטח שלא בעיני הקורא שלא סופר תוויות.
oria כתב:על כל מדד ניתן לבצע מניפולציות
גם על התנהגות גולשים וגם על תוכן
אני לא מאמין שגוגל יוותרו על הקישורים
הם יאלצו להמשיך ולשפר את יכולת הניתוח שלהם ולבסס את הדירוג על מספר מרכיבים
כפי שהם כבר עושים היום

א. במודל שבו מי שקובע האם התוכן איכותי או לא, ועד כמה, הם המבקרים בדף, מהי המשמעות של הביטוי "מניפולציה של התוכן"?

ב. במודל שבו גוגל מודד את רמת שביעות הרצון רק בתוך מדגם "משתמשי גוגל אמינים", שזוהו מראש, וגם מצליב נתונים מתוך עשרות או מאות טיפוסים של איתותים לשביעות רצון, איך ניתן לדעתך לבצע "מניפולציה של התנהגות גולשים"?

ג. מהם הנימוקים ההנדסיים, הניהוליים או העסקיים שגורמים לך להאמין שהנהלת גוגל רוצה להמשיך להתחשב בקישורים תוך כדי נשיאה בעלות הזיהוי, ההענשה, ההסרה של העונש של קישורים ש"אינם טבעיים", ובעיקר עלות המדידה של קישורים שערכם 0?

כרגע המציאות מדברת
המדד שקובע יותר מכל הוא קישורים
קישורים מהמודל הישן של ערך הדף המקשר + אנקור טקסט וכו ללא שום קשר לשימוש בקישור וכל התאוריה הזו
פשוט זה מה שעובד.
אתה אומר שאוטוטו זה ישתנה... אולי כן ואולי לא
אם ישתנה - תמיד יהיה אתר במקום הראשון ותהיה דרך לכבוש אותו


אני מסכים מאוד עם אורי.
זה פשוט עובד וימשיך לעבוד.

ואם כבר מדברים על האינטרס של גוגל- האינטרס שלה הוא להרוויח.
אם היא לא תאפשר למקדמי אתרים להתחרות בינהם על המקומות הראשונים הפרסום הממומן יניב רווחים נמוכים יותר.
לדעתי, אט אט יהפוך הקידום הממומן לנחלתם של ה"עשירים" (בעלי התקציבים הגבוהים) כאשר באורגני יוכלו גם מקדמי אתרים בעלי תקציב נמוך יותר "לתת פייט".

אם בתחום מסויים ישנם 5 אתרים בעלי תקציב של 10,0000 ש"ח בחודש ועוד 25 אתרים בעלי תקציב של 1000 ש"ח בחודש הרי שבעל התקציב הגבוה ישכור את שירותי של כותב תוכן מליגת העל בעוד 25 האתרים הקטנים יותר ישכרו את שירותיו של "כותב מאמרים" שלא יאפשר להם כניסה ל 5 הראשונים.

מה עשו בכך גוגל? נתנו את הבמה למי שיש תקציב להשקיע בגוגל אדוורדס להתפרסם ללא תשלום לגוגל-> אותו אדם ישקיע פחות באדוורדס.

אם אתיר את חצי עמוד השער של עיתון ידיעות אחרונות למפרסם X מה האינטרס שלו לשלם כפול על חצי העמוד העליון? (עלות מול תועלת)
gil_y
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 209
הצטרף: יום ג' 12 יוני 2012 16:50
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 8

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 03 מאי 2013 10:53

oria כתב:כרגע המציאות מדברתהמדד שקובע יותר מכל הוא קישורים
קישורים מהמודל הישן של ערך הדף המקשר + אנקור טקסט וכו ללא שום קשר לשימוש בקישור וכל התאוריה הזו
פשוט זה מה שעובד[...]

אם מצמצמים את טווח הראייה והניתוח לרגע חולף, כמו אותו שר בטחון שצפה במציאות דרך משקפת מכוסה, ואתה רואה שמודל הקישורים הישן והטוב עדיין עובד (הוכחה: אין אתר שעבדת עליו והוא נענש או שקיבלת עבורו אזהרה להסיר קישורים) אין בינינו כל ויכוח.
oria כתב:[...]אתה אומר שאוטוטו זה ישתנה... אולי כן ואולי לא
אם ישתנה - תמיד יהיה אתר במקום הראשון ותהיה דרך לכבוש אותו

אני בהחלט אומר שאם מרחיבים את טווח הראיה והניתוח למה שהתרחש בשלושת השנים שעברו ולמה שצפוי בשנים הבאות, ההצהרות, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל מצטברים להערכתי לכדי עדות ללהחלטה איסטרטגית לחולל שינוי מהפכני בשיטת דירוג תוצאות החיפוש, משיטה שמבוססת על מדידת מספר ותכונות הקישורים לשיטה שמבוססת על מדידת רמת שביעות רצון הגולשים. אין לי ויכוח איתך כי אתה בכלל לא מדבר על כוונות והחלטות הנהלת גוגל בטווח הזה. יש לי ויכוח רק אם מי שמפרש אחרת את ההצהרות, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל ומנמק למשל, באמצעותם, עדות להחלטה אחרת.

על פי הפרשנות שהצגתי, תוצאת החיפוש שתהיה במקום הראשון, לאחר השלמת המהפך, תהיה תוצאת החיפוש שאוכלוסיות הגולשים יאותתו עבורה על רמת שביעות רצון מירבית בהשוואה לתוצאות החיפוש המתחרות. כדי לכבוש את המקום הראשון יהיה צורך להפיק שביעות רצון מירבית מתוכן תוצאת החיפוש (בעוד שבשיטה הנוכחית הגולשים עיוורים לסיבה שהביאה תוצאת חיפוש למקום הראשון - הקישורים - בהנחה ששאר הפרמטרים זהים). האמצעי להפיק שביעות רצון מירבית מהתוכן של תוצאת חיפוש קרוב הרבה יותר לאמצעים שבהם מפיקים פרסומת מוצלחת לטלוויזיה, ולכישורים האישיים ולמסלול ההכשרה של ציבור מקדמי האתרים לא יהיה יותר כל ערך (למעט בתחום "טכנאות האתרים").
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 03 מאי 2013 11:07

gil_y כתב:אני מסכים מאוד עם אורי.
זה פשוט עובד וימשיך לעבוד.
אם כבר מדברים על האינטרס של גוגל- האינטרס שלה הוא להרוויח.
אם היא לא תאפשר למקדמי אתרים להתחרות בינהם על המקומות הראשונים הפרסום הממומן יניב רווחים נמוכים יותר.
לדעתי, אט אט יהפוך הקידום הממומן לנחלתם של ה"עשירים" (בעלי התקציבים הגבוהים) כאשר באורגני יוכלו גם מקדמי אתרים בעלי תקציב נמוך יותר "לתת פייט".
אם בתחום מסויים ישנם 5 אתרים בעלי תקציב של 10,0000 ש"ח בחודש ועוד 25 אתרים בעלי תקציב של 1000 ש"ח בחודש הרי שבעל התקציב הגבוה ישכור את שירותי של כותב תוכן מליגת העל בעוד 25 האתרים הקטנים יותר ישכרו את שירותיו של "כותב מאמרים" שלא יאפשר להם כניסה ל 5 הראשונים.
מה עשו בכך גוגל? נתנו את הבמה למי שיש תקציב להשקיע בגוגל אדוורדס להתפרסם ללא תשלום לגוגל-> אותו אדם ישקיע פחות באדוורדס.
אם אתיר את חצי עמוד השער של עיתון ידיעות אחרונות למפרסם X מה האינטרס שלו לשלם כפול על חצי העמוד העליון? (עלות מול תועלת)

כפי שכתבתי בתגובה לאורי, יש לי ויכוח רק אם מי שמפרש אחרת את ההצהרות, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל ומנמק למשל, באמצעותם, עדות להחלטה אחרת. אתה מציג פה עמדה שההגיון שלה היה אולי מתאים לניהול מנוע חיפוש משלך, אבל אין לעמדה הזו כל קשר להצהרות, לרמזים ולפעולות של הנהלת גוגל ולכן אתה לא מנמק, באמצעותם, את מה שהנהלת גוגל החליטה בפועל. (שים לב - אותי לא מעניין בשלב זה אם זו הייתה החלטה נבונה או לא, אלא רק מה היה תוכן ההחלטה.)

יתר על כן, ההגיון שלך שגוי: בכל שיטה שבה הניצחון על המתחרים הוא פונקציה של עבודת קידום מצטברת (למשל יצירת מספר מירבי של קישורים איכותיים), מי שנכנס מאוחר ועם תקציב חודשי צנוע לא יכול לגבור על הכמות והאיכות המצטברים של המתחרים הותיקים. זו הסיבה שעבודת הקידום התדרדרה לתחמון של כמות על חשבון האיכות, וגם בכמות נשמר היתרון המצטבר של הותיקים בעלי התקציב היותר גבוה.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי gil_y7 » יום ו' 03 מאי 2013 15:58

זקן השבט 3 כתב:
gil_y כתב:אני מסכים מאוד עם אורי.
זה פשוט עובד וימשיך לעבוד.
אם כבר מדברים על האינטרס של גוגל- האינטרס שלה הוא להרוויח.
אם היא לא תאפשר למקדמי אתרים להתחרות בינהם על המקומות הראשונים הפרסום הממומן יניב רווחים נמוכים יותר.
לדעתי, אט אט יהפוך הקידום הממומן לנחלתם של ה"עשירים" (בעלי התקציבים הגבוהים) כאשר באורגני יוכלו גם מקדמי אתרים בעלי תקציב נמוך יותר "לתת פייט".
אם בתחום מסויים ישנם 5 אתרים בעלי תקציב של 10,0000 ש"ח בחודש ועוד 25 אתרים בעלי תקציב של 1000 ש"ח בחודש הרי שבעל התקציב הגבוה ישכור את שירותי של כותב תוכן מליגת העל בעוד 25 האתרים הקטנים יותר ישכרו את שירותיו של "כותב מאמרים" שלא יאפשר להם כניסה ל 5 הראשונים.
מה עשו בכך גוגל? נתנו את הבמה למי שיש תקציב להשקיע בגוגל אדוורדס להתפרסם ללא תשלום לגוגל-> אותו אדם ישקיע פחות באדוורדס.
אם אתיר את חצי עמוד השער של עיתון ידיעות אחרונות למפרסם X מה האינטרס שלו לשלם כפול על חצי העמוד העליון? (עלות מול תועלת)

כפי שכתבתי בתגובה לאורי, יש לי ויכוח רק אם מי שמפרש אחרת את ההצהרות, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל ומנמק למשל, באמצעותם, עדות להחלטה אחרת. אתה מציג פה עמדה שההגיון שלה היה אולי מתאים לניהול מנוע חיפוש משלך, אבל אין לעמדה הזו כל קשר להצהרות, לרמזים ולפעולות של הנהלת גוגל ולכן אתה לא מנמק, באמצעותם, את מה שהנהלת גוגל החליטה בפועל. (שים לב - אותי לא מעניין בשלב זה אם זו הייתה החלטה נבונה או לא, אלא רק מה היה תוכן ההחלטה.)

יתר על כן, ההגיון שלך שגוי: בכל שיטה שבה הניצחון על המתחרים הוא פונקציה של עבודת קידום מצטברת (למשל יצירת מספר מירבי של קישורים איכותיים), מי שנכנס מאוחר ועם תקציב חודשי צנוע לא יכול לגבור על הכמות והאיכות המצטברים של המתחרים הותיקים. זו הסיבה שעבודת הקידום התדרדרה לתחמון של כמות על חשבון האיכות, וגם בכמות נשמר היתרון המצטבר של הותיקים בעלי התקציב היותר גבוה.


לפי התיאוריה שלך המתחרה של וואלה שופש, getit, ערוץ הקניות ושאר אתרי האינטרנט המאפשרים רכישת מוצרים צריך להשקיע מיליונים רבים בכדי "להיצמד" למתחרים שמחזיקים את המקומות הראשונים כבר למעלה מעשור?

הרי אם וואלה שופס הוציא X שקלים בכל חודש עבור הוצאות הפרסום והשיווק באינטרנט מזה כ 10 שנים הרי מדובר ב 120x שקלים שיש להשקיע בכדי להיצמד אליו (לא בהכרח לגבור עליו) שלא נדבר על אתר וואלה שעומד מאחוריו.
gil_y7
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 347
הצטרף: יום א' 04 ספטמבר 2011 11:43
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 2

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 03 מאי 2013 16:28

gil_y7 כתב:לפי התיאוריה שלך המתחרה של וואלה שופש, getit, ערוץ הקניות ושאר אתרי האינטרנט המאפשרים רכישת מוצרים צריך להשקיע מיליונים רבים בכדי "להיצמד" למתחרים שמחזיקים את המקומות הראשונים כבר למעלה מעשור?
הרי אם וואלה שופס הוציא X שקלים בכל חודש עבור הוצאות הפרסום והשיווק באינטרנט מזה כ 10 שנים הרי מדובר ב 120x שקלים שיש להשקיע בכדי להיצמד אליו (לא בהכרח לגבור עליו) שלא נדבר על אתר וואלה שעומד מאחוריו.

זה מה שההגיון הפשוט מחייב: כל עוד ציון הרלוונטיות עולה ביחס ישר לכמות ואיכות העבודה המצטברת המושקעת בקידום, למשל מספר המאמרים המקשרים באתרי המאמרים. ברור כשמש שמי שהתחיל לפני 10 שנים עם 10 מאמרים לחודש ב-30 ש"ח למאמר, לא ניתן לגבור עליו תוך 6 חודשים אם מתחילים היום אפילו עם 30 מאמרים לחודש (כי היריב כבר צבר 1,200 מאמרים מקשרים) שלא לדבר על הרבה פחות מזה.

אבל שינוי השיטה יוצר הזדמנות שווה לכולם, וזה מה שאתה רוצה, לא? אלא שאם שביעות הרצון עולה ביחס ישר לאיכות התוכן, אין כבר דרך לייצר כמות שמפצה על חוסר איכות, כמו שהיה אפשר בעידן הקישורים. כל עוד הגולשים נכנסים רק לצמרת תוצאות החיפוש של כל ביטוי, מי שרוצה לפעול בזירה תחרותית אבל מתקמצן, שוב נשאר מחוץ למשחק. כולם מכירים את בר רפאלי, אבל רק חברה אמריקאית אחת שילמה לה מספיק כדי שהיא תסכים להתנשק עם אותו חנון שמן וורוד-פנים.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: מנוע החיפוש של גוגל: איך הוא יראה ביום שאחרי הפצצה?

הודעהעל ידי gil_y7 » יום ו' 03 מאי 2013 17:52

זקן השבט 3 כתב:
gil_y7 כתב:לפי התיאוריה שלך המתחרה של וואלה שופש, getit, ערוץ הקניות ושאר אתרי האינטרנט המאפשרים רכישת מוצרים צריך להשקיע מיליונים רבים בכדי "להיצמד" למתחרים שמחזיקים את המקומות הראשונים כבר למעלה מעשור?
הרי אם וואלה שופס הוציא X שקלים בכל חודש עבור הוצאות הפרסום והשיווק באינטרנט מזה כ 10 שנים הרי מדובר ב 120x שקלים שיש להשקיע בכדי להיצמד אליו (לא בהכרח לגבור עליו) שלא נדבר על אתר וואלה שעומד מאחוריו.

זה מה שההגיון הפשוט מחייב: כל עוד ציון הרלוונטיות עולה ביחס ישר לכמות ואיכות העבודה המצטברת המושקעת בקידום, למשל מספר המאמרים המקשרים באתרי המאמרים. ברור כשמש שמי שהתחיל לפני 10 שנים עם 10 מאמרים לחודש ב-30 ש"ח למאמר, לא ניתן לגבור עליו תוך 6 חודשים אם מתחילים היום אפילו עם 30 מאמרים לחודש (כי היריב כבר צבר 1,200 מאמרים מקשרים) שלא לדבר על הרבה פחות מזה.

אבל שינוי השיטה יוצר הזדמנות שווה לכולם, וזה מה שאתה רוצה, לא? אלא שאם שביעות הרצון עולה ביחס ישר לאיכות התוכן, אין כבר דרך לייצר כמות שמפצה על חוסר איכות, כמו שהיה אפשר בעידן הקישורים. כל עוד הגולשים נכנסים רק לצמרת תוצאות החיפוש של כל ביטוי, מי שרוצה לפעול בזירה תחרותית אבל מתקמצן, שוב נשאר מחוץ למשחק. כולם מכירים את בר רפאלי, אבל רק חברה אמריקאית אחת שילמה לה מספיק כדי שהיא תסכים להתנשק עם אותו חנון שמן וורוד-פנים.


ברמת ודאות של קרוב ל 0 אחוז אל תהייה בטוח כ"כ שאתה ודק. גוגל רוצה להרוויח יותר.
התוצאות הוארגניות שלהם יספקו לבד את התוצאות הטובות ביותר.
gil_y7
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 347
הצטרף: יום א' 04 ספטמבר 2011 11:43
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 2

הבא

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 24 אורחים