איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי KadarYair » יום ד' 24 אפריל 2013 01:43

טוב, התאוריה חוצבת הלהבות של עמנואל מתחילה להיכנס אצלי לתודעה והגעתי למסקנה שבמקום להלחם בה, בוא ננסה להסתייע בה (על משקל If you can't beat them, join them). בהנחה שאיתותי שביעות רצון זה מה שאנחנו מחפשים ולא קישורים עטופים בטקסט, הרי שהגיע הזמן להתחיל לתעל את הידע הזה לטובתנו ולרכז רשימה של כל סוגי איתותי שביעות הרצון שאתם יכולים להעלות על דעתכם מתוך מטרה לבנות אתר שיענה על כולם באופן האופטימלי ולהגיע לתוצאות הגבוהות ביותר.

בינתיים אני יכול להעלות איתותים דוגמת:
1. Bounce Rate - אחוז הנטישה מהאתר.
2. משך השהייה באתר.
3. ניתוח תוצאות על פי הדפדפן - נניח שאדם נכנס לתוצאת חיפוש ראשונה, לא מרוצה ממנה ועושה BACK בדפדפן, עובר לתוצאה השנייה - לא מרוצה גם ממנה, עושה BACK ועובר לתוצאה השלישית ובה הוא נכנס ליותר ויותר דפים פנימיים ונשאר משך זמן ארוך יותר באתר. באם! יש לנו מנצח.
4. איתותים חברתיים - שיתוף ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס.
5. קישורים טבעיים - עם דגש על טבעיים ולא כאלה מלאכותיים שמתיימרים להיות "טבעיים". קישורים מניפולטיביים אאוט.
6. מיתוג או TRUST בשפת מקדמי האתרים - חיפוש שם המותג, החברה או האתר במנועי החיפוש על ידי גולשים מרובים ייתן איתות לגוגל שמדובר על אתר איכותי שמושך גולשים לחזור אליו!

אשמח לשמוע מכם רעיונות נוספים שמתקשרים למוצרים שגוגל משיקים על מנת ללמוד יותר ויותר על הלקוחות והאוכלוסייה הכוללת.
נוכל לרכז פה יופי של נושא שילמד אותנו רבות על הדרך החכמה להתנהל בעולם קידום האתרים לשנת 2013.

דיון פורה!
סמל אישי של המשתמש
KadarYair
מנהל פורום כל שאר הנושאים
 
הודעות: 838
הצטרף: יום ג' 07 יוני 2011 17:34
מיקום: בית-אל
פוסטים מומלצים: 12
מוניטין: 8

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי פרנדלי » יום ד' 24 אפריל 2013 02:33

KadarYair כתב:
בינתיים אני יכול להעלות איתותים דוגמת:
1. Bounce Rate - אחוז הנטישה מהאתר.
2. משך השהייה באתר.
3. ניתוח תוצאות על פי הדפדפן - נניח שאדם נכנס לתוצאת חיפוש ראשונה, לא מרוצה ממנה ועושה BACK בדפדפן, עובר לתוצאה השנייה - לא מרוצה גם ממנה, עושה BACK ועובר לתוצאה השלישית ובה הוא נכנס ליותר ויותר דפים פנימיים ונשאר משך זמן ארוך יותר באתר. באם! יש לנו מנצח.
4. איתותים חברתיים - שיתוף ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס.
5. קישורים טבעיים - עם דגש על טבעיים ולא כאלה מלאכותיים שמתיימרים להיות "טבעיים". קישורים מניפולטיביים אאוט.
6. מיתוג או TRUST בשפת מקדמי האתרים - חיפוש שם המותג, החברה או האתר במנועי החיפוש על ידי גולשים מרובים ייתן איתות לגוגל שמדובר על אתר איכותי שמושך גולשים לחזור אליו!

אשמח לשמוע מכם רעיונות נוספים שמתקשרים למוצרים שגוגל משיקים על מנת ללמוד יותר ויותר על הלקוחות והאוכלוסייה הכוללת.
נוכל לרכז פה יופי של נושא שילמד אותנו רבות על הדרך החכמה להתנהל בעולם קידום האתרים לשנת 2013.

דיון פורה!


שלום יאיר

ארשה לעצמי לציין כי:

1. סעיף 1 ו-3 למעשה אותו הדבר (אגב, אחוזי נטישה גבוהים לא בהכרח מצביעים על משהו רע באתר בהנחה ואין לאן להתקדם, אלא למשל לטלפון למספר שצוין בו).

2. סעיף 4 - עצם השיתוף לא מעיד על שביעות רצון כזו או אחרת, אלא על כך שמישהו מנסה לבצע עבודת קידום שאמורה לתת תוצאות רצויות.


בברכה,
לאוניד
לאוניד אוסטרובסקי - שיווק באינטרנט להצלחת עסקך ברשת עולמית תוך שימוש מושכל בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש, פרסום בגוגל ופייסבוק ועוד רבים וטובים... (Google+) | עיינו גם בהצעתי לקורס לקידום ושיווק אתרים
פרנדלי
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 115
הצטרף: יום ג' 14 דצמבר 2010 02:37
פוסטים מומלצים: 5
מוניטין: 1

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי KadarYair » יום ד' 24 אפריל 2013 02:53

חבל שאין לי אפשרות כבר לערוך את ההודעה הראשונה, הייתי מוסיף את הסעיף הבא לתוכה - אך מצאתי סעיף שביעי;
7. ציטוט מהתוכן - כפי שעמנואל אמר, תוכן הנכתב ברמה של ליגת העל - יניב שביעות רצון גבוהה מצד הגולשים. דרך נוספת לבטא את שביעות הרצון היא באמצעות ציטוטים של התוכן ברחבי הרשת, ממש כפי שהוא נכתב בכתבה. יהיה מעניין לראות אם בעוד כמה חודשים עולם קידום האתרים יכיל אנשי מקצוע שבונים ציטוטים בתחלופה לאותם אלה שעד אז בנו קישורים.

אגב, אשמח אם תתנו לי בלייק על הנושא הזה - השקעתי בו לא מעט מאמץ ומחשבה עבורכם. אילו יסודות שעלולים להשתית דרך חדשה לגמרי של קידום אתרים וייתכן ואני מסתת אותה יחד אתכם ברגעים אלו, על אף שהיה עדיף לי לשמור את המידע לעצמי. תתנו לכך הוקרה והוכיחו את איתותי שביעות רצונכם מכך. :)
סמל אישי של המשתמש
KadarYair
מנהל פורום כל שאר הנושאים
 
הודעות: 838
הצטרף: יום ג' 07 יוני 2011 17:34
מיקום: בית-אל
פוסטים מומלצים: 12
מוניטין: 8

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי KadarYair » יום ד' 24 אפריל 2013 03:04

פרנדלי כתב:1. סעיף 1 ו-3 למעשה אותו הדבר (אגב, אחוזי נטישה גבוהים לא בהכרח מצביעים על משהו רע באתר בהנחה ואין לאן להתקדם, אלא למשל לטלפון למספר שצוין בו).


אין כל קשר בין הסעיפים - פה מדובר על אחוז נטישה מהאתר ופה על התנהגות הגולש באתר מסוים ביחס למתחרים שלו.
בנוסף לכך, הרשה לי לציין את העובדה שאחוז נטישה הוא מונח יחסי - כמובן שאם האתר הוא דף נחיתה בעצם, דווקא נטישה מהירה שלו יכולה להעיד על שביעות רצון והרי שמן הסתם בחיה מן הסוג הזה גוגל ידעו לתת פחות חשיבות לאחוז הנטישה. כאשר מדובר באתרי אינטרנט מסוג כזה שמכתיב קצת יותר חשיבות לאחוז הנטישה, גם כאן - אין טעם להשוות בין אתר מנישה אחת לכזה מנישה אחרת וכמובן שהרצון שלך הוא להקטין את אחוזי הנטישה ביחס לזה הקיים אצל המתחרים שלך ולא בצורה חסרת פשרות ומוגזמת שעלולה רק להפריע בסופו של דבר לגולש.

פרנדלי כתב:2. סעיף 4 - עצם השיתוף לא מעיד על שביעות רצון כזו או אחרת, אלא על כך שמישהו מנסה לבצע עבודת קידום שאמורה לתת תוצאות רצויות.

עולם קידום האתרים תמיד יהיה נתון למניפולציות על ידי מקדמי האתרים, בין אם גוגל ירצו בכך או לא. מה שכן, גוגל יכולים לנסות להעמיס כמה שיותר קשיים על מקדמי האתרים להצליח בביצוע המניפולציות הללו. שיתוף חברתי המוני הוא לא משהו שפשוט להשיג באופן יחסי, לעומת קישורים למשל. גם כאן, אני חושב שראוי לציין שהמשקל של האיתותים החברתיים יהיה קטן ביחס לפרמטרים אחרים - משום שיש לו היקש דומה לסגנון הפרמטר של הקישורים ומן הסתם גוגל מנסים לזנוח את שיטת הטיפול הזו בתוצאות החיפוש שלה.

מקווה שתשובותיי משביעות רצון עבורך. :)
סמל אישי של המשתמש
KadarYair
מנהל פורום כל שאר הנושאים
 
הודעות: 838
הצטרף: יום ג' 07 יוני 2011 17:34
מיקום: בית-אל
פוסטים מומלצים: 12
מוניטין: 8

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי gil_y7 » יום ד' 24 אפריל 2013 12:46

אני עדיין חושב שביטויים רבים בישראל לא מניבים דיי תנועה בכדי לאמוד את שביעות רצון המבקרים.

ישנם ביטויים רבים שלא מניבים יותר מ 700-800 חיפושים בחודש (וזה לפי גוגל אדוורדס כך שהביקורים הם מעטים יותר).
איך גוגל אמור לאמוד את שביעות רצון המבקרים מאתר שנמצא במקום ה 11? הרי כמות המבקרים שמגיע אליו אפסית. אם כך איך הוא יוכל להגיע למקום הראשון רק באמצעות שביעות רצון המבקרים באתר?

שם המותג, ציטוטים ושאר אלמנטים שמצביעים על שביעות רצון אינם בהכרח קיימים בישראל בכל ביטוי.
בעוד אתר קניות לדוגמה עשוי למשוך תגובות כמו "קניתי באתר X טלוויזיה במחיר מעולה, מומלץ!
אתר העוסק בהשוואת ביטוחי רכב ימשוך הרבה הרבה פחות תגובות אם בכלל כיוון שהבן אדם יסגור מול חברת ביטוח ואותה הוא יזכור.

את שם המותג אפשר לפרסם בלי סוף ברשת- זאת לא הבעיה. גם באופן אוטומטי באותה השיטה בה הוציאו מקדמים קישורים בסיטונאות הם יפרסמו תגובות ללא קישור בסיטונאות אשר יכללו את "שם המותג". ואז מה?
gil_y7
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 347
הצטרף: יום א' 04 ספטמבר 2011 11:43
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 2

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 24 אפריל 2013 12:54

KadarYair כתב:
פרנדלי כתב:1. סעיף 1 ו-3 למעשה אותו הדבר (אגב, אחוזי נטישה גבוהים לא בהכרח מצביעים על משהו רע באתר בהנחה ואין לאן להתקדם, אלא למשל לטלפון למספר שצוין בו).

אין כל קשר בין הסעיפים - פה מדובר על אחוז נטישה מהאתר ופה על התנהגות הגולש באתר מסוים ביחס למתחרים שלו.
בנוסף לכך, הרשה לי לציין את העובדה שאחוז נטישה הוא מונח יחסי - כמובן שאם האתר הוא דף נחיתה בעצם, דווקא נטישה מהירה שלו יכולה להעיד על שביעות רצון והרי שמן הסתם בחיה מן הסוג הזה גוגל ידעו לתת פחות חשיבות לאחוז הנטישה. כאשר מדובר באתרי אינטרנט מסוג כזה שמכתיב קצת יותר חשיבות לאחוז הנטישה, גם כאן - אין טעם להשוות בין אתר מנישה אחת לכזה מנישה אחרת וכמובן שהרצון שלך הוא להקטין את אחוזי הנטישה ביחס לזה הקיים אצל המתחרים שלך ולא בצורה חסרת פשרות ומוגזמת שעלולה רק להפריע בסופו של דבר לגולש[...]

א. גוגל מגיש באנליטיקס ערכים ממוצעים של שיעור הנטישה וזמן השהיה. אותו אתר (של המוסד לביטוח לאומי) עשוי לקבל שתי אוכלוסיות או יותר של מבקרים שונות מאד בכוונת הביקור ובהתנהגות בתוך האתר: מי שבאו לראות מה שעות הפתיחה של הסניף המקומי, ומי שבאו לקרוא את החוק והתקנות לביטוח עוזרת בית. בשביל לדעת מה ההתפלגות ביניהן, אפילו רק מבחינת שיעור הנטישה וזמן השהיה, צריך להשתמש בתוכנת סטטיסטיקה הרבה יותר מפורטת מאשר "אנליטיקס".

ב. להערכתי, הנהלת גוגל זהירה מאד עכשיו לא להחליף את שיטת הדירוג מבוססת הקישורים בשיטה אחרת שבה הם שוב יפלו קורבן לתחמונים. הם חיפשו ומצאו, קרוב לודאי עשרות, אם לא מאות, טיפוסי איתותים של שביעות או אי-שביעות רצון (שרק גוגל זיהה ומכיר) ושכללו את השיטות למדוד את עוצמת האיתות. וכמו קודם, גוגל לא מעניק מיקומים אלא משקלל ציוני רלוונטיות, כאשר אלגוריתם נפרד ופשוט מסדר את תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן.

ג. את תרומתי הצנועה לרשימה הקצרה שלך הצגתי פה בעבר: שיעור המבקרים, שלאחר הביקור הראשון חוזרים לדף מתוך סימון ב"מועדפים" בדפדפן שלהם, ומספר הביקורים החוזרים של כל אחד. אם אינני טועה, אין יותר דרך לזהות מבקר שמגיע מדף תוצאות החיפוש של גוגל, ובמרבית המקרים אין גם דרך לדעת מה הוא שאל. לפני כשנה וחצי סברתי שהסיבה היא הרצון של הנהלת גוגל למנוע ממתחרים של שרות ה-Retargeting שלהם להדביק את המבקר בעוגיה. עכשיו אני רואה פן נוסף להחלטה הזו.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 24 אפריל 2013 13:03

gil_y7 כתב:אני עדיין חושב שביטויים רבים בישראל לא מניבים דיי תנועה בכדי לאמוד את שביעות רצון המבקרים. ישנם ביטויים רבים שלא מניבים יותר מ 700-800 חיפושים בחודש (וזה לפי גוגל אדוורדס כך שהביקורים הם מעטים יותר).
איך גוגל אמור לאמוד את שביעות רצון המבקרים מאתר שנמצא במקום ה 11? הרי כמות המבקרים שמגיע אליו אפסית. אם כך איך הוא יוכל להגיע למקום הראשון רק באמצעות שביעות רצון המבקרים באתר?[...]

מכל הביקורים שלא דרך מיקום עליון בתוצאות החיפוש האורגניות: PPC, קישורים שמביאים תנועה, כניסה ישירה לאחר עיון בעיתון מודפס, כרטיס ביקור או פלייר, וכו'. וכפי שעניתי לך בתגובה קודמת - אתה מסתכל על התנועה החודשית וגוגל על התנועה המצטברת.
gil_y7 כתב:[...]את שם המותג אפשר לפרסם בלי סוף ברשת- זאת לא הבעיה. גם באופן אוטומטי באותה השיטה בה הוציאו מקדמים קישורים בסיטונאות הם יפרסמו תגובות ללא קישור בסיטונאות אשר יכללו את "שם המותג". ואז מה?

אינני סבור שגוגל מודדים את המספר הגולמי של הלייקים, ואינני סבור שהם מתכוונים למדוד את המספר הגולמי של האיזכורים ברשת, ואם כן, אז רק לאחר פיתוח שיטות לזהות את בעלי ההסתברות הגבוהה ל"מלאכותיות".
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי shuval » יום ד' 24 אפריל 2013 16:27

לאחר ששוחחתי עם יאיר בטלפון לגבי הנושאים האלה החלטתי להכנס לפורום ולפרסם את הדעה שלי (עמונאל התחלת נושא מעניין במיוחד)
גוגל מסתכלים על אתר כמו חשוד בחקירה, אם החשוד מסתיר משהו מתישהו בין עשרות חקירות שהוא עובר כל יום יהיו נתונים עם סטירה, כמצליבים את מה שהוא עשה ביום ד' עם יום א' של חודש לפני יש בעיה. גוגל כן ידרגו על איתותים של קישורים, לייקים, סטטיסקות גולשים וכל איתות אחר שהם יחשבו עליו. אבל הם יעשו הצלבה לראות עבור איזה אתרים המכלול הוא הגיוני ועבור איזה אתרים המכלול הזוי ולא טבעי.

גוגל יש סטטיסטיקות על אלמנט באתר שלנו, גם אם לא שמנו אנליטיקס הם ידעו (ינחשו) את הטראפיק שלנו בדיוק כמו שאלקסה מנחשת לפעמים בהצלחה. אם יש אתר קטן שבלוגרים מכל העולם מדברים עליו, אבל בתוצאות חיפוש אנשים לא מוצאים את מה שהם רוצים ומתנהגים ככה (חוזרים אחורה בדפדפן נניח) והם לא עושים לייקים ולא מגיבים ולא יוצרים איתותים בהתאמה גוגל יסיקו שהבלוגרים קישרו בתמורה לתשלום.

קחו את וואלה לדוגמה, אנשים מזכירים את השם שלהם באתרים ופורומים, מקשרים לכתבות שלהם, עושים להם לייק, מוצאים את מה שהם מחפשים בוואלה ושוההים שם זמן מסויים. לוואלה יש את כל החבילה אין שום דבר מסריח. כמו שבקישורים אנחנו דואגים לפרופיל קישורים מגוון כמה שיותר כדי לתת לגוגל לראות את המכלול עכשיו נצטרך פשוט מאוד להתאים את זה לדברים אחרים. לא ליצור קישורים ללא הפסקה עם 0 גולשים באתר, לעשות בדירוג בהתאמה לשאר האיתותים, לא להפציץ בלייקים אם אין קישורים.

מאז הפינגווין 99% מהכתבות והמאמרים מדברים על מה לא לעשות בדיוק כמו שאני עשיתי עכשיו, הנה מה שכן לעשות:

אתר תוכן (בלוג/חדשות/פורום) - להגדיל את כמות המדיה של התמונות והסרטונים, כששמתם את הפרסומות באתר חשבתם איפה אנשים הכי מסתכלים ואיפה יש הכי הרבה צומת לב? תחליפו את זה בTHUMNAILS של עמודים אחרים באתר (קישורי תמונה) - צרו אתר שמזמין את הגולש לעבור לעוד עמודים פנימיים ולהמשיך את הגלישה בו, ניתן לעשות את זה גם על ידי קישורים רלוונטים מתוך המאמר. מקמו כפתורי שיתוף במיקומים צמודים לחלקי התוכן החשובים (אם נכנסתי אליך לאתר, קראתי אהבתי כתבה -הדבר הראשון שאני צריך לראות זה כפתור לייק). כפתורי שיתוף רק מאתרים רלוונטים (בישראל אין צורך בדיג ויאהוו לדוגמה) - שיהיה שיתוף במייל, בעקיפין זה יותר סיגנאלים שגוגל רואה.

אתר חנות - בעמודים ראשיים כמה שיותר גיוון, שלגולש יהיה אפשרות להמשיך למוצרים שהוא יותר מתחבר אליהם. בעמודי קטגורייה בדיוק ההפך שיהיה מיקוד למה שהגולש רוצה לראות. בעמודי מוצר בדומה לאתרי תוכן שיהיה קישורים (בצורת תמונה) למוצרים אחרים מקטגוריות שונות גם, לא רק מוצרים דומים. שיהיה הסבר טקסט על כל מוצר גם אם זה נראה בלתי אפשרי לתת מידע נוסף על מוצר, עוד טקסט גורם לגולש להישאר.

אתר תדמית - שיהיה ברור, במידת האפשר שיהיה כתבות מעניינות עם טעם אסיסי - במידה ומדובר באתר אינסטלציה אפשר להכניס כתבות כגון "משפחה נאלצה לעזוב את ביתה לחודש עקב פיצוץ צינור שהרס את ביתם, שווי השיפוץ 80 אלף שקלים" - 0% רלוונטיות למוצר שאתם מנסים לשווק (אבי אינסטלציה) אבל הגולש שנכנס כדי לחפש אתכם ישאר באתר יותר זמן, ייחשף יותר זמן אל "אבי" ויתן לכם BOOST לאיתותים (כתבות כאלה אפשר למצוא באתרי עובר במייל ומאקו ואתרי חדשות אפילו). נכון שזה מעט הופך את האתר לפורטל ורחוק מהמטרה אבל זה לא בא על חשבון האתר תדמית, זה תוספת שעלולה להשפיע לטובה בכמות המכירות ויחס ההמרה.


להיות יצירתיים - א. לשלב תכנים מעניינים ואיכותיים יותר (כתבות Well written במקום ס-פ-א-ם) ב. ליצור מעבר בין עמודים שיהיה מושך וקל

המשתמשים הבאים אהבו את ההודעה של shuval :
KadarYair
פופולריות: 20%
shuval
חבר טרי
חבר טרי
 
הודעות: 6
הצטרף: יום ו' 08 אפריל 2011 14:13
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 1

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי KadarYair » יום ד' 24 אפריל 2013 20:04

תגובה מושקעת ונהדרת שובל, כל הכבוד.
הפעולות שציינת באמת נראות כמו הבסיס המשמעותי בקידום אתרים לשנת 2013, אך יש עוד אין ספור פעולות חשובות מאוד שלא הוזכרו ושיהיו משמעותיות. :)
סמל אישי של המשתמש
KadarYair
מנהל פורום כל שאר הנושאים
 
הודעות: 838
הצטרף: יום ג' 07 יוני 2011 17:34
מיקום: בית-אל
פוסטים מומלצים: 12
מוניטין: 8

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי פרנדלי » יום ה' 25 אפריל 2013 01:57

KadarYair כתב:
פרנדלי כתב:1. סעיף 1 ו-3 למעשה אותו הדבר (אגב, אחוזי נטישה גבוהים לא בהכרח מצביעים על משהו רע באתר בהנחה ואין לאן להתקדם, אלא למשל לטלפון למספר שצוין בו).


אין כל קשר בין הסעיפים - פה מדובר על אחוז נטישה מהאתר ופה על התנהגות הגולש באתר מסוים ביחס למתחרים שלו.
בנוסף לכך, הרשה לי לציין את העובדה שאחוז נטישה הוא מונח יחסי - כמובן שאם האתר הוא דף נחיתה בעצם, דווקא נטישה מהירה שלו יכולה להעיד על שביעות רצון והרי שמן הסתם בחיה מן הסוג הזה גוגל ידעו לתת פחות חשיבות לאחוז הנטישה. כאשר מדובר באתרי אינטרנט מסוג כזה שמכתיב קצת יותר חשיבות לאחוז הנטישה, גם כאן - אין טעם להשוות בין אתר מנישה אחת לכזה מנישה אחרת וכמובן שהרצון שלך הוא להקטין את אחוזי הנטישה ביחס לזה הקיים אצל המתחרים שלך ולא בצורה חסרת פשרות ומוגזמת שעלולה רק להפריע בסופו של דבר לגולש.

פרנדלי כתב:2. סעיף 4 - עצם השיתוף לא מעיד על שביעות רצון כזו או אחרת, אלא על כך שמישהו מנסה לבצע עבודת קידום שאמורה לתת תוצאות רצויות.

עולם קידום האתרים תמיד יהיה נתון למניפולציות על ידי מקדמי האתרים, בין אם גוגל ירצו בכך או לא. מה שכן, גוגל יכולים לנסות להעמיס כמה שיותר קשיים על מקדמי האתרים להצליח בביצוע המניפולציות הללו. שיתוף חברתי המוני הוא לא משהו שפשוט להשיג באופן יחסי, לעומת קישורים למשל. גם כאן, אני חושב שראוי לציין שהמשקל של האיתותים החברתיים יהיה קטן ביחס לפרמטרים אחרים - משום שיש לו היקש דומה לסגנון הפרמטר של הקישורים ומן הסתם גוגל מנסים לזנוח את שיטת הטיפול הזו בתוצאות החיפוש שלה.

מקווה שתשובותיי משביעות רצון עבורך. :)



אם כמות השיתופים היה מדד היחיד לדירוג או בין היחידים היינו חוזרים לתקופה עליזה של תחילת שנות ה-2000

החשוב כאן הוא - מה יקרה לאחר שיתוף המוני

האם תהיה התעניינות בעקבות השיתוף ואם כן, מהו האופן של אותה התעניינות - ושוב פעם חזרנו לאותם המדדים של אחוזי נטישה, זמני שהיה באתר ועוד רבים וטובים
לאוניד אוסטרובסקי - שיווק באינטרנט להצלחת עסקך ברשת עולמית תוך שימוש מושכל בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש, פרסום בגוגל ופייסבוק ועוד רבים וטובים... (Google+) | עיינו גם בהצעתי לקורס לקידום ושיווק אתרים
פרנדלי
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 115
הצטרף: יום ג' 14 דצמבר 2010 02:37
פוסטים מומלצים: 5
מוניטין: 1

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי פרנדלי » יום ה' 25 אפריל 2013 02:03

זקן השבט 3 כתב:
KadarYair כתב:
פרנדלי כתב:1. סעיף 1 ו-3 למעשה אותו הדבר (אגב, אחוזי נטישה גבוהים לא בהכרח מצביעים על משהו רע באתר בהנחה ואין לאן להתקדם, אלא למשל לטלפון למספר שצוין בו).

אין כל קשר בין הסעיפים - פה מדובר על אחוז נטישה מהאתר ופה על התנהגות הגולש באתר מסוים ביחס למתחרים שלו.
בנוסף לכך, הרשה לי לציין את העובדה שאחוז נטישה הוא מונח יחסי - כמובן שאם האתר הוא דף נחיתה בעצם, דווקא נטישה מהירה שלו יכולה להעיד על שביעות רצון והרי שמן הסתם בחיה מן הסוג הזה גוגל ידעו לתת פחות חשיבות לאחוז הנטישה. כאשר מדובר באתרי אינטרנט מסוג כזה שמכתיב קצת יותר חשיבות לאחוז הנטישה, גם כאן - אין טעם להשוות בין אתר מנישה אחת לכזה מנישה אחרת וכמובן שהרצון שלך הוא להקטין את אחוזי הנטישה ביחס לזה הקיים אצל המתחרים שלך ולא בצורה חסרת פשרות ומוגזמת שעלולה רק להפריע בסופו של דבר לגולש[...]

א. גוגל מגיש באנליטיקס ערכים ממוצעים של שיעור הנטישה וזמן השהיה. אותו אתר (של המוסד לביטוח לאומי) עשוי לקבל שתי אוכלוסיות או יותר של מבקרים שונות מאד בכוונת הביקור ובהתנהגות בתוך האתר: מי שבאו לראות מה שעות הפתיחה של הסניף המקומי, ומי שבאו לקרוא את החוק והתקנות לביטוח עוזרת בית. בשביל לדעת מה ההתפלגות ביניהן, אפילו רק מבחינת שיעור הנטישה וזמן השהיה, צריך להשתמש בתוכנת סטטיסטיקה הרבה יותר מפורטת מאשר "אנליטיקס".


סליחה, אבל חייב לתקן אותך - ממוצעים מוגשים ברמה עליונה של מסך הראשי אבל ככל שאתה מתעמק בנתונים, ללא קושי תוכל לשים אצבע בדיוק על ביטוי שמייצר באתר "צרות" (זמני שהיה מדויקים ואחוזי נטישה - כמובן שעליך להגדיר תקופה קצרה יותר מחודש ואז לא יהיו אלה נתונים ממוצעים) ואז יהיה ניתן לקבל החלטה לגבי פתרון הבעיה
לאוניד אוסטרובסקי - שיווק באינטרנט להצלחת עסקך ברשת עולמית תוך שימוש מושכל בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש, פרסום בגוגל ופייסבוק ועוד רבים וטובים... (Google+) | עיינו גם בהצעתי לקורס לקידום ושיווק אתרים
פרנדלי
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 115
הצטרף: יום ג' 14 דצמבר 2010 02:37
פוסטים מומלצים: 5
מוניטין: 1

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 25 אפריל 2013 08:50

פרנדלי כתב:סליחה, אבל חייב לתקן אותך - ממוצעים מוגשים ברמה עליונה של מסך הראשי אבל ככל שאתה מתעמק בנתונים, ללא קושי תוכל לשים אצבע בדיוק על ביטוי שמייצר באתר "צרות" (זמני שהיה מדויקים ואחוזי נטישה - כמובן שעליך להגדיר תקופה קצרה יותר מחודש ואז לא יהיו אלה נתונים ממוצעים) ואז יהיה ניתן לקבל החלטה לגבי פתרון הבעיה

האם אתה יכול ב"אנליטיקס" לרכז רק את מי שנכנסו לדף שהוצג בתוצאו החיפוש האורגנית, לאחר ששאלו בגוגל ביטוי חיפוש נתון, ולראות את התפלגות זמן השהיה שלהם בדף?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי gil_y7 » יום ה' 25 אפריל 2013 11:57

זקן השבט 3 כתב:
פרנדלי כתב:סליחה, אבל חייב לתקן אותך - ממוצעים מוגשים ברמה עליונה של מסך הראשי אבל ככל שאתה מתעמק בנתונים, ללא קושי תוכל לשים אצבע בדיוק על ביטוי שמייצר באתר "צרות" (זמני שהיה מדויקים ואחוזי נטישה - כמובן שעליך להגדיר תקופה קצרה יותר מחודש ואז לא יהיו אלה נתונים ממוצעים) ואז יהיה ניתן לקבל החלטה לגבי פתרון הבעיה

האם אתה יכול ב"אנליטיקס" לרכז רק את מי שנכנסו לדף שהוצג בתוצאו החיפוש האורגנית, לאחר ששאלו בגוגל ביטוי חיפוש נתון, ולראות את התפלגות זמן השהיה שלהם בדף?


מקורות תנועה -> סקירה כללית -> גש לטבלה "מילות מפתח" וחפש את הביטוי הרצוי.
לחץ עליו וקבל את המידע לרבות bounce rate ו"משך ביקור ממוצע"
gil_y7
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 347
הצטרף: יום א' 04 ספטמבר 2011 11:43
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 2

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 25 אפריל 2013 15:28

gil_y7 כתב:
זקן השבט 3 כתב:האם אתה יכול ב"אנליטיקס" לרכז רק את מי שנכנסו לדף שהוצג בתוצאות החיפוש האורגניות, לאחר ששאלו בגוגל ביטוי חיפוש נתון, ולראות את התפלגות זמן השהיה שלהם בדף?

מקורות תנועה -> סקירה כללית -> גש לטבלה "מילות מפתח" וחפש את הביטוי הרצוי.
לחץ עליו וקבל את המידע לרבות bounce rate ו"משך ביקור ממוצע"

א. מזה כשנה וחצי גוגל הפסיק לספק את המידע אודות ביטוי החיפוש ששאלו בדפי תוצאות החיפוש של גוגל מי שנכנסו לאתר שלך בדף שהוצג בתוצאות החיפוש האורגניות. זה עורר בזמנו המון תלונות.

ב. "משך ביקור ממוצע" הוא בדיוק זה - הממוצע ולא ההתפלגות.

לאוניד, מנשה, אורי, יורם,יעקב - מה אתם אומרים?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9645
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

הודעהעל ידי sedmedia » יום ה' 25 אפריל 2013 16:11

KadarYair כתב:בינתיים אני יכול להעלות איתותים דוגמת:
1. Bounce Rate - אחוז הנטישה מהאתר.
2. משך השהייה באתר.

לפי דעתי - זה לא פרמטרים ממש חשובים (מבחינת איתותי שביעות הרצון של הגולש לצורך קידום בגוגל) ואם הם כן אז הם זניחים מאוד.
* גוגל מדרג דפים ולא אתרים.
- מאמין שללינקים פנמיים יש השפע
קרדיט ל- מנשה אברמוב- http://goo.gl/OyBTm
KadarYair כתב:3. ניתוח תוצאות על פי הדפדפן - נניח שאדם נכנס לתוצאת חיפוש ראשונה, לא מרוצה ממנה ועושה BACK בדפדפן, עובר לתוצאה השנייה - לא מרוצה גם ממנה, עושה BACK ועובר לתוצאה השלישית ובה הוא נכנס ליותר ויותר דפים פנימיים ונשאר משך זמן ארוך יותר באתר. באם! יש לנו מנצח.

במילים יותר ברורות - השפעות SERP.
לפי דעתי - מדד חשוב - מצד שני יכול להיות שזה מדד שהיה חשוב :).
KadarYair כתב:4. איתותים חברתיים - שיתוף ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס.
5. קישורים טבעיים - עם דגש על טבעיים ולא כאלה מלאכותיים שמתיימרים להיות "טבעיים". קישורים מניפולטיביים אאוט.
6. מיתוג או TRUST בשפת מקדמי האתרים - חיפוש שם המותג, החברה או האתר במנועי החיפוש על ידי גולשים מרובים ייתן איתות לגוגל שמדובר על אתר איכותי שמושך גולשים לחזור אליו!

Social... Social ....Social - מדד סופר חשוב - לדעתי.
מילה קטנה - פירוש גדול - השאלה איך אתה מפרש אותה.
http://goo.gl/3jqjT
sedmedia
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 330
הצטרף: יום ד' 12 אוקטובר 2011 18:55
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 17
מוניטין: 3

הבא

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 25 אורחים