שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 21 פברואר 2013 11:55

הבוקר כתבתי בפורום של איגור, בתשובה לשאלה, הסבר קצר וממצה על ההבדל העקרוני שבין המודל הישן של גוגל למודל החדש, שמוכנס בהדרגה לשימוש:
http://www.xn-----wldkiac4ae7aed3f2blk7 ... f=2&t=1154

זקן השבט
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי Isra Ad » יום ה' 21 פברואר 2013 12:59

לא יכולת לתאר זאת בצורה טובה יותר, אני מסכים עם הדברים. השינויים החדשים מחייבים אותנו להיות יותר פרקטיים ואיכותיים מהמתחרים שלנו.
סמל אישי של המשתמש
Isra Ad
חבר טרי
חבר טרי
 
הודעות: 27
הצטרף: יום ו' 11 ינואר 2013 15:41
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 21 פברואר 2013 13:26

Isra Ad כתב:לא יכולת לתאר זאת בצורה טובה יותר, אני מסכים עם הדברים. השינויים החדשים מחייבים אותנו להיות יותר פרקטיים ואיכותיים מהמתחרים שלנו.

תודה על המחמאה. יחד עם זאת, אני מבקש ממך ומשאר הקוראים להתאמץ ולחשוף את השגיאות ואת הנימוקים היותר חלשים שבהצגת הדברים שתיארתי, כדי שאוכל לעבוד על שיפורים או, במידת הצורך, כדי לחזור בי ממה שכתבתי.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי Isra Ad » יום ה' 21 פברואר 2013 16:05

אפשר להרחיב בנושא הקישורים ולהסביר, יצירת קישורים נכנסים אכן יכולה להגביר את קצב האינדוקס באתר ותנועת הרובוטים ובעידן הישן אפילו להכריע על התוצאה.
בזמנים האלה ומיום ליום אנחנו רואים את זה יותר, ניתן לנצח את המתחרים במיקום אך ורק בעזרת תוכן שהוא בעל ערך מוסף, שמעשיר את הגולש,מייעל אותו וחוסך לו זמן.
תוכן טוב לא חייב להיות מפוצץ במילות מפתח כדי להיות פרקטי וענייני, והדברים הקטנים הם אלה שמשפיעים ומכריעים על התוצאה, אם הגולש יצא מבסוט מהאתר שלך, גוגל ידע זאת, והגולש הזה שווה יותר מ 100 קישורים נכנסים מאותה שיטה ישנה שהיה מקובל לעשות.

בעידן הישן כדי להצליח עם אתר אינטרנט במנועי חיפוש היינו צריכים לרבות בפעולות ש"מחוץ לאתר" כדי להעלות את ציון הרלוונטיות.
והיום בדיוק ההפך, כדי לנצח את המתחרים שלך האתר (לא רק התוכן) חייבים להתעלות בכמה רמות על המתחרים, לתת ערך מוסף ולהעשיר את הגולש. גוגל מצפים מאיתנו לא פחות מ "להוציא מים מן הסלע", להיות הטוב ביותר ולשבור את מה שמקובל באותו הנושא.
בקיצור ולעניין, כדאי להשקיע יותר ויותר מהזמן באתר עצמו, בשיפור התוכן, בעיצוב ובערך המוסף ובמסר שהאתר מעביר לגולש.
סמל אישי של המשתמש
Isra Ad
חבר טרי
חבר טרי
 
הודעות: 27
הצטרף: יום ו' 11 ינואר 2013 15:41
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי oria » יום ה' 21 פברואר 2013 16:15

זקן השבט 3 כתב:
Isra Ad כתב:לא יכולת לתאר זאת בצורה טובה יותר, אני מסכים עם הדברים. השינויים החדשים מחייבים אותנו להיות יותר פרקטיים ואיכותיים מהמתחרים שלנו.

תודה על המחמאה. יחד עם זאת, אני מבקש ממך ומשאר הקוראים להתאמץ ולחשוף את השגיאות ואת הנימוקים היותר חלשים שבהצגת הדברים שתיארתי, כדי שאוכל לעבוד על שיפורים או, במידת הצורך, כדי לחזור בי ממה שכתבתי.

אני מוכן לתת פידבק אמיתי אבל אני לא אנגוס בפיתיון ואכנס לוויכוחים אינסופיים.
ברשותך פשוט אכתוב את דעתי:
א. אני לא אוהב את הניסוח :
אין יותר אלגוריתם יחיד ... אלא שלל אלגוריתמים, אחד לכל ביטוי חיפוש...

ניסוח שמתאר נכון יותר בעיני הוא אלגוריתם יחיד עם הסתעפויות
ב. התאור הבינרי שאתה מתאר פעם היה "אלגוריתם קישורים" ועכשיו "אלגוריתם מבקרים" הינו אידילי ותלוש מהמציאות שמי שמקדם בפועל פוגש. הוא גם ספקולטיבי.
אני הייתי מתנסח כך: גוגל יודע טוב יותר להתמודד עם מניפולציות וכמו כן העלה את המשקל של איתותי גולשים.
זה שאתרים חוטפים על ימין ועל שמאל, לא מוכיח את טענתך. בהחלט אפשרי שגוגל משפר את יכולות זיהוי ס-פ-א-ם, מניפולציות וכו ועדיין משתמש מאוד בתכונות הדף המקשר.
אם אתה סבור אחרת ורוצה לשכנע אתה צריך להביא ראיות או לפחות עדויות של מאט קטס. לדעתי אפילו הוא לא מתנסח בנחרצות כמוך.

בקיצור: אתה יכול להיות "מדען" של קידום אתרים ולא איש פרקטיקה. אבל מדענים נדרשים להוכחות, או לפחות ביסוס רציני מלבד הסבר לוגי.
יועץ קידום אתרים - http://oriaseo.com
תחומי התמחות: קידום אורגני, ניתוח אנליטיקס, רימרקטינג
משבר בזוגיות - טיפול זוגי עבור זוגיות במשבר
oria
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 889
הצטרף: יום ה' 17 ינואר 2008 16:07
פוסטים מומלצים: 2
מוניטין: 4

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 21 פברואר 2013 17:14

oria כתב:[...]אם אתה סבור אחרת ורוצה לשכנע אתה צריך להביא ראיות או לפחות עדויות של מאט קטס. לדעתי אפילו הוא לא מתנסח בנחרצות כמוך[...]

עןלה על דעתך שמאט קטס משתדל להסתיר את מה שאני מנסה לחשוף?
oria כתב:[...]בקיצור: אתה יכול להיות "מדען" של קידום אתרים ולא איש פרקטיקה. אבל מדענים נדרשים להוכחות, או לפחות ביסוס רציני מלבד הסבר לוגי.

שינוי הפרדיגמה במדיניות הנהלת גוגל - איך להפעיל מעכשיו את מנוע החיפוש שלהם - איננו יכול להיות עדיין מושא למחקר מדעי - אולי בעוד 10 או 20 שנים. כל מה שאפשר לעשות בזמן אמת הוא לכל היותר הערכה מודיעינית, בדומה לזו של היסטוריון של המזרח התיכון, שמוזמן לטלוויזיה להציג את הפרשנות שלו למה שיקרה לאחר נפילת השלטון בסוריה.

זה ודאי מחייב את הפרקטיקה (הערכות צה"ל והתוכניות המבצעיות שלו) להפסיק לפעול כאילו שום דבר לא קרה בסוריה ולהתייחס ברצינות עילאית להערכות המודיעיניות שאינן, בשלב זה, אלא פרשנות טהורה של סימנים, הצהרות, רמזים סתומים ועובדות שאין ביניהן לכאורה כל קשר.

מקורות:
1. Herbert A. Simon: The Sciences of the Artificial
2. אהרון זאבי פרקש, דב תמרי: ואיך נדע?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 21 פברואר 2013 17:32

Isra Ad כתב:[...]בעידן הישן כדי להצליח עם אתר אינטרנט במנועי חיפוש היינו צריכים לרבות בפעולות ש"מחוץ לאתר" כדי להעלות את ציון הרלוונטיות.
והיום בדיוק ההפך, כדי לנצח את המתחרים שלך האתר (לא רק התוכן) חייבים להתעלות בכמה רמות על המתחרים, לתת ערך מוסף ולהעשיר את הגולש. גוגל מצפים מאיתנו לא פחות מ "להוציא מים מן הסלע", להיות הטוב ביותר ולשבור את מה שמקובל באותו הנושא.
בקיצור ולעניין, כדאי להשקיע יותר ויותר מהזמן באתר עצמו, בשיפור התוכן, בעיצוב ובערך המוסף ובמסר שהאתר מעביר לגולש.

זה אכן מה שמסתמן לאחרונה מכל הרמזים וההצהרות של גוגל. הסירוב של מקדמי האתרים לעכל את זה קשור להערכתי בדרישה החדשה למצויינות מקצועית בעוד שעד עכשיו היה די בהרצת רובוט לשתילת קישורים ו"מצויינות" נהייתה למילה גסה.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי Isra Ad » יום ה' 21 פברואר 2013 17:57

זקן השבט 3 כתב:
Isra Ad כתב:[...]בעידן הישן כדי להצליח עם אתר אינטרנט במנועי חיפוש היינו צריכים לרבות בפעולות ש"מחוץ לאתר" כדי להעלות את ציון הרלוונטיות.
והיום בדיוק ההפך, כדי לנצח את המתחרים שלך האתר (לא רק התוכן) חייבים להתעלות בכמה רמות על המתחרים, לתת ערך מוסף ולהעשיר את הגולש. גוגל מצפים מאיתנו לא פחות מ "להוציא מים מן הסלע", להיות הטוב ביותר ולשבור את מה שמקובל באותו הנושא.
בקיצור ולעניין, כדאי להשקיע יותר ויותר מהזמן באתר עצמו, בשיפור התוכן, בעיצוב ובערך המוסף ובמסר שהאתר מעביר לגולש.

זה אכן מה שמסתמן לאחרונה מכל הרמזים וההצהרות של גוגל. הסירוב של מקדמי האתרים לעכל את זה קשור להערכתי בדרישה החדשה למצויינות מקצועית בעוד שעד עכשיו היה די בהרצת רובוט לשתילת קישורים ו"מצויינות" נהייתה למילה גסה.


יותר ויותר אתרים "לא מצוינים" נעלמים מהתוצאות מידי יום.
זקן השבט, ציינת את זה בפוסטים קודמים, המקדם אתרים הטכני המצוי בימנו הולך ונעלם לטובת אנשי מדיה גאונים, שיודעים שהעיקר זה האתר עצמו ולא המאמרים שמסביבו, שבהברקה אחת ללא הוצאות גדולות תוכל לקבל תוצאות טובות יותר ממאות מאמרים וקישורים בעלויות גבוהות.
סמל אישי של המשתמש
Isra Ad
חבר טרי
חבר טרי
 
הודעות: 27
הצטרף: יום ו' 11 ינואר 2013 15:41
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי Maldavan » יום ה' 21 פברואר 2013 18:24

עמנואל, כתבת:
אלא ש"בניית קישורים" מלאכותיים בסיטונות ניצלה לרעה את המודל הזה וחייבה את גוגל להוציא כסף על מדידה מדי כמה ימים שערך הקישור הוא 0 או קרוב מאד ל-0.


כנראה שזה באמת נכון, ומאשר את מה שחשבתי לפני... (לא זוכר כמה זמן).

בסרטון ה- hangout עם ג'ון מיולר תוכלו להעביר ל- 2:45, תקשיבו לשאלה של המר בחור, ותקשיבו טוב לתשובה של מיולר:
http://www.youtube.com/watch?v=vaT0aie9 ... r_embedded

אני רואה אנשים בעולם אומרים את המשפט "Penguin is refreshing quite often", אבל אני חושב שזה יותר מה שעמנואל אומר "מדידת ערך הקישור - הפעם עמנואל כתבת "מידי כמה ימים", אבל יכול להיות מאוד שזה אפילו כמה שעות. הכל תלוי בנישה והנושא.

תחשבו על נושא / ביטוי חדש לחלוטין כמו "גאנגאם סטייל" או "הארלם שייק" שלא היה קיים לפני כן, ומתפשט בין הגולשים בכל מיני צורות ושיטות - אני מאמין שהאלגוריתם "פינגווין" עובד במשותף עם "פנדה" ביכולת של "אינטליגנציה מלאכותית" כדי ללמוד כמה שיותר מהר את הנושא ולספק אותו ללקוחותיה. "האינטלגנציה המלאכותית" הזאת היא כנראה היכולת של האלגוריתמים ללמוד לבד נושאים חדשים וגם ותיקים ולתת הערכת ציון במינימום הזמן הנדרש (המנוע החיפוש שילמד הכי מהר, ויספק את התוצאות הכי מהירות ורלוונטיות הוא המנוע החיפוש המנצח).

***כל מה שכתבתי עכשיו זאת הערכה אישית שלי, אין לי הוכחות לספק.

מה שעוד אני סבור זה שיש עוד הרבה אלגוריתמים בסגנון הפינגווין והפנדה שאנחנו בכלל לא מצליחים לחשוב ולהפעיל את כיוון המחשבה שלנו לכיוון מהסיבה הפשוטה ביותר - מאט קאטס שדואג לזרוק לנו מידי פעם מידע חינמי בנושאי הפנדה והפינגווין - "קחו תקשיבו למה שאני אומר,ותדברו רק על זה". תוסיפו לזה גם את כל הsearch engine land / seomoz וכו' שמוסיפים שמן למדורה הזאת, והמחשבה והדיונים נעצרים שם.

שאלות:
האלגוריתם נבנה כבר ויודע לתת את העבודה. כל מה שנדרש זה רק לתחזק ולתקן שגיאות (QA)
לכן השאלה שלי היא - למה לגוגל עולה כסף לחשב ערך קישור? (יש סיבה לשאלה הזאת)
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 22 פברואר 2013 20:03

Maldavan כתב:עמנואל, כתבת:
אלא ש"בניית קישורים" מלאכותיים בסיטונות ניצלה לרעה את המודל הזה וחייבה את גוגל להוציא כסף על מדידה מדי כמה ימים שערך הקישור הוא 0 או קרוב מאד ל-0.

כנראה שזה באמת נכון, ומאשר את מה שחשבתי לפני... (לא זוכר כמה זמן).
בסרטון ה- hangout עם ג'ון מיולר תוכלו להעביר ל- 2:45, תקשיבו לשאלה של המר בחור, ותקשיבו טוב לתשובה של מיולר:
http://www.youtube.com/watch?v=vaT0aie9 ... r_embedded
אני רואה אנשים בעולם אומרים את המשפט "Penguin is refreshing quite often", אבל אני חושב שזה יותר מה שעמנואל אומר "מדידת ערך הקישור - הפעם עמנואל כתבת "מידי כמה ימים", אבל יכול להיות מאוד שזה אפילו כמה שעות. הכל תלוי בנישה והנושא[...]

אתה צודק - כתבתי "מדי כמה ימים" רק כדי להדגיש בהכללה שלא מדובר בפעולה חד-פעמית. על פי מודל שהצעתי בזמנו, וברנקו ריכטמן כתב על זה אצלנו מאמר (http://www.seo-scientist.com/unconventi ... butes.html) גוגל מעניק ערך זמני לקישור חדש, ופעם היה לוקח לו 3-4 שבועות כדי לחשב מחדש את השפעת השינויים בכל רשת האינטרנט על הדף המקשר, ואז היה מתקן את הציון הזמני. טענתי אז שעל פי החלטה שרירותית גוגל נוטה להיות נדיב במיוחד עם הערך הזמני, וזה מה שמסביר את הקפיצה של דפים חדשים למיקומים גבוהים יחסית ואת הנפילה הנצפית כמעט תמיד כעבור 3-4 שבועות.
Maldavan כתב:[...]תחשבו על נושא / ביטוי חדש לחלוטין כמו "גאנגאם סטייל" או "הארלם שייק" שלא היה קיים לפני כן, ומתפשט בין הגולשים בכל מיני צורות ושיטות - אני מאמין שהאלגוריתם "פינגווין" עובד במשותף עם "פנדה" ביכולת של "אינטליגנציה מלאכותית" כדי ללמוד כמה שיותר מהר את הנושא ולספק אותו ללקוחותיה. "האינטלגנציה המלאכותית" הזאת היא כנראה היכולת של האלגוריתמים ללמוד לבד נושאים חדשים וגם ותיקים ולתת הערכת ציון במינימום הזמן הנדרש (המנוע החיפוש שילמד הכי מהר, ויספק את התוצאות הכי מהירות ורלוונטיות הוא המנוע החיפוש המנצח). ***כל מה שכתבתי עכשיו זאת הערכה אישית שלי, אין לי הוכחות לספק[...]

אינני סבור שזה קשור ליכולותיו של האלגוריתם. מה שמתפשט מהר בין השואלים מתפשט באותה מהירות גם בין המשיבים.
Maldavan כתב:[...]מה שעוד אני סבור זה שיש עוד הרבה אלגוריתמים בסגנון הפינגווין והפנדה שאנחנו בכלל לא מצליחים לחשוב ולהפעיל את כיוון המחשבה שלנו לכיוון מהסיבה הפשוטה ביותר - מאט קאטס שדואג לזרוק לנו מידי פעם מידע חינמי בנושאי הפנדה והפינגווין - "קחו תקשיבו למה שאני אומר,ותדברו רק על זה". תוסיפו לזה גם את כל הsearch engine land / seomoz וכו' שמוסיפים שמן למדורה הזאת, והמחשבה והדיונים נעצרים שם[...]

מה שמדהים פה הוא התנהגות ציבור מקדמי האתרים. גוגל פירסמו את "פינגוין" והציגו שתי דוגמאות בלבד: דחיסת ביטויי מפתח ואחידות טקסט העוגן. כל ציבור מקדמי האתרים מדבר מאז על "פינגווין" כאילו רק את זה הוא נועד להעניש. העובדה שאני מופצץ במיילים שמציעים לי כלים או שרותים לטיפול בדחיסת ביטויי מפתח ובאחידות טקסט העוגן - ניחא. אני מפרש את זה כעוד סימן לקושי הנפשי של מקדמי האתרים להסתגל לסביבת עבודה בעלת רמת אי-ודאות קיצונית, ולהגיב בהדחקה - לפנטז שאי-הודאות לא קיימת.
Maldavan כתב:[...]שאלות:
האלגוריתם נבנה כבר ויודע לתת את העבודה. כל מה שנדרש זה רק לתחזק ולתקן שגיאות (QA)[...]

על פי המודל החדש לא קיים יותר אלגוריתם שמוטמעות בו השערות של בוני האלגוריתם, בניגוד לעבר (כגון: "אנו משערים שצפיפות ביטויי המפתח האופטימלית לקורא היא %X, ולכן הציון המירבי בפרמטר הזה ינתן לדף שנמצאו בו %X, וערכים יותר גבוהים או יותר נמוכים יקבלו ציון יותר נמוך על פי הנוסחה המוטמעת באלגוריתם"). המודל החדש משתמש באינטליגנציה מלאכותית - אלגוריתמים שונים לכל ביטוי חיפוש שלומדים לבד מה הן ההעדפות של אוכלוסיית המבקרים. הם לומדים לבד מהי המציאות במקום לשער אותה. (זהו כמובן תיאור עקרוני אבל גם פשטני). זהו גם הקושי העיקרי של מקדמי האתרים להסתגל למודל החדש, כי אין להם יותר כלים לדעת מה למדו האלגוריתמים, בעוד שבעבר הם יכלו לנחש במידה מסויימת מה שיערו בוני האלגוריתם. עובדה שממשיכים לדבר על "האלגוריתם" בלשון יחיד.
Maldavan כתב:[...]לכן השאלה שלי היא - למה לגוגל עולה כסף לחשב ערך קישור? (יש סיבה לשאלה הזאת)

פעולת חישוב במחשב עולה כסף (עלות הרכישה והתחזוקה של החומרה, פיתוח תוכנות ותחזוקתן וכו'). כאשר יותר מ-90% מהקישורים ברשת הם קישורי סרק היה הגיון להטיל את מלאכת "ביעור החמץ" על מי שבנו אותם, וגם לשלוח באותה הזדמנות (אבל בהדרגה) את מרבית "בוני הקישורים" ללשכת התעסוקה. על פי המודל החדש יש ערך לקישור רק אם משתמשים בו ואם מרוצים מהשימוש, ובקישורי הסרק ממילא איש לא השתמש. האם עניתי לשאלתך?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי gil_y » יום ש' 23 פברואר 2013 10:46

עמנואל,
יכולתי לחסוך לך את התגובה הארוכה שכתבת בפורום השני
"מהיום נמדדת איכותו של הקישור (מספר המבקרים המרוצים העוברים דרכו) ולא כמות הקישורים"

כשאתה עונה לאורי ובטח כשאתה נותן לנו מידע שכזה ומדבר על איתותים ומקרים ברשת תתן לנו דוגמאות

למה ענישה של אתר X מצביעה על שינוי בגוגל לכיוון של שינויי האלגוריתם למדידת איכות קישורים ואיתותי שביעות רצון.
כשאני אטען " גוגל מדרג במקום ה 1 כל אתר שיש לו תמונה של ליצן עם שפם באתר" אני כנראה אצטרך גם לתת הוכחה לכך...

ההסבר של אורי נראה הגיוני יותר בגלל המתינות שבו.
החלפת האלגוריתם כולו בגוגל למדידת איכות הקישורים אינה אלמנט שבא בחשבון בטח שמדובר בחברת ענק כמו גוגל. כשאתה מבצע מהלך שכזה הסיכון והסיכוי לנפילה הוא עצום ביחד למעבר מתון יותר.

"אלגוריתם מסועף" הוא ללא ספק ההסבר שנראה לי הכי מציאותי.


ושוב אוסיף למה שאורי אמר (זה שאתרים נענשים על ימין ועל שמאל זה לא נימוק)
שגם זה שמאט קאסט לא אומר את זה זה לא נימוק.

הרי 2 אלו יכולות להיות ההוכחות לטענה שלי שכל אתר שיש לו תמונה של ליצן עם שפם ידורג במקום הראשון
gil_y
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 204
הצטרף: יום ג' 12 יוני 2012 16:50
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 8

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ש' 23 פברואר 2013 13:34

gil_y כתב:עמנואל,
יכולתי לחסוך לך את התגובה הארוכה שכתבת בפורום השני (AskPavel)
"מהיום נמדדת איכותו של הקישור (מספר המבקרים המרוצים העוברים דרכו) ולא כמות הקישורים"[...]

לא צריך לחסוך. פעם הייתה סיסמה "מעולה לעולה כוחנו עולה". עכשיו אני אומר "מתגובה לתגובה הבנתנו עולה".
gil_y כתב:[...]כשאתה עונה לאורי (שפייזר) ובטח כשאתה נותן לנו מידע שכזה ומדבר על איתותים ומקרים ברשת תתן לנו דוגמאות[...]

גיל, בנושא הזה, מה שאני נותן פה איננו מידע! מה שאני נותן הוא הערכה (מודיעינית, אם תרצה) אודות קיומו של שינוי רדיקלי במדיניות הנהלת גוגל. חלק מההערכה מתייחס למידע בדוק (ניתוח הטקסט של הודעות גוגל, שהצגתי כאן לא פעם) וחלק אחר מההערכה מבוסס על תובנות מדוע הנהלת גוגל נאלצה לשנות את המדיניות שלה, ומדוע השינוי יצא לפועל דווקא החל מלפני שנתיים (כאשר התברר שהאמצעים הטכניים למלחמה בקישורי ס-פ-א-ם משמשים מקדמי אתרים לגרימת נזק לאתרים מתחרים).
gil_y כתב:[...]למה ענישה של אתר X מצביעה על שינוי בגוגל לכיוון של שינויי האלגוריתם למדידת איכות קישורים ואיתותי שביעות רצון.
כשאני אטען " גוגל מדרג במקום ה 1 כל אתר שיש לו תמונה של ליצן עם שפם באתר" אני כנראה אצטרך גם לתת הוכחה לכך...

הסברתי מעלה את ההבדל בין מה שאני טוען (הערכה בדבר שינוי במדיניות) לבין הטענה ההיפותטית שלך (מידע על קיומו של שינוי טכני זעיר - גוגל ממשיך להשתמש באלגוריתם יחיד שמכוון מעכשיו להקפיץ לשמים את ציוני הרלוונטיות של כל דף אינטרנט שמופיעה בו תמונה של ליצן בעל שפם).
gil_y כתב:[...]ההסבר של אורי נראה הגיוני יותר בגלל המתינות שבו.
החלפת האלגוריתם כולו בגוגל למדידת איכות הקישורים אינה אלמנט שבא בחשבון בטח שמדובר בחברת ענק כמו גוגל. כשאתה מבצע מהלך שכזה הסיכון והסיכוי לנפילה הוא עצום ביחד למעבר מתון יותר.
"אלגוריתם מסועף" הוא ללא ספק ההסבר שנראה לי הכי מציאותי[...]

גוגל מכינים את המהלך הזה מזה 3 שנים לפחות (איסוף, ריכוז, ניתוח ויישום מידע על התנהגות והעדפות אוכלוסיות הגולשים). ההסבר של אורי איננו יותר הגיוני, אבל הוא יותר סימפטי כי משמעות המתינות שבו היא שיש עוד מקום, לזמן מה, לתעסוקת מקדמי אתרים.
gil_y כתב:[...]ושוב אוסיף למה שאורי אמר (זה שאתרים נענשים על ימין ועל שמאל זה לא נימוק)[...]

לא היה מצב כזה בהיסטוריה של גוגל ב-13 השנים מאז שהוא היה למנוע חיפוש מסחרי. ודאי שקדמה לו החלטה על שינוי רדיקלי במדיניות.
נערך לאחרונה על ידי זקן השבט 3 בתאריך יום ש' 23 פברואר 2013 13:42, נערך פעם אחת בסך הכל.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי gil_y » יום ש' 23 פברואר 2013 13:42

זקן השבט 3 כתב:
gil_y כתב:עמנואל,
יכולתי לחסוך לך את התגובה הארוכה שכתבת בפורום השני (AskPavel)
"מהיום נמדדת איכותו של הקישור (מספר המבקרים המרוצים העוברים דרכו) ולא כמות הקישורים"[...]

לא צריך לחסוך. פעם הייתה סיסמה "מעולה לעולה כוחנו עולה". עכשיו אני אומר "מתגובה לתגובה הבנתנו עולה".
gil_y כתב:[...]כשאתה עונה לאורי (שפייזר) ובטח כשאתה נותן לנו מידע שכזה ומדבר על איתותים ומקרים ברשת תתן לנו דוגמאות[...]

גיל, בנושא הזה, מה שאני נותן פה איננו מידע! מה שאני נותן הוא הערכה (מודיעינית, אם תרצה) אודות קיומו של שינוי רדיקלי במדיניות הנהלת גוגל. חלק מההערכה מבוסס על מידע וחלק אחר מההערכה מבוסס על תובנות מדוע הנהלת הנהלת גוגל נאלצה לשנות את המדיניות שלה, ומדוע השינוי יצא לפועל דווקא החל מלפני שנתיים (כאשר התברר שהאמצעים הטכניים למלחמה בקישורי ס-פ-א-ם משמשים מקדמי אתרים לגרימת נזק לאתרים מתחרים).
gil_y כתב:[...]למה ענישה של אתר X מצביעה על שינוי בגוגל לכיוון של שינויי האלגוריתם למדידת איכות קישורים ואיתותי שביעות רצון.
כשאני אטען " גוגל מדרג במקום ה 1 כל אתר שיש לו תמונה של ליצן עם שפם באתר" אני כנראה אצטרך גם לתת הוכחה לכך...

הסברתי מעלה את ההבדל בין מה שאני טוען (שינוי במדיניות) לבין הטענה ההיפותטית שלך (שינוי טכני זעיר - גוגל ממשיך להשתמש באלגוריתם יחיד שמכוון מעכשיו להקפיץ לשמים את ציוני הרלוונטיות של כל דף אינטרנט שמופיעה בו תמונה של ליצן בעל שפם).
gil_y כתב:[...]ההסבר של אורי נראה הגיוני יותר בגלל המתינות שבו.
החלפת האלגוריתם כולו בגוגל למדידת איכות הקישורים אינה אלמנט שבא בחשבון בטח שמדובר בחברת ענק כמו גוגל. כשאתה מבצע מהלך שכזה הסיכון והסיכוי לנפילה הוא עצום ביחד למעבר מתון יותר.
"אלגוריתם מסועף" הוא ללא ספק ההסבר שנראה לי הכי מציאותי[...]

ההסבר של אורי איננו יותר הגיוני, אבל הוא יותר סימפטי כי משמעות המתינות שבו היא שיש עוד מקום לתעסוקת מקדמי אתרים.
gil_y כתב:[...]ושוב אוסיף למה שאורי אמר (זה שאתרים נענשים על ימין ועל שמאל זה לא נימוק)[...]

לא היה מצב כזה בהיסטוריה של גוגל ב-13 השנים מאז שהוא היה למנוע חיפוש מסחרי. ודאי שקדמה לו החלטה על שינוי רדיקלי במדיניות.


ידעתי שזה מה שתגיד על תעסוקת מקדמי האתרים.

ההצעה של אורי אינה נראית רלוונטית וקרובה יותר למציאות מהדעה שלך בגלל זיקה זו או אחרת לתחום.
אני מסתכל על זה מנקודת מבט ריאלית- אף גוף או חברה לא יעשה שינוי חד באלגוריתם שאיתו הוא רץ שנים ארוכות.

קוקה קולה לא ישנו את המתכון שלהם שמיים וארץ, הם יתחילו לשנות לאט לאט את המתכון עד שיגיעו למתכון המושלם.

השינוי שנעשה באלגוריתם של גוגל לדעתי מצביעה על שינוי תפיסה וניסיון להילחם בספאמרים כשגורם נוסף נכנס למשוואה והוא שביעות רצון המבקרים אותה ישנן דרכים רבות למדוד.

אין זה הפרמטר היחידי
אין זה אומר ששאר האלמנטים מהעבר נמחקו מהאלגוריתם כלא היו

אתר שקיבל במשך שנים כתבות מנענע ynet cnn facebook ועוד אתרים "חזקים" יותר
פתאום הפסיק לקבל אך המשיך את פעילותו ברשת.

הקישורים הפכו למסה מטורפת של קישורים מהם אין תנועה- איך גוגל אמור לדרג אתר שכזה?
gil_y
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 204
הצטרף: יום ג' 12 יוני 2012 16:50
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 8

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ש' 23 פברואר 2013 14:05

gil_y כתב:ידעתי שזה מה שתגיד על תעסוקת מקדמי האתרים.
ההצעה של אורי אינה נראית רלוונטית וקרובה יותר למציאות מהדעה שלך בגלל זיקה זו או אחרת לתחום.
אני מסתכל על זה מנקודת מבט ריאלית- אף גוף או חברה לא יעשה שינוי חד באלגוריתם שאיתו הוא רץ שנים ארוכות[...]

גם זאת הערכה! אבל אתה לא יודע את העובדות: יאהו ו-MSN (שהתאחדו לבינג) זרקו את האלגוריתם שלהם והעתיקו את זה של גוגל. אני מעסיק מקדמי אתרים קרוב ל-13 שנים ומודע היטב לאינטרסים המסחריים והפסיכולוגיים השקופים שכופים "עמדה מקצועית" כביכול.

אבל לא זה מה שחשוב - השאלה היא מה יהיה אופי עבודת הקידום, ואופי ההכשרה המקצועית, שיש לאמץ כבר עכשיו על פי ההערכה שלי, ועל פי הערכות מנוגדות.
gil_y כתב:[...]השינוי שנעשה באלגוריתם של גוגל לדעתי מצביעה על שינוי תפיסה וניסיון להילחם בספאמרים כשגורם נוסף נכנס למשוואה והוא שביעות רצון המבקרים אותה ישנן דרכים רבות למדוד.

gil_y כתב:[...]אין זה הפרמטר היחידי
אין זה אומר ששאר האלמנטים מהעבר נמחקו מהאלגוריתם כלא היו
אתר שקיבל במשך שנים כתבות מנענע ynet cnn facebook ועוד אתרים "חזקים" יותר
פתאום הפסיק לקבל אך המשיך את פעילותו ברשת.
הקישורים הפכו למסה מטורפת של קישורים מהם אין תנועה- איך גוגל אמור לדרג אתר שכזה?

הסברתי את זה רק אתמול: במנועי החיפוש שלפני גוגל היה אלגוריתם שהוטמעו בו השערות של בוני האלגוריתם בדבר העדפות אוכלוסיית המבקרים (למשל צפיפות ביטוי המפתח). מקדם האתרים היה צריך לנחש מה הן ההשערות הללו, וכדי לנצח את המתחרים, היה צריך לנחש טוב מהמתחרים. גוגל חולל מהפכה והכניס את שיטת הקישורים, שגרמה לבסוף להענשת אתרים טובים שנפגעו במתקפת קישורי ס-פ-א-ם זדונית. מעכשיו גוגל משתמש בכלים ושיטות של אינטליגנציה מלאכותית - הוא מצייד את תוצאות החיפוש לכל ביטוי חיפוש בנפרד באלגוריתם נפרד שלומד לבד תוך אינטרקציה עם הגולשים מהי ההתנהגות הספציפית שלהם ומה הן ההעדפות הספציפיות שלהם. אין למקדם האתרים דרך לנחש מה למד האלגוריתם הספציפי ולכן גם אין לו יותר דרך לתחמן אותו.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שני המודלים של גוגל וההבדל ביניהם

הודעהעל ידי gil_y » יום ש' 23 פברואר 2013 15:17

זקן השבט 3 כתב:
gil_y כתב:ידעתי שזה מה שתגיד על תעסוקת מקדמי האתרים.
ההצעה של אורי אינה נראית רלוונטית וקרובה יותר למציאות מהדעה שלך בגלל זיקה זו או אחרת לתחום.
אני מסתכל על זה מנקודת מבט ריאלית- אף גוף או חברה לא יעשה שינוי חד באלגוריתם שאיתו הוא רץ שנים ארוכות[...]

גם זאת הערכה! אבל אתה לא יודע את העובדות: יאהו ו-MSN (שהתאחדו לבינג) זרקו את האלגוריתם שלהם והעתיקו את זה של גוגל. אני מעסיק מקדמי אתרים קרוב ל-13 שנים ומודע היטב לאינטרסים המסחריים והפסיכולוגיים השקופים שכופים "עמדה מקצועית" כביכול.

אבל לא זה מה שחשוב - השאלה היא מה יהיה אופי עבודת הקידום, ואופי ההכשרה המקצועית, שיש לאמץ כבר עכשיו על פי ההערכה שלי, ועל פי הערכות מנוגדות.
gil_y כתב:[...]השינוי שנעשה באלגוריתם של גוגל לדעתי מצביעה על שינוי תפיסה וניסיון להילחם בספאמרים כשגורם נוסף נכנס למשוואה והוא שביעות רצון המבקרים אותה ישנן דרכים רבות למדוד.

gil_y כתב:[...]אין זה הפרמטר היחידי
אין זה אומר ששאר האלמנטים מהעבר נמחקו מהאלגוריתם כלא היו
אתר שקיבל במשך שנים כתבות מנענע ynet cnn facebook ועוד אתרים "חזקים" יותר
פתאום הפסיק לקבל אך המשיך את פעילותו ברשת.
הקישורים הפכו למסה מטורפת של קישורים מהם אין תנועה- איך גוגל אמור לדרג אתר שכזה?

הסברתי את זה רק אתמול: במנועי החיפוש שלפני גוגל היה אלגוריתם שהוטמעו בו השערות של בוני האלגוריתם בדבר העדפות אוכלוסיית המבקרים (למשל צפיפות ביטוי המפתח). מקדם האתרים היה צריך לנחש מה הן ההשערות הללו, וכדי לנצח את המתחרים, היה צריך לנחש טוב מהמתחרים. גוגל חולל מהפכה והכניס את שיטת הקישורים, שגרמה לבסוף להענשת אתרים טובים שנפגעו במתקפת קישורי ס-פ-א-ם זדונית. מעכשיו גוגל משתמש בכלים ושיטות של אינטליגנציה מלאכותית - הוא מצייד את תוצאות החיפוש לכל ביטוי חיפוש בנפרד באלגוריתם נפרד שלומד לבד תוך אינטרקציה עם הגולשים מהי ההתנהגות הספציפית שלהם ומה הן ההעדפות הספציפיות שלהם. אין למקדם האתרים דרך לנחש מה למד האלגוריתם הספציפי ולכן גם אין לו יותר דרך לתחמן אותו.


כמו כל תחום בחיים אני בטוח שגם את זה יצליחו לתחמן מתישהו... ואז גוגל ימציאה שיטה חדשה שגם אותה יצליחו לתחמן...וככה למעשה פועל העולם שלנו.
gil_y
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 204
הצטרף: יום ג' 12 יוני 2012 16:50
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 8

הבא

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 33 אורחים