שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי olypoly » יום ד' 26 דצמבר 2012 11:46

תראה עמנואל, מכיוון שאתה (לפי מה שאני שם לב) חולק פה על שאר הפורום בנוגע לכל הקשור לבניית קישורים השאלה פה מופנית אליך והיא בכוונה לא בפרטי כדי שכולם יוכלו ללמוד להשכיל.

שאלותיי:
1. אתה כל הזמן מדבר עם 'איתותי שביעות רצון'
א. מה זה איתותי שביעות רצון?
-הישארות באתר לאחר המעבר?
-לחיצה על כפתור סושיאל למיניהם? (share, like, bookmark)
-לחיצה על עוד קישור באתר המיועד ולא לחיצה על 'back' לאחר מכן?
מה?
כיצד ניתן למדוד את שביעות הרצון מאדם שנכנס מאתר אחד לאחר רק כדי לברר את התאריך לידה של ביבי ניתניהו ושנייה לאחר שנכנס לאתר וראה את התאריך סגר את הדפדפן או לחץ back וכו'.. (וכמו כן ישנם עוד אלפי דוגמאות)

ב. כיצד העובדה ש99% מהאתרים שלא מקבלים תנועה או מקבלים תנועה שלא ניתנת להפוך לסטטיסטיקה יחשבו באלגוריתם של גוגל? או שמא רק אתרים שמכניסים תנועה רבה הם אתרים שיחשבו כמקומות 'להוציא' מהם לינקים.
הרי ברור שאתר שמכניס 100-500 מבקרים בחודש לא יוכל לייצר סטטיסטיקה ללינקים שמוצגים בו וגם אם כן זה יהיה הדבר אולי הכי פריץ שהם עשו עד עכשיו ויפתח במה לאתרי microworkers חדשים שיתפקדו טוב מאוד על הנושא.

2. אתה כל הזמן אומר קישור מלאכותי קישור מלאכותי.
אשמח לשמוע מהו קישור לא מלאכותי?
מה? לינק בייט? איזה עוד סוגים? אשמח לדוגמא ספציפית
אגב לינק בייט, מעצם הגדרתו הוא קישור מלאכותי.. את התוכן ה'מצויין' הזה שאתה כותב לאתר שלך הוא בשביל לקבל לינקים.
גסט פוסט? 80% ממקדמי האתרים היו בוחרים בguest post אם זו הייתה האופציה היחידה שלהם אך גם פה אתה טוען שזה לא טוב. (ובמקרה שהתבלבלתי ואתה טוען שגסט פוסט כן טוב אז - גסט פוסט בתשלום- קישור מלאכותי - לא טוב)

כל מקרה, אשמח לדוגמאות ללינקים שבעיניך הם טובים והסבר על "איתותי שביעות הרצון"
olypoly
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 62
הצטרף: יום א' 28 אוקטובר 2012 17:27
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 דצמבר 2012 12:28

olypoly , השאלה שלך מושקעת וראויה לתשובה מושקעת. הרשה לי אם כן לחלק אותה לחלקים ולהציג כל אחד מהם בנפרד.

א. זו טעות להציג את העמדה שלי מול עמדת מרבית מקדמי האתרים, כעל ויכוח פנימי בתוך קהיליית מקדמי האתרים. מדובר, אני משער, בויכוח פנימי שודאי התנהל בתוך הצוות של גוגל, והוא הוכרע לפני כארבע שנים, אם לא יותר, בהחלטה לשנות מן היסוד את [b]שיטת חישוב ציון הרלוונטיות המשוקלל[/b] של דף אינטרנט, משיטה שחישבה את הציונים החלקיים של פרמטרים המייצגים את תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים אליו, אל שיטה שמחשבת פרמטרים שמייצגים את התנהגות האוכלוסיות המהווים את לקוחות גוגל - הלא הם הגולשים. לצורך כך גוגל התחילו לאסוף, לאגור, לאחד ולחקור נתונים המבטאים את ההתנהגות של אוכלוסיות ששואלות ביטוי חיפוש זה או אחר, לפתח שיטות לניטור איתותים של מידת שביעות הרצון (או אי-שביעות הרצון) מדף האינטרנט שהאוכלוסיה ביקרה בו, ולשקלל את ערכי הפרמטרים הללו בתוך ציוני הרלוונטיות של הדף. גוגל לא חסכו בהודעות וברמזים בנושא הזה.

ב. אחת הסיבות לשינוי הזה היא, להערכתי, העובדה שכמעט כל הקישורים ברשת נוצרו על ידי מקדמי אתרים בכוונה לתחמן את שיטת חישוב הציונים (על פי תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים) ולגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה ימים שערכו של קישור נתון הוא 0. סיבה נוספת היא שבצמרת תוצאות החיפוש לביטויים תחרותיים הצטופפו תוצאות שהגיעו לשם רק בזכות ריבוי קישורים ולא השקיעו בתוכן שישביע את רצון הגולשים שהם, כאמור, הלקוחות של גוגל, גם אם אינם משלמים עבור הזכות לחפש.

ג. הויכוח הפנימי בגוגל הוכרע, כאמור, והביא לשינוי הדרגתי במדיניות של גוגל כלפי מקדמי האתרים. הוא בא לידי ביטוי לאחרונה בהרחבה רבה של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים". ההנחיות הללו מהוות פקודה למנהלי אתרים. מי שמתווכח איתי, כאשר אני ממליץ לו לקרוא ולשנן את ה"הנחיות" מתווכח בעצם עם גוגל - ובדרך כלל "מסרב פקודה", כי אין לו יותר דרך לשלוט על הפרמטרים שגוגל לוקח עכשיו בחשבון. אבל נוח יותר להתווכח איתי במקום להתווכח עם גוגל, כי את מה שאני אומר קל לבטל בתואנות אלה או אחרות.

אתה מוזמן להגיב.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי olypoly » יום ד' 26 דצמבר 2012 13:13

תודה רבה על המענה המפורט אך עדיין לא קיבלתי תשובה.

אל שיטה שמחשבת פרמטרים שמייצגים את התנהגות האוכלוסיות המהווים את לקוחות גוגל - הלא הם הגולשים. לצורך כך גוגל התחילו לאסוף, לאגור, לאחד ולחקור נתונים המבטאים את ההתנהגות של אוכלוסיות ששואלות ביטוי חיפוש זה או אחר, לפתח שיטות לניטור איתותים של מידת שביעות הרצון (או אי-שביעות הרצון) מדף האינטרנט שהאוכלוסיה ביקרה בו, ולשקלל את ערכי הפרמטרים הללו בתוך ציוני הרלוונטיות של הדף. גוגל לא חסכו בהודעות וברמזים בנושא הזה.


בשאלה הראשונה שלי שאלתי -איזה פרמטרים? לא למה ומדוע ואיך. מהם הפרמטרים לשביעות רצון?

אחת הסיבות לשינוי הזה היא, להערכתי, העובדה שכמעט כל הקישורים ברשת נוצרו על ידי מקדמי אתרים בכוונה לתחמן את שיטת חישוב הציונים (על פי תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים) ולגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה ימים שערכו של קישור נתון הוא 0. סיבה נוספת היא שבצמרת תוצאות החיפוש לביטויים תחרותיים הצטופפו תוצאות שהגיעו לשם רק בזכות ריבוי קישורים ולא השקיעו בתוכן שישביע את רצון הגולשים שהם, כאמור, הלקוחות של גוגל, גם אם אינם משלמים עבור הזכות לחפש


שוב, לא שאלתי את הסיבות למהלך, הסיבות ידועות לכולם. השאלה השנייה היא - איך אתרים המייצרים תנועה קטנה עד אפסית יוכיחו איתותי שביעות רצון מהאתרים אליהם הם מקשרים במידה ולא ניתן להפוך את כמות התנועה המינימלית הזו לסטטיסטיקה שאלגוריתם יכול להתבסס עליה.
הרי חלק מהסיבה שגוגל ישראל מפגר מאחור ב100 שנה מאחורי גוגל קום ושטכניקות שעובדות פה כבר מזמן לעוסות שם זה שאין סטטיסטיקה מספקת על חיפושים בארץ.

הויכוח הפנימי בגוגל הוכרע, כאמור, והביא לשינוי הדרגתי במדיניות של גוגל כלפי מקדמי האתרים. הוא בא לידי ביטוי לאחרונה בהרחבה רבה של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים". ההנחיות הללו מהוות פקודה למנהלי אתרים


בשאלה השלישית, שוב, רשמת לי את הסיבות.. את ה"למה" וזה לא מה שמעניין אותי. שאלתי איזה סוג של קישורים לדעתך הם קישורים טובים לאתר? (ולא, אל תגיד לי "קישור שתורם למשתמש", תן לי דוגמאות ספיציפיות אם אפשר)


ואוסיף שאלה ברשותך, כן אדם בר דעת יכול להבין שבסופו של דבר גוגל הוא בסה"כ אלגוריתם, אלגוריתם תמיד ניתן למניפולציה לא משנה כמה קשה זה יהיה - האדם תמיד יותר חכם מהמכונה. (אולי לא יותר יעיל, אבל יותר חכם זה בטוח ובטח בעידן שלנו של חוכמת ההמונים).
לשאלתי, האם לא נראה לך הגיוני שגוגל יודעים גם שלא משנה מה הם יעשו תמיד יהיו דרכים לתחמן את המנוע שלהם?
האם אתה לא חושב שכל ההנחיות (מעצם הגדרתם - הנחיות גוגל למנהלי אתרים) הם רק קווים מנחים?
למה אתה מתעקש לא להסכים עם העובדה ש90% מהבולשיט שגוגל מפרסם הם מלחמה פסיכולוגית? כל מטרתה היא להפחיד בעלי אתרים מלהשתמש בטקטיקות על מנת שלא יענשו. (בבקשה אל תסביר לי שוב על תיאוריית ה"תור לענישה" שלך, אלא אם יש לך בסיס מוצק לתיאוריה הזו)

אשמח אם תתייחס שוב לכל אחת מהנקודות שרשמתי.
olypoly
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 62
הצטרף: יום א' 28 אוקטובר 2012 17:27
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 דצמבר 2012 13:25

כתבתי שאני עונה לך בהדרגה, ומצאתי לנכון להתחיל בלהצביע על כך שלא מדובר בויכוח איתי אלא בויכוח עם גוגל. אם גם אתה תסכים שאתה בעצם מפנה את השאלות הללו לגוגל (למרות שהוא לא עונה לך עליהן) אוכל להצטרף אליך במאמץ לפרש את הרמזים ולחשוף את מה שהוא מסתיר.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי olypoly » יום ד' 26 דצמבר 2012 13:46

סבבה, אני מסכים שהוויכוח הוא לא איתך אלא עם גוגל.
אני מסכים שאנחנו פה עובדים יחד כדי לנסות ולמצוא את מה שגוגל בעצם מחפש.

עכשיו תוכל לענות על שאלותיי? (במידה ויש לך תשובה ו\או תיאוריה המבוססת על דבר שהוא לא הנחיות גוגל לבעלי אתרים)
olypoly
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 62
הצטרף: יום א' 28 אוקטובר 2012 17:27
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 דצמבר 2012 14:22

olypoly כתב:סבבה, אני מסכים שהוויכוח הוא לא איתך אלא עם גוגל.
אני מסכים שאנחנו פה עובדים יחד כדי לנסות ולמצוא את מה שגוגל בעצם מחפש.
עכשיו תוכל לענות על שאלותיי? (במידה ויש לך תשובה ו\או תיאוריה המבוססת על דבר שהוא לא הנחיות גוגל לבעלי אתרים)

יופי. אשמח גם לדעת עם מי יש לי את הכבוד להיות בצוות שעובד יחד למשוך את גוגל בלשון. אציין רק שהעובדה שיש לי תשובות מוכנות בעניין זה או אחר איננה מהווה הוכחה שהתשובה נכונה, אלא רק מציינת את העובדה שאני מתמודד עם אותו עניין הרבה יותר זמן.

נמשיך בזה: אתה שואל בצדק מהו גודל המדגם הדרוש כדי להפיק מהתנהגותו מסקנות ברמת מובהקות מספקת כדי לבסס עליהן פעולה זו או אחרת של האלגוריתם, במיוחד בשפות דלות אוכלוסין כמו עברית, פינית וכו'. פתרון אפשרי, שהוא ודאי רחוק מאד מלהיות מושלם, הוא להתחיל בהשאלה ממאפייני ההתנהגות של אוכלוסיה ששואלת את תרגום אותו הביטוי באנגלית, ולייחס לו גבולות סטיה אפשריים כפי שנמצאו בהשוואת האנגלית לספרדית, צרפתית, רוסית וכו'.

בל נשכח שגוגל מציג לנו נפח חיפוש חודשי, אבל יש לו את נפח החיפוש המצטבר גם בעברית ובפינית כדי ללמוד ממנו מהם מאפייני ההתנהגות של האוכלוסיה שדוברת אותן. ואם גם הנתונים המצטברים יהיו לעולם מועטים ביותר, סביר להניח שגוגל לא ירגיש מחוייב לצאת מגדרו עבור גולשים מעטים.

השאלה הזו נשאלת אגב, מזה כשש שנים לפחות, על ידי כל מי שסבור כמוני שגוגל מפעיל אלגוריתם נפרד על תוצאות החיפוש של כל ביטוי חיפוש שיש בו די נפח חיפוש, גם בהקשר של השיטה הותיקה - הרי לא סביר להניח שגוגל מתייחס באופן זהה לפרמטר כמו זמן השהיה הממוצע בדף, בתוצאות החיפוש לביטוי ש"מזמין" שהיה של כמה שניות ובתוצאות החיפוש לביטוי ש"מזמין" זמן שהיה של הרבה מאד דקות. ואם הוא מתייחס אחרת יש לנו בהכרח לפחות שני אלגוריתמים. (יתר על כן, אני משוכנע, מנימוקים שהצגתי פה לפני כחודש, שגוגל מתעלם מזמן השהיה הממוצע בדף ובוחן את התפלגות זמן השהיה, נתון שמקדמי האתרים מתעצלים לחקור כי יש לעבד עבורו את קובצי הלוג. זמן השהיה הממוצע רלוונטי רק בתנאי שאין כמעט התפלגות לשתי קבוצות או יותר.)

מסכים?
נערך לאחרונה על ידי זקן השבט 3 בתאריך יום ד' 26 דצמבר 2012 14:41, נערך פעם אחת בסך הכל.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי olypoly » יום ד' 26 דצמבר 2012 14:41

קיבלתי את החלק הקשור לשפת בעלות נפח קטן. זה נשמע הגיוני ונכון אבל תסכים איתי לפחות שהקידום בגוגל ישראל עובד עם שיטות שכבר מזמן לא עובדות בגוגל.קום? (וכן אני יודע שמתישהו יגיע תורנו אבל בתור מקדם אתרים צריך לדעת לנהל סיכונים)

אתה סבור שלגוגל יש אלגוריתם לכל ביטוי בעל נפח מספיק גדול ולאלו שאין נפח מספיק גדול הם פשוט מתבססים על אלגוריתם הברירת מחדל, נכון? זה מעניין ונשמע הגיוני גם כן אך לדעתי לא רלוונטי, אני לא רואה דרך לבדוק או להוכיח דבר כזה, אולי ע"י שיתוף פעולה מאסיבי ושקוף של הרבה מקדמים בעלי הרבה אתרים - מה שלא יקרה..כלומר שאין לנו אלא להתבסס על ברירת המחדל.

אוקיי, ובקשר לסוג הקישורים שלדעתך מועילים? אשמח אם תציין כמה סוגים או דוגמאות ספיציפיות.
וגם בקשר לאיתותי שביעות הרצון, התפלגות זמן השהיה - מה עוד?

אגב, אני לא נגדך, אני פשוט רוצה תשובות straight up לפי דעתך ופשוט יש לך נטייה לערבב הרבה 'מסביב' במקום לגשת לדוגרי.
olypoly
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 62
הצטרף: יום א' 28 אוקטובר 2012 17:27
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 דצמבר 2012 15:05

olypoly כתב:קיבלתי את החלק הקשור לשפת בעלות נפח קטן. זה נשמע הגיוני ונכון אבל תסכים איתי לפחות שהקידום בגוגל ישראל עובד עם שיטות שכבר מזמן לא עובדות בגוגל.קום? (וכן אני יודע שמתישהו יגיע תורנו אבל בתור מקדם אתרים צריך לדעת לנהל סיכונים)[...]

קצת קשה להסכים עם ההשערה הזו כאשר רואים ששינויי אלגוריתם רדיקליים כמו "פנדה", "פינגווין", ואולי גם "קפאין" לפניהם הופעלו ללא דיחוי גם בגוגל ישראל.
olypoly כתב:[...]אתה סבור שלגוגל יש אלגוריתם לכל ביטוי בעל נפח מספיק גדול ולאלו שאין נפח מספיק גדול הם פשוט מתבססים על אלגוריתם הברירת מחדל, נכון? זה מעניין ונשמע הגיוני גם כן אך לדעתי לא רלוונטי, אני לא רואה דרך לבדוק או להוכיח דבר כזה, אולי ע"י שיתוף פעולה מאסיבי ושקוף של הרבה מקדמים בעלי הרבה אתרים - מה שלא יקרה..כלומר שאין לנו אלא להתבסס על ברירת המחדל[...]

אנחנו לא עוסקים פה במדע שחוקר חוקי טבע, ואז הקהיליה המדעית דוחה תיאוריה שלא זוכה לדי אישוש, אלא בהחלטות שרירותיות של הנהלת גוגל. מה שאנחנו עושים פה הרבה יותר קרוב למודיעין צבאי ומדיני, ואנחנו רשאים, ואפילו מחוייבים, להעריך מה הוחלט שם, על פי תוכנם של הרמזים וההצהרות. ההשערה בדבר השימוש באלגוריתמים שונים מתחייבת מעצם הגיוון בהתנהגות אוכלוסיות גולשים ומההערכה הנפוצה שזמן השהיה בדף נלקח בחשבון. עובדה שמקדמי אתרים פועלים על פיה ורבים מנסים להאריך את זמן השהיה באופן מלאכותי.
olypoly כתב:[...]אוקיי, ובקשר לסוג הקישורים שלדעתך מועילים? אשמח אם תציין כמה סוגים או דוגמאות ספיציפיות.
וגם בקשר לאיתותי שביעות הרצון, התפלגות זמן השהיה - מה עוד?
אגב, אני לא נגדך, אני פשוט רוצה תשובות straight up לפי דעתך ופשוט יש לך נטייה לערבב הרבה 'מסביב' במקום לגשת לדוגרי.

מה זה "דוגרי"? הרי אם גוגל מעניש היום אתרים על מה שעשו בחודש שעבר, "ספר הלימוד הדוגרי" מהחודש שעבר הפך לפסול! "ספר הלימוד הדוגרי" החדש נעול בכספת של גוגל בקליפורניה, וכל מה שנתון לך ולי הוא רמזים סתומים והצהרות שאפשר להטיל ספק בכוונות הטהורות שלהן. אפילו מניסויים מבוקרים, ארוכים ויקרים, קשה מאד ללמוד משהו מועיל.

יש לך דרך אחרת פרט לעבודת מודיעין, שכל כולה ניתוח הרמזים והערכת הכוונות?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי olypoly » יום ד' 26 דצמבר 2012 15:38

יש לך דרך אחרת פרט לעבודת מודיעין, שכל כולה ניתוח הרמזים והערכת הכוונות?


עבודת מודיעין כוללת בתוכה סיכונים ואותי מעניין באיזה קישורים אתה משתמש מכיוון שאתה כל הזמן חוזר ואומר וחוזר ואומר שיש קישורים שנותנים עוצמה פי 1000 מקישורים אחרים למרות שהאתרים מהם הם מגיעים פחות או יותר דומים ובאותו תחום וגם שמ95% (שהם הקישורים המלאכותיים) כדאי להימנע.
אני לא מצליח להבין את השיטת עבודה שלך.
מקדם אתרים שמקדם הרבה אתרים חייב שתיהיה לו נוסחה - פק"ל - דרך עבודה קבועה ושהדרך תיהיה מחולקת לעוד הרבה חלקים ע"מ לצמצם נזקים כשאר יגיע עדכון האלגוריתם הבא. בקיצור - ניהול סיכונים..

מה שאתה אומר זה - להמנע ב100% מדרכים שיכולים לסכן את אתרך. גישה זו אומנם נכתבת יפה בהנחיות גוגל וגם נשמעת טוב לאוזן אך לא פרקטית לאדם שעובד על יותר מ-3 אתרים ובתקציב מוגבל (לא משנה אם 2000 ש"ח בחודש או 20,000)
ואני מנסה להבין מה אתה בעצם עושה? מה השיטת עבודה שלך? (נכון לרגע זה)
אם אתה פשוט לא מרגיש לנכון להסביר באיזה סוגי קישורים אתה משתמש ובונה לאתרך ברגע זה אז רק תגיד, חבל ללכת סחור חסור
olypoly
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 62
הצטרף: יום א' 28 אוקטובר 2012 17:27
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 דצמבר 2012 16:32

olypoly כתב:
יש לך דרך אחרת פרט לעבודת מודיעין, שכל כולה ניתוח הרמזים והערכת הכוונות?

עבודת מודיעין כוללת בתוכה סיכונים[...]

כמה שאתה צודק! הסיכון הכי גדול הוא להפקיד אותה בידי פקיד או טכנאי, או בידי אדם שמנופח בערך עצמו כמו ראש אמ"ן שלפני מלחמת יום הכיפורים. כאשר אהרון זאבי פרקש התמנה לראש אמ"ן הוא שאל את עצמו "ואיך אדע שאינני טועה?"
olypoly כתב:[...]ואותי מעניין באיזה קישורים אתה משתמש מכיוון שאתה כל הזמן חוזר ואומר וחוזר ואומר שיש קישורים שנותנים עוצמה פי 1000 מקישורים אחרים למרות שהאתרים מהם הם מגיעים פחות או יותר דומים ובאותו תחום וגם שמ95% (שהם הקישורים המלאכותיים) כדאי להימנע.
אני לא מצליח להבין את השיטת עבודה שלך[...]

כיום אני משמש כמנהל שיווק באינטרנט ובתור שכזה אני צרכן (קניין) של עבודת קידום. אני מצפה מהספקים שידעו לבצע עבודה שגם תביא תוצאות וגם שלא תוענש בטווח הרחוק. השלב הראשון במבחן הוא שיסבירו לי מדוע דרושים בכלל קישורים, ולא שיספרו לי שכאשר למדו קידום אתרים שאלו "מה עושים פה?", ענו להם "קישורים.", שאלו "למה?" ואמרו להם "כי גוגל אוהב את זה."
olypoly כתב:[...]מקדם אתרים שמקדם הרבה אתרים חייב שתיהיה לו נוסחה - פק"ל - דרך עבודה קבועה ושהדרך תיהיה מחולקת לעוד הרבה חלקים ע"מ לצמצם נזקים כשאר יגיע עדכון האלגוריתם הבא. בקיצור - ניהול סיכונים[...]

מדברייך משתמע דווקא שלא צריכה להיות דרך עבודה קבועה, כי היא צריכה להשתנות לקראת האלגוריתם הבא. מה שמתפרסם לאחר שינוי האלגורתם הוא תמיד חלקי, דל ולפעמים סתום. כך למשל, בעת פרסום שינוי האלגוריתם "פינגווין" גוגל ציינו רק 2 דוגמאות ל"קידום יתר". אבל אולי יש 200 סוגים של קידום יתר שגוגל מעניש עכשיו? כל הפורומים המקצועיים התייחסו אך ורק לאותן 2 דוגמאות, וכל מי שמספר שאתרו נענש נשאל מיד האם הציג תוכן דחוס במילות מפתח והאם לא גיוון את טקסט העוגן. ככה זה כאשר פקידים וטכנאים מתיימרים לעסוק בעבודת מודיעין.
olypoly כתב:[...]מה שאתה אומר זה - להמנע ב100% מדרכים שיכולים לסכן את אתרך. גישה זו אומנם נכתבת יפה בהנחיות גוגל וגם נשמעת טוב לאוזן אך לא פרקטית לאדם שעובד על יותר מ-3 אתרים ובתקציב מוגבל (לא משנה אם 2000 ש"ח בחודש או 20,000)
ואני מנסה להבין מה אתה בעצם עושה? מה השיטת עבודה שלך? (נכון לרגע זה)[...]

למה אני צריך לסכן את אתר האינטרנט שאני מופקד עליו? - רק בגלל שספקי עבודת הקידום לא יודעים מה לעשות, ומנסים למרוח אותי בסיפורים (נכונים) שקידום באמצעות קישורי ס-פ-א-ם עדיין עובד פה ושם? לי יש הרי ברירה! - לעשות PPC עד שאמצא מקדם אתרים ראוי. ואז גם אנצח בקלות את המתחרים שלי שאתריהם נענשו.
olypoly כתב:[...]אם אתה פשוט לא מרגיש לנכון להסביר באיזה סוגי קישורים אתה משתמש ובונה לאתרך ברגע זה אז רק תגיד, חבל ללכת סחור חסור

הבאתי פה לפורום דוגמאות מנסיוני הרב והעשיר בביצוע ובניהול עבודת קידום. סיפרתי על אתר שלנו ששומר מזה כ-13-14 שנים על המקום הראשון בגוגל קום באנגלית, לביטוי תחרותי למדי, למרות שלא השקענו בו מאז דקה אחת נוספת של עבודת קידום (תוכן וקישורים), וסיפרתי גם על אתר של לקוח שלנו שנענש לפני 4 שנים בשל "קידום יתר" שבוצע בו לפני כ-6 שנים, עונש שכולם מייחסים משום מה רק לשינוי האלגוריתם "פינגווין" שעליו הוכרז רק השנה. זהו חלק מהתמונה הרחבה שאותה יש לקחת בחשבון כדי להבין מה קרה, מה קורה ומה יקרה בתחום עבודת הקידום.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי olypoly » יום ד' 26 דצמבר 2012 16:50

יסבירו לי מדוע דרושים בכלל קישורים

מזה מקדם אתרים ראוי? מקדם שיעטוף לך את המשפט ש'קישורים נועדו על מנת לייצר ערך מוסף (פנימי או חיצוני לאתר) לגולש מסויים בעמוד מסויים' רק בטיפה יותר ארוך ויפה? זה מקדם ראוי?

מדברייך משתמע דווקא שלא צריכה להיות דרך עבודה קבועה, כי היא צריכה להשתנות לקראת האלגוריתם הבא.


זה לא מה שאמרתי. ישנה דרך המחולקת לקבוצות וכל קבוצה מחולקת לסדר פעולות מסויים. כאשר יוצא עדכון - אם תוכל להצביע על הבעיה תוכל להוציא את הפעולה/הקבוצה מהסדר עבודה שלך ולהחליף במידת הצורך בדרך טובה יותר.
זו עדיין אסטרטגיה קבועה רק שפה ושם יש לשנות מהלכים בהתאם לשינויים.
olypoly
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 62
הצטרף: יום א' 28 אוקטובר 2012 17:27
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 דצמבר 2012 17:36

olypoly כתב:
יסבירו לי מדוע דרושים בכלל קישורים

מזה מקדם אתרים ראוי? מקדם שיעטוף לך את המשפט ש'קישורים נועדו על מנת לייצר ערך מוסף (פנימי או חיצוני לאתר) לגולש מסויים בעמוד
מסויים' רק בטיפה יותר ארוך ויפה? זה מקדם ראוי?[...]

עוד לא הגענו לזה. לשאלה "למה בכלל קישור?" צריך כפי הנראה לענות אחרת בשנת 2013 לעומת שנת 2003, ומי שעונה לי כמו ב-2003 אני נאלץ להשאיר אותו ללקוחות של שנת 2003.
olypoly כתב:
מדברייך משתמע דווקא שלא צריכה להיות דרך עבודה קבועה, כי היא צריכה להשתנות לקראת האלגוריתם הבא.
[...]זה לא מה שאמרתי. ישנה דרך המחולקת לקבוצות וכל קבוצה מחולקת לסדר פעולות מסויים. כאשר יוצא עדכון - אם תוכל להצביע על הבעיה תוכל להוציא את הפעולה/הקבוצה מהסדר עבודה שלך ולהחליף במידת הצורך בדרך טובה יותר.
זו עדיין אסטרטגיה קבועה רק שפה ושם יש לשנות מהלכים בהתאם לשינויים.

תראה, כאשר המידע הרלוונטי לתחום העיסוק הוא גלוי (כמו שאותו עוזר מכונאי שמבצע במכונית שלך טיפול 10,000 קרא ושינן את רשימת הפעולות שהגדירו לו מהנדסי יצרן המכונית, והיא תלויה מולו על הקיר) הופעת דגם חדש של מכונית לא ממש מחוללת מהפכה בטיפול 10,000 והסתגלותו של אותו עוזר מכונאי פשוטה וחלקה.

המצב בקידום אתרים שונה בתכלית. ביצוע רשימת הפעולות (שמקדם אתרים כלשהו, ולא גוגל, הוא שהמציא ופירסם אותה) איננו מבטיח מקום בצמרת תוצאות החיפוש כאשר, בזירה תחרותית, כולם מבצעים באדיקות את אותה רשימת פעולות. כאשר גוגל מחליף את השיטה הוא לא ממש מפרסם את רשימת הפעולות שיש לבצע מעכשיו כדי לגבור לפחות על מי שלא מבצעים אותה, כי הם ממשיכים עם הרשימה המיושנת שעבר זמנה.

כאשר צופים בשינוי אלגוריתם רדיקלי, זה נשמע מוצדק והגיוני לצפות, כמו בתיאור שתיארת מעלה, שמישהו (הבוס, מקדם האתרים הותיק, מישהו בפורום) יספק לך את סדר הפעולות החדש. אבל ככה זה נראה רק מנקודת ראות עובד הקידום שפועל ברמה הבסיסית ביותר. ברמה שמעליו, ובמיוחד כמה רמות מעליו, ברור שמדובר בצורך בעבודת מודיעין. אפשרות אחרת היא להתחיל לבצע סדרת ניסויים מבוקרים, ארוכים ויקרים, שמפיקים תוצאות מובהקות מבחינה סטטיסטית רק לעתים רחוקות.

בוא נניח שאתה שואל אותי למשל מהי "השיטה החדשה שלי" ואני אומר לך במלוא הרצינות וההגינות שלמדתי מהניסיון שקישורים מדפים ברשת, שהטקסט שלהם מתחיל באות ג' ומסתיים באות ט', מקדמים יפה מאד את האתרים שלי. האם מומלץ גם לך לנקוט באתה שיטה? (עם תוצאות תכלס' בשטח הרי אי-אפשר להתווכח!) האם המדגם שלי (8 או 18 אתרים) לא השאיר יותר מדי מקום למקריות? האם אפשר לבחון את ההיגיון של השיטה הזו מבלי להיגרר לדיון תיאורטי אודות ה-א'-ב' (השנוי במחלוקת) של קידום האתרים, ואיך הוא השתנה בשנה האחרונה?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי יורם » יום ה' 27 דצמבר 2012 07:55

היי עמנואל, אני רוצה להחזיר אותך לשאלתו המקורית של OLYPOLY

olypoly כתב:
שאלותיי:
1. אתה כל הזמן מדבר עם 'איתותי שביעות רצון'
א. מה זה איתותי שביעות רצון?
-הישארות באתר לאחר המעבר?
-לחיצה על כפתור סושיאל למיניהם? (share, like, bookmark)
-לחיצה על עוד קישור באתר המיועד ולא לחיצה על 'back' לאחר מכן?
מה?
כיצד ניתן למדוד את שביעות הרצון מאדם שנכנס מאתר אחד לאחר רק כדי לברר את התאריך לידה של ביבי ניתניהו ושנייה לאחר שנכנס לאתר וראה את התאריך סגר את הדפדפן או לחץ back וכו'.. (וכמו כן ישנם עוד אלפי דוגמאות)


לא ענית לו על השאלות הללו שאתה מדבר עליהם השכם וערב בפורום.
אתה בדרך כלל נוהג בפורום לבטל גישות אחרות כמו: "קישורים מאמרים עוזרים", "קישורים קנויים ללא תנועה כלל לא שווים" ומציג את ההשערה שגוגל בוחנים את איכות הקישור לפי התנועה ולפי איתותי שביעות הרצון של הגולש שהגיע דרך הקישור.
אתה בדרך כלל מציג את הקביעה הזו שלך ונוקט בטכניקת ויכוח של נימוקים כנגד הטענה הנגדית.
הגיע הזמן שנערוך דיון בנושא ההשערה שלך בדרך של "חקירה נגדית צולבת" 8)
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1253
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

תוספת

הודעהעל ידי יורם » יום ה' 27 דצמבר 2012 08:49

אני מציע שנתחיל מזה שתציג את ההשערה שלך לגבי האופן שבו גוגל בוחנים את איכות הקישור באופן מפורט ותעמיד אותה לביקורת של חברי הפורום.
כמו כן, אני מציע שהדיון יעשה באופן שההשערה שלך היא זו שתעמוד למבחן (שאלות, ביקורת וכדומה) ותמנע מלתמוך בתקפותה בדרך של שלילת תאוריות אחרות.
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1253
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: שאלה לעמנואל בנוגע לקישורים

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 27 דצמבר 2012 09:52

יורם, אגיע גם לזה. בינתיים אני רוצה להתקדם בקצב ש-olypoly מגיב.

olypoly, ביקשתי שתזדהה. את יורם אני מכיר היטב כי פגשתי אותו יותר מפעם.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9531
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

הבא

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    מחבר

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 36 אורחים

cron