בשנת 2016 הדרישות מיוצר התוכן (כי תוכן הוא בהכרח טקסט) שונות לחלוטין מהדרישות שהיו מקובלות בשנת 2006, וספק אם יש יוצר תוכן אחד מכמה מאות שמוכשר לעמוד בדרישות הללו. בהנחיות העדכניות של הנהלת חברת גוגל לבעלי האתרים מה עליהם לבצע כדי שאתריהם יקודמו בתוצאות החיפוש (
https://support.google.com/webmasters/a ... teracademy ) כתוב:
"חשוב על מה שהופך את האתר שלך לייחודי, בעל ערך או מעניין. גרום לאתר שלך להתבלט בין האתרים האחרים בתחום."
אי-אפשר ליצור תוכן ייחודי (!), שמתבלט (!) מעל לתוכן של תוצאות החיפוש המתחרות ב-25 ש"ח ל-300 מילים.