קידום אתרים מתבצע נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש. אם 300 מקדמי אתרים עובדים על 300 אתרים במטרה לקדם אותם לחמשת תוצאות החיפוש העליונות של גוגל, לביטוי חיפוש תחרותי נתון, ברור שרק 5 יצליחו ו-295 מהם ייכשלו בהכרח. זה לא מקצוע טכני אלא מקצוע שמהותו קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצונית. זו הסיבה שכמעט כל המתחילים לעסוק בו חסרים את הכישורים האישיים ואת מסלול ההכשרה הדרושים לעבודה בתנאי תחרות קשה (ואי-ודאות אודות מה וכמה עושים המתחרים) ומפסיקים לפנטז שאם רק תעשי את מה שלימדו אותך בקורס, האתר שאת מקדמת יקפוץ למקום הראשון כאילו אין עוד 299 מתחרים על המקום הראשון, ופורשים מהמקצוע.
לאי-הודאות שציינתי מתווספת מידה רבה מאד של אי-ודאות שסיבתה השינויים שהתרחשו, ועוד יתרחשו, באופן הפעולה של מנוע החיפוש של גוגל - כך למשל, גוגל מענישה מזה שלוש שנים אתרים שקודמו על פי מה שהיה מקובל לפני שנתיים (ונלמד בקורסים) ומעיפה אותם מצמרת תוצאות החיפוש. אם כי מרבית המעסיקים והלקוחות עוד לא שמעו על זה, ומשרדי הקידום המעסיקים שכירים לא יודעים איך להסתגל לזה, מה שתלמדי בקורס ישרת אותך, במקרה הטוב, לעוד שנה, והעבודה שביצעת תיענש בסופו של דבר.
קראי למשל את http://www.askpavel.co.il/blog/prepare-for-penguin-3-0, ובמיוחד את התגובה האחרונה שלי מה-1 לנובמבר.