leon4ik כתב:זקן השבט 3 כתב:נסה ותדע. לא סביר שמתחרה שלך יספר לך פה.
[...]אני לא מצפה ממתחרים שלי למסור את המידע הזה אלא מאנשי מקצוע אשר מתמקצעים ביצירת לידים שמעוניינים למכור את הלידים שהם מייצרים בשיטות קידום אורגני של תחומים באמצעות רשתות חברתיות רק במידה והם יודעים להביא את התוצאות. בנוסף אני מתעניין ברמה אישית האם ניתן לייצר לידים בשיטה זו כי אני מייצר כרגע את הלידים בכל שאר השיטות אך בזו עדיין לא התנסיתי עדיין[...]
גם אני מבין דבר אחד או שניים בקידום אתרים. בנייתו וקידומו של אתר שנועד
לנצח את המתחרים בתוצאות החיפוש ולייצר לידים שיימכרו למי ש
נכשל בלנצח את המתחרים, משתלמים אך ורק בתנאי שיש לך מערכת שיווק מיומנת היטב, שיש שוק גדול של צרכנים של הלידים שמייצר האתר שבנית וקידמת, ושהשוק מתחרה בינו לבין עצמו על רכישת הלידים ממך.
אבל תוכנה של שיחת טלפון טיפוסית
בישראל בין איש המכירות (שהוא ברוב המקרים בעל ה"עסק") של מקדם האתרים לצרכן הלידים היא משהו כזה:
איש המכירות: "שלום אדוני. אני רואה שאתה מציע את שרות X, אבל בתוצאות החיפוש בגוגל ל-X האתר שלך רק במקום 41, וזה ודאי לא מייצר לך מכירות בהיקף שציפית. אני שמח לבשר לך שלנו יש אתר במקום 1 בגוגל לביטוי X, שהאתר שלנו מקבל מדי שעה מספר גדול מאד של פניות לרכישת X, ושאנחנו לא מתחרים בך, כי אנחנו לא נותנים את השירות הזה – אנחנו מומחים להביא אתרים למקום 1 בגוגל, גם נגד תחרות קשה ביותר."
הלקוח הפוטנציאלי (לרכישת הלידים}: "נו, טוב. אז שלח לי הצעת מחיר."
איש המכירות: "לא.לא. אתה לא מבין. אתה הוא זה שצריך לשלוח לנו הצעת מחיר.
הלקוח, (שמפסיק עכשיו להיות פוטנציאלי): "אני לא מבין על מה אתה מדבר. אני מאד עסוק. שלום." (והוא חוזר למלא הצעות מחיר ללקוחות הפוטנציאליים שלו.)
המסקנות שלי הן:
א. בישראל שוק צרכני הלידים עדיין לא
בשל לצריכת לידים בהיקף שמשתלם למשרד קידום לייצר. אם כבר, צריך לעבוד בשוק העולמי, בעיקר באנגלית.
ב. כאשר נפתח ערוץ שיווק חדש (נניח קידום אורגני ברשתות החברתים) מי שהצליחו בערוצים הקודמים מנסים (ובדרך כלל גם מצליחים) לרכז בידיהם את כמעט כל המכירות גם בערוץ השיווק החדש, ומי שנכשלו בערוץ הקודם מנסים את מזלם גם בערוץ השיווק החדש (ומרביתם נכשלים). פתיחת ערוץ שיווק חדש איננה יוצרת גידול של הביקוש הכללי ברשת.