painkille5 כתב:עמנואל,
אתה אומר שכדי ליצור פיתיון קישורים צריך לחשוב מחוץ לקופסא,
אתה טוען שבמשך חייך לא ראית מעל 7 או 5 אנשים שחושבים מחוץ לקופסא.
אני מניח שמדובר ביצירתיות.
בנוסף, בכנס קידום האתרים האחרון, ראינו הרצאה של בחור שהסביר על איך להיות יצירתי.
בוידאו הזה הבחור טוען שיצירתיות היא דבר נלמד.
בדקה 1:30.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2RYbA_3ImUאשמח לדעת מה אתם חושבים?
זו גם אחלה הזדמנות לחשוף בפני כמה אנשים קצת דברי חכמה, מעבר לכסף.
מי שחושב שזה מעניין, שיכנס לאתר פרויקט ונוס thevenusproject com
תיהנו

התאכזבתי מההרצאה. לא דובר בה כלל איך לחשוב
מחוץ לקופסא. המרצה הציג נוסחה אחת, שמי ש
המציא אותה אולי באמת חשב
מחוץ לקופסא, אבל כל הדוגמאות הבאות היו איך לחשוב
בתוך אותה קופסא.
אפשר לחשוב
בתוך קופסא משוכללת מאד (השיטה המדעית היא הקופסא המשוכללת ביותר) ולקבל פרס נובל, ואפשר לחשוב מחוץ לקופסא ולהיזרק ממעבדת מחקר באוניברסיטה יוקרתית. קרא את סיפורו של הישראלי שזכה בפרס נובל לכימיה בשנת 2011 - פרופ' דן שכטמן
(
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7% ... 7%9E%D7%9F).
כאמור, בכל שנותיי הרבות לא פגשתי יותר משבע אנשים שבאמת חושבים "מחוץ לקופסא". איך זיהיתי אותם? הם לא למדו לחשוב
ממישהו אחר, ואני חושד שהסיבה היא שהאינטלקט שלהם
גדל בבידוד מסוג זה או אחר (וגם היו להם נתונים התחלתיים יוצאי דופן) - הם יצרו לעצמם קופסא
חד-פעמית, אתה מזהה את האיכות הנדירה של
תוצרי החשיבה, אבל לא מזהה את
התהליך שיצר אותם. לעומת זאת, כאשר אתה מדבר עם מישהו כמה דקות די קל לזהות
כמו מי הוא חושב. וחשוב על כך שגם אוטיסט "חושב מחוץ לקופסא".
כאשר אני מפרסם בחתימה שלי שדרושים "מקדמי אתרים בעלי
כושר המצאה יוצא דופן" אינני מזהה את קיומו של כושר המצאה עם חשיבה
מחוץ לקופסא, כי זה משהו הרבה יותר נדיר. כושר המצאה אפשר כנראה ללמד ולפתח, בשביל חשיבה מחוץ לקופסא צריך כנראה לגדל מישהו בבידוד.
ריבוי מודעות ה"דרושים" למקדמי אתרים ש"חושבים מחוץ לקופסא" הוא לא יותר מבדיחה גרועה.