סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי Icel » יום ב' 25 יוני 2012 15:49

כן כי זאת לא דרך חשיבה רציונאלית של בני אדם...

אנשים לומדים מהחוויה שלהם במציאות. אין שום טעם לנסות "לחשוב" האם זה אמיתי או לא, כשאפשר ללכת ולבדוק.
עוד דברים שאני עושה:
IceL.me | פודקאסט חינוך מחדש

המשתמשים הבאים אהבו את ההודעה של Icel :
יורם
פופולריות: 20%
סמל אישי של המשתמש
Icel
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 85
הצטרף: יום ה' 21 אפריל 2011 08:59
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 2

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 25 יוני 2012 16:45

Icel כתב:כן כי זאת לא דרך חשיבה רציונאלית של בני אדם...
אנשים לומדים מהחוויה שלהם במציאות. אין שום טעם לנסות "לחשוב" האם זה אמיתי או לא, כשאפשר ללכת ולבדוק.

ממרום שנותיי אני יכול להעיד שפגשתי אלפי אנשים לשיחה של שעה-שעתיים לפחות, ומרביתם לא רציונליים בהחלט. ראיתי שאנשים לומדים מהחוויות שלהם במציאות איך להסיק היסקים לוגיים שגויים, איך להסיק מסקנות שגויות בדרך האינדוקציה, איך להעריך הערכות הסתברויות שגויות על סמך אותם נתונים ואיך להחליט באופן שגוי על מידת הכדאיות של פעולה כלכלית זו או אחרת - בעוד שכולם מתרברבים שהם רציונליים במיוחד.

את מרבית הנושאים הללו התחילו לחקור, לראשונה בעולם, עמוס טברסקי ודניאל כהנמן מהאוניברסיטה העברית בירושלים, והאחרון זכה בשל כך בפרס נובל לכלכלה.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי יורם » יום ב' 25 יוני 2012 17:02

זקן השבט 3 כתב:
Icel כתב:כן כי זאת לא דרך חשיבה רציונאלית של בני אדם...
אנשים לומדים מהחוויה שלהם במציאות. אין שום טעם לנסות "לחשוב" האם זה אמיתי או לא, כשאפשר ללכת ולבדוק.

ממרום שנותיי אני יכול להעיד שפגשתי אלפי אנשים לשיחה של שעה-שעתיים לפחות, ומרביתם לא רציונליים בהחלט. ראיתי שאנשים לומדים מהחוויות שלהם במציאות איך להסיק היסקים לוגיים שגויים, איך להסיק מסקנות שגויות בדרך האינדוקציה, איך להעריך הערכות הסתברויות שגויות על סמך אותם נתונים ואיך להחליט באופן שגוי על מידת הכדאיות של פעולה כלכלית זו או אחרת - בעוד שכולם מתרברבים שהם רציונליים במיוחד.

את מרבית הנושאים הללו התחילו לחקור, לראשונה בעולם, עמוס טברסקי ודניאל כהנמן מהאוניברסיטה העברית בירושלים, והאחרון זכה בשל כך בפרס נובל לכלכלה.


ומה איתך עמנואל?
מה הייתה מידת הרציונליות שהשפיעה על ים של פיקסלים שחורים שכתבת על כמה אתרי המאמרים לא שווים.
יצאת מתוך הנחות בסיסיות רציונליות כמו:
באתרי מאמרים כותבים מאמרים לא נחוצים למטרות קידום אתרים.
בגוגל עובדים עשרות אלפי מומחים שיודעים לזהות תוכן בעל ערך ולברור אותו מתוכן חסר ערך.
ולכן המסקנה הרציונלית הבלתי נמנעת היא שאין תנועה לאתרי מאמרים ואם אין תנועה לאתרי מאמרים, אז גם הקישורים שיוצאים מהם אינם שווים.

זה נשמע מאוד רציונלי, רק שמה שהיה יכול להיות יותר רציונלי זה לנסות למצוא כלי שיעריך את התנועה שמגיעה לאתר המאמרים.

דרך אגב, זה שפגשת אלפי אנשים שלומדים מן החוויות שלהם במציאות ומקישים מסקנות לא רציונליות, זה לא אומר שכל מי שלומד מהחוויות שלו במציאות, מקיש מסקנות לא רציונליות.


זקן השבט 3 כתב:
ברור. ההשוואות שעשיתי השאירו או את עקומת אתר הייחוס מרוח על ציר ה-0 או את שני האחרים וגם הובילו אותי למסקנה שאין קנה מידה אחיד לציר ה-X, התרשמות ששותף לה גם אביב. הסיבה היא כנראה ש-Google Trends נועד רק להמחיש באופן גרפי מגמות לאורך זמן ומגמות עונתיות, ולא נועד לעזור לנו לחשב את גודל התעבורה החודשית של אתר מתחרה או סתם אתר זר, כמו שקיוויתי בזמנו.
?

אם תשתמש בגוגל טרנד נכון, תקבל הערכה מסויימת. לא משהו מי יודע מה מדוייק, אבל בערך.
אתה לא הצבת את האתרים הנכונים בכדי להשוות. אם היית מציב את האתרים הבאים, היה לך יותר מושג לגביי התנועה הצפויה בערכים מספריים (רמז: צריך להכניס אתרים השוואתיים בעלי תנועה משוערת קרובה ככל האפשר לאתר הנבדק. ואת זה עושים על ידי ניסוי וטעייה). http://goo.gl/mIHYq

אני משתמש בגוגל טרנד בכדי לדעת במבט ראשון ושיטחי באיזה תנועה מדובר.
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1222
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 25 יוני 2012 23:57

יורם כתב:
זקן השבט 3 כתב:ברור. ההשוואות שעשיתי השאירו או את עקומת אתר הייחוס מרוח על ציר ה-0 או את שני האחרים וגם הובילו אותי למסקנה שאין קנה מידה אחיד לציר ה-X, התרשמות ששותף לה גם אביב. הסיבה היא כנראה ש-Google Trends נועד רק להמחיש באופן גרפי מגמות לאורך זמן ומגמות עונתיות, ולא נועד לעזור לנו לחשב את גודל התעבורה החודשית של אתר מתחרה או סתם אתר זר, כמו שקיוויתי בזמנו.

[...]אם תשתמש בגוגל טרנד נכון, תקבל הערכה מסויימת. לא משהו מי יודע מה מדוייק, אבל בערך.
אתה לא הצבת את האתרים הנכונים בכדי להשוות. אם היית מציב את האתרים הבאים, היה לך יותר מושג לגביי התנועה הצפויה בערכים מספריים (רמז: צריך להכניס אתרים השוואתיים בעלי תנועה משוערת קרובה ככל האפשר לאתר הנבדק. ואת זה עושים על ידי ניסוי וטעייה). http://goo.gl/mIHYq
אני משתמש בגוגל טרנד בכדי לדעת במבט ראשון ושיטחי באיזה תנועה מדובר.

שיחקתי עם עוד אתרים מרשימת ועדת המידרוג והנה מקבץ יותר טוב:
http://trends.google.com/websites?q=rea ... all&sort=0
סדר גודל של כ-110,000 מבקרים לחודש עם יתרון של כ-30% ל-articles.co.il על פני reader.co.il. זה לא משפר בצורה דרמטית את ההערכה בדבר מבקרים ספורים לכל אחד מאלפי, עשרות אלפי או מאות אלפי המאמרים, אם זה מה שיש שם (ראה site:articles.co.il = 384,000 results) , אלא אם מרבית המבקרים מדפדפים באתר כאילו היו קוראים עיתון. זה גם לא רומז על רווחים נאים מאדסנס.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ג' 26 יוני 2012 00:19

יורם כתב:[...]דרך אגב, זה שפגשת אלפי אנשים שלומדים מן החוויות שלהם במציאות ומקישים מסקנות לא רציונליות, זה לא אומר שכל מי שלומד מהחוויות שלו במציאות, מקיש מסקנות לא רציונליות[...]

נכון, הרי אני עירערתי פה הבוקר על תקפות הסקת מסקנות בדרך האינדוקציה.

טברסקי וכהנמן תהו על פשר התפוצה המדהימה של הסקת מסקנות שגויות ולא רציונליות, אפילו בקרב הסטודנטים ששימשו אותם בניסויים. הם הסבירו זאת באמצעות השערה על קיומן של "אשליות קוגניטיביות מולדות", ממש כמו שכולנו יודעים על קיומן של "אשליות אופטיות מולדות". יחד עם זאת, מי שלומדים למשל סטטיסטיקה בבית הספר התיכון או לאחריו, לומדים בהכרח גם להתגבר על האשליות הקוגניטיביות שגרמו להם בעבר להעריך באופן שגוי את הסתברות התרחשותו של ארוע מתוך הנתונים.

דוגמא לשאלה שמרבית הנבחנים שגו במתן התשובה הנכונה:
בעיר מסויימת יש שני בתי חולים, באחד מהם מטפלים בממוצע ב-50 לידות ביום ובשני מטפלים בממוצע רק ב-5. ביום מסוים, נולדו באחד מבתי החולים 80% בנים. באיזה משני בתי החולים יותר סביר שזה קרה?
(אל תענה. אתה הרי למדת שיטות מחקר במדעים.)
נערך לאחרונה על ידי זקן השבט 3 בתאריך יום ג' 26 יוני 2012 00:32, נערך פעם אחת בסך הכל.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי יורם » יום ג' 26 יוני 2012 00:29

זקן השבט 3 כתב:
שיחקתי עם עוד אתרים מרשימת ועדת המידרוג והנה מקבץ יותר טוב:
http://trends.google.com/websites?q=rea ... all&sort=0
סדר גודל של כ-110,000 מבקרים לחודש עם יתרון של כ-30% ל-articles.co.il על פני reader.co.il. זה לא משפר בצורה דרמטית את ההערכה בדבר מבקרים ספורים לכל אחד מאלפי, עשרות אלפי או מאות אלפי המאמרים, אם זה מה שיש שם (ראה site:articles.co.il = 384,000 results) , אלא אם מרבית המבקרים מדפדפים באתר כאילו היו קוראים עיתון. זה גם לא רומז על רווחים נאים מאדסנס.


אתה שוב בוחר להצדיק את טענותך מאשר לברר את האמת.
את משתמש בכלי אחד ובזה שהוא פחות מדוייק. רק כי זה תואם את הטענות שלך. תסתכל בגוגל אד פלאנר ותבדוק את התוצאות עם אתרים שכמות התנועה שלהם ידועה לך.
אני עשיתי זאת ואני מקבל תוצאות יותר מדוייקות עם אד פלאנר.
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1222
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ג' 26 יוני 2012 14:10

יורם כתב:אתה שוב בוחר להצדיק את טענותך מאשר לברר את האמת.
את משתמש בכלי אחד ובזה שהוא פחות מדוייק. רק כי זה תואם את הטענות שלך. תסתכל בגוגל אד פלאנר ותבדוק את התוצאות עם אתרים שכמות התנועה שלהם ידועה לך.
אני עשיתי זאת ואני מקבל תוצאות יותר מדוייקות עם אד פלאנר.

בכל האתרים המוכרים לי שבדקתי האד פלאנר של גוגל לא סיפק נתונים, כנראה משום שלא מותקן בהם אדסנס - כפי שצפיתי מההתחלה. הרי גם את הנתונים (שעל פיהם הכלי של גוגל מחשב את ההערכות שלו) וגם את הרשות לפרסם אותם, יש לו כפי הנראה בזכות קיומם של חלונות לאדסנס! זו הסיבה שהתשמשתי רק באתרים מתוך הרשימה של ועדת המדרוג.

בירור ההבדל בין שני סוגי הביקורים יקח לי זמן-מה. מכל מקום, גם אם אתייחס לנתון היותר גבוה אין בדרך כלל הבדל של סדר גודל במספר המבקרים הצפויים לכל מאמר לאור המספר העצום של הדפים הפנימיים באתרי המאמרים, וגם לא בסדר הגודל של ההכנסה החודשית מאדסנס לאתר המאמרים הנפוץ במדינה. אם דעתך שונה עדיף שתציג הערכות מנומקות משלך, ואולי גם תחכים אותנו בהסבר מדוע בשני אתרי המאמרים התעבורה ירדה באופן כה דרמטי באוגוסט 2011.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי יורם » יום ג' 26 יוני 2012 15:03

זקן השבט 3 כתב:אולי גם תחכים אותנו בהסבר מדוע בשני אתרי המאמרים התעבורה ירדה באופן כה דרמטי באוגוסט 2011.


היכן אתה רואה זאת?

זקן השבט 3 כתב:בכל האתרים המוכרים לי שבדקתי האד פלאנר של גוגל לא סיפק נתונים, כנראה משום שלא מותקן בהם אדסנס - כפי שצפיתי מההתחלה. הרי גם את הנתונים (שעל פיהם הכלי של גוגל מחשב את ההערכות שלו) וגם את הרשות לפרסם אותם, יש לו כפי הנראה בזכות קיומם של חלונות לאדסנס! זו הסיבה שהתשמשתי רק באתרים מתוך הרשימה של ועדת המדרוג.

בירור ההבדל בין שני סוגי הביקורים יקח לי זמן-מה. מכל מקום, גם אם אתייחס לנתון היותר גבוה אין בדרך כלל הבדל של סדר גודל במספר המבקרים הצפויים לכל מאמר לאור המספר העצום של הדפים הפנימיים באתרי המאמרים, וגם לא בסדר הגודל של ההכנסה החודשית מאדסנס לאתר המאמרים הנפוץ במדינה. אם דעתך שונה עדיף שתציג הערכות מנומקות משלך,


הדיון הזה קשור לשאלה העיקרית שאתה תמיד מעלה. האם שווה לפרסם מאמרים באתרי מאמרים.
אתה בדרך כלל טוען כי לאתרים אלו אין כל תנועה ולכן "לא שווה" לפרסם בהם מאמרים.
אני אישית חושב שלא שווה לפרסם בהם מסיבות אחרות, אבל כרגע אני דן איתך בנושא וטוען שאתה לא יכול לשער השערות לגביי תנועה ולצפות שאנשים יקבלו את ההשערות הרציונליות שלך כעובדות.

אם אתה רוצה לעמוד על טיבם של אתרי המאמרים, אתה יכול לעשות זאת באמצעות מחקר של התנועה אל אתרים דומים אחרים (כדוגמת אתרי נישה מקצועיים או אתרים כללים המפרסמים מאמרים ושיש בהם מודעות אדסנס) שכן נחשבים בעינך כאתרים טובים ולראות האם קיים הבדל או שינויים מגמתיים בתנועת הגולשים (ולהניח שאם קיימת סטייה בהערכות הכלים שאתה משתמש בהם, הרי שסטייה זו נוגעת לכל האתרים שאותם אתה משווה).

אני נתתי לך דוגמא השוואתי עם פורטל בריאות שאמור להיות איכותי, פורטל בריאות מבית MSN שמגמת התנועה היתה שלילית לרעת הפורטל ביחס לאתר המאמרים (יכול להיות שזה עניין של טרנד של התחום ואולי לא).
זה לא מספיק להעלות השערות הגיוניות, אתה צריך גם לתמוך את השערותיך הרציונליות בפיסות מידע הגיוניות אם קיימות כאלה (הרי אנו עוסקים בתחום שהמידע המצוי בו הוא מזערי לא?)
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1222
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ג' 26 יוני 2012 15:27

יורם כתב:
זקן השבט 3 כתב:אולי גם תחכים אותנו בהסבר מדוע בשני אתרי המאמרים התעבורה ירדה באופן כה דרמטי באוגוסט 2011.

היכן אתה רואה זאת?

באד פלנר.
יורם כתב:
זקן השבט 3 כתב:בכל האתרים המוכרים לי שבדקתי האד פלאנר של גוגל לא סיפק נתונים, כנראה משום שלא מותקן בהם אדסנס - כפי שצפיתי מההתחלה. הרי גם את הנתונים (שעל פיהם הכלי של גוגל מחשב את ההערכות שלו) וגם את הרשות לפרסם אותם, יש לו כפי הנראה בזכות קיומם של חלונות לאדסנס! זו הסיבה שהתשמשתי רק באתרים מתוך הרשימה של ועדת המדרוג.

בירור ההבדל בין שני סוגי הביקורים יקח לי זמן-מה. מכל מקום, גם אם אתייחס לנתון היותר גבוה אין בדרך כלל הבדל של סדר גודל במספר המבקרים הצפויים לכל מאמר לאור המספר העצום של הדפים הפנימיים באתרי המאמרים, וגם לא בסדר הגודל של ההכנסה החודשית מאדסנס לאתר המאמרים הנפוץ במדינה. אם דעתך שונה עדיף שתציג הערכות מנומקות משלך,

הדיון הזה קשור לשאלה העיקרית שאתה תמיד מעלה. האם שווה לפרסם מאמרים באתרי מאמרים.
אתה בדרך כלל טוען כי לאתרים אלו אין כל תנועה ולכן "לא שווה" לפרסם בהם מאמרים[...]

אם לא דייקתי בעבר אדייק עכשיו: למאמר באתר המאמרים, שהוצב שם לצורך הוצאת הקישור, אין תנועה.
יורם כתב:[...]אני אישית חושב שלא שווה לפרסם בהם מסיבות אחרות, אבל כרגע אני דן איתך בנושא וטוען שאתה לא יכול לשער השערות לגביי תנועה ולצפות שאנשים יקבלו את ההשערות הרציונליות שלך כעובדות[...]

הנתונים שבהם עסקנו מאתמול אינם מציגים הסתברות גבוהה לקיומה של תנועה ערה בדף טיפוסי באתר מאמרים, שכולל מאמר ומוצב שם לצורך הוצאת קישור.
יורם כתב:[...]אם אתה רוצה לעמוד על טיבם של אתרי המאמרים, אתה יכול לעשות זאת באמצעות מחקר של התנועה אל אתרים דומים אחרים (כדוגמת אתרי נישה מקצועיים או אתרים כללים המפרסמים מאמרים ושיש בהם מודעות אדסנס) שכן נחשבים בעינך כאתרים טובים ולראות האם קיים הבדל או שינויים מגמתיים בתנועת הגולשים[...]

ההשוואה הזו שגויה. אפשר אולי להתייחס לקטגוריה באתר מאמרים כאל אתר נישתי. בשניהם תמצא קבוצה של כותבים שעושים זאת מאהבת הכתיבה והפרסום. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמאמרים המיועדים להצבה באתר המאמרים לצורך הוצאת הקישור נסחרים בשוק תוך לחץ להוריד את המחיר מצד אחד ולהוריד את האיכות מהצד השני, עד שמגיעם למאמרים זולים בעלי תוכן מועתק ומסובב. אם אמצא נתוני תעבורה זהים, אשתכנע רק שנתוני התעבורה באתרי המאמרים מפוברקים.
יורם כתב:[...]אני נתתי לך דוגמא השוואתי עם פורטל בריאות שאמור להיות איכותי, פורטל מבית MSN

ומה אפשר ללמוד מההשוואה?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי יורם » יום ג' 26 יוני 2012 15:57

זקן השבט 3 כתב:אולי גם תחכים אותנו בהסבר מדוע בשני אתרי המאמרים התעבורה ירדה באופן כה דרמטי באוגוסט 2011.
היכן אתה רואה זאת?
באד פלנר.


אני רואה ירידה ולאחרי עליה. לזה אתה מתכוון?
מאין לי לדעת למה?
אפשר לראות שגם הגרף של ויקיפדיה העולמית מראה על ירידה באוגוסט 2011 ולאחריה עליה. מה זה אומר?



זקן השבט 3 כתב:הנתונים שבהם עסקנו מאתמול אינם מציגים הסתברות גבוהה לקיומה של תנועה ערה בדף טיפוסי באתר מאמרים, שכולל מאמר ומוצב שם לצורך הוצאת קישור.


אתה מסתכל על הנתונים באופן שיתמכו בטענותך ולא באופן שיראו לך מציאות אחרת.

לדוגמא:
לארטיקלס יש 384,000 דפים מאונדקסים ותנועה של 470,000 גולשים (לפי אדפלאנר).
לYNET יש 5,440,000 דפים מאונדקסים ותנועה של 8.9 מיליון גולשים (לפי אדפלאנר).
מה זה אומר?
שאחוז הצפיה פר דף עבור ארטיקלס הוא 1.2 ושל YNET 1.6
מה זה אומר לך? שהסתברות לקיומה של תנועה ערה בדף של YNET היא רק במקצת גדולה לזו של דף בארטיקלס?
מה מידת השפעתה של חדוות הכתיבה? 0.4 גולשים יותר פר דף?


זקן השבט 3 כתב:ההשוואה הזו שגויה. אפשר אולי להתייחס לקטגוריה באתר מאמרים כאל אתר נישתי. בשניהם תמצא קבוצה של כותבים שעושים זאת מאהבת הכתיבה והפרסום. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמאמרים המיועדים להצבה באתר המאמרים לצורך הוצאת הקישור נסחרים בשוק תוך לחץ להוריד את המחיר מצד אחד ולהוריד את האיכות מהצד השני, עד שמגיעם למאמרים זולים בעלי תוכן מועתק ומסובב.


אני לא מתעלם מכך, נהפוך הוא זה מראה לי כמה גוגל לא נמצאים היכן שאתה חושב שהם נמצאים.
שים לב שציינתי לא רק אתרים נישתיים אלא גם כלליים.

זקן השבט 3 כתב:אם אמצא נתוני תעבורה זהים, אשתכנע רק שנתוני התעבורה באתרי המאמרים מפוברקים.



זה שאתה נמצא בחדר חשוך זה לא אומר שאתה צריך לעצום את העיניים.
אתה יכול להתעלם מעובדות או להתמודד איתם.
הדבר הכי קל זה לבטל עובדות שלא תואמות להשערות שלך.

המשתמשים הבאים אהבו את ההודעה של יורם (5 משתמשים):
zivpainkille5talpriharoriasedmedia
פופולריות: 100%
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1222
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 27 יוני 2012 11:55

יורם כתב:
זקן השבט 3 כתב:אולי גם תחכים אותנו בהסבר מדוע בשני אתרי המאמרים התעבורה ירדה באופן כה דרמטי באוגוסט 2011.
באד פלנר.

אני רואה ירידה ולאחרי עליה. לזה אתה מתכוון?
מאין לי לדעת למה?
אפשר לראות שגם הגרף של ויקיפדיה העולמית מראה על ירידה באוגוסט 2011 ולאחריה עליה. מה זה אומר?

מתנצל. בילבלתי כפי הנראה עם עם גרפים אחרים.
יורם כתב:
זקן השבט 3 כתב:הנתונים שבהם עסקנו מאתמול אינם מציגים הסתברות גבוהה לקיומה של תנועה ערה בדף טיפוסי באתר מאמרים, שכולל מאמר ומוצב שם לצורך הוצאת קישור.

אתה מסתכל על הנתונים באופן שיתמכו בטענותך ולא באופן שיראו לך מציאות אחרת.
לדוגמא:
לארטיקלס יש 384,000 דפים מאונדקסים ותנועה של 470,000 גולשים (לפי אדפלאנר).
לYNET יש 5,440,000 דפים מאונדקסים ותנועה של 8.9 מיליון גולשים (לפי אדפלאנר).
מה זה אומר?
שאחוז הצפיה פר דף עבור ארטיקלס הוא 1.2 ושל YNET 1.6
מה זה אומר לך? שהסתברות לקיומה של תנועה ערה בדף של YNET היא רק במקצת גדולה לזו של דף בארטיקלס?
מה מידת השפעתה של חדוות הכתיבה? 0.4 גולשים יותר פר דף?

המספרים חשודים בעיני למרות ששניהם מאותו מקור ובאותה שיטת מדידה. יוצא שעל כל 20 מבקרים ב-YNET יש מבקר אחד בארטיקלס. כאשר YNET הוא אתר החדשות והכתבות הנפוץ במדינה. כמעט כל הדפים המאונדקסים ב-YNET הם דפי החדשות הישנות והכתבות הישנות שעולות בחיפוש חופשי. אפשר לשער שבכל יום נתון הרוב המוחלט של מבקרי YNET קוראים מספר מועט מאד של דפים, בעוד שמבקרי ארטיקלס מתפזרים בין כל דפי האתר, אלא אם לחלקם יש כותבי "טורים" מועדפים.

יוצא שלכל "מאמר" שנמצא שם כדי להוציא ממנו קישור יש בממוצע קצת יותר מקורא אחד לחודש. זה לא מתיישב עם טענת הביקורת שמופנית אלי כאשר אני כותב על "קישור מלאכותי מאתר מאמרים שאיש לא קורא" (אם כי, אם מאמינים לנתונים, יש לדייק ולומר שלאתר המאמרים כולו יש מבקרים רבים שאולי גם קוראים מה כתוב שם, אבל לכל מאמר לחוד לא צפוי הרבה יותר מקורא אחד לחודש). ולכן, במעבר של גוגל מייחוס ערך לקישור על פי תכונות הדף המקשר אל ייחוס ערך לקישור על פי שיעור השימוש בו, קישור כזה לא שווה כלום גם אם אתר המאמרים שרד יפה את השלבים הראשונים של "פנדה".
יורם כתב:
זקן השבט 3 כתב:אם אמצא נתוני תעבורה זהים, אשתכנע רק שנתוני התעבורה באתרי המאמרים מפוברקים.

זה שאתה נמצא בחדר חשוך זה לא אומר שאתה צריך לעצום את העיניים.
אתה יכול להתעלם מעובדות או להתמודד איתם.
הדבר הכי קל זה לבטל עובדות שלא תואמות להשערות שלך.

נתונים גולמיים אינם עובדה. עובדה שאתה בעצמך בוחר להתעלם מנתוני התעבורה של ועדת המידרוג ולהעדיף על פניהם את אחד משלושת סוגי נתוני התעבורה של אד פלנר. לנתונים יש אם כן משמעות רק בצמוד למתודולוגיה המסויימת של איסוף ועיבוד הנתנונים, ובצמוד לתיאוריה שמסבירה את פשרם.

כל מי שעוסק בקידום אתרים יודע שהמחשבה הראשונה היא תמיד איך לפברק נתונים כדי שגוגל הטמבל יפעל על פיהם. מה זה למשל "פרופיל קישורים טבעי", שאיננו אלא פרופיל קישורים מלאכותי המתחזה לטבעי?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ו' 29 יוני 2012 15:18

זקן השבט 3 כתב:יוצא שלכל "מאמר" שנמצא שם כדי להוציא ממנו קישור יש בממוצע קצת יותר מקורא אחד לחודש ... אם כי, אם מאמינים לנתונים, יש לדייק ולומר שלאתר המאמרים כולו יש מבקרים רבים שאולי גם קוראים מה כתוב שם, אבל לכל מאמר לחוד לא צפוי הרבה יותר מקורא אחד לחודש ...


עמנואל,

הייתי חייב להתייחס לאמירה זו שלך - האם אתה לא חושב כי גוגל דווקא יעניק איכות לאתר שיש לו הרבה גולשים ופיזור אחיד שלהם לרוחב האתר וצפייה בכלל התכנים ולא רק בעמודים נבחרים (מלכודות קישורים, אכנה זאת)?

כלומר, האם גוגל לא צריך להעריך את המאמץ של עורך האתר לייצר תוכן איכותי לרוחב האתר ולא רק מלכודות תוכן שאיכותן מתפוגגת עם הזמן (בהשלכה למודל אתרי החדשות שהזכרת) ... זה די הפוך לתיאוריה שלך.
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 697
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: סמינר מתקדם - קידום אתרים בשנת 2012

הודעהעל ידי painkille5 » יום ב' 02 יולי 2012 21:36

שאלה מצויינת שמראה שאנחנו לא מתעסקים במדעים מדוייקים, אלא בגוף מסויים שיכול לעשות המון החלטות שרירותיות, והגיוני שחלק מהן יהיו לבלבל את מקדמי האתרים.
לכן, כמעט ואי אפשר לדעתי להגיע למסקנות על ידי "תאוריה" בלבד (או על ידי - האם לדעתך גוגל לא עושה X? [עם איזה הסבר הסתברותי שרירותי], כפי שכמה וכמה מאיתנו נוהגים לעשות), התוצאות של המסקנות שנסיק יהיו לא מתאימות אחת לשניה..
painkille5
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 268
הצטרף: יום ש' 25 פברואר 2012 17:22
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 2

הקודם

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 66 אורחים