אני חולק על כמה דברים במאמר:
"
אין די משאבים להשקיע בפעילות זו ליעילות מרבית" - מקימים דף אוהדים בהשקעה חד פעמית של זמן / כסף ומעדכנים אותו 10 דקות ביום. לא חייבים לבנות אפליקציה באלפי שקלים אלא תמונת JPG לעמוד נחיתה או Image map. אפשר גם להכניס קישורים למטה לאתר לקוח לצורך קבלת טרפיק. מ-11למרץ עברו ל- iFrame כך שאפשר להכניס דף מהאתר לדף אוהדים. בחברה שאני עובד איתה, חברת פיקארו, אחת מבנות הצוות מתחזקת את דף האוהדים כמה דקות ביום. נכון שאין הרבה אוהדים אבל מספיק שכמה לחצו לייק על מה שמוצא חן בעיניהם, החברה מקבלת חשיפה.
בעניין החשיפה, כידוע 2 אלמנטים עיקריים יש בפרסום ממומן בגוגל, ואחד מהם היא החשיפה, ההופעה בתוצאות החיפוש. אז על גוגל אנחנו משלמים הון תועפות, ובפייסבוק זה בחינם.
"
קהל היעד, פשוט אינו נמצא שם" - משפט זה ממש לא ברור לי. איך קובעים מיהו קהל היעד? שכן מרבית הגולשים רשומים לפייסבוק. תקנו אותי אם אני טועה.
"
אופי הפעילות, אינו תואם את רוח ונהלי הארגון" שוב הכללה גורפת. כל חברת אנטרפרייז בעולם (כמעט) יש לה נוכחות בפייסבוק. וגם אם הפעילות לא תואמת את רוח ונהלי האירגון, הפיסבוק הוא כלי שיווקי חינמי שבאמצעות העובדים שילחצו לייק על סאטוס קטן, החברה תקבל חשיפה במעגלים חברתיים רבים. בסדר, מעטים ירכשו את מה שהחברה הזו מציעה אבל זו חשיפה!
"
הארגון אינו מסוגל לעמוד בקצב עדכון המידע ברשת החברתית" גם זה לא ברור לי. מי אמר שיש לעדכן בפייסבוק הכל? כפי שהקו שמנחה אותי שאין טעם לקבוע לו"ז לעדכון בלוגים של לקוחות כל יום, כך לגבי הפייסבוק. יש תוכן מעניין אז כדאי לפרסמו. אין תוכן מעניין, בשביל מה לזבל לאנשים את הקיר?
הפסייבוק זהו כלי לשבור את הריחוק שיש בין חברות ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים. ישנה אינטראקציה אישית. משהו מגיב, והחברה עונה. לרוב חברות מסתתרות מאחורי שם החברה ובירוקרטיה כאשר פונים אליהם, ובפייסבוק זה one on one. לדוגמא, אני מנהל את דף האוהדים של מרתון תל אביב בפייסבוק ובאינטרנט בכלל. התועלת והיופי הם שמשהו פונה אלינו למטה המרתון ואני מגיב בזמן קצר ביותר ללא הקדמות, מיילים ובירוקרטיה. זה מאפשר יחס אישי ומהיר.
לסיכום, לא הייתי שופך כסף רב על הנוכחות בפייסבוק אבל כן הייתי דואג להיות שם כחברה באם אני זקוק לחשיפה. כן הייתי משתמש בשירותיו של מומחה במדיה חברתית ורוכש ריטיינר חודשי אבל שוב, לא בסכומים כפי שחברות גדולות נוהגות לקחת. כל עניין האפליקציות היקרות - הייתי מוותר עליהן באם אני אירגון קטן.
טוב, משגעים אותי בפייסבוק
