פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

  
פרסום ברשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, טוייטר, גוגל+

פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ד' 23 מרץ 2011 22:16

מביא לעיונכם מאמר שפורסם לבקשתו של לקוח והמנתח את המציאות של "פייסבוק כמלכודת דבש לארגון".

הטענה המרכזית - פייסבוק לא יעילה לעסקים קטנים ובינוניים (ואף גדולים - אבל זו סאגה אחרת) ומתוך העדר בחינה אסטרטגית של מקומו בתוכנית השיווק הכוללת שלהם והקצאה זהירה של עוגת משאבים מוגבלת.

נדמה לי שזהו טיפ חשוב, למי שמספק שירותי ייעוץ ושיווק ברשת ומעוניין לשמר נאמנותו של הלקוח לטווח הארוך ומתוך דאגה לאינטרסים שלו, על פני גזירת קופון טרנדי בטווח הקצר.
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי יורם » יום ד' 23 מרץ 2011 22:33

מאמר מעניין שרק מחזק את דעתי המשוחדת שיש יותר מידי אויר בבלון
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1253
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי shushu » יום ד' 23 מרץ 2011 23:34

תודה רבה!
לפחות משהו אחד ירד ממני!
עריסה של פעם.
shushu קולעת פנטזיות
shushu
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 276
הצטרף: יום ש' 21 אוגוסט 2010 08:10
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 1

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי יורם » יום ד' 23 מרץ 2011 23:42

shushu כתב:תודה רבה!
לפחות משהו אחד ירד ממני!


במקרה שלך, לא הייתי ממהר לרדת מרשתות חברתיות ואתרי קהילה שונים.
אתרי נשים לקראת לידה, אחרי לידה ובאמצע לידה הם אתרים תוססים ופעילים.
פעילות בקבוצות מתאימות בפייסבוק ובאתרים קהילתיים, יכולה לחשוף את השירות והמוצרים שלך לקהל מאוד גדול של לקוחות פוטנציאליות
יורם
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1253
הצטרף: יום ו' 28 מאי 2010 22:09
פוסטים מומלצים: 6
מוניטין: 22

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי Shlomi062 » יום ד' 23 מרץ 2011 23:43

עוד בלון התפוצץ..
אחלה מאמר, תודה על השיתוף.
Shlomi062
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 1247
הצטרף: יום ג' 24 אוגוסט 2010 00:48
פוסטים מומלצים: 12
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי net » יום ה' 24 מרץ 2011 00:18

מאמר יפה, אבל כבר קראתי איפשהו דברים דומים,
יש לי הרגשה של דז'ה וו (אולי תרגום של מאמר אחר או שכתוב?)
עדכונים ומבזקי חדשות בזמן אמת וגם אינדקס אתרים שימושי
net
חבר חדש
חבר חדש
 
הודעות: 34
הצטרף: יום ו' 18 מרץ 2011 18:42
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ה' 24 מרץ 2011 00:30

אני מציג את הטיעון הזה כבר תקופה לא קצרה, בפורום זה ואחרים ... אז אולי פשוט נתקלת בעבר.

לעצם העניין - לא מועתק ו/או מתורגם ו/או משוכתב ... 100% מקורי. 
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ה' 24 מרץ 2011 00:43

shushu כתב:תודה רבה!
לפחות משהו אחד ירד ממני!



אני עדין עמוד מאחורי מה שכתוב - ואם אין לך את המשאבים (זמן, במקרה שלך), אל תכנסי לזה.

מצד שני, אני גם גורס (ולא נכנסתי לזה במאמר - כי לא זה המקום) שפייסבוק ורשתות חברתיות בכלל היא מקום טוב לשיווק ודחיפה של מוצרים מונעי דחף ולא רציונאל ... במקרה שלך, זה בהחלט יכול להיות המקרה ולכן לא הייתי פוסל את זה על הסף. פשוט דורש תכנון מוקדם.
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי Xורי » יום ה' 24 מרץ 2011 07:37

אני גם חושב שנפחו את הבלון הרבה מעל למה שהוא באמת.
Xורי
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 603
הצטרף: יום ד' 23 פברואר 2011 14:37
פוסטים מומלצים: 2
מוניטין: 6

Re: פייסבוק שינה את עולם השיווק

הודעהעל ידי אמיר כהן » יום ב' 28 מרץ 2011 21:05

אני חולק על כמה דברים במאמר:
"אין די משאבים להשקיע בפעילות זו ליעילות מרבית" - מקימים דף אוהדים בהשקעה חד פעמית של זמן / כסף ומעדכנים אותו 10 דקות ביום. לא חייבים לבנות אפליקציה באלפי שקלים אלא תמונת JPG לעמוד נחיתה או Image map. אפשר גם להכניס קישורים למטה לאתר לקוח לצורך קבלת טרפיק. מ-11למרץ עברו ל- iFrame כך שאפשר להכניס דף מהאתר לדף אוהדים. בחברה שאני עובד איתה, חברת פיקארו, אחת מבנות הצוות מתחזקת את דף האוהדים כמה דקות ביום. נכון שאין הרבה אוהדים אבל מספיק שכמה לחצו לייק על מה שמוצא חן בעיניהם, החברה מקבלת חשיפה.

בעניין החשיפה, כידוע 2 אלמנטים עיקריים יש בפרסום ממומן בגוגל, ואחד מהם היא החשיפה, ההופעה בתוצאות החיפוש. אז על גוגל אנחנו משלמים הון תועפות, ובפייסבוק זה בחינם.

"קהל היעד, פשוט אינו נמצא שם" - משפט זה ממש לא ברור לי. איך קובעים מיהו קהל היעד? שכן מרבית הגולשים רשומים לפייסבוק. תקנו אותי אם אני טועה.

"אופי הפעילות, אינו תואם את רוח ונהלי הארגון" שוב הכללה גורפת. כל חברת אנטרפרייז בעולם (כמעט) יש לה נוכחות בפייסבוק. וגם אם הפעילות לא תואמת את רוח ונהלי האירגון, הפיסבוק הוא כלי שיווקי חינמי שבאמצעות העובדים שילחצו לייק על סאטוס קטן, החברה תקבל חשיפה במעגלים חברתיים רבים. בסדר, מעטים ירכשו את מה שהחברה הזו מציעה אבל זו חשיפה!

"הארגון אינו מסוגל לעמוד בקצב עדכון המידע ברשת החברתית" גם זה לא ברור לי. מי אמר שיש לעדכן בפייסבוק הכל? כפי שהקו שמנחה אותי שאין טעם לקבוע לו"ז לעדכון בלוגים של לקוחות כל יום, כך לגבי הפייסבוק. יש תוכן מעניין אז כדאי לפרסמו. אין תוכן מעניין, בשביל מה לזבל לאנשים את הקיר?

הפסייבוק זהו כלי לשבור את הריחוק שיש בין חברות ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים. ישנה אינטראקציה אישית. משהו מגיב, והחברה עונה. לרוב חברות מסתתרות מאחורי שם החברה ובירוקרטיה כאשר פונים אליהם, ובפייסבוק זה one on one. לדוגמא, אני מנהל את דף האוהדים של מרתון תל אביב בפייסבוק ובאינטרנט בכלל. התועלת והיופי הם שמשהו פונה אלינו למטה המרתון ואני מגיב בזמן קצר ביותר ללא הקדמות, מיילים ובירוקרטיה. זה מאפשר יחס אישי ומהיר.

לסיכום, לא הייתי שופך כסף רב על הנוכחות בפייסבוק אבל כן הייתי דואג להיות שם כחברה באם אני זקוק לחשיפה. כן הייתי משתמש בשירותיו של מומחה במדיה חברתית ורוכש ריטיינר חודשי אבל שוב, לא בסכומים כפי שחברות גדולות נוהגות לקחת. כל עניין האפליקציות היקרות - הייתי מוותר עליהן באם אני אירגון קטן.
טוב, משגעים אותי בפייסבוק :lol:
אמיר כהן
חבר טרי
חבר טרי
 
הודעות: 5
הצטרף: יום ד' 01 דצמבר 2010 11:12
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 0

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ב' 28 מרץ 2011 21:17

אז אתה בעצם מסכים עם המאמר - כי בעצמך אמרת שכפלייר בתחזוקה נמוכה הוא יעיל ... וזה מה שנאמר במאמר.

הכוונה היתה בפרט לארגונים עסקיים (החל מאדם אחד ומעלה) שמעבירים את כלל נוכחות הרשת שלהם לפייסבוק ולא מבינים איזה נזק גורמים לעצמם - מידתיות היא מילת המפתח.

בעצמך כתבת - כהיקף ההשקעה בארגון שלך (כמה דקות), כך היקף התמורה (עוד כמה לינקים בודדים). ... בתמונה הגדולה, זה זניח.
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ב' 28 מרץ 2011 21:24

נ.ב.

בהתייחס לפילוח קהל היעד: זהו עוד מיתוס ... לא כולם בפייסבוק ובפרט פלחים מסויימים באוכלוסיה כצרכנים.

למעשה, אני מוכן להתערב שכמה עשרות אחוזים הנם פרופילים כפולים/מטעם/מתחזים/משווקים/ארגונים ודפים מרובים לאותו ארגון ... אתה יודע כמה עמודים אני מנהל ... בקיצור, תחתוך בחצי ובאופן אישי מכיר רבים שלא חיים שם!
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי kobi » יום ב' 28 מרץ 2011 23:25

זכרתי שקראתי משהו בעבר עם התייחסות לכך שבגלל דף הפייסבוק הגולשים נכנסים פחות לדף העסק,
חפרתי קצת כדי למצוא אותו ומסתבר שכתבת גם אותו :), יפה מאוד
http://www.xn--4dbbakfbeqibcbabsrmgcgg4 ... D7%A8.html
קובי בניית אתרים - מומחה ג'ומלה
משרד חקירות בן דוד חקירות, מעל 14 שנה בתחום החקירות
סמל אישי של המשתמש
kobi
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 453
הצטרף: יום ה' 10 יוני 2010 11:13
מיקום: כרמיאל
פוסטים מומלצים: 0
מוניטין: 4

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ג' 29 מרץ 2011 00:04

kobi כתב:זכרתי שקראתי משהו בעבר עם התייחסות לכך שבגלל דף הפייסבוק הגולשים נכנסים פחות לדף העסק,
חפרתי קצת כדי למצוא אותו ומסתבר שכתבת גם אותו :), יפה מאוד
http://www.xn--4dbbakfbeqibcbabsrmgcgg4 ... D7%A8.html


ואם לדייק, מותגי ענק - חזקים יותר מכול עצמאי או עסק קטן שפותח עמוד בפייסבוק - אבדו עשרות אחוזים מנפח התנועה ועד 70% (שוב, שבעים אחוז) מנפח התנועה לאתר ... טמטום כזה עוד לא שמעתי הרבה זמן!

הם איבדו קהל שבוי והעבירו אותו לאתר שבו גם המתחרים שלהם מקבלים חשיפה זהה, דומה ואף גדולה יותר ... פשוט טמטום!
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3

Re: פייסבוק כמלכודת דבש לארגון

הודעהעל ידי AhoyIT » יום ד' 13 אפריל 2011 01:21

טוב,

בלי לפרגן לעצמי אי אפשר ... כנראה שחברת IBM קראו את המאמר שלי ומיהרו לפרסם מחקר שמאושש אותו.

בגדול -
רוב העסקים מפספסים את רצון הגולשים במדיה החברתית ... לפי מכון יבמ לערך עסקי, רוב הגולשים מתקשרים עם חברות ברשתות חברתיות על מנת לקבל הנחות ולבצע רכישות; החברות, מצידן, טועות לחשוב כי המניע המרכזי להתקשרות הוא הרגשת קהילתיות ...
ייעוץ וניהול טכנולוגי - אסטרטגיית רשת
--------------------------------------------------------------------
מנהל אתרי מאמרי דעה וידע, קולנוע, פוליטיקה ועוד.
AhoyIT
חבר ותיק
חבר ותיק
 
הודעות: 716
הצטרף: יום א' 11 אפריל 2010 15:24
מיקום: מרכז
פוסטים מומלצים: 10
מוניטין: 3


  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    מחבר

חזור אל פורום פרסום ברשתות חברתיות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 26 אורחים