עמוד 1 מתוך 2

שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ג' 22 נובמבר 2011 15:56
על ידי יורם
היום ראיתי נתון מעניין שנראה שהביקוש לשמות דומיינים בעברית רק יורד מידי חודש בחודשו.
להלן הנתונים אודות רכישת דומיינים בעברית לעומת דומיינים רגילים באנגלית.

כמות הדומיינים בעברית שנרכשת מידי חודש הולכת וקטנה מידי חודש כמעט בחצי. (בכל חודש כמות הקונים קטנה בחצי)

רכישת דומיינים בעברית מידי חודש

12/10 19241
1/11 7260
2/11 1249
3/11 623
4/11 375
5/11 419
6/11 290

לעומת זאת מצב רכישת הדומיינים באנגלית הוא מצב קבוע פחות או יותר (הנתונים הם חישוב של החסרת כמות הדומיינים בעברית מכלל הדומיינים).
הנתונים הם עבור אותם התאריכים

רכישת דומיינים באנגלית מידי חודש
12/10 4249
1/11 4583
2/11 3794
3/11 4177
4/11 3045
5/11 4074
6/11 3871

הנתונים נלקחו מהמקורות הבאים:
מידע אודות כלל הדומיינים סיומת IL שנרכשים http://data.isoc.org.il/sites/default/files/registry_stats_-_latin_and_hebrew_0.ods

מידע אודות רכישת דומיינים בעברית http://data.isoc.org.il/sites/default/files/registry_stats_-_hebrew_1.ods

מה יעשו כל אלו שרכשו עשרות של דומיינים בעברית ועדיין לא מכרו אותם?

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ג' 22 נובמבר 2011 16:03
על ידי someone100
מי שרוצה להרוויח צריך לקחת סיכונים :)

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ג' 22 נובמבר 2011 18:10
על ידי AhoyIT
אני לא חושב שיש קשר לשפה עצמה - שמות המתחם העבריים התחילו עם "רעש" מאוד גדול ולכן רק טבעי היה שיגיעו לשיא ביקוש בזמן קצר מאוד ... מה שאתה רואה כעת זה סוג של איזון טבעי וירידה לממוצע הנכון.

מי שחשב שהם יחליפו את שמות המתחם הלועזיים, פשוט לא מבין את הבעיות הרבות שהם מציבים ברמה הטכנית.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ג' 22 נובמבר 2011 19:29
על ידי Xורי
הדומיינים בעברית עשו בהתחלה רעש גדול ונרכשו ע"י אנשים עשרות דומיינים.
היום רואים את כל ניסיונות המכירה של הדומיינים הללו שאין מה לעשות איתם.

תאכלס, הדומיינים הללו לא הופכים את ההקלדה מסובכת יותר (עברית ולעבור לאנגלית), לא נראים טוב באדוורדס, לא מספקים שופ יתרון ועוד.
לא רואה סיבה שירכשו אותם יותר מידי.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ש' 26 נובמבר 2011 17:25
על ידי dazzler99
אהלן,
אני מסכים ששמות דומיין גנרים בעברית לא מהווים שום ערך מוסף לעומת דומיין באנגלית.
אבל השאלה היותר מעניינת היא האם יש יתרון כל שהוא כאשר קניתי שם דומיין עם מילת קישור מאוד חזקה.

למען האמת אני באמת לא יודע , ולכן אני שואל גם אתכם.
ניקח לדוגמא את הדומיין שקניתי
www.ס-ק-ס.co.il.

נניח ומחר אני רוצה לפתוח אתר עם שם הדומיין הנ"ל ולקדם את מילת הקישור ס-ק-ס בתור החיפוש בgoogle.
יהיה לי יתרון מוסף לעומת המתחרים בגלל הדומיין שלי ?

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ש' 26 נובמבר 2011 21:26
על ידי יורם
dazzler99 כתב:נניח ומחר אני רוצה לפתוח אתר עם שם הדומיין הנ"ל ולקדם את מילת הקישור ס-ק-ס בתור החיפוש בgoogle.
יהיה לי יתרון מוסף לעומת המתחרים בגלל הדומיין שלי ?

גם אם יש יתרון מסויים, השאלה היא מה שוויו?
כבר טענתי בעבר שאם אכן יש יתרון מסויים לביטוי המפתח בשם הדומיין, אז עדיף לרכוש דומיין כמו: ס-ק-ס.co.il מאשר דומיין שמכיל רק את הביטוי ס-ק-ס משום שאז אתה מרוויח ביטוי מפתח רלוונטים נוספים בשם הדומיין.

לדעתי אין שום יתרון מבחינת קידום בין שם דומיין שמכיל רק את הביטוי ס-ק-ס, לבין שם דומיין אחר שמכיל ביטוי נוסף לביטוי ס-ק-ס

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום א' 27 נובמבר 2011 03:03
על ידי dazzler99
יורם כתב:
dazzler99 כתב:נניח ומחר אני רוצה לפתוח אתר עם שם הדומיין הנ"ל ולקדם את מילת הקישור ס-ק-ס בתור החיפוש בgoogle.
יהיה לי יתרון מוסף לעומת המתחרים בגלל הדומיין שלי ?

גם אם יש יתרון מסויים, השאלה היא מה שוויו?
כבר טענתי בעבר שאם אכן יש יתרון מסויים לביטוי המפתח בשם הדומיין, אז עדיף לרכוש דומיין כמו: ס-ק-ס-סרטים-חינם.co.il מאשר דומיין שמכיל רק את הביטוי ס-ק-ס משום שאז אתה מרוויח ביטוי מפתח רלוונטים נוספים בשם הדומיין.

לדעתי אין שום יתרון מבחינת קידום בין שם דומיין שמכיל רק את הביטוי ס-ק-ס, לבין שם דומיין אחר שמכיל ביטוי נוסף לביטוי ס-ק-ס




יש איזה שהוא יתרון בשימוש המילת קישור בעברית בשם הדומיין?

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום א' 27 נובמבר 2011 15:12
על ידי יורם
dazzler99 כתב:
יורם כתב:
dazzler99 כתב:נניח ומחר אני רוצה לפתוח אתר עם שם הדומיין הנ"ל ולקדם את מילת הקישור ס-ק-ס בתור החיפוש בgoogle.
יהיה לי יתרון מוסף לעומת המתחרים בגלל הדומיין שלי ?

גם אם יש יתרון מסויים, השאלה היא מה שוויו?
כבר טענתי בעבר שאם אכן יש יתרון מסויים לביטוי המפתח בשם הדומיין, אז עדיף לרכוש דומיין כמו: ס-ק-ס-סרטים-חינם.co.il מאשר דומיין שמכיל רק את הביטוי ס-ק-ס משום שאז אתה מרוויח ביטוי מפתח רלוונטים נוספים בשם הדומיין.

לדעתי אין שום יתרון מבחינת קידום בין שם דומיין שמכיל רק את הביטוי ס-ק-ס, לבין שם דומיין אחר שמכיל ביטוי נוסף לביטוי ס-ק-ס


הבנתי...
ובאותו נושא האם הדומיינים
www.ס-ק-ס.co.il
www.ס-ק-ס-+ביטוי.co.il

מהווים יתרון מוסף לעומת דומיין באנגלית כגון .
http://www.s-*e-*x+keywork.co.il

יש איזה שהוא יתרון בשימוש המילת קישור בעברית בשם הדומיין?


לפני מספר חודשים לא רב, החלו בגוגל להדגיש (בurl ובטקסט) מילים וביטויים באנגלית כאשר הביטוי המחופש הוא בעברית. לדוגמא url שיכיל את המילה s-*e-*x יודגש בעת חיפוש המילה ס-ק-ס. ההשערה שלי היא שתופעה זו מראה על כך שאין הבדל.

קארמה :-)

הודעהפורסם: יום ב' 05 דצמבר 2011 14:24
על ידי hetz
הכל התחיל בכך ש-ISOC היו תמימים ונחמדים ונתנו לרשמי הדומיינים הישראליים 3 חודשים Head start כדי לתת לחברות לרכוש לעצמן דומיינים כדי להגן עליהם עד שזה יפתח לציבור. מה עשו אותן חברות? קנו כל דומיין שניתן להעלות על הדעת, לעצמן, כדי שאחר כך ניתן יהיה להפגיז מחיר לדומיין עברי שכבר קנוי ושלא היה אפשרות לצרכן הרגיל לרכוש אותו.

כמה חודשים אחרי זה, אנחנו רואים מה זה שווה, ומה שאמרו רבים וטובים: דומיין עברי זה חירטוט. הגולש הישראלי לא יתקתק www יעבור שפה ויתקתק ס-ק-ס יעבור שפה ויכתוב co.il - זה פשוט יותר מדי טרחה בשבילו, אז מה הוא עושה ברוב המקרים? (במיוחד בכרום) גוגל. אין לי סטטיסטיקות של הדפדפנים מה יוצא מהם החוצה, אבל אני מאמין שאם היה דבר כזה, אצל רוב הגולשים היו מגלים שהם מעדיפים "לגגל" במקום לכתוב שם דומיין. כך לדעתי כל העניין של מכירת דומיינים עם "יחוס" פשוט לא רלוונטי כיום ומה שרלוונטי זה המיקום שלך למעלה.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום א' 05 פברואר 2012 17:27
על ידי ov531
דומיין עברי ככל הנראה עדיין כן מהווה יתרון על פניי דומיין לועזי ולו רק מעצם העובדה שהוא מביא clickthrough גבוה יותר בserps.
לדעתי מה שקרה שמרבית הדומיינים הטובים (הממוקדים) נרכשו ומוחזקים לצורך מכירה ומה שנשאר זה דומיינים פחות אטרקטיביים שהופכים להרבה הרבה פחות אטרקטיביים בשל הקידוד הכעור שלהם וכאן כבר עדיף ללכת על דומיין סטנדטי.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום א' 05 פברואר 2012 19:24
על ידי זקן השבט 3
ov531 כתב:דומיין עברי ככל הנראה עדיין כן מהווה יתרון על פניי דומיין לועזי ולו רק מעצם העובדה שהוא מביא clickthrough גבוה יותר בserps[...]

מה מקור המידע הזה?

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ה' 09 פברואר 2012 11:36
על ידי ov531
השלכה של מידע בנושא שימושיות על הבעיה הזו וכן ניסיון ארוך טווח עם שני דומיינים בנושאים זהים ובמיקומים קרובים, אחד בעברית ואחד באנגלית.
יחד עם זאת, לא ביצעתי ניסוי בתנאים קבועים עם קבוצת ביקורת.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ה' 09 פברואר 2012 12:14
על ידי זקן השבט 3
ov531 כתב:השלכה של מידע בנושא שימושיות על הבעיה הזו וכן ניסיון ארוך טווח עם שני דומיינים בנושאים זהים ובמיקומים קרובים, אחד בעברית ואחד באנגלית.
יחד עם זאת, לא ביצעתי ניסוי בתנאים קבועים עם קבוצת ביקורת.

ניסוי הוא כמעט בלתי-אפשרי כי אין לך גישה לקריאתו של מכשיר מדידה בקצה המערכת - גוגל לא חושף את ציון הרלוונטיות של הדף שעליו מבצעים את הניסוי, ואתה נאלץ ללנסות להסיק בעקיפין מהמיקומים. ואלה תלויים במה שעושים כל האחרים.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ה' 09 פברואר 2012 14:12
על ידי ov531
ניסוי לבדיקת ה clickthrough ניתן להערכתי לביצוע במעבדה - מבקשים מהנסיינים לחפש בגוגל* רשימה של ביטויים וללחוץ על התוצאה שתראה להם הכי רלוונטית (או שבה ימצאו את התשובה למה שהם מחפשים או כל דבר אחר הדרוש לביצוע הניסוי).

דפי גוגל* שיוצגו לנסיינים יכללו תוצאות שיורכבו באופן סינטתי מתוצאות שגוגל מציג עבור שאילתת החיפוש וכן תוצאה עם דומיין בעברית לגביה נבצע את הבדיקה. כאשר החיפוש לא נעשה בגוגל אלא ב גוגל* נוכל לדעת בדיוק מה ה clickthrough עבור התוצאה "שלנו".

אני אפילו יכול לנחש שכבר עשו את זה. לא?

תוספת: אפשר לממש גם עם תוכנה שהמשתמש מתקין (בהסכמה וידיעה) על המחשב שלו ומספרת לנו על מה הוא חיפש ועל מה לחץ. במקרה כזה ניתוח הנתונים הרבה יותר מורכב.

Re: שם מתחם בעברית >> כישלון?

הודעהפורסם: יום ה' 09 פברואר 2012 14:19
על ידי זקן השבט 3
ov531 כתב:ניסוי לבדיקת ה clickthrough ניתן להערכתי לביצוע במעבדה - מבקשים מהנסיינים לחפש בגוגל* רשימה של ביטויים וללחוץ על התוצאה שתראה להם הכי רלוונטית (או שבה ימצאו את התשובה למה שהם מחפשים או כל דבר אחר הדרוש לביצוע הניסוי).
דפי גוגל* שיוצגו לנסיינים יכללו תוצאות שיורכבו באופן סינטתי מתוצאות שגוגל מציג עבור שאילתת החיפוש וכן תוצאה עם דומיין בעברית לגביה נבצע את הבדיקה. כאשר החיפוש לא נעשה בגוגל אלא ב גוגל* נוכל לדעת בדיוק מה ה clickthrough עבור התוצאה "שלנו".
אני אפילו יכול לנחש שכבר עשו את זה. לא?

ודאי. גוגל בעצמם עושים את זה (צריך כמובן לנרמל את השפעת המיקומים). אלא שמרכיב חשוב בציון הרלוונטיות הוא הקישורים הנכנסים והנסיינים לא חשופים לקישורים ולערך שיש לכל אחד. ואם אתה מבודד בניסוי שתיארת רק את שורת הכתובת, אתה מקבל את תגובת הנסיינים, אבל לא את תגובת האלגוריתם של גוגל.

מכל מקום, נראה לי שאנחנו יכולים לפעול על פי ההשערה שקיומו של ביטוי החיפוש העברי (או חלק ממנו) בכתובת האתר מוסיפה לציון הרלוונטיות המשוקלל עוד נקודות (גם אם כרגע אנחנו לא רואים בכתובת עברית מילים בעברית). אז מה? אי-אפשר לגבור על יתרון כזה אצל המתחרה באמצעות עוד עבודת קידום בפרמטרים אחרים?