עמוד 1 מתוך 1

לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 20:52
על ידי TopGun(Alka)
1. מגיעה לו הכל כי הוא שילם
2. כי אצלו במדינה (ארצות הברית,ניו יורק) כמו שהוא טוען שאם שילמתי צריך לתת שירות עד שיהיה מרוצה.

מדובר במצב שהגיעה עד רמה שאמרתי לו שאין לי רצון לעבוד עימו י הבנתי שלא משנה מה אעשה עבורך גם בחינם, לא תהיה מרוצה בגרוש כי המנטליות שלך שונה.

הלקוח אישר הכל, סקיצות עיצוביות, מערכת אדמין , האתר עלה והכל סבבה.
לאחר מכן, זה קשה לו, שם קשה לו, עריכת תכנים בעורך לא הולך לו כי הוא רוצה "ממשק נוח" שיהיה פתאום בפיתוח בלעדי עבור הצרכים שלו. עשיתי את זה פעם, פעמיים, שיניתי ועזרתי ללא עלות.

קיצור, המצב הגיעה לזה שהוא חושב שמישהו אחר "יתן לו שירות" בשיטה של "תוכל כפי יכולתך עד שתתפוצץ" כי הוא לא מעודכן במה שקורה בתכלס ומבחינתו, גם אחרי שאתר עלה לאויר ואם צריך לשנות עיצוב, זה בסדר וככה צריך לעשות.

אני באופי לא זורק לקוח וגם לא נותן לו ליפול בין הכיסאות וגם אם לא נראה לי, נותן מה שיכול עד גבול מסויים.
הוא בא אלי בטענה שאתר ועיצוב לא מספיר איכותי ורציני אחרי שהוא הוריד 40% מהאלמנטים במהלך החודש כי הקהילה כביכול שם לא אוהבת את כל היופי שהורדנו ורוצה (יותר נכון רצה) שאני על חשבוני יעצב מחדש ולפחות דף הבית (כמובן שיש עיצוב מחדש + קידוד מחדש+ לתכנת + להלביש אותו למערכת).
הובהר לו שכנראה מה שניתן לעשות זה באנרים ענקיים כמו שהוא רוצה שיתחלפו בתבנית נוכחית ונתתי לו עלות מסויימת לכל באנרת.

המליצו לי פשוט לסגור ככה שכל אחד ילך לדרכו ויחפש את הלקוח הבא / המתכנת הבא וסע כי הוא מוצץ בתום לב את הדם.
למרות שהוא הבין לאט לאט שכל דבר עולה כסף ואין בחינם (אחרי שקיבל לפחות 10 שינויים ללא עלות וכבר האתר בהפסד כי מראש נתתי פחות)

איך ומה הייתם עושים עם אחד כזה ?
קחו בחשבון, כסף לא תראו ממנו ולחשוב שהוא יביא לקוחות כמוהו, עדיף לוותר.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:00
על ידי זקן השבט 3
הצרכן האמריקאי פונק לחשוב שהוא יכול לזרוק חזרה כל מה שהוא רכש ולקבל את כל כספו חזרה. אין לו כבר כל צורך, שלא לדבר על אחריות, לבחור את מה שהוא קונה בקפידה ולהשקיע בכך זמן ושכל.

משתתף בצערך. מקדם אתרים יכול לפחות שלא לעבוד עבור לקוחות.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:05
על ידי TopGun(Alka)
זקן השבט 3 כתב:הצרכן האמריקאי פונק לחשוב שהוא יכול לזרוק חזרה כל מה שהוא רכש ולקבל את כל כספו חזרה. אין לו כבר כל צורך, שלא לדבר על אחריות, לבחור את מה שהוא קונה בקפידה ולהשקיע בכך זמן ושכל.

משתתף בצערך. מקדם אתרים יכול לפחות שלא לעבוד עבור לקוחות.


יש לקחת בחשבון שהכל מתנהל בטלפון ואימיילים בשפה די רגועה אך שני הצדדים מבינים את המצב.
אני מצידי לא כל כך יכול לשלוח קיבינימט אנשים שהם במקרה גם בחורי ישיבה.

מה תכלס ההצעה ?
האם כולם שם ככה חושבים שאחרי שהתשמשו במשהו, באים בגישה "בוא נחזיר כי כבר לא נראה לי" ?

איך מתנהלים מול אנשים כאלו ?

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:16
על ידי זקן השבט 3
TopGun(Alka) כתב:[...]איך מתנהלים מול אנשים כאלו ?

המגמה שתיארתי (לקבל את כל הכסף חזרה בלי כל צורך להסביר מדוע אתה מחזיר את הסחורה) התחזקה יותר ויותר בארבעים השנים האחרונות וכיום היא הכלל. ברור שצעיר בן עשרים לא מעלה אפילו על דעתו אפשרות אחרת. אני מרגיש את זה במיוחד בירושלים שבה גרה קהילה גדולה מאד של עולים מארה"ב. זרוק את הלקוח הזה לעזאזל וחפש לקוח רוסי במקומו - אחד שאפשר להציע לו כוסית וודקה ולישב את המחלוקת ברוח טובה.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:35
על ידי TopGun(Alka)
זקן השבט 3 כתב:
TopGun(Alka) כתב:[...]איך מתנהלים מול אנשים כאלו ?

המגמה שתיארתי (לקבל את כל הכסף חזרה בלי כל צורך להסביר מדוע אתה מחזיר את הסחורה) התחזקה יותר ויותר בארבעים השנים האחרונות וכיום היא הכלל. ברור שצעיר בן עשרים לא מעלה אפילו על דעתו אפשרות אחרת. אני מרגיש את זה במיוחד בירושלים שבה גרה קהילה גדולה מאד של עולים מארה"ב. זרוק את הלקוח הזה לעזאזל וחפש לקוח רוסי במקומו - אחד שאפשר להציע לו כוסית וודקה ולישב את המחלוקת ברוח טובה.


זהו שיש לו כתובת בירושלים והקהילה שלו גם דוסית והוא גר שם עימם.
לא יודע האם יש קשר רוסי עם ואדקה או לשאר האוכלוסיה אך מה אתה עושה במקרים כאלו שיש לך לקוח מארצות הברית שרוצה הכל כי זה "שירות" וגם דוס ?

בוא נגיד איך אתה מנפנך אותו ?
במיוחד כשהוא עוד טוען שהוא שוקל ללכת לדרונט כי שם נותנים לו את כל השירותים כביכול תחת קורת גג.
הוא הצחיק אותי ואמרתי לו שילך ויבדוק וזה לא ממז מזיז לי (בדק וכנראה הבין שעלויות שם פי 3 לפני שמדברים איתו).

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:43
על ידי זקן השבט 3
נפנף אותו הכי מהר שאפשר כדי שגם תשכח ממנו הכי מהר שאפשר.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:49
על ידי TopGun(Alka)
זקן השבט 3 כתב:נפנף אותו הכי מהר שאפשר כדי שגם תשכח ממנו הכי מהר שאפשר.


זה מה שאתה עושה בדרך כלל אם בא אליך לקוח מארצות הברית ובמיוחד דוס ?
אני שואל ברצינות כי זה מה שרציתי לעשות.
אני במצב שאני רואה את האימיילים שלו, בא לי להכניס אותו לרשימה שחורה כדי לא לקבל הודעות יותר.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 21:58
על ידי eitanya
TopGun(Alka) כתב:1. מגיעה לו הכל כי הוא שילם
2. כי אצלו במדינה (ארצות הברית,ניו יורק) כמו שהוא טוען שאם שילמתי צריך לתת שירות עד שיהיה מרוצה.

הוא שילם מלכתחילה "כמו שמשלמים בארה"ב - לספקים בארה"ב?" :D
אין הגיון לספק תכולות לאתר שהם מעבר למה למפרט שסוכם בהצעת מחיר ובהתאם לאפיון של הלקוח או מה שהוסכם מולו מלכתחילה - הרי כך עובדת כל חברה לבניית אתרים, יש כאן משהו שאולי לא הבנתי נכון?

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 22:08
על ידי זקן השבט 3
TopGun(Alka) כתב:
זקן השבט 3 כתב:נפנף אותו הכי מהר שאפשר כדי שגם תשכח ממנו הכי מהר שאפשר.

זה מה שאתה עושה בדרך כלל אם בא אליך לקוח מארצות הברית ובמיוחד דוס ?
אני שואל ברצינות כי זה מה שרציתי לעשות.
אני במצב שאני רואה את האימיילים שלו, בא לי להכניס אותו לרשימה שחורה כדי לא לקבל הודעות יותר.

העבודה שלנו שונה מאד משלך. אתר צריך לבנות אתר על פי המתווה שהצגת ללקוח כאשר הוא קנה את השרות. אנחנו צריכים להשיג לו הישג בתוצאות החיפוש נגד מתחרים, ואם ההישג לא הושג זה משום שהתברר שתקציב הקידום איננו מספיק. יתר על כן, אי-אפשר לדעת מראש אם תקציב הקידום יספיק או לא כי המתחרים עלולים להגדיל את התקציב שלהם כדי למנוע ממני לתפוס את מקומם.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום א' 08 ינואר 2012 22:16
על ידי TopGun(Alka)
eitanya כתב:
TopGun(Alka) כתב:1. מגיעה לו הכל כי הוא שילם
2. כי אצלו במדינה (ארצות הברית,ניו יורק) כמו שהוא טוען שאם שילמתי צריך לתת שירות עד שיהיה מרוצה.

הוא שילם מלכתחילה "כמו שמשלמים בארה"ב - לספקים בארה"ב?" :D
אין הגיון לספק תכולות לאתר שהם מעבר למה למפרט שסוכם בהצעת מחיר ובהתאם לאפיון של הלקוח או מה שהוסכם מולו מלכתחילה - הרי כך עובדת כל חברה לבניית אתרים, יש כאן משהו שאולי לא הבנתי נכון?



הבנת נכון אבל הוא מבין "שירות זה שירות" וצריך לתת אותו "עד שיהיה אתר מושלם".
הלקוח רק לא רואה שבמהלך החודש הוריד 40% מהסקיצה המקורית אלמנטים ויביש את האתר וטוען שהוא יבד כשבהתחלה, גמר מהתלהבות.

למרות שהוא לאט לאט למד שצריך לשלם, עדיין על דברים שהוא רוצה שיבנו לו בשבילו שרק הוא רוצה לדוגמה הוא אומר "שלח לי דוגמה איך זה יראה". כאילו רוצה בהפוכה שאני יבנה לו ואם זה לא זה, כנראה יגיד "אהההה, לא זה מה שרציתי".

המסקנה שלי בנושא היא שכנראה לעולם לא יהיה מרוצה.
אולי הייתי צריך לתת לו מחיר זהה כמו שנתתי אבל בדולרים והיה שווה לי לעבוד עימו.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום ג' 10 ינואר 2012 03:07
על ידי Shlomi062
היה לי סיפור דומה, אומנם עם פחות טרטורי מוח (לא עבודה בסדר גודל כזה) אבל על אותו הגל (אמריקאי, אלא מה..).

לאחר שהוא עבר כל גבור, דיברתי איתו ואמרתי לו: תן לי את הדרישות שלך באימייל מסודר. אני עושה בדיוק איך שאתה רוצה, ומתנדף לי.
אין יותר תמיכה בחינם (כי בקצב שהוא שיגע אותי אני עוד יצטרך להעסיק עובדים רק בשבילו) אתה מבקש X ומקבל X.
כל טוב ודרך צלחה.

Re: לקוח בעייתי: מה עושים עם אחד כזה שבתום לב חושב ש...

הודעהפורסם: יום ג' 10 ינואר 2012 10:04
על ידי TopGun(Alka)
Shlomi062 כתב:היה לי סיפור דומה, אומנם עם פחות טרטורי מוח (לא עבודה בסדר גודל כזה) אבל על אותו הגל (אמריקאי, אלא מה..).

לאחר שהוא עבר כל גבור, דיברתי איתו ואמרתי לו: תן לי את הדרישות שלך באימייל מסודר. אני עושה בדיוק איך שאתה רוצה, ומתנדף לי.
אין יותר תמיכה בחינם (כי בקצב שהוא שיגע אותי אני עוד יצטרך להעסיק עובדים רק בשבילו) אתה מבקש X ומקבל X.
כל טוב ודרך צלחה.


זה מה שאני הולך לעשות ובניהם לייקר מוצר ב 300% בתקווה שלא ירצה ואם כן, זה יהיה AS IS כמו שיאשר לי.
זה בדיוק ככה, להעסיק עובד רק עבורו.