עמוד 1 מתוך 1

האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום א' 05 ינואר 2014 22:31
על ידי amirn
אני לא כל כך יודע אם זה הפורום הנכון אבל בכל זאת לא מצאתי מקום אחר,אני מעוניין להתחיל קורס קידום אתרים ומצאתי מקום שאולי יתאים לי אך אני לא ממש מכיר את המכללה ,הם בעצם מציעים קורס פרטני אחד על אחד וזה נשמע לא רע לכאורה אבל אני עדיין בלבטים ולא בטוח לגביהם,קוראים להם לשכת מקדמי אתרים,הייתי מעוניין לקבל המלצות האם מישהו אולי מכיר אותם?,או בכלל יוכל לתת לי עוד כיוון.
זה האתר שלהם.
http://webon.org.il/

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום א' 05 ינואר 2014 23:20
על ידי זקן השבט 3
א. עושה רושם שהנהלת גוגל פועלת לחסל את המקצוע הזה. מה אמרו לך על כך באותה "מכללה"?

ב. הם כותבים:
"לשכת מקדמי אתרים מציעה לך חבילה משתלמת ומותאמת לצורכי העסק שלך - חקירה מקיפה של מילות מפתח רלוונטיות ופיזור עצום בפני אלפי לקוחות בעזרת קידום אורגני של 50 מילות מפתח מגוונות."

עושה רושם שה"חבילה" מיועדת לבעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם ולא למי שרוצים לרכוש מקצוע. ובכלל, ספק גדול אם ניתן לרכוש מקצוע בפחות מ-10,000 שעות הדרכה ותרגול.

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 00:42
על ידי amirn
גוגל פועלת לחיסול מקדמי אתרים? יש המון מכללות שמציעות קורסים איך זה יכול להיות?
אני כבר בעולם ה-seo אך לא מרגיש משופשף מספיק בשביל להיכנס לשוק לכן חשבתי על הקורס ובדרך כלל קורס יכול לדרבן אותי יותר למטרה,בכל מקרה ממה שאני מבין מתגובתך אתה ממש לא ממליץ או שלא הבנתי נכון?

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 09:55
על ידי זקן השבט 3
amirn כתב:גוגל פועלת לחיסול מקדמי אתרים? יש המון מכללות שמציעות קורסים איך זה יכול להיות?
אני כבר בעולם ה-seo אך לא מרגיש משופשף מספיק בשביל להיכנס לשוק לכן חשבתי על הקורס ובדרך כלל קורס יכול לדרבן אותי יותר למטרה,בכל מקרה ממה שאני מבין מתגובתך אתה ממש לא ממליץ או שלא הבנתי נכון?

קרא את מה שהנהלת גוגל כותבת. בעלי המכללות מכרו קורסים בתקופת הפריחה של קידום האתרים ורוצים להמשיך להתפרנס מזה כל עוד אפשר. אם אתה כבר בעולם קידום האתרים (SEO זה דבר אחר, הוא שייך למעשה לעבודת הבנייה והתחזוקה הטכנית של אתרים, וימשיך להיות נחוץ) ולא קורא את "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" ושאר הפרסומים, ההודעות והסרטונים שלהם, אתה עושה נזק לבעלי האתרים שבהם אתה מטפל, גם אם אלה אתרים בבעלותך. ושים לב שהנהלת גוגל מדברת אל בעלי\מנהלי האתרים, מעל לראשם של מקדמי האתרים, כי כל מה שמקדמי האתרים עשו עד עכשיו זה לתחמן את גוגל, וזה הולך ונעשה יותר ויותר בלתי-אפשרי.

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 12:14
על ידי amirn
אוקיי אבל אתה אומר פה משהו מעניין seo זה דבר אחר,עד כמה שידוע לי הפירוש של קידום אתרים באנגלית זה seo או שאולי אני טועה?
ועדיין לא הצלחתי להבין כל כך האם כדאי לי ללכת לקורס או לא?

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 13:01
על ידי זקן השבט 3
amirn כתב:אוקיי אבל אתה אומר פה משהו מעניין seo זה דבר אחר,עד כמה שידוע לי הפירוש של קידום אתרים באנגלית זה seo או שאולי אני טועה?[...]

אתה, ומרבית מקדמי האתרים טועים: Search Engine Optimization זה אופטימיזציה למנועי החיפוש. משמע, כל הפעולות המכוונות להתאים את האתר לדרישות מנועי החיפוש (ומה עושים עם לשני מנועי חיפוש או יותר דרישות שונות?). מהות עבודת האופטימיזציה היא עבודה טכנית על פי רשימת פעולות (Checklist) מוגדרת מראש: לתקן את שגיאות בונה האתר, לתקן תקלות שמופיעות במהלך פעילות האתר, ולהתאים את האתר לשינויים ולחידושים בטכנולוגיה של מנועי החיפוש בפרט ושל רשת האינטרנט בכלל. אין שום מניעה לוגית שמאות, אלפי או מיליוני אתרים שדפים מהם מופיעים בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון יקבלו עבודת אופטימיזציה מושלמת. אבל מי תוצג במקום הראשון מבין 100,000 תוצאות חיפוש שנניח רק 300 מהן קיבלו עבודת אופטימיזציה מושלמת מידי 300 עובדי אופטימיזציה מיומנים היטב? הרי ברור שרק אחת מהן תצליח ו-299 מהן ייכשלו בודאות! מסקנה הכרחית - לא ביצוע עבודת האופטימיזציה המושלמת קובע מי יהיה העובד האחד הזה שיצליח ומי יהיו 299 הנכשלים.
amirn כתב:[...]ועדיין לא הצלחתי להבין כל כך האם כדאי לי ללכת לקורס או לא?

מסגרת לימוד שלא מקפידה להסביר את מה שהסברתי בפיסקה הקודמת מבלבלת את הלומדים בה, ומפתה אותם להאמין בדבר שאיננו מתקבל על הדעת, כי הוא סותר את ההגיון: שדי בביצוע סדרת הפעולות הנלמדת באותה מסגרת כדי להצליח בקידום האתר אל המקום הראשון בגוגל, על חשבון מי שכבר נמצא שם, וגם הוא ביצע את אותה סדרת פעולות, ועל חשבון עשרות או מאות או אלפי מקדמי האתרים האחרים, שגם הם שואפים להשיג את המקום הראשון באמצעות ביצוע אותה סדרת פעולות.

קרא גם את התשובה שלי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/12341.

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 13:32
על ידי amirn
אוקיי תודה רבה על האינפורמציה,ובכל זאת מדריכים טובים?,המקור הכי טוב להבין את הנושא בעצם מבלי להסתבך יותר מידי.

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 14:49
על ידי amirn
נשמע טוב לשמוע שיש עוד מכללות כאלו,רק אם אפשר לשאול אותך fan90 אתה עוסק עצמאי או שכיר?

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 15:05
על ידי זקן השבט 3
amirn כתב:אוקיי תודה רבה על האינפורמציה,ובכל זאת מדריכים טובים?,המקור הכי טוב להבין את הנושא בעצם מבלי להסתבך יותר מידי.

אם אתה לא אוהב להסתבך יותר מדי שכח מהמקצוע הזה. זה מקצוע לאנשים חושבים שגם מסוגלים להסתגל לסביבת עבודה שבה שוררת אי-ודאות קיצונית (מה עושים ויעשו המתחרים שלך? מה יחליטו מחר בהנהלת גוגל?).

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ב' 06 ינואר 2014 15:19
על ידי זקן השבט 3
fan90 כתב:גוגל לא מחסלים את מקדמי האתרים אלא מקשים עליהם. יש כל הזמן עידכונים חדשים שבגללם העבודה משתנה ולכן זה חשוב ללמוד ולהתעדכן גם אם אתה מומחה לקידום אתרים. בנוגע לקורס שפירסמת אני לא מכיר אותו ולא שמעתי עליו, אני גם למדתי קורס קידום אתרים במתכונת פרטית אבל בהאקריו ואני מאוד ממליץ! יש המון אתרים ברשת שאתה יכול ללמוד ולהתעדכן מהם אבל אם אתה רוצה להיות מקצועי תלמד ממישהו כזה.

כשמנתקים למישהו את צינור החמצן החיוני גם מקשים עליו וגם מחסלים אותו. צינור החמצן האחרון שנותר למקדמי האתרים היה האפשרות שהולכת ונעלמת לגבור על המתחרים שלך באמצעות "בניית" מספר יותר גדול של קישורים שאינם טבעיים וערכם קרוב ל-0, מאשר המתחרים שלך, שגם הם "בונים" קישורים שאינם טבעיים שערכם קרוב ל-0. עכשיו הנהלת גוגל זונחת בהדרגה את שיטת הקישורים ומחליפה אותה בשיטת דירוג תוצאות החיפוש על פי רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית משתמשי גוגל שמבקרים בהן (http://searchenginewatch.com/article/22 ... -Not-Links):

Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/a ... 4432?hl=en) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users
will want to use and share.


אני מתעדכן במה שכותבת הנהלת גוגל, שמדברת מזה כמה שנים אל בעלי\מנהלי האתרים, מעל לראשי מקדמי האתרים כי כל מה שמקדמי האתרים עשו עד עכשיו היה לתחמן את גוגל, וזה הולך ונעשה יותר ויותר בלתי-אפשרי.

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ג' 07 ינואר 2014 10:11
על ידי oria
זקן השבט 3 כתב:אני מתעדכן במה שכותבת הנהלת גוגל, שמדברת מזה כמה שנים אל בעלי\מנהלי האתרים, מעל לראשי מקדמי האתרים כי כל מה שמקדמי האתרים עשו עד עכשיו היה לתחמן את גוגל, וזה הולך ונעשה יותר ויותר בלתי-אפשרי.

תמיד יהיו עשר תוצאות בדף הראשון.
תמיד תהיה דרך להביא אתר לשם.
אכן זה נהיה קשה, יצליח לא מי שנבהל מכך אלא מי שרואה בכך אתגר.

Re: האם מישהו מכיר?

הודעהפורסם: יום ג' 07 ינואר 2014 11:35
על ידי זקן השבט 3
oria כתב:
זקן השבט 3 כתב:אני מתעדכן במה שכותבת הנהלת גוגל, שמדברת מזה כמה שנים אל בעלי\מנהלי האתרים, מעל לראשי מקדמי האתרים כי כל מה שמקדמי האתרים עשו עד עכשיו היה לתחמן את גוגל, וזה הולך ונעשה יותר ויותר בלתי-אפשרי.

תמיד יהיו עשר תוצאות בדף הראשון.
תמיד תהיה דרך להביא אתר לשם.
אכן זה נהיה קשה, יצליח לא מי שנבהל מכך אלא מי שרואה בכך אתגר.

אורי, אני מסכים לחלוטין עם מה שכתבת (למעט זה ששמת את מקום 10 ואת מקום 1 באותה חבילה, בעוד שפערי הכניסות הצפויים בהם הם בדרך כלל אלפי אחוזים). וברור שתמיד תהיה דרך להוביל אתר לצמרת תוצאות החיפוש, וגוגל אפילו מציגה לנו את הדרך:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users
will want to use and share

מה שאני טוען, כאשר אני מרחיב את הדיון, הוא שאין בכישוריו האישיים ובאופן הכשרתו של מקדם האתרים המצוי שום דבר שיכול לתרום לו להסתגל לדרישות של שיטת הדירוג החדשה של גוגל, שעל פיה המיקום נקבע על פי רמת שביעות הרצון של אוכלוסיית משתמשי גוגל שמבקרים באתר, ביחס לרמת שביעות הרצון מביקוריהם בתוצאות החיפוש המתחרות. עד עכשיו, מקדם האתרים המצוי הוכשר כטכנאי המשתמש בכלים שספרו למשל את מספר הקישורים הנכנסים לתוצאות החיפוש המתחרות (וניסו לאמוד את ערכם), ולכן היה די ב-140 שעות לימוד ב"מכללה" בדרך כלל, או בהכשרה קצרה במקום העבודה.

איך עובד כזה ימדוד מעכשיו את רמת שביעות רצון המבקרים בתוצאות החיפוש המתחרות (שאינן בהכרח העשר שבצמרת) כדי לספק להם רמת שביעות רצון עדיפה? ואיך יספק רמת שביעות רצון עדיפה ללא המידע שיש לגוגל מעשרות או מאות טיפוסי איתותים של שביעות או אי-שביעות רצון ועוצמתם? מקדם האתרים חוזר לסביבת עבודה שמאפיינת אותה אי-ודאות שמתקרבת ל-100%, אבל ה"מכללות" הכשירו ומקומות העבודה העסיקו טכנאים שפעלו ברמת אי-ודאות שהייתה קרובה ל-0 (כל המתחרים שלך "בונים" קישורי זבל שערכם שואף ל-0. "בנה" יותר קישורים מהם ותהיה במקום הראשון!).

השוק דורש בהדרגה מקדמי אתרים שקיבלו הכשרה שונה לחלוטין, בסדר גודל של עשרות אלפי שעות או יותר, ושכישוריהם האישיים הפוכים לכישוריו של טכנאי טוב שיודע להפעיל מספר כלים שחושבים במקומו. המסקנה הבלתי נמנעת היא שמי שלמד במכללת האקר-יו ודומותיה, או מי שבאו עם דרישות ("לא להסתבך יותר מדי") וציפיות כמו של פותח הנושא לא ימצאו יותר תעסוקה או שייפלטו בהמוניהם ממקומות התעסוקה הנוכחיים. לא מפתיע הוא שהמילה "עדיין" מופיעה בתדירות גבוהה בפוסטים ובתגובות של התקופה האחרונה - "אפשר עדיין לבנות קישורים". האתגר של מקדמי האתרים הפעילים כיום, וגם של בעלי משרדי הקידום המובילים איתם שוחחתי, הוא למשוך את המצב הקיים כל עוד אפשר.