עמוד 2 מתוך 2

Re: ראיונות עבודה

הודעהפורסם: יום ג' 24 יולי 2012 19:31
על ידי orann1
זקן השבט 3 כתב:
dragonbull כתב:ומה הסיכוי להתקבל למשרד קידום מוביל?


יחד עם זאת, קח בחשבון, שקידום אתרים נגד מתחרים (בניגוד לבניית אתרים ולטכנאות אתרים) הוא מקצוע של שכל ולא מקצוע של ידע. עובדה שכל הידע איך לקדם אתר שבסוף הוענש לא שווה היום כלום.


סליחה על הבורות, אבל מה זה בדיוק טכנאות אתרים?

Re: ראיונות עבודה

הודעהפורסם: יום ג' 24 יולי 2012 20:12
על ידי זקן השבט 3
orann1 כתב:
זקן השבט 3 כתב:
dragonbull כתב:ומה הסיכוי להתקבל למשרד קידום מוביל?

יחד עם זאת, קח בחשבון, שקידום אתרים נגד מתחרים (בניגוד לבניית אתרים ולטכנאות אתרים) הוא מקצוע של שכל ולא מקצוע של ידע. עובדה שכל הידע איך לקדם אתר שבסוף הוענש לא שווה היום כלום.

סליחה על הבורות, אבל מה זה בדיוק טכנאות אתרים?

טכנאות אתרים (SEO) הוא מקצוע טכני מובהק שדורש ידע ספציפי ועוסק ב:
א. הגדרת דרישות לבוני האתר ותיקון שגיאות בוני האתר.

ב. תיקון תקלות שמתרחשות במהלך פעילות האתר, ושנגרמו על ידי חברת האכסון, מנהל האתר, בעל האתר, כותב התוכן ומקדם האתרים.

ג. התאמת האתר לשינויים וחידושים בטכנולוגיית האינטרנט בכלל ובטכנולוגיה של מנועי החיפוש בפרט.

ניר שי למשל, מתמקד רק בשלב הראשון, ולכן מכנה אותו, במידה רבה של צדק, בשם "אדריכלות אתרים".

לעומת זאת, קיים מקצוע נוסף והוא קידום אתרים נגד מתחרים (website promotion) כי כדי לנצח בשנת 2012 את המתחרים שבתוצאות החיפוש העליונות, ולקחת מהם את המקום, את הכניסות ואת המכירות, אתה לא צריך בכלל לעשות משהו לאתר אלא לעשות הכי טוב והכי הרבה נגד האתרים המתחרים. לא במובן של לפגוע בהם במכוון, אלא במובן של להיות טוב מהמתחרים הגרועים, להיות מצויין ביחס למתחרים הטובים, ולהיות הכי מצויין ביחס למתחרים המצויינים.

את זה לא ניתן להשיג כמובן על ידי ביצוע סדרת פעולות (צ'קליסט) כמו בכל מקצוע טכני, כולל טכנאות אתרים, כי גם כל המתחרים היותר מוצלחים שלך עושים בדיוק את אותו הדבר. ערפול מסויים של גבולות שני המקצועות נוצר מהעובדה שגם טכנאות האתרים משפרת במידה מסויימת את ציוני הרלוונטיות של האתר, אבל לשיפור הזה יש גבול עליון, ובזירות תחרותיות לא די בו כדי לנצח את המתחרים שבצמרת, אלא רק כדי "לקדם" למשל ממקום 800 למקום 120 ולא יותר. מה עוד, שאת אותו השיפור ניתן להשיג גם באמצעים האחרים, כמו שיפור תוכן האתר למשל.

קהל הלקוחות לא מכיר את ההבחנות הללו, והוא סבור בטעות שכדי לנצח את המתחרים הוא זקוק לטכנאי אתרים ותו לא. טכנאי האתרים לא מתאמצים במיוחד לתקן להם את הטעות, כי נוח להם להגיש חשבון על עצם ביצוע עבודת הטכנאות מבלי להתחייב לנצח את המתחרים. אבל מקדמי האתרים עוסקים במקצוע ייחודי ובעייתי. כי אם 300 מקדמי אתרים מנסים להשחיל את 300 לקוחותיהם לתוך אותם 5 מקומות עליונים בגוגל לביטוי הנתון, 295 מהם ייכשלו בהכרח. ואיזה מין מקצוע "טכני" הוא זה שהעבודה נכשלת כמעט תמיד?

Re: ראיונות עבודה

הודעהפורסם: יום ג' 24 יולי 2012 20:40
על ידי orann1
זה לא מקצוע ולא צריך לזלזל בשום פעולה, זה פשוט שלב בקידום אתרים המונה הרבה פעולות.
כי אתה הרי לא "טכנאי קישורים נכנסים" נכון? גם אם יש קצת מחשבה מאחורה.
גם לתכנן אתר בצורה נכונה וטובה מצריך מחשבה, כי אם לא, אז למה צריך לפנות למומחים כדי לתקן עבודה של כאלה שלא חשבו מספיק?
אין מקצוע SEO ומקצוע website promotion, זה אותו מקצוע עם הרבה שלבים בדרך הנקרא קידום אתרים. אני לא מכיר מישהו שעושה רק את הצד הטכני מבלי לחשוב איך לנצח את המתחרים שלו בדרך למעלה.

Re: ראיונות עבודה

הודעהפורסם: יום ג' 24 יולי 2012 20:54
על ידי זקן השבט 3
orann1 כתב:זה לא מקצוע ולא צריך לזלזל בשום פעולה, זה פשוט שלב בקידום אתרים המונה הרבה פעולות.
כי אתה הרי לא "טכנאי קישורים נכנסים" נכון? גם אם יש קצת מחשבה מאחורה.
גם לתכנן אתר בצורה נכונה וטובה מצריך מחשבה, כי אם לא, אז למה צריך לפנות למומחים כדי לתקן עבודה של כאלה שלא חשבו מספיק?
אין מקצוע SEO ומקצוע website promotion, זה אותו מקצוע עם הרבה שלבים בדרך הנקרא קידום אתרים. אני לא מכיר מישהו שעושה רק את הצד הטכני מבלי לחשוב איך לנצח את המתחרים שלו בדרך למעלה.

בכל מה שכתבתי בתשובה לשאלתך לא תמצא נימה של זלזול במקצוע טכנאות האתרים. הוא מועיל לבעל האתר ושווה לשלם עבורו. הבעיה היא שמי שלומד פרק או שניים מתחיל בטכנאות אתרים ולא שם לב שהעיסוק בקידום אתרים נגד מתחרים מהווה מעבר למקצוע אחר שדורש כישורים אישיים שונים ולמעלה מזה - הפוכים. יתר על כן, דרוש טכנאי אתרים אחד על כל עשרה מקדמי אתרים.

ודאי שחלק מטכנאי האתרים חושבים איך לנצח את המתחרים, הרי הם רוצים לקבל תשלום גם עבור קידום אתרים. אבל כאשר הם מתחילים לעסוק בזה הם ממשיכים לחשוב כטכנאים: מה לעשות? אז כולם עוטפים קישורים ב-300 מילים שעולות 25 ש"ח ומציבים אותם באתרי "מאמרים" שאיש לא קורא. למה? כי זה הידע - זה מה שכולם עושים. אבל איך תנצח את המתחרים אם גם אתה עושה את מה שכולם עושים? (ובכלל, ומה עושים כאשר גוגל מעניש את מה שכולם עושים?) רק בשביל לשאול את השאלה הזאת צריך לעבור למקצוע אחר!

שאלה נפוצה בפורומים: "הייתי חודשיים במקום 4 בגוגל והבוקר ראיתי שירדתי למקום 9. מה עשיתי לא בסדר?"
דוגמא לתשובה טיפוסית ונפוצה בפורום: "נכנסתי לאתר שלך וראיתי שחסרות לך כותרות H1. תשים כותרות H1 ותחזור למקום הטבעי בגוגל."

מה שגוי בתשובה ולמה?

Re: ראיונות עבודה

הודעהפורסם: יום ד' 25 יולי 2012 13:49
על ידי זקן השבט 3
הייתי מוסיף למה שכתבתי מעלה שכאשר טכנאי אתרים מתחיל לעסוק בקידום אתרים נגד מתחרים, הוא נדרש לפרק לעצמו את הראש של טכנאי האתרים ולהרכיב במקומו ראש של אתלט ברמה אולימפית!