נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ש' 22 פברואר 2014 19:53

איזה סגנון אני מתאר כרצוי? אנא הרחב, לא זכור לי שהצגתי סגנון כלשהוא, אנא ספק ציטוט

וקישור מבאנר איננו טבעי(כך תוכל לראות בהנחיות האיכות של גוגל אם עבודת המודיעין שלך מספיק מבוססת), למרות זאת קישור מבאנר ממומן יכול להיחשב כטבעי אם הפתרון שאותו אתה מציג הוא חלק מהאלגוריתם שבוחן את טבעיות הקישורים.

אין שום אינדיקציה לכך שקישור נמדד לפי תנועה+שביעות רצון המשתמשים בו- אם כן לכל עבודת מודיעין יש גם בסיס משכנע יותר מאשר לבצע השוואה לפעולה כמו "להרכיב פאזל".
ברור שגוגל מחפשים פתרון(או מתיימרים להגיד שמצאו) כלשהו לטבעיות הקישורים.
כזכור לך תנועה, ומדדי שביעות רצון קל מאוד לפברק(כך גם אתה טוען), לכן טענה שכך נמדדת טבעיות הקישורים מפוברקת לגמרי, ולא נראה שעומדת מאחוריה עבודת מודיעין מהיומנה כלשהי, גם אם היא נשמעת הגיונית.
ועדיין נראה שהרבה מקדמי אתרים(לבושתך גם הטכניים שבהם) מתבססים על פתרונות שנראים להם הגיוניים(כמו מה שהצגת בדיון), ובסוף מוצאים את עצמם בצרה משום שהם לא למדו להסתגל לעובדה שהם בתחום שרווי באי וודאות כמעט מוחלטת(ומגלים שזה לא "פאזל"), ומסרבים להגיד שאין להם מידע מספיק בשביל לענות על כך.

אני מנגד לא מתבייש להגיד שאינני יכול לחשוב על שום פתרון אמיתי, אך גם לא מספק פתרונות מפונטזים, זאת כנראה משום שאינני נמנה מבין אלפי המהנדסים של גוגל, ואין לי את המידע שבידיהם.
אמליץ לך לבחון את עבודת המודיעין מחדש, לפני שתגלה שקישור שמספק תנועה ומאותת על שביעות רצון גבוה איננו טבעי מבחינת גוגל, ותגלה שהתלמידים שלך או הנכסים שלך באינטרנט ימצאו את עצמם בצרה בעדכון הבא......
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ש' 22 פברואר 2014 22:01

מנשה אברמוב כתב:איזה סגנון אני מתאר כרצוי? אנא הרחב, לא זכור לי שהצגתי סגנון כלשהוא, אנא ספק ציטוט[...]

הסגנון המצוי הוא לא לפעול על פי רשימת תובנות משתכללת בהדרגה אלא על פי צ'קליסט של פעולות לביצוע. מי שלמדו אצלי ב"סמינר לקידום אתרים בזירות תחרותיות" בהיקף של 25 שעות, וכולם מקדמי אתרים ותיקים ומנוסים, מעידים שאצלי הם "למדו לחשוב קידום אתרים".
מנשה אברמוב כתב:[...]וקישור מבאנר איננו טבעי(כך תוכל לראות בהנחיות האיכות של גוגל אם עבודת המודיעין שלך מספיק מבוססת), למרות זאת קישור מבאנר ממומן יכול להיחשב כטבעי אם הפתרון שאותו אתה מציג הוא חלק מהאלגוריתם שבוחן את טבעיות הקישורים.[...]

נכון מאד. רק לאור עבודת המודיעין אני יכול לנמק היטב מדוע ההערכה שלי ששיעור תעבורה גבוה בקישור מבאנר פרסומי, בצירוף רמת שביעות רצון גבוהה מהביקור, תעניק לקישור, במודל הדירוג החדש של גוגל, מעמד שמחליף את מעמיד ה"טבעיות" שעדיין מופיע ב"הנחיות", היא הערכה נכונה ויישומה הוא מעשי.
מנשה אברמוב כתב:[...]אין שום אינדיקציה לכך שקישור נמדד לפי תנועה+שביעות רצון המשתמשים בו- אם כן לכל עבודת מודיעין יש גם בסיס משכנע יותר מאשר לבצע השוואה לפעולה כמו "להרכיב פאזל"[...]

ברור. יש גם פאזלים לגיל שלוש. לעבודת המודיעין, שבה תמיד ישארו חלקים חסרים בפאזל, דרושה גם אינטליגנציה, אינטואיציה והשכלה. אבל גוגל הכריזו על שינוי דוקטרינה, ודף שנמצא ראוי למי שביקרו בו כי נתקלו בקישור אליו, מתאים לדוקטרינת הרלוונטיות החדשה של גוגל, בעוד שדף שקיבל קישור מדף בעל ציון PR גבוה איננו נשפט בחיוב על ידי המבקרים כי הם לא מריצים את Majestic SEO לפני שהם מחליטים באיזה קישור להשתמש.
מנשה אברמוב כתב:[...]ברור שגוגל מחפשים פתרון (או מתיימרים להגיד שמצאו) כלשהו לטבעיות הקישורים[...]

אני שואל ומשיב לשאלה איזה מין פתרונות יש בנמצא ומעריך, על פי הדוקטרינה המתחלפת בהדרגה, מה הם בחרו בפועל.
מנשה אברמוב כתב:[...]כזכור לך תנועה, ומדדי שביעות רצון קל מאוד לפברק(כך גם אתה טוען), לכן טענה שכך נמדדת טבעיות הקישורים מפוברקת לגמרי, ולא נראה שעומדת מאחוריה עבודת מודיעין מהיומנה כלשהי, גם אם היא נשמעת הגיונית[...]

לא נכון. אני הוא זה שטוען מזה שנים רבות שתנועה אפשר לנסות לפברק, אבל כבר אי-אפשר להצליח לפברק. הם מצליחים יפה גם עם איתור קליקים מזוייפים באדוורדס. מה שכתבתי בנושא הזה הוא דווקא שדי לגוגל במדגם מספיק גדול של משתמשים, ושהם יכולים לגרום לו להיות מדגם אמין אחרי שמסלקים מהמועמדים את אלה שאמינותם מוטלת בספק, אפילו קטן - כל תושבי הודו למשל, כל מי שמרבים להתעניין בקידום אתרים וכו', ואת כל מי שמספקים לגוגל מידע דל מדי על התנהגותם והעדפותים (זה גם מסביר את האיחור בהחלפת הדוקטרינה בגוגל של שפות דלות אוכלוסין, או שרמת השימוש בגוגל המקומי נמוכה).
מנשה אברמוב כתב:[...]ועדיין נראה שהרבה מקדמי אתרים (לבושתך גם הטכניים שבהם) מתבססים על פתרונות שנראים להם הגיוניים(כמו מה שהצגת בדיון), ובסוף מוצאים את עצמם בצרה משום שהם לא למדו להסתגל לעובדה שהם בתחום שרווי באי וודאות כמעט מוחלטת(ומגלים שזה לא "פאזל"), ומסרבים להגיד שאין להם מידע מספיק בשביל לענות על כך.[...]

תנאי אי-ודאות קיצוניים = או שאתה לומד לעבוד בהרכבת פאזל שלא רק שלעולם לא תצליח להשלים, אלא שהוא גם לעולם ישאר במרביתו ריק, או שאתה מפנטז שהשלמת את החלקים החסרים. כאשר אני מלמד קידום אתרים אני מתחיל בניפוץ הפנטזיה הזו, אבל המצוקה הנפשית ה"תעסוקתית", הכרוכה באי-הודאות המובנית בסביבת העבודה של מקדם האתרים המצוי, גורמת לו להתכחש לאי-הודאות - הוא חייב הרי להציג ללקוח או לבוס שאין דבר שהוא איננו יודע, אחרת יוחלף באחד שיודע הכל!
מנשה אברמוב כתב:[...]אני מנגד לא מתבייש להגיד שאינני יכול לחשוב על שום פתרון אמיתי, אך גם לא מספק פתרונות מפונטזים, זאת כנראה משום שאינני נמנה מבין אלפי המהנדסים של גוגל, ואין לי את המידע שבידיהם. אמליץ לך לבחון את עבודת המודיעין מחדש, לפני שתגלה שקישור שמספק תנועה ומאותת על שביעות רצון גבוה איננו טבעי מבחינת גוגל, ותגלה שהתלמידים שלך או הנכסים שלך באינטרנט ימצאו את עצמם בצרה בעדכון הבא......

מנשה, אתה בחרת כפי הנראה בביצוע עבודת הקידום בפועל, בעוד שאני בחרתי בניהול עבודת הקידום בפועל (ואינני מתכוון לרמה של מנהל עבודה במחלקה). זה מחייב אותי להמציא פתרונות מעשיים ולעבוד על שכלולם, ולא לעבוד על מה שהמציאו אחרים. זה מה שמתאים לראש שלי בזכות הכישוריים האישיים, הכשרון, ההשכלה ונסיון החיים הרב, וגם המיגבלות שלי וביניהם בעיקר זיכרון גרוע במיוחד מאז שאני זוכר את עצמי. עבודה על פי מה שהמציאו אחרים איננה מתאימה לי, כי בכל רגע הייתי מתחיל לחשוב איך אפשר לשפר את זה בדרך אחרת, במקום להשלים עוד ועוד פרטים מתוך מה שכבר ידוע, כדי לשפר את הביצוע בדרך זו (זו גם הסיבה שאינני כותב על "טכנאי הקידום" מתוך זלזול, וכאשר אני רוצה באמת לזלזל אני מתייחס ל"פועלי הקידום").

קרה המקרה וגוגל טרח ומצא ששוק היעד של אתרי האינטרנט רוצה לבוא לשם כדי לבלות, להיות מופתע ולהשתעשע, ושנמאס לו להמשיך ולמצוא שכל אתרי האינטרנט שבצמרת משעממים כי הם זהים לחלוטין, כמו חלונות הראווה של עיר קטנה ברוסיה בשנות החמישים והשישים. אם משתמשי גוגל לא יהיו מרוצים ממה שמנוע החיפוש שלו מציג להם, הם יעזבו בהמוניהם, וזו הסיבה מדוע הנהלת חברת גוגל מפקיעה בהדרגה מעובדיה המסורים את הזכות לקבוע מה ראוי להיות יותר רלוונטי עבור המשתמשים, ומעבירה את הזכות הזו לידי המשתמשים עצמם.

המציאות החדשה הזו מתאימה לי במיוחד, אבל היא לא כבר לא מתאימה למי שיודעים לעבוד רק על פי צ'קליסט שמתאים לכל אתר. נשאלתי לפני ימים אחדים איך יכולים מקדמי האתרים להסתגל לדרישות החדשות. עניתי שאינם יכולים, כי אי-אפשר ללמד מעתיקן להתחיל ולהמציא תוכן חד-פעמי, יוצא דופן, מסקרן, מפתיע ומשעשע לכל אתר בנפרד. אפילו כאשר חשבו שיש צורך ב"כתיבה מסחרית" בעלת עקרונות אחידים, קנו את העבודה ממישהו אחר. כמה אנשים אתה מכיר שסיפרו לך בדיחות מוצלחות? וכמה אתה מכיר שהמציאו את הבדיחות?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ש' 22 פברואר 2014 23:11

כצפוי אינני מבחין בשום ציטוט לסגנון שהצגתי, אם תמצא אחד, אנא יידע אותי ואשמח לתקן\להגיב על כך...

זקן השבט 3 כתב:ברור. יש גם פאזלים לגיל שלוש. לעבודת המודיעין, שבה תמיד ישארו חלקים חסרים בפאזל, דרושה גם אינטליגנציה, אינטואיציה והשכלה. אבל גוגל הכריזו על שינוי דוקטרינה, ודף שנמצא ראוי למי שביקרו בו כי נתקלו בקישור אליו, מתאים לדוקטרינת הרלוונטיות החדשה של גוגל, בעוד שדף שקיבל קישור מדף בעל ציון PR גבוה איננו נשפט בחיוב על ידי המבקרים כי הם לא מריצים את Majestic SEO לפני שהם מחליטים באיזה קישור להשתמש.

צר לי, אין לכך קשר לטבעיות הקישור, מדובר בפתרון מעשי שהמצאת על התבססות השינוי שגוגל ביצעה, הפתרון הנל לא שונה מהפתרונות שהומצאו על ידי שאר אלפי המקדמים שמצאו את עצמם בתחתית לאחר עדכון אלגוריתם כזה או אחר.


זקן השבט 3 כתב:נכון מאד. רק לאור עבודת המודיעין אני יכול לנמק היטב מדוע ההערכה שלי ששיעור תעבורה גבוה בקישור מבאנר פרסומי, בצירוף רמת שביעות רצון גבוהה מהביקור, תעניק לקישור, במודל הדירוג החדש של גוגל, מעמד שמחליף את מעמיד ה"טבעיות" שעדיין מופיע ב"הנחיות", היא הערכה נכונה ויישומה הוא מעשי.

הבמה לרשותך, אנא נמק.
כמו כל עבודת מודיעין שמוצגת לשופט או למבצע ההחלטה, תתבקש לספק חומר וראיות שיוכיחו שגוגל מחליפים את מעמד ה"טבעיות" בתנועה וברמת שביעות רצון הגולשים.
הצג זאת בפשטות כמו הפאזל שאותו אתה משווה כשאתה מחליף בצורה יהירה למדי צוות של אלפי מהנדסים שמשפרים כל יום את האלגוריתם בהתבססות על נתונים שאותם אנו לא נכיר כנראה לעולם.

זקן השבט 3 כתב:המציאות החדשה הזו מתאימה לי במיוחד, אבל היא לא כבר לא מתאימה למי שיודעים לעבוד רק על פי צ'קליסט שמתאים לכל אתר. נשאלתי לפני ימים אחדים איך יכולים מקדמי האתרים להסתגל לדרישות החדשות. עניתי שאינם יכולים, כי אי-אפשר ללמד מעתיקן להתחיל ולהמציא תוכן חד-פעמי, יוצא דופן, מסקרן, מפתיע ומשעשע לכל אתר בנפרד. אפילו כאשר חשבו שיש צורך ב"כתיבה מסחרית" בעלת עקרונות אחידים, קנו את העבודה ממישהו אחר. כמה אנשים אתה מכיר שסיפרו לך בדיחות מוצלחות? וכמה אתה מכיר שהמציאו את הבדיחות?

מספיק אנשים בכדי להבחין שבמקרה הזה יש סיכוי שהפאזל הורכב לא נכון, ואין צורך בהרבה עבודת מודיעין בכדי להבחין בכך.
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום א' 23 פברואר 2014 01:48

מנשה אברמוב כתב:כצפוי אינני מבחין בשום ציטוט לסגנון שהצגתי, אם תמצא אחד, אנא יידע אותי ואשמח לתקן\להגיב על כך[...]

מנשה, אני חוזר בי מהביטוי "הסגנון שלך" ומחליף אותו בביטוי "הסגנון המצוי", שבו השתמשתי גם בתגובה האחרונה, ומתנצל בפנייך ובפני הקוראים.

לשאר ההערות אגיב מחר בערב. אציין רק שהפתרון הניהולי המעשי לאתגר שהדוקטרינה החדשה שהנהלת חברת גוגל מציבה לנו איננו אפשרי במסגרת משרד קידום אתרים בישראל של פברואר 2014, בין השאר משום שבעליו של כל משרד קידום מתעקש להתייחס לעצמו כאל בית עסק לממכר עבודת מקדמי אתרים וכותבי תוכן (זה הרי מה שעושה גם משרד שמוכר שרותי הנהלת חשבונות). למשרדי הקידום אין מענה לאתגר הזה, ויעלמו כמו אלפי החנויות לפיתוח סרטי צילום והדפסת תמונות תוך שעה.

אם תתקשר אלי אשמח להוסיף פרטים שאינני נוהג לפרסם בפומבי (כתבתי פה מספר פעמים מה הוא מדרג החשיפה שלי), כי אני רואה שהמידע שלך מעודכן רק למה שדיברתי בזמנו עם אלי.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום א' 23 פברואר 2014 06:36

זקן השבט 3 כתב:אציין רק שהפתרון הניהולי המעשי לאתגר שהדוקטרינה החדשה שהנהלת חברת גוגל מציבה לנו איננו אפשרי במסגרת משרד קידום אתרים בישראל של פברואר 2014, בין השאר משום שבעליו של כל משרד קידום מתעקש להתייחס לעצמו כאל בית עסק לממכר עבודת מקדמי אתרים וכותבי תוכן (זה הרי מה שעושה גם משרד שמוכר שרותי הנהלת חשבונות). למשרדי הקידום אין מענה לאתגר הזה, ויעלמו כמו אלפי החנויות לפיתוח סרטי צילום והדפסת תמונות תוך שעה.


מסכים איתך בהחלט בעניין הזה, אך עדיין נראה שחברות הקידום שורדות.
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום א' 23 פברואר 2014 22:24

מנשה אברמוב כתב:
זקן השבט 3 כתב:אציין רק שהפתרון הניהולי המעשי לאתגר שהדוקטרינה החדשה שהנהלת חברת גוגל מציבה לנו איננו אפשרי במסגרת משרד קידום אתרים בישראל של פברואר 2014, בין השאר משום שבעליו של כל משרד קידום מתעקש להתייחס לעצמו כאל בית עסק לממכר עבודת מקדמי אתרים וכותבי תוכן (זה הרי מה שעושה גם משרד שמוכר שרותי הנהלת חשבונות). למשרדי הקידום אין מענה לאתגר הזה, ויעלמו כמו אלפי החנויות לפיתוח סרטי צילום והדפסת תמונות תוך שעה.

מסכים איתך בהחלט בעניין הזה, אך עדיין נראה שחברות הקידום שורדות.

גם אלפי החנויות לפיתוח סרטי צילום והדפסת תמונות תוך שעה שרדו שנה נוספת, עד שכמעט כל השוק עבר למצלמות דיגיטליות, וזה עוד היה כמה שנים טובות לפני שלכל זקן וילד היתה מצלמה בסמארטפון. לא היה להם גם למי למכור את המכונות, שעלו לכל חנות כמיליון ש"ח.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 24 פברואר 2014 16:18

הבטחתי שאענה להסתייגויות שלך מדרך הפעולה שלי. בוא נתחיל דווקא מזה:
מנשה אברמוב כתב:אין לי שום רעיון לבחינת טבעיות הקישורים[...]

למה אין לך שום רעיון? ואם אין לך שום רעיון חלופי, כדי להעמיד אותו מול הרעיון (המודל) שאני הצגתי, ולשפוט בדרך זו את המעלות והמגרעות של כל רעיון ואת עוצמת הנימוקים שהוצגו בעד ונגד ההסתברות שכל רעיון נכון, האם אתה לא נוהג כמו כל מקדם אתרים מצוי שאומר "לא שכנעת אותי" (שזה בכמעט כל המקרים "לא בא לי להשתכנע") בלי להבין שאמירה כזו, ללא נימוקים, איננה נחשבת בפולמוס מקצועי אינטלקטואלי? במעשה הזה אתה מפקיע מעצמך את הזכות להשתתף בדיון, ומשאיר אותו סגור מפני מי שמחוץ לממציאי הרעיונות לבחינת טבעיות הקישורים.

יחד עם זאת, במה שכתבת נרמז שאתה מאמין שלחברת גוגל אכן יש פרוצדורה אמינה לבחינת טבעיות הקישורים (משמע, הכוונה שהייתה בליבו של יוצר הקישור), כפי שהם אכן מכריזים ב"הנחיות", ושהם לא נאלצו לשם כך לשנות את הגדרת ה"טבעיות" כפי שאני עושה. אז אתה מציע אמונה ללא נימוקים בכוחותיו המופלאים של אלגוריתם שפותח בגוגל מול ההסבר המנומק שהצגתי.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ב' 24 פברואר 2014 20:55

העובדה שאין לי רעיון לא תקשה עלי להסביר למה עבודת המודיעין שלך לקויה במקרה הנל.
לא אתקשה להסביר ש:
-קישור שמעביר תנועה או מאותת על שביעות רצון חיובית מצד המשתמשים הוא איננו דווקא קישור טבעי
-מה שעשית פה זה לא עבודה מודיעין, אלא הרכבת פאזל, כאשר הפזל מסובך וכנראה לא יורכב מעולם, וכאשר תמונת מקור הפאזל איננה חשופה.
-שיש מספיק מידע שאעזר בו בכדי להוכיח שהערכתך שגויה.
-שלגוגל יש צבא של מהנדסים שמבצעים החלטות שלא מבוססות על פאזלים ושמים אותך ואותי בכיס, ואם כמוך אחליט שאני יודע מה עומד מאחורי ההחלטה שלך אטעה את מבצע הפעולה
-שלגוגל ישנו מידע רב שלא יחשף לציבור, ובהם הם נעזרים בכדי לשפר את האלגורים


בפן הפחות תאורטי, אם עבודת מודיעין הייתה משתווה לפאזלים שבהם המקור איננו ידוע, ויש מספיק מידע שיוכל להסביר שהפאזל הורכב הפוך הייתה מוצא את עצמך מחוץ למשווה.
ואם החלטות היו מבוססות על מידע מודעיני לקוי, ועל פאזלים מדינת ישראל הייתה נעלמת מהמפה ממזמן, לכן אני מציע לך לבחון פעם נוספת את הפזל שלך לפני שאתרי התלמידים או הנכסים שלך יעלמו מהמפה של גוגל בעדכון הבא.
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 24 פברואר 2014 23:08

מנשה, אתה מערבב הנדסה עם פילוסופיה (ולעולם אינני מדבר על פילוסופיה כשם גנאי): על פי המודל שאני מציע עובדי גוגל החליפו את הגדרת "טבעיות" הקישורים בהגדרה אופרטיבית שחורגת בהחלט מההגדרה הלשונית, משום שאת ההגדרה הלשונית (היוזמה ליצירת הקישור היא של יוצר הקישור) לא ניתן להמיר להגדרה אופרטיבית בצורת פרוצדורה של מדידה.

גם אם אני טועה, מה רע ב"בניית" קישורים שמביאים תעבורה יפה של מבקרים, והם מרוצים מאד מהביקור? לכל היותר הם לא יתרמו לקידום אבל יתרמו מבקרים ממירים לאתר. לעומת זאת, מודל חלופי שמניח שיש לגוגל דרך לחשוף בידי מי היתה היוזמה לבנית הקישור, מודל שנשאר אצלך בתחום הפילוסופיה (אלא אם תספר לי אחרת), מחייב פתרון מעשי לקידום בדמות בניית אתר שמהווה "מלכודת קישורים" מוצלחת. אבל מלכודת קישורים מוצלחת חייבת להיות, כפי שכתבתי פה לפני כשנתיים, גם חד-פעמית וגם לא ניתנת להעתקה, כי אחרת יש ליוזם הקישור היוצא יותר מדי ברירות לאן לקשר. והיא גם דורשת מקדמי אתרים בעלי כושר המצאה יוצא דופן, בעוד שהעובדה שכל האתרים של מקדמי האתרים עצמם זהים, מראה שהם חסרים אפילו כושר המצאה מינימלי.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ג' 25 פברואר 2014 16:26

המשך...

אני רוצה להוסיף שעד לפני כשנתיים גם אני סברתי שיש להבין את הנחית גוגל כלשונה, ושלא לא יתכן שלקישור יהיה ערך 0< אם איננו טבעי, במובן שהיוזמה ליצירת הקישור היתה בידי מנהל האתר המקשר. אבל הקושי לדמיין פרוצדורה מעשית של גוגל להכרעה (הבינארית) בעניין הזה השאירה רק שתי אפשרויות: או שההכרעה היא במונחים של הסתברות או שאנשי גוגל ויתרו כאמור על ההגדרה הלשונית ומוכנים להתייחס לקישור שיש דרכו תעבורה יפה של מבקרים, והם גם משדרים לגוגל איתותים של שביעות רצון גבוהה מהביקור בדף המקושר, כאילו הוא קישור "טבעי" . המודל האחרון מתיישב היטב עם הדגש ההולך וגובר של הנהלת גוגל, בשנתיים-שלוש האחרונות, על רמת שביעות הרצון היחסית מהביקור כמדד החדש שלהם ל"רלוונטיות" תוצאת החיפוש.

אבל בסופו של דבר, מי שעשוי להכריע במחלוקת הזו הוא ג'ון מילר, אם יסכים להשיב על שאלה ישירה בהנגאוט הבא.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ד' 26 פברואר 2014 00:04

זקן השבט 3 כתב:גם אם אני טועה, מה רע ב"בניית" קישורים שמביאים תעבורה יפה של מבקרים, והם מרוצים מאד מהביקור? לכל היותר הם לא יתרמו לקידום אבל יתרמו מבקרים ממירים לאתר.

ומה עם העובדה שעל קישור כזה תשלם תשלום קבוע ותחטוף עליו עונש ידני\אלגוריתמי.

האם ה"מה רע" ישתנה אצלך כאשר תעמוד בפני מקבל החלטה ותגיד לו מה רע אם נבצע פעולה, ואולי נוריד כמה משלנו(העיקר הורדנו מחבל! הפאזל שלי קובע זאת!), כמו שאמרתי, אתה יכול להחליט שגוגל ישנו את ההנחיות מחר ומחרתיים.
בנתיים אתה מסכן את היעד.
דוגמא עכשווית.
מאמר במקו:
http://www.mako.co.il/living-magazine/A ... e31006.htm
עם קישורים, שמעבירים טראפיק ויאותתו על שביעות רצון, מנגד בעיון מזורז, ובקלות, אפשר לראות שמדובר בקישורים עם אנקורים שעברו אופטימיזציה ומדובר בקישורים ממומנים ובטח שלא טבעיים, במקרה הזה לאף אחד לא אכפט מהתנועה שלהם וממה שהם מאותתים......
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 פברואר 2014 01:37

מנשה אברמוב כתב:
זקן השבט 3 כתב:גם אם אני טועה, מה רע ב"בניית" קישורים שמביאים תעבורה יפה של מבקרים, והם מרוצים מאד מהביקור? לכל היותר הם לא יתרמו לקידום אבל יתרמו מבקרים ממירים לאתר.

ומה עם העובדה שעל קישור כזה תשלם תשלום קבוע ותחטוף עליו עונש ידני\אלגוריתמי[...]

מה פתאום עונש? איך גוגל יכול לגלות שנפגשתי עם יוצר הקישור בסתר, שהוא לא מכר ולא מוכר קישורים, אבל אני מספק לו תמורה למאמץ בהסכם סודי בעל פה שמבטיח לו 50% מהרווח על ההמרות של המבקרים המגיעים ממנו דרך הקישור?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ד' 26 פברואר 2014 08:12

תמשיך עם עבודות המודיעין שלך ותגלה, שאולי הם כבר גילו, והאתרים כבר חטפו עונש(שחק עם כמה פאזלים אני בטוח שתגלה דברים חדשים).

וכמו שציטטת בעבר, הם מתיימרים לטעון שיש להם את היכולת לזהות קישורים לא טבעיים, ואני דיי בטוח שמדובר בזיהוי אנושי ברוב המקרים
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ד' 26 פברואר 2014 15:10

מנשה אברמוב כתב:תמשיך עם עבודות המודיעין שלך ותגלה, שאולי הם כבר גילו, והאתרים כבר חטפו עונש (שחק עם כמה פאזלים אני בטוח שתגלה דברים חדשים). וכמו שציטטת בעבר, הם מתיימרים לטעון שיש להם את היכולת לזהות קישורים לא טבעיים, ואני דיי בטוח שמדובר בזיהוי אנושי ברוב המקרים

א. אם בזיהוי אנושי אתה מתכוון לומר שיש צוות אנושי שמועסק על ידי גוגל והוא שמכריע האם הקישור "טבעי" או לא (על פי הערכת הכוונה שהיתה בליבו של יוצר הקישור), נותרה הבעיה של הפרוצדורה שבאמצעותה הוא מכריע, נוצרת בעיה בשל המספר העצום של הקישורים החדשים המתווספים מדי יום לקישורים ש"טבעיותם" טרם נבדקה, אבל נחסכת הבעיה של החלפת שיטת הדירוג.

ב. קישור ש"איננו טבעי", אבל מצליח להזרים דרכו תעבורה יפה של מבקרים מרוצים ועולה בשל כך לצמרת תוצאות החיפוש, משרת היטב את מדיניות הנהלת חברת גוגל לספק למשתמשי מנוע החיפוש שלה סדר הצגת תוצאות חיפוש משופר. זה היה הרי גם ההגיון שביסוד מדד ה-PR! לעומת זאת, ענישת הקישור הזה תגרע מאיכות סדר הצגת תוצאות החיפוש.

ג. בזמנו (אינני מוצא את זה עכשיו) גוגל המליץ לך ב"הנחיות" להפיץ את עובדת קיומו של האתר שלך ואת יתרונותיו היחודיים בערוצים החברתיים (בעיקר בלוגים ופורומים רלוונטיים). מה דין המלצה כזו ("שמע, דע לך השאלה ששאלת נענתה בהרחבה ב-mysite.com." "תודה, אני יודע. ממש לפני 10 שניות קישרתי מהמאמר שלי לשם.") להערכתך?

ומה דין ההמלצה אם התשובה היא "תודה רבה. בעוד 10 שניות אקשר מהמאמר שלי לשם." האם זה מה שהופך את הקישור ל"לא טבעי"?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ה' 27 פברואר 2014 22:12

זקן השבט 3 כתב:ב. קישור ש"איננו טבעי", אבל מצליח להזרים דרכו תעבורה יפה של מבקרים מרוצים ועולה בשל כך לצמרת תוצאות החיפוש, משרת היטב את מדיניות הנהלת חברת גוגל לספק למשתמשי מנוע החיפוש שלה סדר הצגת תוצאות חיפוש משופר. זה היה הרי גם ההגיון שביסוד מדד ה-PR! לעומת זאת, ענישת הקישור הזה תגרע מאיכות סדר הצגת תוצאות החיפוש.

קישור שאיננו טבעי לא משרת שום מדיניות של גוגל.
והם נלחמים בקישורים הללו בערך מאז שמקדמי האתרים החלו לבצע מניפולציה על תוצאות החיפוש.
ובטח שענישת הקישור לא תגרע דבר

זקן השבט 3 כתב:ג. בזמנו (אינני מוצא את זה עכשיו) גוגל המליץ לך ב"הנחיות" להפיץ את עובדת קיומו של האתר שלך ואת יתרונותיו היחודיים בערוצים החברתיים (בעיקר בלוגים ופורומים רלוונטיים). מה דין המלצה כזו ("שמע, דע לך השאלה ששאלת נענתה בהרחבה ב-mysite.com." "תודה, אני יודע. ממש לפני 10 שניות קישרתי מהמאמר שלי לשם.") להערכתך?

אתה מחבר סרטון של עובדת גוגל עם חלק מהנחיות האיכות שלהם.
אבל בכל מקרה, הקישור הזה טבעי לחלוטין(ללא קשר להערכה שלי)
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

הקודםהבא

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: MSN [Bot] ו 52 אורחים