נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

  
איך משיגים דרוג גבוה לאתר בתוצאות של גוגל?
חדשות/דיונים/ספרים/טיפים/תאוריה וכו'

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ה' 30 ינואר 2014 12:01

תראו... אני לא תמים. ברור לי שה"נוסחה" הזאת שלי היא לא הפתרון. אני בא להגיד כאן שצריך לתת משקל יותר גדול לגולשים.
נכון שאפשר לזייף גם גולשים. אבל ההרס של הזיוף הזה לדעתי יהיה פחות מהנוסחה שישנה היום בגוגל, שהיא מסתכמת בערך ב... בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים וכן הלאה
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ה' 30 ינואר 2014 12:25

קישורים חיצוניים הם עזר ניווטי ונחשבים כהמלצה של בעל אתר לחברו, ונראה שגוגל משקיעים המון מאמצים בכדי לנסות לגלות אילו מהם מלאכותיים ולאלו מהם יכול לערוב כותב התוכן


אין דבר כזה קישור מלאכותי או קישור טבעי. אין חיה כזאת.
בוא ניתן לזה תקן יותר מדויק:
כל קישור ברשת האינטרנט (מבחינת האלגוריתם של לגוגל) הוא טבעי, עד אשר או אם נתפס ברשת הפינגווין.
רוב הקישורים היום לא נתפסים ברשת הפינגווין, לכן רובם טבעיים. זה לא משנה שגוגל הצליחה לנקות בעבר כמות גדולה של קישורים ואתרים. היום המצב הוא שרוב הקישורים ברשת האינטרנט לא נתפסו ברשת של הפינגווין. משמע, כל קישור שגוגל מצליח לסרוק הוא טבעי.
כל קישור עוזר לקידום התוצאה שלך.
כמו שבאותה מידה היית יכול לכתוב מאמר סופר איכותי ולקבל המון קישורים טבעיים מאתרים חיצוניים. באותה המידה אתה יכול לייצור את המצב הזה ללא כל קישור טבעי אמיתי ולהגיע לאותה תוצאת ניקוד מבחינת גוגל.

לכן אני חוזר ואומר: אין דבר כזה קישור טבעי או מלאכותי. כולם טבעיים
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 30 ינואר 2014 13:09

Maldavan כתב:תראו... אני לא תמים. ברור לי שה"נוסחה" הזאת שלי היא לא הפתרון. אני בא להגיד כאן שצריך לתת משקל יותר גדול לגולשים.
נכון שאפשר לזייף גם גולשים. אבל ההרס של הזיוף הזה לדעתי יהיה פחות מהנוסחה שישנה היום בגוגל, שהיא מסתכמת בערך ב... בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים, בראנד, קישורים וכן הלאה

מנוע החיפוש החדש של גוגל (שמחליף בהדרגה את מנוע החיפוש הישן שדירג על פי הקישורים) איננו סופר גולשים (כי גולשים אפשר לזייף) אלא מודד את רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית המבקרים מהביקור באתר. את זה כבר אי-אפשר לזייף כי מקדמי האתרים מפנטזים שדי בניתוח זמן השהיה ושיעור הנטישה כדי למדוד את רמת שביעות הרצון, אבל גם מנשה וגם אני הראינו לך ששני טיפוסי האיתותים הללו אינם מעידים על רמת שביעות הרצון.

יש להניח שגם מאות או אלפי המדענים והמהנדסים שמטפלים בנושא הזה בגוגל יודעים זאת, ושהאלגוריתמים של גוגל מודדים לפיכך עשרות או מאות טיפוסי איתותים נוספים (מה עשתה למשל אוכלוסיית המבקרים לפני שנכנסה לאתר ולאחר שיצאה ממנו), ומצליבים ביניהם כדי להגיע לתוצאות אמינות לפני שמדרגים את תוצאות החיפוש.

כפי שהערתי לך בתגובה קודמת, הטלת משמעת על החשיבה איננה מגבילה את היצירתיות אלא דווקא להפך.
Maldavan כתב:
קישורים חיצוניים הם עזר ניווטי ונחשבים כהמלצה של בעל אתר לחברו, ונראה שגוגל משקיעים המון מאמצים בכדי לנסות לגלות אילו מהם מלאכותיים ולאלו מהם יכול לערוב כותב התוכן

אין דבר כזה קישור מלאכותי או קישור טבעי. אין חיה כזאת.
בוא ניתן לזה תקן יותר מדויק:
כל קישור ברשת האינטרנט (מבחינת האלגוריתם של לגוגל) הוא טבעי, עד אשר או אם נתפס ברשת הפינגווין.
רוב הקישורים היום לא נתפסים ברשת הפינגווין, לכן רובם טבעיים. זה לא משנה שגוגל הצליחה לנקות בעבר כמות גדולה של קישורים ואתרים. היום המצב הוא שרוב הקישורים ברשת האינטרנט לא נתפסו ברשת של הפינגווין. משמע, כל קישור שגוגל מצליח לסרוק הוא טבעי[...]

מה פתאום? הרבה יותר סביר להניח שמאות או אלפי המדענים והמהנדסים שעובדים בגוגל בתחום ההתנגדות לספאם, מצאו שלאור שיטות העבודה הנפוצות של מקדמי האתרים עדיף לחשוד מראש בכל קישור, אבל להעניש אתרים בשל קישורים מלאכותיים בהדרגה - משהו בין 1-2% בכל הרצה.
Maldavan כתב:[...]כל קישור עוזר לקידום התוצאה שלך[...]

מה פתאום? קישור שתורם ערך 0 או ערך שלילי מפריע לקידום האתר שלך. וחוץ מזה, גם אם כל הקישורים הנכנסים לתוצאת החיפוש שלך תורמים (עדיין) ערך חיובי, אבל קישורי תוצאות החיפוש המתחרות תורמים להן ערך חיובי עוד יותר גבוה, תוצאת החיפוש שלך תרד בדירוג!

דניאל, למד את התיאוריה של קידום האתרים לפני שאתה ממציא מצבים שנועדו להמחיש טענה זו או אחרת.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ה' 30 ינואר 2014 13:36

זקן השבט 3:
אבל גם מנשה וגם אני הראינו לך ששני טיפוסי האיתותים הללו אינם מעידים על רמת שביעות הרצון.

גם אני אומר את זה! מסכים לחלוטין, כל עוד אנחנו מדברים על כל תוצאות והחיפושים באינטרנט. אני אומר פה משהו אחר, בואו נפרק את החבילה לקטגוריות. כאשר לכל קטגוריית חיפוש ישנה נוסחה שונה:
מכירות - נוסחה א'
שירות - נוסחה ב'
חיפוש מידע מהיר - נוסחה ג'
מאמרים ומדריכים - נוסחה ד'
וכן הלאה. כאשר נוסחה א' לא תתנגש יחד עם נוסחה ד'. אבל כן אפשר לקחת חלק מהנוסחה ולשלב לקטגוריה אחרת.

זקן השבט 3:
מנוע החיפוש החדש של גוגל (שמחליף בהדרגה את מנוע החיפוש הישן שדירג על פי הקישורים) איננו סופר גולשים (כי גולשים אפשר לזייף) אלא מודד את רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית המבקרים מהביקור באתר.


באמת? מאוד מעניין. כי זה פשוט לא מסתדר לי כל כך עם כל הרדיפה הפטאתית הזאת של מאט כאץ אחרי חוות הקישורים:
http://www.seroundtable.com/google-pena ... 18029.html

"היום צרפת, בקרוב גרמניה"
אווו איזה פחד. הנה מאט כאץ מטפל בכל רשת האינטרנט.

למאט כאץ יש בוסים, הוא צריך להראות להם שהוא עובד. זה כל מה שקורה פה עמנואל. אין שום קשר בין הנוסחה שאתה פיתחת לבין המציאות המתרחשת.
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ה' 30 ינואר 2014 21:12

דניאל, ארבעת הנוסחאות שלך לא מסתדרות עם הערכתי שהמגמה של הנהלת גוגל היא להשתמש באלגוריתם דירוג נפרד לכל ביטוי חיפוש, שלומד לבד, בשיטות של בינה מלאכותית מה הן ההעדפות וביטויי שביעות הרצון של האוכלוסיה ששאלה את אותו ביטוי חיפוש.

אם הרדיפה של מאט קאטס אחרי קישורי ס-פ-א-ם, בזמן שגוגל מחליף בהדרגה את מנוע החיפוש הישן שלו, זה שמבוסס על קישורים, לא מסתדרת לך, תקדיש 100 שעות עבודה לחפש נימוקים מדוע זה כן יכול להסתדר. אם גם אחרי 100 שעות עבודה לא תמצא, תחזור לכאן וספר לנו שלא מצאת.

אני לא פיתחתי בנושא החלפת מנוע החיפוש שום נוסחה. אני בסך הכל חוקר את ההנחיות, ההודעות הפומביות, ההנגאוטס, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל, כדי להבין את המציאות המתרחשת ברמת המדיניות של הנהלת חברת גוגל, במקום לפנטז אותה כמוך, וכאשר אני משלים משהו משלי אני מקפיד לציין שזאת הערכה.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ו' 31 ינואר 2014 01:11

זקן השבט 3:
דניאל, ארבעת הנוסחאות שלך לא מסתדרות עם הערכתי שהמגמה של הנהלת גוגל היא להשתמש באלגוריתם דירוג נפרד לכל ביטוי חיפוש, שלומד לבד, בשיטות של בינה מלאכותית מה הן ההעדפות וביטויי שביעות הרצון של האוכלוסיה ששאלה את אותו ביטוי חיפוש.


סבבה. אני בינתיים אמשיך לחכות לטופס שהשארתי לאיזה חברת קידום מובילה שנמצאת עדין בעמוד הראשון ב"קידום אתרים".
כבר 7 חודשים אני מחכה שיחזרו אלי. כנראה שמשהו שם בבינה המלאכותית לא הסתדר הכי טוב. אבל אני אמשיך לחכות:
viewtopic.php?f=1&t=5267&hilit=getseo

או שאולי כדאי שאפנה גם לחברת בלט שתמכור לי וויאגרה. אני בטוח שגוגל מבין יותר טוב את האוכלוסיה ששאלה את ביטוי החיפוש:
https://www.google.co.il/search?newwind ... B1sV_FjhjU

עמנואל, לא ספרתי אבל נראה לי שהשלמתי ועברתי כבר די מזמן את ה100 שעות עבודה. ולצערי זה נראה שגוגל לא תחליף את הרכב הישן, הטוב והמשומן שלה. למרות כל הבעיות ברכב, הוא עושה להם את העבודה וממשיך להזרים כספים אדירים כמו ששום רכב אחר לא עושה להם. בינתיים. הם לא ירוצו כל כך מהר להחליף אותו. רק ימשיכו בתיקונים המינוריים.
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ו' 31 ינואר 2014 13:23

דניאל ידידי, כתבתי שם:
אם הרדיפה של מאט קאטס אחרי קישורי ס-פ-א-ם, בזמן שגוגל מחליף בהדרגה את מנוע החיפוש הישן שלו, זה שמבוסס על קישורים, לא מסתדרת לך, תקדיש 100 שעות עבודה לחפש נימוקים מדוע זה כן יכול להסתדר. אם גם אחרי 100 שעות עבודה לא תמצא, תחזור לכאן וספר לנו שלא מצאת.

משמע, הצעתי לך שתקדיש 100 שעות עבודה רק כדי לחפש נימוקים בזכות הטענה ההפוכה לזו שיוצאת לך מוכנה מהבטן. עושה רושם שגם הפעם אתה מתקשה להבין כהלכה שני משפטים שכתובים באפור כהה על גבי אפור בהיר על המסך, ומגיב רק למה ששני המשפטים הללו עוררו בתוך עולמך הפנימי.

אני ממליץ לך מכל הלב להתרחק מכל עבודת חשיבה שמכוונת ממך החוצה - איסוף וחשיפת ראיות מהמציאות החיצונית, ניתוח הראיות והסקת מסקנות לביצוע בכלים רציונליים מתחום ההנדסה. במקום זאת, נסה את ידך בכתיבת שירה למשל, מלאכה שכולה מכוונת לחשיפת המציאות הפנימית של האדם, ולטיפול בה בכלים אסתטיים מתחום האמנות.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ו' 31 ינואר 2014 16:32

אכן מהבטן. רוב הדיון הזה החשיבה יוצאה מהבטן. מעמקי הבטן הפנימית. הבטן אכלה וספגה מכל וכול. ראתה את כל הצדדים במערכה ובארגון המכונה "גוגל". אותו אני מזין במזון רב. לכן היה כל כך חשוב להזין גם אותך מראש בידע ובכל הפרטים. על כל צדדיו. כך שמעכשיו בכל פעם, ואני מדגיש - בכל פעם כשתעלה נימוק, תשובה או הסבר לכל אירוע - תשאל את עצמך: "האם באמת זה מסתדר עם המציאות החיצונית המתרחשת היום? אם אני לא טועה את הנימוק וההערכה שלך אתה מספק לא מאתמול ולא משבוע שעבר.

קראתי טוב מאוד את מה שכתבת. אתה לא הראשון ששולח אותי לאסוף מידע ונתונים בשאיפה לחזור עם תובנות שונות מאלו שיצאתי. אבל אתה הראשון ששולח אותי לשדה ללא כל מפה או הכוונה, ועוד עם ציון שעות הפעילות בשטח. איך אתה מצפה מבן אדם לקחת ברצינות משימה שכזו? בני אדם לרוב פועלים אך ורק מתוך אינטרסים. לא תספק אינטרס לא תקבל תמורה. אז בשביל מה? בשביל הספורט? בשביל לדעת לפתח תיאורית קונספירציה שעלולה להתגלות כנכונה ביום מן הימים? - תענה לי על זה בבקשה, כי אני לא מצליח להבין אותך בעניין הזה.

פרקטיקה
בימים בהם הייתי סטודנט "לייט" במכללה פשוטה. למדתי ניהול רשתות. היו לנו שיעורי אבטחת מידע. אחד הדברים החשובים שהמורה אריק לימד אותנו היה - "בשביל לדעת כיצד להגן על הארגון שלך, צריך לדעת כיצד לתקוף אותו". על בסיס הפרקטיקה הזו היה מעביר לנו את השיעורים בכיתה. על בסיס מידע שהיה תואם למציאות המשתנה. על בסיס הפרקטיקה הזו אתה הוא זה שמשנה את המציאות ולא מנהל הארגון, לא ההנחיות של מנהל הארגון או כל דבר אחר. את הפרקטיקה הזו יישמתי מהיום הראשון בו הושיבו אותי לנהל את מחלקת ה-SEO אצלנו בחברה.
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי מנשה אברמוב » יום ו' 31 ינואר 2014 18:13

בוא נכנס קצת לעומק כדאי להבין יותר טוב. דוגמה 1:
"כיצד לבחור אופניים" - זה מדריך. איך מדריך אחד יתן מענה הולם לכמות גדולה של אנשים ב20 שניות?
כל מי שיתן מדריך לשאלה הזו כותב הרבה מילים. מן הסתם כי זה מה שנדרש.


לא כל מי שיתן מדריך יכתוב הרבה מילים.
ומן הסתם זה לא מה שנדרש, מה שנדרש זה לתת מענה לכותרת ולרצון הקורא.
מדריך שיתן מענה ב 20 שניות יכול להיות מדריך שיכיל 3 שורות של מספר מילים, שהקורא יבין ירשום לעצמו וישתמש בהם לקניית האופניים.
כמו לדוגמא:
-בחרו שלדה מXXXXX
-בחרו גלגלים מסוג XXX
-התאימו את גודל האופניים לXXXX
להלן פיסט מידע שמורכבת ממספר מילים ויכולה להיות לעזר בעיקר כאשר סיגנלים חשובים נוספים מעורבים בעניין שמהם הנוסחה שלך מתעלמת, כמו כותב שיכול להיות ספורטאי מצליח, או אתר סמכותי שהקורא מעיין בו רבות ומכיר אותו.

מנגד תוכל לשלם לכותב תוכן על 900 מילים שבהם הקורא ישקיע 3 דקות בכדי לגלות שהוא מאוכזב מהתוכן ולא קיבל שום מענה ראוי לשאלה שלו.
ומאחורי הקלעים כותב התוכן תרגם או שכתב כתבה אחרת שמצא בגוגל שאותה קידום איש SEO וכתב אותה כותב תוכן אחר שאיננו בקיא בתחום.

ברור שיכול להיות מתחרה שיכתוב בקצרה - "למה לכם לשבור את הראש בקריאה באינטרנט? תזמינו קורס מקצועי שילמד אתכם כיצד". על פי הנוסחה שלי, הוא יעוף מאוד מהר. כי אצל המתחרים אנשים יקראו את המדריכים שלהם. ומי שיכתוב בצורה בנאלית / משעממת / לא מועילה כמו אצל המתחרה - יורד למטה.

תוכן קצר יותר איננו חייב להיות שיווקי כמו שאתה מתעקש להציג אותו, הוא גם יכול להיות קצר, מקצועי, סמכותי, וקולע.


לגבי העניין של צלצלו בדלת - אצל רוב האנשים שיחפשו "כיצד לבחור אופניים", לא יצלצלו בדלת. זה לא הגיוני ולא מציאותי. לגבי עניין החלון הפתוח ליום שלם, כאשר החלון פתוח מעל 30 דקות, ה"שיפוט" של אותו גולש יורד מהפרק. בטח וכאשר במאמר יש פחות מאלף מילה.
כאשר יש לך אלפי כניסות, ומדידה לאורך כמות גדולה של זמן - אצל רוב הגולשים שיקלידו "כיצד..." תהיה תגובה רציונלית. לא אצל כולם, אצל הרוב. מדד האמינות במאמר יעלה כאשר יש את אותה התגובה הממוצעת לאורך כמות רחבה יותר של זמן.

מדד אמינות לא עולה כאשר יש תגובה ממוצעת, וההחלטה שמדד אמינות מושפע אך ורק מנתוני Engagement שגוי לחלוטין(בהתאם לנוסחה שהצגת).
הנתונים הללו לא חד משמעותיים, בעיקר משום שקל מאוד להטעות אותם, והם הרבה יותר מפוזרים כשמדובר כמות גולשים .


דוגמה 2:
"כיצד לקרוא אנשים"
היום, תוצאה 1 בגוגל:
http://www.text.org.il/index.php?book=0609094
מה קיבלנו? תקציר לספר - בוא תקנה. כמה לא מפתיע. קצת טקסט, קצת קישורים והופ, מישהו פה הצליח לשכנע את גוגל שזה העמוד שצריך להיות בראש העמוד לביטוי שדורש הסבר ומדריך. נשמע לכם מוכר? לי מאוד.

אני מניח לעצמי שמדובר בספר שמספק לגולשים את המידע המתאים

הגיע הזמן לטפל בחרא הזה כמו שצריך. הגיע הזמן לתת לגולשים משקל יותר גדול בעוצמת האיתותים לשמחה שלהם עליה גוגל מדברת לאורך תקופה כל כך גדולה אבל לא מצליחה לעשות יותר מידי.

אני בטוח שזה מה שנעשה
סמל אישי של המשתמש
מנשה אברמוב
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 446
הצטרף: יום ב' 18 יולי 2011 15:57
מיקום: Holon, Israel
פוסטים מומלצים: 8
מוניטין: 15

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום א' 02 פברואר 2014 23:31

Maldavan כתב:אכן מהבטן. רוב הדיון הזה החשיבה יוצאה מהבטן. מעמקי הבטן הפנימית. הבטן אכלה וספגה מכל וכול. ראתה את כל הצדדים במערכה ובארגון המכונה "גוגל[...]

אצלך היא יוצאת מהבטן. אני למדתי להתאפק, ולי היא יוצאת מהראש ולאחר עבודה מרובה על חקירת מדיניות חברת גוגל.
Maldavan כתב:[...]כך שמעכשיו בכל פעם, ואני מדגיש - בכל פעם כשתעלה נימוק, תשובה או הסבר לכל אירוע - תשאל את עצמך: "האם באמת זה מסתדר עם המציאות החיצונית המתרחשת היום? אם אני לא טועה את הנימוק וההערכה שלך אתה מספק לא מאתמול ולא משבוע שעבר[...]

איך אתה רואה מהבטן מה היא המציאות החיצונית?

אני רואה היטב את המציאות החיצונית. אבל מדיניות הנהלת חברת גוגל, ובמיוחד שינויי המדיניות, היא מציאות חיצונית סמויה ברובה, וניתן לגלות אותה במידה שמספיקה להסתגלות רציונלית של עבודת הקידום למה שיהיה במקום למה שהיה. ההחלטה הסודית של הנהלת מפעל לסגור אותו בעוד כמה חודשים, לא מקבלת עדיין ביטוי במציאות החיצונית של עבודת פועל באולם הייצור. אבל עושה רושם שאני היחיד שחוקר את השינויים במציאות החיצונית שהנהלת חברת גוגל כופה עלינו בהדרגה.
Maldavan כתב:[...]קראתי טוב מאוד את מה שכתבת. אתה לא הראשון ששולח אותי לאסוף מידע ונתונים בשאיפה לחזור עם תובנות שונות מאלו שיצאתי. אבל אתה הראשון ששולח אותי לשדה ללא כל מפה או הכוונה, ועוד עם ציון שעות הפעילות בשטח. איך אתה מצפה מבן אדם לקחת ברצינות משימה שכזו? בני אדם לרוב פועלים אך ורק מתוך אינטרסים. לא תספק אינטרס לא תקבל תמורה. אז בשביל מה? בשביל הספורט? בשביל לדעת לפתח תיאורית קונספירציה שעלולה להתגלות כנכונה ביום מן הימים? - תענה לי על זה בבקשה, כי אני לא מצליח להבין אותך בעניין הזה[...]

האינטרס אמור להיות שיפור מתמיד של רמת הידע המקצועי, בפעילות שמדמה במידה מסויימת ישיבת סיעור מוחות (ולא סיעור קיבות) שבועית במשרד קידום אתרים מוביל. אם היית עובד אצלי, הייתי נאלץ כפי הנראה, ועם כל הסימפטיה, להחליף אותך במישהו שמבין היטב שקידום אתרים זה קבלת החלטות רציונליות בתחום ההנדסה, בסביבת עבודה שבה שוררת אי-ודאות קיצונית.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ב' 03 פברואר 2014 00:47

זקן השבט 3 כתב
איך אתה רואה מהבטן מה היא המציאות החיצונית?


הראיתי לך:
viagra - אחד האתרים שמככבים למעלה זה אתר לבלט - balletwest.org
https://www.google.co.il/search?newwind ... OpqU0Iv1CM

קידום אתרים - getseo.co.il
https://www.google.co.il/search?newwind ... BqJn9k2ZwQ

אתה רוצה שאמשיך? אין לי בעיה, רק תגיד. הבטן מלאה בקולסטרול.

זקן השבט 3 כתב
האינטרס אמור להיות שיפור מתמיד של רמת הידע המקצועי, בפעילות שמדמה במידה מסויימת ישיבת סיעור מוחות (ולא סיעור קיבות) שבועית במשרד קידום אתרים מוביל. אם היית עובד אצלי, הייתי נאלץ כפי הנראה, ועם כל הסימפטיה, להחליף אותך במישהו שמבין היטב שקידום אתרים זה קבלת החלטות רציונליות בתחום ההנדסה...


אתה מבין מה הבעיה? לא. בוא אתאר לך בסיפור חיצוני מהחיים המתרחשים כיום:
בזמן שהיינו מבצעים את הדיונים הסוערים והנפלאים שלנו, בטח היית מנצח אותי בכל דיון. היה מגיע יום, והייתי מצליח לנצח אותך! אני באמת מאמין שהייתי מצליח. ואז היית מרגיש הרגשה נפלאה שבו העובד שלך הצליח לנצח אותך בדיון סיעור מוחות שבועי מחריד. היינו מנפחים בלונים, פותחים שמפניה ואז... ואז הטלפון מצלצל. על הקו נמצא בר גיורא, בעל האתר הגדול "שסק ועסק". בר גיורא כבר לא מרוצה מהסיפורים וההסברים והניתוחים המופלאים שלנו. כי בר גיורא רוצה להביא את "שסק ועסק" למקום גבוה בגוגל, ולעקוף כבר את המתחרה בן עיזרי המניאק שהחנות שלו נמצאת ממש מעבר לכביש והרבה מעליו בגוגל. לכן כל הלקוחות רצים אליו, כי בן עיזרי המתחרה נמצא גבוה בהרבה בגוגל. :(

אתה מבין עמנואל, לא אתה הוא זה שהיית מפטר אותי, ולא אני אותך. בר גיורא היה עושה את זה הרבה לפני.
זקן השבט כתב
בסביבת עבודה שבה שוררת אי-ודאות קיצונית.


בסביבת עבודה שבה שוררת אי-ודאות קיצונית מפתחים סביבת עבודה גמישה שבה כל הצדדים מוכנים מנטלית, נפשית וכלכלית לשינויים בסביבת העבודה.
בסביבת עבודה שבה שוררת אי-ודאות קיצונית, משמע אתה יכול להפגע מהמון המון אלמנטים. אתה מפתח סביבת עבודה שבה אתה חושף את החולשות הללו הרבה לפני שאתה מתחיל את פעילות העבודה השוטפת (כדאי לדעת איך לא ליפול לשם). לכן אני חוזר למשפט של המורה אריק - "בשביל לדעת כיצד להגן על הארגון שלך, צריך לדעת כיצד לתקוף אותו". במקרה ומישהו לא הבין, הכוונה היא לבצע תקיפה על הארגון בכדי לחשוף את נקודות הפירצה שלו, אשר אינן מצויינות במדריך. אם אתה תהיה הראשון שיחשוף את הפירצה לפני התוקף שלך, אתה הוא זה שתדע כיצד להגן על הנקודה החשופה.
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 03 פברואר 2014 09:05

Maldavan כתב:
זקן השבט 3 כתב
איך אתה רואה מהבטן מה היא המציאות החיצונית?

הראיתי לך:
viagra - אחד האתרים שמככבים למעלה זה אתר לבלט - balletwest.org
https://www.google.co.il/search?newwind ... OpqU0Iv1CM

קידום אתרים - getseo.co.il
https://www.google.co.il/search?newwind ... BqJn9k2ZwQ

אתה רוצה שאמשיך? אין לי בעיה, רק תגיד. הבטן מלאה בקולסטרול[...]

ומה אתה לומד משתי התופעות הללו?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי Maldavan » יום ב' 03 פברואר 2014 14:08

ומה אתה לומד משתי התופעות הללו?


מה אני לומד מ-2 התופעות הללו? אין בשאלה ובתופעה הזו מספיק מידע ותוכן בשביל ללמוד משהו. איך אפשר ללמוד משהו מ-2 אירועים? כי אם זה באג קטן שתכף גוגל תתקן? ואם זה אירוע חריג יוצא דופן? אבל זה לא. התופעה ה"יוצאת דופן" הזו מתרחשת בכל זירה ונישה. אני חוזר, בכל זירה (תחרותית) ונישה. אתה יודע איפה במיוחד היא מתרחשת? בביטויים תחרותיים שעולים הרבה כסף באדוורדס. איזה צירוף מקרים מטורף.

עכשיו זה הזמן לשאול אותי "מה אני לומד מהתופעות הללו".

ובכן מה שאני לומד מהתופעות, ונוסיף לשם כך גם את הדיון הספציפי הזה, (בו למדנו שגוגל פועל בגרסת מנוע חיפוש ישן ועלול להחליף אותו בחדש אולי גם בעוד 10 שנים) הוא שאם תפעל על פי הנחיות היצרן, סביר להניח שתראה את עצמך הרחק הרחק מחוץ למשחק. שוב, אני מדבר על ביטויים תחרותיים. לא על ביטויים שאפשר לתפוס בהם אין תחרות מחרידה. שם כמובן אופציות המשחק רבות ומגוונות.

אחד מאופציות המשחק שלך הוא הקישורים החיצוניים. להם יש משקל רב במשחק. על פי איך שאתה הגדרת - בגרסת גוגל הישן שעדין פועל, ויוחלף מתי שהוא בעתיד. כאן חשוב לי לציין שוב ש"עתיד" יכול להיות גם עוד 10 שנים.

כפי שלמדנו רק מהדיון הזה, אין דבר כזה "קישורים טבעיים" (ראו את ההסבר שלי לעניין למעלה, הודעה 2). כל קישור הוא טבעי עד אשר נתפס ברשת. עכשיו, הנחיות האיכות של היצרן אומרות - "אל תנסה לייצור קישורים שהנך חושב שיועילו לקידום האתר, תן את זה לידיים של האחרים. עדיף ומומלץ לקבל קישורים טבעיים שנוצרים ע"י מישהו אחר".
אני אומר, טעות. זאת יכולה להיות טעות מאוד קשה שעלולה לעלות ביוקר כאשר לא אתה הוא זה ששולט בקישורים (מהיכן יוצאים, באיזה אנקור, לאיזה עמוד וכו').
למה?
מכיוון שבמצב כזה אתה נותן את הכח הכי חשוב שלך לאחרים.
אני אומר, לא רוצה ולא מוכן לקחת את הסיכון הזה. אני רוצה את השליטה אצלי. כך שבכל פעם שיתרחש אירוע אצל היצרן, ויחליט לשנות את חוקי המשחק, אדע איך לפעול או לערוך ניסוי וטעיה מחדש, ועל פי המסקנות החדשות להתחיל לשנות את סביבת העבודה שלי. שבה למדנו - שוררת אי-ודאות קיצונית. כל עוד הקישורים בשליטה שלי, יש לי את היכולת הזו. אם אתן אותה לגורמים שלא בשליטתי, לא תהיה לי את אופצית השינוי.

מקווה שזה ענה לך על השאלה
חברת הפרסום שלך באינטרנט - feature-digital.co.il
הבלוג האישי שלי - buts.co.il
סמל אישי של המשתמש
Maldavan
חבר מתקדם
חבר מתקדם
 
הודעות: 278
הצטרף: יום א' 01 מאי 2011 19:31
פוסטים מומלצים: 4
מוניטין: 11

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 03 פברואר 2014 16:28

Throwaway כתב:הייתי רוצה להציע נקודת מבט קצת אחרת ומאוד פשוטה (אני ותיק פה אבל רושם ממשתמש זמני כדי שהדברים האמורים לא יושלכו עלי)
נגיד ככה -
בזמן שאנשים מתווכחים משנת 2011 עד היום מה מותר ומה אסור ומה כדאי ומה לא, פינגוין, פנדה מאט קאטס או הנחיות, יש אנשים שעשו ועושים *מה שאפשר ומה שעובד* - ובזמן הזה עשו (ועדיין עושים) מספיק כסף, שממונף לכל כך הרבה כיוונים, כדי שגוגל והשינויים שלו כבר לא יהיה בכלל חלק מהמשוואה העתידית שלהם! מה שכמובן לא היה קורה אם היו עוסקים בתאוריות.
ולכן אנשים - זה תחום טכנולוגי - נצלו את הרגע. הפסיקו לבזבז את זמנכם בדיוני סרק ונצלו את זמנכם כדי ליצור הכנסות מגוגל בכל דרך שאפשר - כל עוד זה אפשר! כי אין חולק על כך שמתישהו זה ייפסק, אבל עכשיו זה עוד אפשרי.

לעשות כסף זה חשוב, אבל לעשות כסף בשכל ובזהירות הרבה יותר חשוב. איך אתה נערך למשל למקרה של תביעה משפטית של לקוח, שהאתר שלו נענש ועף מצמרת תוצאות החיפוש 4 חודשים אחרי שהתחלת לקדם אותו, והוא מתחיל להפסיד מדי חודש רווח על המכירות בסך 30,000 ש"ח?
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

Re: נוסחה לעמוד עם הרבה תוכן

הודעהעל ידי זקן השבט 3 » יום ב' 03 פברואר 2014 16:53

Maldavan כתב:[...]אחד מאופציות המשחק שלך הוא הקישורים החיצוניים. להם יש משקל רב במשחק. על פי איך שאתה הגדרת - בגרסת גוגל הישן שעדין פועל, ויוחלף מתי שהוא בעתיד. כאן חשוב לי לציין שוב ש"עתיד" יכול להיות גם עוד 10 שנים.

הנימוק שהצגתי פה ובמקומות אחרים בנושא הזה, הוא שמאד לא סביר שהנהלת גוגל תכריז במאי 2013 על החלפת שיטת הדירוג של תוצאות החיפוש, אם היא מתוכננת להתבצע בשלמותה רק כעבור שנתיים.
נערך לאחרונה על ידי זקן השבט 3 בתאריך יום ב' 03 פברואר 2014 16:55, נערך פעם אחת בסך הכל.
דרוש יזם פנוי לשימוש בטכנולוגיה חדשנית לניהול השיווק דיגיטלי.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010565737431
סמל אישי של המשתמש
זקן השבט 3
חבר ותיק מאוד
חבר ותיק מאוד
 
הודעות: 9319
הצטרף: יום ה' 15 אפריל 2010 14:24
מיקום: ירושלים
פוסטים מומלצים: 1
מוניטין: 114

הקודםהבא

חזור אל פורום קידום אתרים בגוגל

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 71 אורחים

cron