עמוד 2 מתוך 3

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 11:50
על ידי eitanya
someone100 כתב:היי איתן, כיף לקרוא תוכן שלך ושל אנה :)

תודה, אני מקשיב גם להמלצות :thumbup התוכן שלנו לא עולה בלי ביקורת ותיקונים של אדם נוסף

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 11:52
על ידי interspace
אני לא מסכים איתך שזה נמוך או בלתי אפשרי. אני רואה את זה קורה כל יום. אנשים באינטרנט מקשרים לכל דבר, בכל עניין, כל הזמן.
לכל נישה יש קהל.

מחיפוש מהיר בגוגל בלוגים, דוגמאות בתחום ה"תפירה".
קוד: בחר הכל
http://blog.soundcat.org/2012/%D7%A9%D7%9C%D7%9C-%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%9C%D7%A7-1-%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%95%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%94/

http://skeletons-out-of-closet.blogspot.co.il/2012/06/blog-post_13.html

http://dogale.blogspot.co.il/2012/05/blog-post_22.html

http://hutvemahat.wordpress.com/2012/01/14/%D7%A8%D7%95%D7%9C-%D7%A6%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA/


וזה רק בעמוד התוצאות הראשון.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 12:15
על ידי eitanya
ryan כתב:אנחנו לא מסכימים אבל אולי תסכים איתי שהסבירות שזה יקרה הוא נמוך עד כדי בלתי אפשרי?

גוגל ממליצים בהנחיות שלהם לעניין גולשים בבלוגים אתרי מאמרים ופורומים רלוונטים, מה שגורם לאנשים בעצם לעשות ס-פ-א-ם. יש מעט מאוד פורומים רלוונטים לתופרת...


אני גם מאמין שהדבר אפשרי רק שזה וודאי לא קל והדרך לשם מחייבת השקעה של משאבים. (משאבים שבעלי עסקים קטנים לרוב אינם מרשים לעצמם)

אנחנו אולי יוצאים מנקודת הנחה ראשונית שלייצר פיתיון לקישורים \ לשיתופים \ לשיח בנושאי "תפירה", זה קשה יותר מאשר לעשות את זה לנושא כמו "בחירת שמות לילדים". כי זה נושא שרחוק מתחומי ההתעניינות של רבים מאיתנו.

כמובן שככל שקהל היעד מצומצם יותר אנחנו גם נדרשים לחשוב גם קצת אחרת ולנסות להרחיב את מעגל ההתעניינות.

זה דורש סיעור מוחות עם אנשים שאולי מקורבים לתחום, אוהבים את התחום, יצירתיים.
ישנם רעיונות שניתן ליישם בדרך לשם- למשל:

    סקרים (לא כפיתיון קישורים דווקא אלה כיצד לנסות ולאפיין כזה למרות שסקר יכול להוות גם פיתיון)

    לנסות לאתר רעיונות בחו"ל בתחום הקרוב ולהשליך לארץ
    יצירתיות בשיווק מדברת גם על בחינת רעיונות מתוך רעיונות קיימים בהקשר של איחוד אלמנטים, הכפלה, החסרה - ממליץ לקרוא על העניין!
וזה רק חלק קטן...

לסיכום- הרבה עבודה, לא תמיד מתברר כיעיל לאחר שהשקענו כבר שעות, אבל ברגע שמצליח זה יכול להיות פשוט אדיר וכמובן, היתרון הגדול הוא שזה חוסך הרבה מאוד עבודה (אשר עשויה להתברר לבסוף כבלתי יעילה)

המתעניינים בתחום של פיתיונות קישורים מוזמנים לפנות לעמנואל בנושא הסמינר לקידום אתרים בזירות תחרותיות שאנחנו מפעילים יחד.
כמובן שניתן גם לחפש, להתעניין ולקרוא ברשת מתוך כוונה להגיע לתובנות יישומיות.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 12:34
על ידי ryan
eitanya סוף סוף מישהו מביא דוגמאות ממשיות שהן יותר מאשר סתם סיסמאות.

אבל... גוגל רוצים לתת לבעלי אתרים/עסקים שאינם מקודמים ע"י חברת קידום סיכוי שווה, הם לא באמת מצפים שרופא או נגר או שרברב יעשו את כל הפעולות שאתה ממליץ.

אני לא אומר שלא צריך לעשות את זה, אני אומר שזה מדד אחד מתוך 200.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 12:38
על ידי interspace
למה? למה שרופא לא ישב בערב לכתוב פוסט פעם בשבוע? או כל בעל מקצוע אחר?
אני לא מקבל אתר שיווקי/מכירתי ש"לא יכול" להוציא תוכן עיוני/מקצועי.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 12:42
על ידי ryan
כי הוא רופא! אין לו שמץ של מושג שהוא צריך להעמיס על האתר שלו מאות מאמרים, מן הסתם בבנייה הראשונה יהיו לו כמה מאמרים אבל אחר כך הוא צריך לכתוב מאמרים, לבקש שיקשרו עליהם או להתפלל שמישהו יקשר אליהם? הוא רופא אחד מתוך 5 אלף רופאים פרטיים בארץ הסיכוי שמישהו יקשר אליו הוא כמו הסיכוי שאני אגיע לירח עד סוף העשור.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 12:45
על ידי interspace
אתה שוב לא מסתכל על זה כמו שצריך ולא מבין מה שאני מנסה להגיד לך.
התפקיד של בעל העסק מתחיל ונגמר בלכתוב מידע מקצועי, ומעניין (בשבילו ובשביל הנישה שלו) על הנישה שלו ואז לפרסם את זה באתר.

אני טוען- כי זה מה שראיתי שקורה במציאות- שאם בעל האתר יפעיל את האתר שלו ברצינות מספיקה, הוא יקבל קישור וחשיפה באופן טבעי.
הוא לא צריך לבקש כלום מאף אחד. הוא צריך ליצור תוכן טוב, להיות בעל תשוקה למקצוע שלו, וזה הכל.

לאורך זמן, הכתבות שהוא מפרסם יניבו קצת תנועה אורגנית (מחיפושי זנב ארוך), ואז מישהו יחליט לשתף בפייסבוק, ואז מישהו אחר בעל בלוג מקצועי יכתוב פוסט בעצמו ויכניס קישור שמה.

זה תהליך טבעי שקורה באינטרנט בכל יום ויום. למעשה, זה תהליך כל כך טבעי שהוא היה הבסיס לעבודה של גוגל מיומה הראשון.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:15
על ידי זקן השבט 3
ryan כתב:הסרטון של מאט הוא שטות אחת גדולה, הוא נשמע כמו בחור שמן שזה עתה גמר ארוחה גדול ושואל את עצמו האם לאכול גם קינוח ומתלבט בקול רם... יש כן ויש לא. הוא כבר קובע שלא יהיו כניסות דרך המאמר לאתר של הכותב למרות שיש מלא דוגמאות שכן, הוא קובע שהמאמר יהיה לא איכותי למרות שיש מאמרים מאוד איכותיים באתרי מאמרים[...]

כדי שתהיינה כניסות מאתרי המאמרים שנועדו להוצאת קישורים צריכות להיות כניסות אל תוך אתרי המאמרים הללו. זו שאלה אמפירית. ההתרשמות שלי, מבלי שביצעתי תצפית מבוקרת, היא שאינני נתקל באתרי המאמרים בצמרת תוצאות החיפוש.
ryan כתב:[...]המטרה של גוגל להעלות אתרים רלוונטים ולתת סיכוי שווה {כמה שאפשר} גם לאתרים שלא מקודמים ע"י חברה מקצועית ש 99% מהן פועלות בשיטות ס-פ-א-ם, על פי הגדרת גוגל[...]

מהו שיעור אתרי האינטרנט שמקודמים על ידי מישהו מתוך סך כל אתרי האינטרנט?
ryan כתב:[...]לכן אני לא "אוכל" את השטות הזאת שפרסום באתרי מאמרים מיותר לגמרי, גוגל מנסים לערבב את הקלפים אחת לכמה חודשים בכדי לבלבל את כולם, הסיבה שההנחיות שלהם לא ברורות מדי היא כי אפילו הם לא יודעים בוודאות כיצד להתמודד עם כל אתר בנפרד. יש מליוני תוצאות לא איכותיות ולא רלוונטיות אם הם היו יודעים מה כן ומה לא, הכל היה נראה אחרת אבל הם לא יודעים ועובדה שהם משנים אחת לכמה חודשים אחוז ניכר מתוצאות החיפוש[...]

הם ודאי עושים ניסויים, שאינם נצפים על ידי הגולשים, איך מסתדרות תוצאות החיפוש לאחר שינוי זה או אחר באלגוריתם של ביטוי החיפוש הנתון, או לאחר שינוי שחל על כל האלגוריתמים יחד.
ryan כתב:[...]בעל עסק לעולם לא יצליח למשוך גולשים לאתר שלו ללא פרסום באתרי מאמרים או בלוגים {למרות שגוגל כן ממליצים על זה בהנחיות!} ואני מדבר על עסקים כמו אינסטלטור למשל, תופרת או רופא פרטי, כל אותם האנשים לא יתחננו לקישור טבעי מאיזה פורטל "סמכותי בתחום" {יש משהו כזה בתחום של אינסטלציה למשל?} ונניח שיהיו כמה יזמים גדולים? אז המאמר שלהם יזרק בתוך איזה אתר גדול ולא יביא להם שום תנועה. או שיקרה איזה נס מדהים בסגנון של שיגור אדם לירח ובעל אתר "סמכותי" יקשר לתוכן באתר שלהם, ואוו! מי מבטיח שזה יהיה מעמוד נצפה? וזה במידה ויש אתר רלוונטי שרוצה לקשר לאתר של תופרת... ממש קישור טבעי[...]

א. גוגל ממליצים לאותו אינסטלטור לפרסם באדוורדס.

ב. אם תקרא בעיון את ההמלצה ב"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" תראה שההמלצה איננה לשתול קישורים בבלוגים אלא להפיץ בבלוגים הרלוונטיים את עובדת קיומו של אתר שראוי ליצור אליו קישור טבעי.
ryan כתב:[...]ההצהרה על קישורים טבעים באה בכדי לנסות לשנות את הרגלי העבודה של מקדמי האתרי או בעלי האתרים זאת המטרה וזאת הכוונה של גוגל, בפועל זה כמעט בלתי אפשרי.

נכון מאד והסיבה היא שגוגל עצמו עובר מייחוס ערך לקישור על פי תכונות הדף המקשר אל ייחוס ערך לקישור על פי שיעור השימוש בו. גוגל ודאי יודעים שכמעט כל הקישורים ברשת יוצרים 0 תעבורה "אמינה". ולכן, מי שזה עבורו בלתי אפשרי להסתגל למצב החדש, מוזמן להירשם בלשכת התעסוקה המקומית.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:21
על ידי זקן השבט 3
interspace כתב:תוכן. אם לא ראית מימך תוכן איזוטרי שהופך לויראלי, אתה לא נמצא מספיק באינטרנט.

זה לא פשוט כפי שזה נראה. גוגל מדברים על "תוכן שמהווה ערך מוסף לגולש" (וזה הרי מה שהופך אותו לויראלי, לא כן?). אבל להגדרה הזו יש שתי פרשנויות הפוכות, ולא ניתן לדעת ללא התעמקות ולימוד איזה מהן גוגל מצ'פר, ולאיזה מהן הוא מעניק ערך 0.
interspace כתב:למה? למה שרופא לא ישב בערב לכתוב פוסט פעם בשבוע? או כל בעל מקצוע אחר?
אני לא מקבל אתר שיווקי/מכירתי ש"לא יכול" להוציא תוכן עיוני/מקצועי.

עושה רושם שעובדת התחרותיות עוד לא ממש חילחלה לתודעתם של מקדמי האתרים.

באמת, למה ש-300 רופאי שיניים בתל אביב לא ישבו כל ערב, ובעצת מקדמי האתרים שלהם, יכתבו כל אחד תוכן מקצועי איכותי, בשפה שמובנת לכל, עבור האתר שלהם? כי גם אז יהיה מקום רק ל-1 במקום הראשון, ורק ל-5 בחמשת המקומות העליונים, ו-295 מהם ייכשלו בהכרח!

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:26
על ידי interspace
אני לא צריך לדעת מה גוגל מצ'פר. מספיק לעקוב אחרי ה-engagement (יש תרגום טוב לעברית?) של הגולשים באתר שלי או בשיתופים שלי.
אם אני לא מייצר engagement בכלל, סימן שאני עושה משהו לא טוב.
כמו כן, אפשר ללמוד מנסיונם של אחרים באותו התחום מה יוצר engagement אצלם.

בתור בעל עסק קטן, או בעל אתר מתחיל, לא הייתי מנסה לרדוף אחרי גוגל כל הזמן.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:40
על ידי ryan
נכון, הוא למד 7 שנים רפואה בשביל לכתוב מאמר כל ערב במקום לבלות עם הילדים וזה בגלל שגוגל המליץ לו נכון? עכשיו אתה גם קובע שבשביל לקדם אתר צריך גם תשוקה למקצוע שלו נכון? שרברבים מאוד חשים תשוקה לעבודה שלהם.

בכלל, אולי אחרי המיזם של גוגל לבניית אתרים הם יקימו קבוצות "מאמרים" שבהם יפגשו ב 7 בבוקר כל פעם 100 רופאים או שרברבים וילמדו אותם איך לכתוב מאמרים. כי מי שלמד רפואה או עשה קורס דולה בטוח יודע לכתוב מאמרים איכותיים...

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:43
על ידי ryan
זקן השבט 3 כתב:
ryan כתב:הסרטון של מאט הוא שטות אחת גדולה, הוא נשמע כמו בחור שמן שזה עתה גמר ארוחה גדול ושואל את עצמו האם לאכול גם קינוח ומתלבט בקול רם... יש כן ויש לא. הוא כבר קובע שלא יהיו כניסות דרך המאמר לאתר של הכותב למרות שיש מלא דוגמאות שכן, הוא קובע שהמאמר יהיה לא איכותי למרות שיש מאמרים מאוד איכותיים באתרי מאמרים[...]

כדי שתהיינה כניסות מאתרי המאמרים שנועדו להוצאת קישורים צריכות להיות כניסות אל תוך אתרי המאמרים הללו. זו שאלה אמפירית. ההתרשמות שלי, מבלי שביצעתי תצפית מבוקרת, היא שאינני נתקל באתרי המאמרים בצמרת תוצאות החיפוש.
[quote="ryan"][...]

כמה כניסות צריך בשביל שקישור טבעי יהיה איכותי? אחד? שניים? כמה כניסות צריך להיות לכל מאמר? חמש? שש? אנחנו לא יודעים, גוגל ודאי לא יודעים עדיין והכל נמצא בבחינה ולמידה תוך כדי תנועה.

אם מישהו פרסם במאה אתרי מאמרים ויש לו בסה"כ כל חודש 50 כניסות מאותם מאמרים {מאמרים שנותנים ערך לגולש...} האם זה טוב או לא טוב?
האם הוא יעלה בדרוג או לא?

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:45
על ידי זקן השבט 3
interspace כתב:אני לא צריך לדעת מה גוגל מצ'פר. מספיק לעקוב אחרי ה-engagement (יש תרגום טוב לעברית?) של הגולשים באתר שלי או בשיתופים שלי.
אם אני לא מייצר engagement בכלל, סימן שאני עושה משהו לא טוב.
כמו כן, אפשר ללמוד מנסיונם של אחרים באותו התחום מה יוצר engagement אצלם.
בתור בעל עסק קטן, או בעל אתר מתחיל, לא הייתי מנסה לרדוף אחרי גוגל כל הזמן.

engagement - הייתי אומר "מעורבות".

הבעיה עם זה דומה לבעיה עם "פתיון קישורים" שמעודד יצירת קישור טבעי וגם נותן סיבה טובה למבקרי האתר המקשר להשתמש בקישור.

"פתיון הקישורים" או סיבת "מעורבות" המבקר באתר, חייבים להיות מקוריים ובלתי-ניתנים להעתקה, כי אחרת למנהלי האתרים המקשרים יש אינספור אופציות לאן לקשר, ולמבקריהם יש אינספור אופציות לאן ללכת. ואז, שוב, מי מי יהיה האחד שיהיה במקום הראשון, מי יהיו החמישה שבחמשת המקומות העליונים, ומי יהיו 295 הנכשלים?

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:47
על ידי interspace
נכון, הוא למד 7 שנים רפואה בשביל לכתוב מאמר כל ערב במקום לבלות עם הילדים וזה בגלל שגוגל המליץ לו נכון? עכשיו אתה גם קובע שבשביל לקדם אתר צריך גם תשוקה למקצוע שלו נכון? שרברבים מאוד חשים תשוקה לעבודה שלהם.

בכלל, אולי אחרי המיזם של גוגל לבניית אתרים הם יקימו קבוצות "מאמרים" שבהם יפגשו ב 7 בבוקר כל פעם 100 רופאים או שרברבים וילמדו אותם איך לכתוב מאמרים. כי מי שלמד רפואה או עשה קורס דולה בטוח יודע לכתוב מאמרים איכותיים...

אני לא מבין למה אתה כל כך נפגע מהדברים האלו? אף אחד לא מכריח אותם לעשות שום דבר. זאת ההחלטה הבלעדית שלהם להקים אתר אינטרנט. ובדיוק כמו בכל תחום מסחרי אחר, יש סטנדרטים מסוימים. אולי הם גם לא רוצים להגיש דוחות למס הכנסה? גם על זה צריך להתלהם?

אף אחד לא הבטיח לכל אחד שבא לו אתר אינטרנט שהוא יהיה מדורג בתוצאות האורגניות העליונות.

גוגל מציעה פתרון למי שלא מסוגל להעמיד אתר בקנה מידה מקובל - פרסום ממומן.
אין סיבה שגוגל תציג אתר שכל מה שיש בו זה 4 עמודי "מכירה" בתוצאות החיפוש העליונות.
אני, בתור גולש, לא רוצה שהיא תעשה דבר כזה.

מנסיון שלי, כל אחד מסוגל לכתוב. על אחת כמה וכמה כשהוא אוהב את העבודה שלו. בעלי מקצוע צוברים טונות של ידע ומידע שהם *רוצים* לחלוק עם אנשים אחרים. יצא לי לא פעם לשבת עם אנשי מקצוע שספקו לי שירותים ולשוחח איתם במהלך העבודה. אין סיבה שאותו הדבר לא יבוצע באינטרנט.

Re: עדכון פינגווין ואובר אופטימיזציה

הודעהפורסם: יום ד' 13 יוני 2012 13:56
על ידי ryan
חס וחלילה אני לא נפגע:}

הדברים שאתה אומר לא נכונים ובמקום לענות לטיעון שלי אתה שולח את בעלי האתרים לעשות פרסום ממומן.

אני טוען שגם אתר עם 30 עמודי תוכן איכותיים לא יקבל קישורים טבעיים, ואם יש מעטים שיזכו לכבוד הראוי זה ייקח להם 3 שנים וגם אז, אף אחד לא יודע כמה השפעה תהיה לאותם הקישורים.