החיפוש הניב 105 תוצאות

Return

Re: שאלה אל עמנואל + אחרים. מה דעתכם?

עמנואל,
אתה אומר שכדי ליצור פיתיון קישורים צריך לחשוב מחוץ לקופסא,
אתה טוען שבמשך חייך לא ראית מעל 7 או 5 אנשים שחושבים מחוץ לקופסא.
אני מניח שמדובר ביצירתיות.
בנוסף, בכנס קידום האתרים האחרון, ראינו הרצאה של בחור שהסביר על איך להיות יצירתי.

בוידאו הזה הבחור טוען שיצירתיות היא דבר נלמד.
בדקה 1:30.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2RYbA_3ImU
אשמח לדעת מה אתם חושבים?
זו גם אחלה הזדמנות לחשוף בפני כמה אנשים קצת דברי חכמה, מעבר לכסף.
מי שחושב שזה מעניין, שיכנס לאתר פרויקט ונוס thevenusproject com
תיהנו :)
התאכזבתי מההרצאה. לא דובר בה כלל איך לחשוב מחוץ לקופסא. המרצה הציג נוסחה אחת, שמי ש המציא אותה אולי באמת חשב מחוץ לקופסא, אבל כל הדוגמאות הבאות היו איך לחשוב בתוך אותה קופסא.

אפשר לחשוב בתוך קופסא משוכללת מאד (השיטה המדעית היא הקופסא המשוכללת ביותר) ולקבל פרס נובל, ואפשר לחשוב מחוץ לקופסא ולהיזרק ממעבדת מחקר באוניברסיטה יוקרתית. קרא את סיפורו של הישראלי שזכה בפרס נובל לכימיה בשנת 2011 - פרופ' דן שכטמן
(http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7% ... 7%9E%D7%9F).

כאמור, בכל שנותיי הרבות לא פגשתי יותר משבע אנשים שבאמת חושבים "מחוץ לקופסא". איך זיהיתי אותם? הם לא למדו לחשוב ממישהו אחר , ואני חושד שהסיבה היא שהאינטלקט שלהם גדל בבידוד מסוג זה או אחר (וגם היו להם נתונים התחלתיים יוצאי דופן) - הם יצרו לעצמם קופסא חד-פעמית , אתה מזהה את האיכות הנדירה של תוצרי החשיבה, אבל לא מזהה את התהליך שיצר אותם. לעומת זאת, כאשר אתה מדבר עם מישהו כמה דקות די קל לזהות כמו מי הוא חושב. וחשוב על כך שגם אוטיסט "חושב מחוץ לקופסא".

כאשר אני מפרסם בחתימה שלי שדרושים "מקדמי אתרים בעלי כושר המצאה יוצא דופן" אינני מזהה את קיומו של כושר המצאה עם חשיבה מחוץ לקופסא , כי זה משהו הרבה יותר נדיר. כושר המצאה אפשר כנראה ללמד ולפתח, בשביל חשיבה מחוץ לקופסא צריך כנראה לגדל מישהו בבידוד.

ריבוי מודעות ה"דרושים" למקדמי אתרים ש"חושבים מחוץ לקופסא" הוא לא יותר מבדיחה גרועה.
על ידי זקן השבט 3
יום ב' 03 דצמבר 2012 11:47
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: קניית לייקים לפייסבוק, צפיות ביוטיוב, עוקבים לאינסטגרם

רושם זה לא עושה על אף אחד...
בדומה לכך שאדם יעדיף להיכנס לעסק שמלא באנשים מאשר לריק (וזה מוכח) אדם יעדיף לעשות לייק לעמוד שהוא בעל יותר לייקים לפני כן.
בית קפה חדש ימלא אותו לזמן מה בכל מיני אוכלי חינם, אבל רק עד גבול הקיבולת שלו. לייקים מזוייפים יכול כל אחד לקנות בבוקר, יותר ממה שיש למתחרים שלו. האנלוגיה שעשית מבוססת על ההנחה שהגולשים מטומטמים. אם בעל בית הקפה מתייחס ללקוחות שלו כאל מטומטמים, כדי להושיב אותם ליד שולחן, הוא מתייחס אליהם ככה גם במטבח וגם בעת הגשת החשבון. לקוח טוב, שיש סיכוי שיהפוך ללקוח קבוע יישמר מפני בית עסק שכזה.
על ידי זקן השבט 3
יום ו' 22 מרץ 2013 13:10
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: קניית לייקים לפייסבוק, צפיות ביוטיוב, עוקבים לאינסטגרם

ההקבלה שלך לא נכונה.
כשאמרתי שאדם יעדיף להיכנס לעסק מלא באנשים מאשר לעסק ריק, לא התייחסתי בכלל לקיבולת שהיא לא קשורה בכלל , אני הצגתי עובדה שנבדקה והוכחה כנכונה!
כאשר יש לך בעמוד הפייסבוק יותר לייקים (במספר) מאשר פחות - לגולש חדש שיגיע לעמוד שלך יהיה יותר "קל" לעשות את הלייק (במיוחד אם כמה מחבריו גם לייקקו שם, נקודה.
נושא הקיבולת קשור לניהול ואסטרטגיה עסקית - ואני מסכים לחלוטין עם טענתך.
א. מהו מספר הלייקים שיראה חשוד בעיני המבקרים?

ב. איך יגיבו לדעתך המבקרים באתר שכתוב בו בצורה בולטת: "במקום להשקיע כסף בקניית לייקים מזוייפים, כמו שעושים המתחרים שלנו, אנחנו מעדיפים להשקיע בשיפור איכות המוצרים והשרות ללקוח"?
על ידי זקן השבט 3
יום א' 24 מרץ 2013 17:17
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: גוגל משקרים? (ברור!!)

חח, בנאדם, אתה פשוט טרחן שחבל"ז, ואני עוד מנסה להיות עדין
פשוט שחרר, אתה טועה - כרגיל,

נאדם שמפרסם באדוורדס באופן פרטי מצפה שכלי מילות המפתח ייתן לו מספרים נכונים כי גוגל פיתחו ארשת של אמינות עם השנים[...]
גוגל נותן לו מספרים נכונים בהחלט של מספר החיפושים . אני מלמד מזה 15 שנים שזה כולל חיפושי סרק , וגם כתבתי את זה פה בפורום אינספור פעמים. פראיירים כמוך שחושבים שאין להם מה ללמוד, כי הם יודעים כל מה שצריך לדעת, (ומפתחים ארשת של אמינות עם השנים) הם ש הטעו את הלקוחות שלהם לצפות למספר כניסות דמיוני, ואחר כך זה מתפוצץ להם בפנים.
קשה לך לקבל את זה שגוגל שיקרו? אני יכול להוכיך לך שהם משקרים על בסיס קבוע באינספור קביעות שלהם
העניין הוא שאתה לא מוכן לקבל כלום, ורק להתווכח כל היום,
אז כאן אני חותך את הדיון איתך
אתה לא יכול להוכיח כלום. כדי להוכיח שגוגל משקרים דרוש לך התחכום המועט שהיה חסר לך כדי להבין שאתה בעצמך מנפח את המספרים של גוגל כאשר אתה מבצע חיפוש סרק.

אני יודע , כאמור, שהמדיניות הפנימית של גוגל היא לא לשקר ביודעין אבל גם לא לחשוף את כל האמת. אני יודע את זה מבני הצעיר אריאל, שניהל 4 שנים את השיווק של גוגל לעסקים בינוניים וקטנים בישראל, דרום-אפריקה ויוון, ומאז שעזב הוא ממשיך להישלח על ידי גוגל העולמי להרצות מטעמם ברחבי העולם.
על ידי זקן השבט 3
יום א' 14 אפריל 2013 11:56
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: הכה את המומחה - תותחית בקידום לא מצליחה ..

AhoyIT כתב:הערכה על ביצועי הפעילות, עלות התועלת והמלצות והסתייגויות לפעילות עתידית.
הנחת העבודה שהלקוח קורא - לי יש אישור קריאה ממנו.

אני מתקשה להבין איך ניתן להציב יעדים חודשיים בתחום שבו עלות התועלת איננה לינארית (בניגוד ל-PPC למשל).
על ידי זקן השבט 3
יום ש' 20 אפריל 2013 17:28
 
Jump to forum
Jump to topic

מה גוגל רוצה?

אני מרבה לענות במדור ה"שאלות ותשובות" אצל AskPavel. מרבית השאלות שאינן טכניות טהורות הן בסגנון "האם הפעולה הזו תועיל לקידום בגוגל?" או "האם הפעולה הזו תזיק לקידום בגוגל?"

מי ששואל שאלה כזו במסגרת ההכשרה המקצועית, בפורומים המקצועיים או בכנסים, שואל בעצם " מה גוגל רוצה? ". אבל לשאלה הזו שתי רמות - ברמה הבסיסית השאלה היא "מה האלגוריתם של גוגל רוצה?", וברמה שמעליה השאלה היא "מה הנהלת גוגל רוצה?". שנים רבות חשבנו שמה שהנהלת גוגל רוצה מושתל במישרין בתוך האלגוריתם, ואין לפיכך הבדל בין שתי השאלות.

כך למשל, אם הנהלת גוגל סבורה שצפיפות מילות מפתח של, נניח 3.24%, מייצגת את הצפיפות הכי "טבעית", בעוד שצפיפות שעולה על המספר הזה או פחותה ממנו היא פחות טבעית, יחושב לדף ציון יותר נמוך מאשר אם היתה בו הצפיפות האופטימלית ה"טבעית". מקדמי האתרים ניסו לכן לנחש מה חושבים החוקרים עובדי גוגל שהיא אותה צפיפות אופטימלית, ומאחר וגוגל לא פרסמו אותה, הם נאלצו לעבוד ברמת אי-וודאות גבוהה בבואם להגיש לגוגל דף בעל טקסט שחשוב שיקבל את הציון המירבי בסעיף הזה, כדי להגדיל בעזרתו עד כמה שאפשר את ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, וכדי לנצח בכך את המתחרים (שעושים בדיוק את אותו הדבר, מבלי שאיש יודע מהו באמת המספר הרצוי) ולשפר את ה מיקום בתוצאות החיפוש.

אלא שמזה חמש שנים לפחות מתעוררות ספקות האם הנהלת גוגל ממשיכה להשתמש רק באלגוריתם אחד ויחיד, והסיבה היא ייחוס חשיבות לשני פרמטרים גלויים (בנוסף לפרמטרים הסמויים) שמייצגים את שביעות רצון הגולשים מהביקור בדף - שיעור הנטישה וזמן השהיה. הבה נניח שהם החליטו להשתמש בשני אלגוריתמים נפרדים לדירוג תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות המשוקללים שלהן, שונים מאד האחד מהשני, ובאלגוריתם שלישי שמכריע איזה מהם יופעל על תוצאות החיפוש לכל ביטוי חיפוש על פי טיפוס ביטוי השאלה (למשל "הזמנת פיצה בטלפון" לעומת "מתכונים לפיצה"). רמת אי-הוודאות בסביבת העבודה של מקדם האתרים עולה עכשיו לשמים, כי גוגל לא הודיעו מה הם שני הטיפוסים, מה הם הפרמטרים הסמויים הנוספים שמייצגים את שביעות רצון הגולשים, ואפילו שמעכשיו יש שלושה אלגוריתמים ולא רק אחד.

ועכשיו בואו נחשוב על כך שאין רק שני טיפוסי ביטויי חיפוש אלא אלפים או מאות אלפים, ולכל אחד מהם מותאם אלגוריתם דירוג נפרד ושונה מרעיו. התשובה לשאלה "מה גוגל רוצה?" היא תלויית ביטוי חיפוש, ויישום הניסיון המוצלח של מקדם אתרים אחד עלול להזיק לקידום עבור ביטוי חיפוש אחר, ויזיק בוודאות כאשר שני הטיפוסים שונים מאד האחד מהשני.

במשך שנים רבות ניתן היה לעקוף את הבעיה הזו ולקדם לצמרת, לכל ביטוי חיפוש, באמצעות קישורים מלאכותיים שמספרם הרב, והשונה, יוצר פערים בציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. אבל לפני כשנה גוגל יצא ב"מבצע ביעור חמץ" כפוי על מקדמי האתרים שנועד להסיר את הקישורים "שאינם טבעיים", והם הרי מרבית הקישורים שברשת - אולי אפילו יותר מ-90%. מדוע? כי הנהלת גוגל לא מאושרת מזה שהיה כל כך קל לתחמן את תוצאות החיפוש, ומשום שלגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה שעות או ימים שערכו של קישור הוא 0.

מתן התשובה לשאלה "מה גוגל רוצה?" נתקל אם כן, ובהדרגה, במחסום בלתי פתיר - בעיית זיהוי טיפוס ביטוי השאלה ומאפייני האלגוריתם הספציפי המשודך לו. לעומת זאת, התשובה לשאלה, ברמת העל, "מה הנהלת גוגל רוצה?" היא שעבודת ההתנגדות לתחמון תוצאות החיפוש עולה לגוגל הון רב, שריבוי האלגוריתמים אמנם יקשה מאד על מקדמי האתרים לתחמן את גוגל, אבל אין להנהלת גוגל מנוס מ נטישת שיטת הדירוג שמבוססת על קישורים כי באמצעותה ניתן לעקוף את ריבוי האלגוריתמים.

על פי הסימנים המצטברים בשלושת השנים האחרונות, הנהלת גוגל החליטה להשתחרר אפילו מהצורך לקבוע לאיזה טיפוס שייך ביטוי חיפוש נתון ואיזה אלגוריתם ספציפי יש לשדך לו. מעכשיו לקוחות גוגל - אוכלוסיית הגולשים בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, הם שקובעים זאת. תוצאת החיפוש היותר רלוונטיות היא זו שאוכלוסיית הגולשים בה מביעה יותר שביעות רצון ממנה מאשר מתוצאות החיפוש המתחרות.

מדידת רמת שביעות הרצון שלהם מכל תוצאת החיפוש היא שקובעת את הדירוג בתוצאות החיפוש, ואלגוריתם נפרד לכל ביטוי לומד לבד , על פי עקרונות הפעולה של אינטליגנציה מלאכותית , איזה איתותים של שביעות או אי-שביעות רצון הפגינה אוכלוסיית המבקרים בכל תוצאת חיפוש, ומה הייתה עוצמת כל איתות. למקדמי האתרים אין גישה לאיתותים הללו, כי מרביתם מתרחשים לאחר הביקור ומחוץ לאתר (למשל שיעור הביקורים החוזרים מתוך סימניות בדפדפן של מי שביקרו לראשונה לאחר ששאלו ביטוי מסויים בגוגל).

חסימת המידע אודות רמת שביעות הרצון של אוכלוסיות הגולשים מכל תוצאת חיפוש מנטרלת לחלוטין , כאמור, כל אפשרות להשיב על שאלות ברמת ה"מה (האלגוריתם של) גוגל רוצה?", מעבר לכך שיש אלגוריתם נפרד וכללי (שהוא ניוטרלי לביטוי החיפוש) שרוצה קוד תקין ומבנה היררכי בנוי כהלכה. הסיבה היא ש אפילו אנשי גוגל לא יודעים מראש מה רוצה (מה הן ההעדפות של) אוכלוסיית גולשים ששואלת ביטוי חיפוש נתון, מה עוד שגם ההעדפות הללו עלולות להתפלג באופן קיצוני בין אוכלוסיות אחדות ששאלו את אותו ביטוי חיפוש, אבל מתוך כוונות שונות.

קידום אתרים, נגד המתחרים בתוצאות החיפוש, הופך לעבודה שנועדה לשפר (ללא גבול, כי גם המתחרים ממשיכים לשפר) את רמת שביעות רצון לקוחות גוגל - הגולשים. המיומנות של יצירת קישורים מלאכותיים בסיטונות כבר לא רלוונטית. מעתה דרושים יוצרי תוכן מליגת העל שקשובים היטב להעדפות הספציפיות של אוכלוסיות גולשים מגוונות, ולא מפנטזים מה הן ההעדפות הללו. יש להניח שהם יבואו מקרב הקופירייטרים היותר מוכשרים של משרדי הפרסום המובילים.
על ידי זקן השבט 3
יום ב' 22 אפריל 2013 20:29
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: מה גוגל רוצה?

לא מבין מה אתה רוצה? אם הכלי הזה לא יעזור לי לחזור למיקומים שלי אחרי מתקפת ס-פ-א-ם אז מה אתה רושם את זה בכלל? ננסה בדרך שלך
תספים את המתחרה שלך(יש יותר דרכים מאשר קישורי ס-פ-א-ם...)>>המיקומים שלו יצנחו>>היא ישתמש בכלי של גוגל>>גוגל יודה לו במלחמת ה-ס-פ-א-ם>>המיקומים שלו לא יחזרו>>אז מה אתה מבלבל במוח?
הניקיון לא יעזור לך לחזור למיקומים הקודמים אם היית במקומות העליונים בזכות הקישורים שאתה עכשיו מסיר. מי שהיה במקומות העליונים בזכות תוכן איכותי וקישורים טבעיים, גוגל יבין שלא הייתה לו סיבה להוסיף על כך קישורי זבל, ושמדובר במתקפת קישורי ס-פ-א-ם זדונית.
על ידי זקן השבט 3
יום ג' 23 אפריל 2013 19:41
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: חידה: למה התוכן פחות חשוב מהעיצוב ...

someone100 כתב:מתפתח שם דווקא דיון מעניין אם התוכן בכלל נחוץ....

הדיון הוא האם הטקסט נחוץ כי, כאמור, גם העיצוב הוא חלק מהתוכן, אבל לא חלק מהטקסט. מיכל כהן טוענת שגוגל זקוק לטקסט, טענה שהופרכה עוד לפני כמה שנים, כאשר במקום 6-7 לביטוי קידום אתרים כיכב האתר הריק k.co.il (עד שנפל משם בשל מתקפת קישורי ס-פ-א-ם).
על ידי זקן השבט 3
יום ב' 22 אפריל 2013 19:44
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: תעשיית קידום האתרים בישראל צמחה ב-17.5% ל-470 מיליון שקל

האם המספרים עושים לכם שכל?
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000839061
כן. שנת 2012 היא השנה שבה "פינגווין", ומשלוח האזהרות להסרת קישורים, אילצו את בעלי משרדי הקידום להתחיל לעבור בהדרגה מקידום אורגני לניהול פרסום ממומן, ומניהול פרסום ממומן רגיל לפרסום ממומן במכשירים ניידים. את המספרים המייצגים את המעבר הזה אפשר יהיה לראות רק בעוד שנה, בהשוואה בין נתוני שנת 2013 לשנת 2012.

לא ברור מהכתבה האם 3,000 עובדי SEO\SEM מועסקים ב"סוכנויות" קידום או שזה כולל גם את העצמאיים שעובדים לבד. עובדי ה-In-House לא כלולים במניין הזה, ויש להערכתי לפחות עוד כ-1,000 מאלה (בעיקר משום שמרבית בעלי האתרים עוד לא שמעו על "פינגווין"). חסרים במניין גם כל מקדמי האתרים שעובדים רק על אתרים בבעלותם המלאה או החלקית, ברמה זו או אחרת של מקצוענות, וגם הם תורמים לעליה החדה ברמת התחרותיות על המיקומים העליונים בתוצאות החיפוש לביטויי הראש והזנב הארוך.

יחד עם זאת, לא ברור מהכתבה (וזה לא מפתיע) האם נתוני המחזור הכספי של הפרסום הממומן כוללים את תקציב הפרסום שנמסר לידי צד שלישי (גוגל או גורם אחר) או שהם מהווים רק הכנסה מ ניהול הפרסום. אם מחלקים 470 מיליון ש"ח ב-3,000 עובדים יוצא שכל עובד יצר בשנת 2012 הכנסה של 156,000 ש"ח, אז עושה רושם שלא.

עוד נקודה ראויה לציון היא העליה ברמת התחרותיות בפרסום הממומן. האם תחנת טלוויזיה יכולה להגדיל את ההכנסות על ידי הארכת זמן שידור הפרסומות? - עד גבול מסויים, שבו לצופים זה יימאס ויעברו לערוץ אחר. נקודת שיווי המשקל ידועה היטב למפרסמים. בקידום הממומן דוגמת אדוורדס, נקודת שיווי משקל בין עלות הפרסום למפרסם לבין הרווח על ההשקעה שונה ממפרסם למפרסם, ומאפשרת לבודדים להשתלט על מיקומי הפרסומות ותדירות הצגתן, באופן שמוציא מהמשחק את כל השאר, ממש כמו בקידום בתוצאות החיפוש האורגניות. השוק הישראלי נמצא עדיין בשלבי הכרת כללי המשחק, אבל יש ודאי זירות רבות שבהן המפרסם מבין שבמחיר הנתון לקליק, במקום שמביא הרבה קליקים, לא משתלם לו לפרסם, ובמקומות שמחיר הקליק כן משתלם לו, תדירות הצגת הפרסומת כל כך נמוכה ששוב לא משתלם לו.

הנושא הזה מוכר ומובן היטב לכל מי שמנהל פרסום ממומן בזירות תחרותיות במיוחד. ההבדל בין שנת 2011 לשנת 2012, בנתונים שהוצגו הוא שבשנת 2011 היו הרבה יותר לקוחות ששילמו 6 חודשים או יותר עד שהתאכזבו מתוצאות הקידום האורגני נגד מתחרים ותיקים, בתקציב שלא הספיק למטלה, בעוד שבשנת 2012 (ועוד יותר ב-2013) יש דווקא הרבה יותר לקוחות שמתאכזבים מהקידום הממומן, נגד מתחרים חזקים, לאחר ניסוי של שבועיים או חודש. מי שלא מאמין, שיעשה סימולציה ב-Estimator של הכלי של גוגל לביטויים כגון "עורך דין נזיקין", "לימודי משפטים", לימודי מנהל עסקים" וכיוצא באלה.
על ידי זקן השבט 3
יום ב' 29 אפריל 2013 13:45
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: הלקוח המסוכן ביותר הוא הלקוח השקט (כוח הביקורת).....

הזלזול באינטליגנציה של הלקוח קיים גם בהנהלות של חברות ענק (הסיפור שיקב סיפר הוא דוגמא לכך) ומשם הוא זולג מטה לאנשי השרות והמכירות ("אנשי" מכירות? מה זה? הרי כולם "מנהלי" מכירות!). אז תשמעו עוד סיפור:

לפני כ-10 שנים גיליתי בחשבון הטלפון של החברה שמזה כשלוש שנים יש גם חיוב חודשי של כ-10 ש"ח עבור שרות שאינני זוכר את שמו. בירור עם "בזק" העלה שמדובר בשרות שתמורתו מקבלים הנחה נאה בשיחות הטלפון לארץ שנבחרה מראש על ידי בעל החשבון. שאלתי האם זו ארה"ב, כי רק לשם נהגנו לטלפן באופן קבוע, ונאמר לי שזאת אוגנדה . מאחר ורכישת השרות הזה מבוצעת בשיחת טלפון יזומה של איש מכירות של "בזק" עם בעל מספר הטלפון, לא היה כמובן כל תיעוד הנושא את חותמת החברה, אלא רק רישום פנימי במחשבי "בזק". לאחר משא ומתן ארוך, מעצבן ומייגע, "בזק" הסכימה לבסוף לזכות אותנו בתשלום ששולם, אבל רק עבור השנה האחרונה מתוך השלוש.

המשכתי לתהות מדוע דווקא אוגנדה , עד שבמקרה חיפשתי פעם את רשימת הקידומות של הארצות השונות בספר הטלפון של "בזק", ומצאתי שעל פי סדר ה-א'-ב' העברי, אוגנדה היא הראשונה ברשימת הארצות!

ה וירטואליות של רשת האינטרנט הולידה מעמד חדש של "מנכ"לים" וירטואליים של "חברות" וירטואליות, שאינן נרשמות אצל רשם החברות ומשלמות אגרה שנתית, וה"מנכ"לים" אינם זקוקים להשקעת הון , אינם זקוקים להכשרה מקצועית ש מחייבת עמידה בתנאי קבלה וסיום, וה"העסק" מתנהל למעשה מתוך סמארטפון. היחס ללקוחות מאפיין את ה"חפיפיות" המוחלטת הזאת, בניגוד גמור ליחס שקיבלו פעם הלקוחות אצל בעלי העסק הייקים שהלכו מזמן לעולמם. (מזל גדול על כל תושבי ישראל שסטף וורטהיימר עוד חי, והיה לו עסק ממשי למכור למישהו שלא קונה עסקים וירטואליים.)

אז כאמור, אם מישהו מהקוראים נפגע מהתיאור שכתבתי פה, והוא יחלוף ליד "בית העסק" של סנדלר שכונתי שתולה שלט "חברת סנדלרות", ומגיש לו כרטיס ביקור מתוקף היותו ה"מנכ"ל" של אותה חברה, טוב יעשה אם ישאל עצמו מהו בעצם ההבדל ביניהם. ואם לא ימצא שלט כזה, טוב יעשה אם ישאל עצמו מה מניע את ציבור הסנדלרים להצטנע עד כדי כך, וגם להימנע מזלזול באינטליגנציה של הלקוחות שלהם.
אל תתחמק.
כתבת
כותבי ה"מאמרים" הם פועלים קשי יום, כמו אלה שמחכים לא רחוק משער שכם שמישהו יבוא ויקח אותם לעבודה של חצי יום.

עימנואל, מה זה הזלזול הזה בתחום של כתיבת מאמרים? מה זו ההתנשאות הזו?
אני אישית, נפגעתי.
מצב העניינים ששרר בשנים האחרונות בתחום קידום האתרים הגיע עד כדי כך שלקוחות שאלו: "וכמה מאמרים אתה עושה לי ב-1,000 ש"ח לחודש?"

כאשר כולם מקדמים על ידי עטיפת קישורים ב"מאמרים" שמוצבים באתרי "מאמרים" שאיש לא קורא, הלקוח לוחץ על מקדם האתרים לקבל ממנו הצעת מחיר יותר זולה משל מקדמי האתרים האחרים, ואחר כך לוחץ עליו להוריד עוד כמה עשרות אחוזים ממה שצויין בהצעת המחיר. מקדם האתרים מבקש מכותב ה"מאמרים" הצעת מחיר יותר זולה משל כותבי ה"מאמרים" האחרים, ואחר כך לוחץ עליו להוריד עוד כמה עשרות אחוזים ממה שצויין בהצעת המחיר. כי רק כך יכול מקדם האתרים למקסם את הרווח , או להישאר בכלל עם קצת רווח.

לעומת זאת, כותב ה"מאמרים" הוא האחרון בשרשרת הייצור של "מאמרים" שנועדו בסך הכל רק לעטיפת קישורים, אין לו יותר ממי לבקש בתורו הצעות מחיר ועל מי ללחוץ להנחה נוספת. ולכן הוא הופך לפועל קשה יום, כמו אותו פועל ערבי ליד שער שכם שממתין, יחד עם מאות אחרים, שקבלן שיפוצים או בעל משאית הובלות יבחר בו מתוך כל האחרים לעבודה של חצי יום. וממש כמוהם הוא מביע את מחאתו ומתאים את איכות עבודתו לגובה השכר.

מאיפה אני יודע את כל זה? אני קורא כמוכם את פורום אקטיביטק.
על ידי זקן השבט 3
יום ש' 11 מאי 2013 11:38
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: הלקוח המסוכן ביותר הוא הלקוח השקט (כוח הביקורת).....

איני עובד אצלך או מועמד לעבוד אצלך. אל תקטלג אותי או אדם אחר.
אני עדיין מנסה להבין על סמך מה אתה קובע שהמקדמים פה בפורום לא מסכימים עם מה שכתב טל?
אמרתי שמישהו פה לא מסכים עם טל? להפך - אם כולם פה מסכימים עם טל, אז הם ודאי גם מסכימים איתי, שהרי טל מסכים איתי, כפי שניתן לראות בבירור מכמעט כל סעיף בפוסט שלו.
אני מסכים עם הפוסט שכתבת.
הדרך שאתה פונה ומזלזל באנשים מעורר גועל ורצון שלא להשתתף איתך בדיונים[...]
גיל, לפורום הזה ולפורומים האחרים לקידום אתרים נכנס ערב-רב של אנשים. חלקם (כולל ותיקים מאד במקצוע) מפרסמים למשל הצעות להחלפת קישורים "מאותו התחום", וזה בניגוד גמור להתרשמות שלך ש"בניית קישורים שאינם טבעיים" חלפה כמעט לחלוטין מהעולם (ראה למשל: viewtopic.php?f=6&t=5084 - למה אתה לא מסביר לו את מה שאתה מספר פה לכולם?). חלקם חובבים שלמדו לאחרונה את כללי קידום האתרים מלפני 10 שנים ושואלים שאלות שהן כיום שגויות ממש כי הן מזמינות תשובות שגויות. חלקם שואלים שאלות שמעידות על כך שהשואל לא מבין את ה-א'-ב' של קידום בזירות תחרותיות, מה שלפני 10 שנים, בישראל, עוד היה נסלח ("נפלתי ממקום 4 למקום 9. מה עשיתי לא בסדר ?").

חלקם שואלים "איך ואיפה ללמוד קידום אתרים?" לכל אלה עניתי במשך שנים (ועד לאחרונה, כשלאור "פינגווין" התחלתי לפקפק גם בזה), שיבקשו להתקבל כמתלמד במשרד קידום מוביל. המחשבה שנימקה את העצה הזו היא שגם למתלמד ייערך שם תהליך מיון וסינון שימנע אכזבה, עוגמת-נפש (ועלבונות) מתמשכים ממי שאיננו מתאים. אילו הלך ללמוד בקורס או קוטף מידע בסיסי ושגוי מהרשת, היה ודאי מיד בסיום הלימודים תולה שלט: "מקדם אתרים מוסמך" וחוטף בפורומים זלזול מקצועי מוצדק בהחלט.
[...]אם כל הפורום מתנגח איתך אין זה בהכרח שאין להם את הנימוקים הדרושים להתעמת איתך או את היכולת להתעמת עם המציאות . תבדוק את עצמך.
מסורת הלימוד באמצעות פולמוס ציבורי, ובמיוחד המסורת היהודית, בת 1,500 שנים, ללמוד גמרא באמצעות פולמוס בצוותא , מחנכת למציאת נימוקים שמתעמתים עם נימוקי היריב ולא עם היריב עצמו. היו אלה הנאצים שהכריזו שאפילו תיאוריה מדעית לא יכולה להיות נכונה אם המציא אותה יהודי.

למרבה הצער, בהעדר תהליך של מיון וסינון, למי שמתגלגל למקצוע הזה מבלי שזכה להכשרה ראויה עוד קודם (השכלה מדעית או תורנית למשל), חסרים הכלים המושגיים הנחוצים לחשיבה שיטתית ומופשטת (הוא לא מכיר למשל את המושגים הבסיסיים של הסטטיסטיקה) ולעיסוק בסביבת עבודה מורכבת ששוררת בה אי-ודאות קיצונית. בשפתו הדלה של אדם כזה לא קיימת מורכבות ולא קיימת אי-ודאות, ולכן היא לא קיימת גם ב תודעתו . הוא יתרגל להמשיך להכריז, לעצמו ולכולם, שקידום אתרים הוא מקצוע טכני מובהק, שהוא קיבל מהניסיון האישי תשובות למרבית השאלות הפתוחות, ואם לא, אז יש ודאי מישהו בפורום שיכול להשיב מתוך נסיונו שלו.

חבל שלא היה מי שיפנה אותו לרכישת מקצוע שבו למיגבלותיו אין משקל בעוד שכישוריו האחרים (זריזות ידיים או כישורים חברתיים בולטים) מקנים לו יתרון משמעותי בשוק העבודה.
על ידי זקן השבט 3
יום א' 12 מאי 2013 12:01
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: למה רוב המוחלט של הטיפים על קידום אתרים שגוים....

[...]מה , קישורים לא עובדים בקידום אתרים ? אז למה אלפי בעלי אתרים (לא רק מקדמים מקצועיים) רוכשים\בונים קישורים כאילו אין מחר ,ורק דורשים קישורים יותר ויותר איכותיים ? [...]
המבנה הלוגי של הטיעון הזה זהה ל: !Billions of flies can't be wrong... Eat shit
ואילו ההסבר ההיסטורי מראה שמקדמי האתרים מפגרים תמיד ב-5 שנים אחרי גוגל, שלקוחות מקדמי האתרים בארה"ב מפגרים ב-7 שנים אחרי מקדמי האתרים, ושלקוחות קידום האתרים בארץ מפגרים ב-10 שנים אחרי לקוחות קידום אתרים בארה"ב. ואז, מקדם אתרים בארץ שנשאל "וכמה מאמרים אתה עושה לי ב-1,000 ש"ח לחודש?" נכנע ומגיש הצעת מחיר שאין בה מילה שעלולה לערער על תבונתו ורמת עדכון הידע של הלקוח, והיא מותאמת למעשה לגוגל שמלפני 10 שנים.
[...]למה עמודים שלהם עולים בתוצאות החיפוש אחרי שהם רוכשים קישורים לעזאזל, מישהו יסביר לי ?[...]
הסברתי לך מאה פעמים - כל עוד זה מה ש כולם עושים, מאיפה ישלוף גוגל ישראל תוצאות חיפוש מטיפוס אחר?

אבל בשביל להבין את התשובה צריך ללמוד קודם איך פועל מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל, ואתה מסרב לעשות את זה. מאז שהגעת לפה אתה תקוע בתפיסה שנועדה להתאים לאינטרס העסקי שלך, כסוחר בקישורים.
[...]למה למי שיש קישורים יקרים - נמצאים ביציבות בעמוד ראשון ? למה זה קורה ?[...]
תוכיח שזה נכון בעל ידי ניתוח מבחר מקרי של תוצאות חיפוש, שלא כוללות מראש את מי שקנה אצלך קישורים מרוסיה.
[...]למה אדם שמשתף כתבה על חשיבות תוכן איכותי ואסטרטגיה שיווקית, מציע השכרת Spinner בחתימתו ?
עזרו לי , אני מבולבל , דיסוננס קוגניטיבי !
גם אני שותף לבלבול שלך.

אבל אם תרצה לדעת איך מנוע החיפש של גוגל משרת את הגולשים (הלקוחות של הלקוחות שלך) במאי 2013, צפה ב:
http://www.webpronews.com/watch-the-ent ... it-2013-05,
ובמיוחד החל מ-2:11:20 ותראה מדוע, כבר עכשיו , אין יותר צורך בתוצאות חיפוש שהן דף טקסט, ובטח שלא בכאלה שפעם עלו לצמרת בעזרת קישורים. למעשה, בכל ארבעת השעות של הסרטון הזה לא נתקלתי באיזכור כלשהו של המילה קישורים !
על ידי זקן השבט 3
יום ו' 17 מאי 2013 12:56
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: מכירת אתר חדשות

שמע, תוכל בבקשה להסביר לי מה היתרון של האתר שלך על פני אתרי חדשות אחרים בארץ שיש שם צוות מקצועי רב? הרי , מה שנראה לי שאתה עושה זה משכתב מאמרים מאתרים אחרים . אני צודק ?
מה זה משנה? אתה מעריך את ההעדפות של אוכלוסיות גולשים על פי קנה המידה של ההעדפות הפרטיות שלך, וזו הטעות הכי נפוצה.
למה ?
כי אתה (משמע, ההתנהגות וההעדפות שלך) עלול להיות מיעוט בטל בשישים בתוך האוכלוסיה הכללית שכוללת אותך. אולי 95% מעדיפים חדשות משוכתבות, מסיבות שאתה מתקשה להבין?
על ידי זקן השבט 3
יום ו' 17 מאי 2013 13:37
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: עמנואל,יש לי שאלה על ההבדל בפרסום בין העיתון/רדיו לאינטר

עיתון יכול להוסיף עמודים לפני החגים כדי להכיל יותר פרסומות. הרדיו והטלוויזיה כפופים לאורך היממה. שינוי היחס בין תוכן רגיל לתוכן פרסומי אפשרי אצל שלושתם גם בימים רגילים, אבל רק עד לגבול שזה יתחיל להבריח את הציבור.

לנתיבה בן-יהודה הייתה תוכנית לילה ברדיו, ומדי פעם היא הייתה מבשרת: "ועכשיו הגיע הזמן לפרסומות, כי אולי אתם צריכים משהו."

אבל אני מדגיש דווקא את הרדיו והטלוויזיה בגלל אילוצי הזמן והכסף שכופים בהם דרישה להשגת אפקט מירבי בזמן קצרצר. ראית פעם פרסומת בטלוויזיה שבה מציגים לך דף טקסט לקרוא? אז למה עדיין עושים את זה באתרי אינטרנט? בסרטון של גוגל שהצגתי פה האינטרקציה עם מנוע החיפוש נעשית כבר בדיבור ובשמיעה.
על ידי זקן השבט 3
יום ו' 17 מאי 2013 19:35
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: העדכון החל ואני שוב אכלתי אותה

למישהו יש הסבר מה קרה בעדכון?
כן. אלה כבר לא עידכונים כמו לפני הרבה שנים, כאשר כל עדכון שינה משהו בפרמטרים של אלגוריתם כללי שפעל על כל תוצאות החיפוש ברשת (נו טוב, אומרים שלעברית הוא הגיע באיחור). צריך לדעתי להתייחס ל"פינגווין 2" (אם זה מה שקורה עכשיו) כעל הרצה נוספת של "פינגווין 1" על קבוצה גדולה נוספת של תוצאות חיפוש, ולאחר הפקת לקחים מביצועי "פינגווין 1".
על ידי זקן השבט 3
יום ה' 23 מאי 2013 16:25
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: מה SEOMOZ רוצה?

למי שמתקשים להבין את המסר שעליו SEOMOZ (סליחה, MOZ) מכריזים עכשיו, הם אומרים לכם: "תשכחו מ-SEO, תורידו מהבסטה את השלט מקדם אתרים , תלו במקומו שלט מומחה לשיווק באינטרנט , ותעברו בהמוניכם לאדוורדס למשל".

מתקבל על הדעת? הרי גם באדוורדס רק המודעות העליונות והיקרות מוכרות יפה, בעוד שחלק גדול מכל השאר אפילו לא מנצלים את כל התקציב היומי שלהם. המעבר של אלפי מקדמי אתרים בישראל לאדוורדס יוריד בהכרח את גובה דמי הניהול, מה עוד שכל מי שלא מנצלים את התקציב היומי גם לא משלמים כמעט דמי ניהול, ומי שמקבלים 0 קליקים ביום, כי מספר המודעות בכל ביטוי חיפוש עלה מאד, ישלם 0 דמי ניהול. יתר על כן, אם הלקוח שילם עבור כך וכך קליקים, אבל יחס ההמרה באתר נמוך מדי, יוצא בהפסד, ויגלה זאת בתוך כמה ימים . בקידום אתרים אפשר היה לפחות למשוך אותו באף למשך כמה חודשים!
על ידי זקן השבט 3
יום ה' 30 מאי 2013 16:25
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: מה דעתכם על אתר שמבקש תשלום עבור הסרת קישור?

לגיטימי בהחלט לגבות תשלום עבור העבודה המושקעת בהסרת הקישור. הרי תשלום עבור עבודה גבה גם מקדם האתרים שיצר את הקישור.
על ידי זקן השבט 3
יום ג' 05 מרץ 2013 22:00
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: האם עוד מישהו קיבל טלפון מוזר ממרכז האינטרנט הישראלי

עושה רושם שנציג "מרכז האינטרנט הישראלי" הופתע מאד לשמוע מה זה אינטרנט.
על ידי זקן השבט 3
יום ד' 05 יוני 2013 14:15
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: כותבי מאמרים

אני בדיעה שזה קשור לנישה שאתה מקדם...הרי בינינו, אם אתה מקדם אינסטלטור בתל אביב,
לא משנה אם תשלם 1000€ למאמר, לא משנה מה תעשה הוא לא יהיה מעניין אף אחד...
לעומת תחומים אחרים שאפשר לשחק יותר עם האיכות....
גם זו הנחה שגויה, והיא מבוססת על האקסיומה שמה שדרוש לך זה "מאמר", ומהנסיון המוצדק ש"כותבי המאמרים" אינם מוכשרים להפוך את האינסטלטור למעניין (או את עבודת האינסטלציה הדרושה בביתך למעניינת).

הסופר הידוע הרמן הסה כתב באחת המסות שלו שלא נושא הספר עושה אותו ראוי לקריאה ולהתפעלות (ואת מחברו לזוכה בפרס נובל, כמוהו) - הכישרון דרוש כדי לכתוב ספר טוב על נושא בנאלי.
על ידי זקן השבט 3
יום ה' 06 יוני 2013 19:59
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: מוכר לייקים ועוקבים ביוטיוב

GalPc כתב:אני מוכר לייקים של אנשים שנרשמו לאתר של לייקים\והרשמות ביוטיוב שהיה לי בעבר.
בהרשמה הם אישרו את זה שנוכל לעשות לייקים,ועוקבים דרך המשתמש שלהם(:

משמע, הלייקים מזוייפים. גוגל יכול לדעת בקלות שאוהד מושבע של בית"ר ירושלים עשה פתאום לייק לסרטון שמציג אופרה של וגנר, ולהיפך.
על ידי זקן השבט 3
יום ב' 10 יוני 2013 15:20
 
Jump to forum
Jump to topic
cron