ולדי, אתה לא צריך לדעת את האלגוריתם של גוגל בשביל להבין את עיקרון הפעולה הבסיסי של כל מנוע חיפוש. אין גם צורך להתמחות בתורת הקבוצות - די בידיעת חשבון ברמה של כיתה ב' או ג' בבית ספר יסודי. עושה רושם ש"צוות התכנון" של "בוקסה" עשה את כל השגיאות שרק אפשר לעשות.
תרחיש רביעי:
הבה נניח ש ערך הקישור היוצא מכל דף אינטרנט הוא 5% מציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש שרשום בטקסט העוגן של הקישור. ערך הקישור = ה תוספת לציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף המקושר לביטוי החיפוש הנתון.
יש לנו שני דפים מקשרים בעלי טקסט עוגן זהה:
א' בעל ציון רלוונטיות משוקלל של 20,000 נקודות, וערך הקישור שיוצא ממנו הוא כאמור 1,000 נקודות.
ב' בעל ציון רלוונטיות משוקלל של 40 נקודות, וערך הקישור היוצא ממנו הוא כאמור 2 נקודות.
ארבעת תוצאות החיפוש העליונות בגוגל לביטוי החיפוש הנתון, עדיין לא קיבלו קישור מ-א' ומ-ב', ויש להם ציוני רלוונטיות כדלקמן:
מס' 1 = 14,000 נקודות
מס' 2 = 13,999 נקודות
מס' 3 = 10,000 נקודות
מס' 4 = 8,999 נקודות
ועכשיו מחברים את הקישורים:
א' מקשר למס' 4 והציון שלו עולה ל-9,999 נקודות
ב' מקשר למס' 2 והציון שלו עולה ל-14,001 נקודות. הוא מחליף בשל כך מקום עם מי שהיה קודם במקום 1.
יוצא שהקישור האיכותי - זה שהיה שווה פי 500! מהשני, מקבל במערכת "בוקסה" ציון 0, בעוד שהקישור הגרוע מקבל את הציון המירבי. עוד 2-3 רוטציות שבהן פער ציוני הרלוונטיות המקרי בין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות יוצרות או לא יוצרות חילופי מיקום כמו שתיארתי והקישור הגרוע מתקבע כקישור יוצא מן הכלל ונמכר בהרבה מאד כסף, בעוד שהקישור המצויין מתקבע כקישור גרוע שלא שווה יותר מ-4 ש"ח ליום!