הפרספקטיבה של כל אחד מכם שונה משלי. אתה, יורם, מתפרנס מקידום אתרים, אתה, ירון, עברת מקידום אתרים לניהול אדוורדס,
על התובנה הזו אני יכול רק לחזור. לשפר את התובנה אני יכול רק בחברת מי שעוסק כמוני בניהול עבודת קידום. עם מקדםי אתרים מהדור הישן, שהאימה משתקת להם את החשיבה, אין לי יותר מה לדבר. איך כתב הסופר Upton Sinclair? - "קשה לגרום לאדם להבין משהו, כשפרנסתו תלויה בכך שלא יבין זאת".
ראשית, אני אומנם מתפרנס מקידום אתרים, אבל בשבילי קידום אתרים זה לא רק עבודה אלא גם תחביב. עסקתי בקידום אתרים גם כאשר לא הרווחתי שום תועלת כספית מכך והקדשתי לעניין שעות רבות (מזכיר את התוכי של דן אריאלי).
כשחלים שינויים משמעותיים באלגוריתם האימה לא משתקת לי את המחשבה, אלא נהפוך הוא אני מרגיש שהנה יש בפני אתגר.
בטווח הרחוק זה היה כרוך בניתוח ההצהרות של גוגל ביחס לעבודת הקידום, בניתוח הפעולות של גוגל (שינויי אלגוריתם, עונשים והתראות) ובהערכת הכוונות שלהם על פני מה שנראה כרצף של מדיניות או, לחילופין, כשינוי מדיניות מהפכני. חלק גדול ממה שמצאתי התברר תוך כדי שיחה עם העובדים, קריאה והשתתפות פעילה בפורומים, ניהול סמינרים ושיחות פרטיות.
המס
אני לא רואה שום שינוי מדיניות מהפכני, אלא מדיניות עקבית שלא לאפשר מניפולציות על תוצאות החיפוש, זו מדיניות שהיישום שלה משתפר ולא איזה הברקה של בכיר של גוגל שפתאום כל המומחים של גוגל עובדים בכדי לישם אותה.
דרך אגב, אני כבר לפני שנים טענתי בפורום של K שבעיני הדרך לקדם אתרים (עבור בעלי אתרים שמתכננים לטווח הארוך) היא עם גוגל ולא נגד גוגל.
המסקנה שלי מכל העבודה הזאת היא ש גוגל רוצה קידום אתרים אבל הוא כבר לא רוצה מקדמי אתרים . ניהול עבודת קידום אתרים הופכת בהדרגה מבחינתי לעבודת ניהול של צוות עובדים (שכירים או פרילנסרים) שמורכב מטכנאי אתרים ללא יומרות לעסוק בקידום, כותבי תוכן מליגת העל וממציאי פתיונות קישורים. זה מה שאני עושה בימים אלה.
לפחות מהזמן שאני עוסק בקידום אתרים, לא ראיתי שום סימן לכך שגוגל רצו מקדמי אתרים.
התפקיד של מקדם אתרים הוא לבצע מניפולציה על תוצאות החיפוש, למה שמנוע החיפוש ירצה גורם שישפיע על היכולת שלו?
בקידום אתרים יש כל מיני אסטרטגיות וכל אחת מהאסטרטגיות מתאימה למי שמשתמש בה.
יש כאלה שמוכנים לקחת סיכונים וצורת העבודה שלהם תהיה ביצירה מניפולציות מאסיביות על תוצאות החיפוש של גוגל. אלה המקדמים שיזניקו אתרים למקומות הראשונים בזמן קצר, אך גם עלולים להיות הראשונים שיפלו, כאשר גוגל יעלה על השיטה שלהם.
יש כאלה שיתכננו לטווח הארוך, ישננו את ההנחיות של גוגל כמו דף גמרא, ישקיעו כספים רבים בניסיון לבנות אתר "כמו שגוגל אוהב". ליבם יחמץ כאשר הם יראו את האתרים המוזנקים של המקדמים שבחרו באפשרות הראשונה. ואם לא תהיה להם סבלנות לחכות שגוגל ישתפר, הם יבחרו לטבול את רגליהם גם באפשרות הראשונה.
כמו שיש כאלה שמפזרים סיכונים באמצעות סל השקעות, גם כאן יהיו מקדמים שיפזרו את הסיכונים ויגדילו את הסיכוי לרווחים (לעומת אלו מהאפשרות השניה) באמצעות שילוב של האסטרטגיות 1 ו-2
עמנואל, מניפולציות עדיין עובדות ותמיד יעבדו. רק רמת הקושי לייצר אותן תשתנה.
פעם היה די בכמה קישורי פוטר מכמה אתרים בכדי להיות מדורג במקום טוב בביטוי תחרותי, היום זה כבר לא עושה את העבודה.
היום צריך ללכת יותר בין הטיפות בכדי לא להתפס במערכת של גוגל שמחפשת אתרים שעברו קידום.
אבל, זה גם לא צרוף מקרים שככל שגוגל מפעילים יותר פילטרים כך גם העסק של קידום אתרים שלילי פורח יותר.
אומרים שגוגל הולכים להפעיל כלי שיאפשר לבעלי האתר להסיר קישורים שליליים, לדעתי זה רק ייצור יותר בילבול. מרבית בעלי האתרים לא ידעו להשתמש בכלי הזה. רק אלו שיעסיקו מקדמי אתרים יעשו בכלי הזה שימוש ואז מה בדיוק ישתנה? עדיין תקבל את האתרים של מקדמי האתרים במקומות הראשונים ואתרים טובים אחרים יעלמו מן העין או שיראו במקומות מרוחקים.
בקיצור עמנואל, אני לא יודע למה נחרדת פתאום מהמדיניות של גוגל אני לא חושב שהיא השתנתה, רק הישום שלה השתפר.