אני חייב להבין,
המלצות ברשתות חברתיות אינן נחשבות קישור? כי אם לא - אז מה הן?
בכנס I\O של גוגל מלפני כמה ימים:
http://www.webpronews.com/watch-the-ent ... it-2013-05
מוצג בין היתר ממשק חדש ואינטראקטיבי של Google Maps שמסמן (או מסיר) על פני המפות את ההעדפות האישיות שלך תוך שימוש באינטליגנציה מלאכותית. שים לב שהמרצה מתעלם מהפלוסים ומההמלצות וסומך רק על המלצה של "חבר" שהוא גם חבר אמיתי שלו, והוא סומך על המלצתו. הוא גם מזכיר שרות המלצות אובייקטיבי ואמין (משהו שמתחיל באות Z) כמו שפעם היה מדריך Michelin לדירוג מסעדות.
צא וחשוב: אם בכיר בהנהלת גוגל לא סומך על מרבית ההמלצות של גוגל פלוס, למה שמערכת ממוחשבת תוצרת גוגל תתחשב בהן, ללא הצלבה עם נתונים שנאספים מעשות או מאות איתותים נוספים? (ההצלבה אצל המרצה הייתה של ההמלצה שמצא בגוגל פלוס עם הידיעה שנוצרה מחוץ לרשת שהממליץ הוא חבר אמיתי שלו ושההמלצות שלו אמינות.)
לא ענית לי עמנואל ...
כמו בשיר-כאב של מאיר אריאל "... בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית, יושב ערבי עם נרגילה ..." - אז בסוף כל רצף המלצות כזה יושב קישור לעמוד האינטרנט המומלץ (למי שלא מכיר איך עובדת הרשת - בלי קישורים זה לא עובד) וכל המלצה היא קישור טכני (לייק, +1, SHARE, FAV ... מה שלא תבחרו) וגם אם אינה HYPERLINK קלאסי.
להבנתי, האמירה הנכונה היחידה בכל הדיון הזה הייתת שהSERP של גוגל אכן אינו נספר כקישור - הוא התוצאה של הקישור (אם כי כמובן שאפשרי שיהיה תוצאה של של WMT וללא קישורים נכנסים - אבל אחרי ההמלצה הראשונה שיקבל מאותו ראשון שאיתר אותו בתוצאות החיפוש ... הופה, יש קישור).