לא נכון. הסמינר שלנו למקדמי אתרים ותיקים נועד בדיוק לשנות את דפוסי החשיבה כדי להבטיח הצלחה עתידית והודות למסגרת האינטימית מצד אחד והאינטנסיבית מצד שני, קל יחסית למשתתפים לזנוח את האינטואיציות המקצועיות השגויות שלהם, שנרכשו ברובן בהכשרה מקצועית בסיסית לקויה שהותאמה למכנה המשותף היותר נמוך.
יופי אז עכשיו אתה עוד יותר צריך לענות על השאלה ששאלת את הבחור השני קודם, לגבי החומר שלך. הייתי אומר שזה מתבקש מן ההגינות, מה שלא הייתי אומר לפני האמירה הזאת.
אם התלמידים לא יבינו על מה אתה מדבר, כי זה דורש מהם מאמץ שכלי שהם אינם מורגלים בו, או תרגום מעברית של 20,000 מילים לעברית של 500 מילים שהם נוהגים לדבר כבר 10 שנים, הם ידרשו את הכסף בחזרה ויוציאו שם רע לקורס.
אם זה יהיה המצב, אני יהיה הראשון לומר שבזבזתי את זמני, אך אני נותן לתלמידים קצת יותר קרדיט מזה ואני בטוח שלפחות אחד או שניים מהם יהיו אנשי מקצוע מצטיינים, עוד כמה בינוניים השאר יישארו עם ידע מקצועי חסר שימוש - כמו בכל קורס.
אגב לתלמידים חדשים עדיין אין אינטואיציה מקצועית , זה מה שטוב בשבילם בקורס הנכון. ושוב אני נוטה לא להסכים עם האמירה שהכשרה מקצועית פונה למכנה המשותף הנמוך, אני אומר חד משמעית מהזווית היחידה שאני יכול להעיד עליה , על עצמי, שאני טורח להכין בנושאים שעליהם אני אמון כמות של חומר שמתאימה בצורה הדרגתית כמובן - לרמה גבוהה שאני בספק אם מוצגת בקורס אחר, לגבי מגוון הטכניקות שיושמעו (אנשים שונים מתחומים שונים וחברות שונות) אין לי ספק שזה לא נמצא בקורסים אחרים.
בכל מקרה מי שיצליח הוא זה שיצליח לצבור כמה שיותר נסיון בזמן יותר מהיר בצורה כזאת או אחרת, לדעתי באופן כללי הנחת היסוד שיש קורס או לימודים אקדמאיים שיכולים לגרום לאדם להצליח היא בעצמה שגויה, מה שגורם לאדם להצליח זה שילוב של הרצון \ נחישות והיכולות האישיות שלו ללמוד לבד, כל לימודים באשר הם, הם סתם מידע ואוסף כלי התמודדות למספר סיטואציות מוגבל.
(ניתוח שוק, חישוב סיבוכיות, תעדוף ובניית תקציב פעילות, קביעת אבני דרך ומדדי הצלחה, ניהול פעילות מולטי-דיספלינארית וכו')
מעניין, גם לי אישית אין מושג בחצי מהדברים האלו ומשום מה אני עדיין שורד :)