החיפוש הניב 12 תוצאות

Return

קידום אתרים - יחזיק לנצח?

האם יש ביניכם החוששים שיום אחד עבודת קידום האתרים תהפוך להיות מיותרת וחסרת אפקטיביות?
האם גוגל יכולים להכניס רעיון סטרטאפי ענק למנוע החיפוש שלהם שיהפוך את כל העבודה מסביב לחסרת חשיבות?

אני מניח שכל אדם חדש בתחום היה רוצה לדעת אם יש לתחום הזה עתיד (שנה, שנתיים, עשור או מאה?) וכך נוכל לסייע לו להבין.
- דיון פורה.
על ידי KadArticles
יום ב' 22 אוקטובר 2012 11:39
 
Jump to forum
Jump to topic

המחיר שאנו משלמים על עבודת קידום אתרים

חשבתי לפתוח דיון בניחוח קצת שונה וקצת פחות "מכאני" כמו רוב הדיונים פה (עד כמה שקידום אתרים נחשב "מכאני").
בכל מקרה, מדובר בדיון קצת אופ טופיק אבל שכן קשור לקידום אתרים בבסיסו ולכן חשבתי לפתוח אותו בפורום הזה דווקא.

כידוע לכל אחד שמצליח ונושא פירות בתחום, קידום אתרים הוא מתנה גדולה שניתנה לנו ומאפשרת לנו לעשות כסף מעולה בזמן יחסית
קצר. אני מדבר על פרויקטים, כתיבת תוכן ומאמרים, מכירת מוצרים בתחום, אדסנס, אפילייטס ועוד.
עם זאת, עבודה במשך שעות מול מחשב דומם ללא אינטראקציה אנושית סדירה גובה את המחיר בכל מיני דרכים.

מה שאני רוצה לפתח פה בדיון הוא לשמוע מכם דווקא את המגרעות שגיליתם שנגרמו כתוצאה מהעבודה הוירטואלית,
את הדברים שוויתרתם עליהם, הדברים שאתם מפספסים בהווה ואפשרויות שסגרתם בעתיד כתוצאה מהבחירה הזו,
ובסופו של דבר המטרה היא לעשות רשימת FOR ו-AGAINST שתניב בסוף תוצאה אחת ברורה - האם משתלם באמת לעבוד בקידום אתרים?
על ידי KadArticles
יום א' 21 אוקטובר 2012 16:58
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: איך להתחיל?

כל אחד ייתן לך כעת טיפים על אתרים שונים מהם כדאי להתחיל לקרוא וכו',
לעומת זאת אני אבחר לתת לך תגובה בצורת חשיבה קצת שונה:

אתה נכנס עכשיו לעולם קידום האתרים, מה שאומר שכדאי שתסגל לעצמך דרכי חשיבה של מחפש תכנים באינטרנט.
אתה רוצה למצוא דבר X? חפש את אותו דבר X על-ידי הכנסת מילות מפתח רלוונטיות בחיפוש. המשוואה לא פוסחת גם על הרצון
להתחיל ללמוד קידום אתרים, אם לא תדע כיצד למצוא היכן להתחיל ללמוד קידום אתרים בעצמך באמצעות שימוש במנוע חיפוש,
איך תוכל באמת להצליח ללמוד את התחום? לכן, לדעתי, תתחיל קודם כל בהקלדת מילות מפתח שונות שייתנו לך אתרי עזר ללמידה.

אם יעשו בשבילך את העבודה כבר מההתחלה, תפסח על פרק לימוד בסיסי וחשוב מאוד (אולי החשוב ביותר) ותפספס את כל הנקודה.
על ידי KadArticles
יום א' 21 אוקטובר 2012 16:47
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: זהו התחלתי קורס

נשמע כמו הודעה שיווקית לחלוטין לקורס קידום האתרים הזה. לא אתפלא כלל אם זה פייק יוזר.
על ידי KadArticles
יום ב' 22 אוקטובר 2012 11:23
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: כנס קידום אתרים הגדול- 22.11

יישר כוח על עבודת הקודש, לצערי גם הפעם אאלץ לפספס את כל הכייף.

שיהיה בהצלחה רבה!
על ידי KadArticles
יום א' 21 אוקטובר 2012 16:52
 
Jump to forum
Jump to topic

אתר תדמית חדש - כתיבת תוכן ומאמרים

שלום וברכה,
ברצוני להציג אתר תוכן חדש שבניתי על בסיס מערכת בלוגספוט.
נא לתת ביקורת בעיקר על התוכן הנכתב והרמה שלו והאם הוא מושך אתכם:
http://www.kadarticles.co.il

תודה!
על ידי KadArticles
יום ד' 31 אוקטובר 2012 23:41
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: עד כמה הקישור הזה יעזור לי

הייתי ממליץ לך להנמיך ציפיות בנוגע לערך כלשהו שתקבל מהאתר.

כלל התכנים שהוא מספק לגולשים מועתקים בהעתק-הדבק מאתרים אחרים ומבחינת מנועי החיפוש אני בספק לגבי ערך כלשהו שהוא יספק לגולשים.
בנוסף תוכל להבחין שהאתר מוציא קישורי פוטר רבים ונראה כמו חוות קישורים, וסיפורי הוותק וה PR גם אם היו נכונים(והם לא) לא אמורים לשכנע אותך.
על ידי מנשה אברמוב
יום ו' 08 פברואר 2013 00:21
 
Jump to forum
Jump to topic

על ידי אורח
 
Jump to topic

Re: מבצע | מאמרי Seo במחירים משתלמים!

עזבו שטויות...
כולם פה מקדמים וכולם פה רוצים מאמרים כל הזמן,
זה המקום המושלם לפרסם הודעה כזאת.
הוא לא מוכר לנו חתולים הוא מוכר מאמרים.
על ידי maradona10
יום ד' 03 אפריל 2013 19:32
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: 100+ אסטרטגיות לבניית קישורים

עמנאול עמנאול, יש הרבה הגיון ודברים נכונים מאחורי הכוונות שלך. אבל אתה חייב להפסיק להתכחש לאמת. נכון להיום, קישורים נותנים בוסט משמעותי לקידום האתר. טקסט עוגן תואם וחלקי עוזר לשפר את הדירוג שלך במונח מסוים! לא תוכל להתכחש לזה.
מאט קאטס בעצמו אמר שאין לגוגל שיטה טובה יותר לדרג את הרשת מאשר קישורים, והם עובדים כדי לאתר את האיכותיים שבהם. המכונה שלהם לא מושלמת, ורוב השיטות לבניית קישורים, בין אם אלו שמציינים במאמרים אחרים, או אלו שנמצאים בקישור יכולים לעזור לך לקדם את האתר. מעבר לכך, כמעט בכל שיטה והאסטרטגיה מתוך ה150+ שנמצאות שם, ניתן לייצר קישורים באופן טבעי, כאלו שגם יעזרו לגולש, כאלו שגוגל לעולם לא יוכל להגיד: "זה קישור ס-פ-א-ם!"
על ידי BlogPRO
יום ו' 12 אפריל 2013 09:36
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: איתותי שביעות רצון - הדיון המלא

לאחר ששוחחתי עם יאיר בטלפון לגבי הנושאים האלה החלטתי להכנס לפורום ולפרסם את הדעה שלי (עמונאל התחלת נושא מעניין במיוחד)
גוגל מסתכלים על אתר כמו חשוד בחקירה, אם החשוד מסתיר משהו מתישהו בין עשרות חקירות שהוא עובר כל יום יהיו נתונים עם סטירה, כמצליבים את מה שהוא עשה ביום ד' עם יום א' של חודש לפני יש בעיה. גוגל כן ידרגו על איתותים של קישורים, לייקים, סטטיסקות גולשים וכל איתות אחר שהם יחשבו עליו. אבל הם יעשו הצלבה לראות עבור איזה אתרים המכלול הוא הגיוני ועבור איזה אתרים המכלול הזוי ולא טבעי.

גוגל יש סטטיסטיקות על אלמנט באתר שלנו, גם אם לא שמנו אנליטיקס הם ידעו (ינחשו) את הטראפיק שלנו בדיוק כמו שאלקסה מנחשת לפעמים בהצלחה. אם יש אתר קטן שבלוגרים מכל העולם מדברים עליו, אבל בתוצאות חיפוש אנשים לא מוצאים את מה שהם רוצים ומתנהגים ככה (חוזרים אחורה בדפדפן נניח) והם לא עושים לייקים ולא מגיבים ולא יוצרים איתותים בהתאמה גוגל יסיקו שהבלוגרים קישרו בתמורה לתשלום.

קחו את וואלה לדוגמה, אנשים מזכירים את השם שלהם באתרים ופורומים, מקשרים לכתבות שלהם, עושים להם לייק, מוצאים את מה שהם מחפשים בוואלה ושוההים שם זמן מסויים. לוואלה יש את כל החבילה אין שום דבר מסריח. כמו שבקישורים אנחנו דואגים לפרופיל קישורים מגוון כמה שיותר כדי לתת לגוגל לראות את המכלול עכשיו נצטרך פשוט מאוד להתאים את זה לדברים אחרים. לא ליצור קישורים ללא הפסקה עם 0 גולשים באתר, לעשות בדירוג בהתאמה לשאר האיתותים, לא להפציץ בלייקים אם אין קישורים.

מאז הפינגווין 99% מהכתבות והמאמרים מדברים על מה לא לעשות בדיוק כמו שאני עשיתי עכשיו, הנה מה שכן לעשות:

אתר תוכן (בלוג/חדשות/פורום) - להגדיל את כמות המדיה של התמונות והסרטונים, כששמתם את הפרסומות באתר חשבתם איפה אנשים הכי מסתכלים ואיפה יש הכי הרבה צומת לב? תחליפו את זה בTHUMNAILS של עמודים אחרים באתר (קישורי תמונה) - צרו אתר שמזמין את הגולש לעבור לעוד עמודים פנימיים ולהמשיך את הגלישה בו, ניתן לעשות את זה גם על ידי קישורים רלוונטים מתוך המאמר. מקמו כפתורי שיתוף במיקומים צמודים לחלקי התוכן החשובים (אם נכנסתי אליך לאתר, קראתי אהבתי כתבה -הדבר הראשון שאני צריך לראות זה כפתור לייק). כפתורי שיתוף רק מאתרים רלוונטים (בישראל אין צורך בדיג ויאהוו לדוגמה) - שיהיה שיתוף במייל, בעקיפין זה יותר סיגנאלים שגוגל רואה.

אתר חנות - בעמודים ראשיים כמה שיותר גיוון, שלגולש יהיה אפשרות להמשיך למוצרים שהוא יותר מתחבר אליהם. בעמודי קטגורייה בדיוק ההפך שיהיה מיקוד למה שהגולש רוצה לראות. בעמודי מוצר בדומה לאתרי תוכן שיהיה קישורים (בצורת תמונה) למוצרים אחרים מקטגוריות שונות גם, לא רק מוצרים דומים. שיהיה הסבר טקסט על כל מוצר גם אם זה נראה בלתי אפשרי לתת מידע נוסף על מוצר, עוד טקסט גורם לגולש להישאר.

אתר תדמית - שיהיה ברור, במידת האפשר שיהיה כתבות מעניינות עם טעם אסיסי - במידה ומדובר באתר אינסטלציה אפשר להכניס כתבות כגון "משפחה נאלצה לעזוב את ביתה לחודש עקב פיצוץ צינור שהרס את ביתם, שווי השיפוץ 80 אלף שקלים" - 0% רלוונטיות למוצר שאתם מנסים לשווק (אבי אינסטלציה) אבל הגולש שנכנס כדי לחפש אתכם ישאר באתר יותר זמן, ייחשף יותר זמן אל "אבי" ויתן לכם BOOST לאיתותים (כתבות כאלה אפשר למצוא באתרי עובר במייל ומאקו ואתרי חדשות אפילו). נכון שזה מעט הופך את האתר לפורטל ורחוק מהמטרה אבל זה לא בא על חשבון האתר תדמית, זה תוספת שעלולה להשפיע לטובה בכמות המכירות ויחס ההמרה.


להיות יצירתיים - א. לשלב תכנים מעניינים ואיכותיים יותר (כתבות Well written במקום ס-פ-א-ם) ב. ליצור מעבר בין עמודים שיהיה מושך וקל
על ידי shuval
יום ד' 24 אפריל 2013 16:27
 
Jump to forum
Jump to topic

מה גוגל רוצה?

אני מרבה לענות במדור ה"שאלות ותשובות" אצל AskPavel. מרבית השאלות שאינן טכניות טהורות הן בסגנון "האם הפעולה הזו תועיל לקידום בגוגל?" או "האם הפעולה הזו תזיק לקידום בגוגל?"

מי ששואל שאלה כזו במסגרת ההכשרה המקצועית, בפורומים המקצועיים או בכנסים, שואל בעצם " מה גוגל רוצה? ". אבל לשאלה הזו שתי רמות - ברמה הבסיסית השאלה היא "מה האלגוריתם של גוגל רוצה?", וברמה שמעליה השאלה היא "מה הנהלת גוגל רוצה?". שנים רבות חשבנו שמה שהנהלת גוגל רוצה מושתל במישרין בתוך האלגוריתם, ואין לפיכך הבדל בין שתי השאלות.

כך למשל, אם הנהלת גוגל סבורה שצפיפות מילות מפתח של, נניח 3.24%, מייצגת את הצפיפות הכי "טבעית", בעוד שצפיפות שעולה על המספר הזה או פחותה ממנו היא פחות טבעית, יחושב לדף ציון יותר נמוך מאשר אם היתה בו הצפיפות האופטימלית ה"טבעית". מקדמי האתרים ניסו לכן לנחש מה חושבים החוקרים עובדי גוגל שהיא אותה צפיפות אופטימלית, ומאחר וגוגל לא פרסמו אותה, הם נאלצו לעבוד ברמת אי-וודאות גבוהה בבואם להגיש לגוגל דף בעל טקסט שחשוב שיקבל את הציון המירבי בסעיף הזה, כדי להגדיל בעזרתו עד כמה שאפשר את ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, וכדי לנצח בכך את המתחרים (שעושים בדיוק את אותו הדבר, מבלי שאיש יודע מהו באמת המספר הרצוי) ולשפר את ה מיקום בתוצאות החיפוש.

אלא שמזה חמש שנים לפחות מתעוררות ספקות האם הנהלת גוגל ממשיכה להשתמש רק באלגוריתם אחד ויחיד, והסיבה היא ייחוס חשיבות לשני פרמטרים גלויים (בנוסף לפרמטרים הסמויים) שמייצגים את שביעות רצון הגולשים מהביקור בדף - שיעור הנטישה וזמן השהיה. הבה נניח שהם החליטו להשתמש בשני אלגוריתמים נפרדים לדירוג תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות המשוקללים שלהן, שונים מאד האחד מהשני, ובאלגוריתם שלישי שמכריע איזה מהם יופעל על תוצאות החיפוש לכל ביטוי חיפוש על פי טיפוס ביטוי השאלה (למשל "הזמנת פיצה בטלפון" לעומת "מתכונים לפיצה"). רמת אי-הוודאות בסביבת העבודה של מקדם האתרים עולה עכשיו לשמים, כי גוגל לא הודיעו מה הם שני הטיפוסים, מה הם הפרמטרים הסמויים הנוספים שמייצגים את שביעות רצון הגולשים, ואפילו שמעכשיו יש שלושה אלגוריתמים ולא רק אחד.

ועכשיו בואו נחשוב על כך שאין רק שני טיפוסי ביטויי חיפוש אלא אלפים או מאות אלפים, ולכל אחד מהם מותאם אלגוריתם דירוג נפרד ושונה מרעיו. התשובה לשאלה "מה גוגל רוצה?" היא תלויית ביטוי חיפוש, ויישום הניסיון המוצלח של מקדם אתרים אחד עלול להזיק לקידום עבור ביטוי חיפוש אחר, ויזיק בוודאות כאשר שני הטיפוסים שונים מאד האחד מהשני.

במשך שנים רבות ניתן היה לעקוף את הבעיה הזו ולקדם לצמרת, לכל ביטוי חיפוש, באמצעות קישורים מלאכותיים שמספרם הרב, והשונה, יוצר פערים בציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. אבל לפני כשנה גוגל יצא ב"מבצע ביעור חמץ" כפוי על מקדמי האתרים שנועד להסיר את הקישורים "שאינם טבעיים", והם הרי מרבית הקישורים שברשת - אולי אפילו יותר מ-90%. מדוע? כי הנהלת גוגל לא מאושרת מזה שהיה כל כך קל לתחמן את תוצאות החיפוש, ומשום שלגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה שעות או ימים שערכו של קישור הוא 0.

מתן התשובה לשאלה "מה גוגל רוצה?" נתקל אם כן, ובהדרגה, במחסום בלתי פתיר - בעיית זיהוי טיפוס ביטוי השאלה ומאפייני האלגוריתם הספציפי המשודך לו. לעומת זאת, התשובה לשאלה, ברמת העל, "מה הנהלת גוגל רוצה?" היא שעבודת ההתנגדות לתחמון תוצאות החיפוש עולה לגוגל הון רב, שריבוי האלגוריתמים אמנם יקשה מאד על מקדמי האתרים לתחמן את גוגל, אבל אין להנהלת גוגל מנוס מ נטישת שיטת הדירוג שמבוססת על קישורים כי באמצעותה ניתן לעקוף את ריבוי האלגוריתמים.

על פי הסימנים המצטברים בשלושת השנים האחרונות, הנהלת גוגל החליטה להשתחרר אפילו מהצורך לקבוע לאיזה טיפוס שייך ביטוי חיפוש נתון ואיזה אלגוריתם ספציפי יש לשדך לו. מעכשיו לקוחות גוגל - אוכלוסיית הגולשים בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, הם שקובעים זאת. תוצאת החיפוש היותר רלוונטיות היא זו שאוכלוסיית הגולשים בה מביעה יותר שביעות רצון ממנה מאשר מתוצאות החיפוש המתחרות.

מדידת רמת שביעות הרצון שלהם מכל תוצאת החיפוש היא שקובעת את הדירוג בתוצאות החיפוש, ואלגוריתם נפרד לכל ביטוי לומד לבד , על פי עקרונות הפעולה של אינטליגנציה מלאכותית , איזה איתותים של שביעות או אי-שביעות רצון הפגינה אוכלוסיית המבקרים בכל תוצאת חיפוש, ומה הייתה עוצמת כל איתות. למקדמי האתרים אין גישה לאיתותים הללו, כי מרביתם מתרחשים לאחר הביקור ומחוץ לאתר (למשל שיעור הביקורים החוזרים מתוך סימניות בדפדפן של מי שביקרו לראשונה לאחר ששאלו ביטוי מסויים בגוגל).

חסימת המידע אודות רמת שביעות הרצון של אוכלוסיות הגולשים מכל תוצאת חיפוש מנטרלת לחלוטין , כאמור, כל אפשרות להשיב על שאלות ברמת ה"מה (האלגוריתם של) גוגל רוצה?", מעבר לכך שיש אלגוריתם נפרד וכללי (שהוא ניוטרלי לביטוי החיפוש) שרוצה קוד תקין ומבנה היררכי בנוי כהלכה. הסיבה היא ש אפילו אנשי גוגל לא יודעים מראש מה רוצה (מה הן ההעדפות של) אוכלוסיית גולשים ששואלת ביטוי חיפוש נתון, מה עוד שגם ההעדפות הללו עלולות להתפלג באופן קיצוני בין אוכלוסיות אחדות ששאלו את אותו ביטוי חיפוש, אבל מתוך כוונות שונות.

קידום אתרים, נגד המתחרים בתוצאות החיפוש, הופך לעבודה שנועדה לשפר (ללא גבול, כי גם המתחרים ממשיכים לשפר) את רמת שביעות רצון לקוחות גוגל - הגולשים. המיומנות של יצירת קישורים מלאכותיים בסיטונות כבר לא רלוונטית. מעתה דרושים יוצרי תוכן מליגת העל שקשובים היטב להעדפות הספציפיות של אוכלוסיות גולשים מגוונות, ולא מפנטזים מה הן ההעדפות הללו. יש להניח שהם יבואו מקרב הקופירייטרים היותר מוכשרים של משרדי הפרסום המובילים.
על ידי זקן השבט 3
יום ב' 22 אפריל 2013 20:29
 
Jump to forum
Jump to topic
cron