מה לעשות כשאתר נעלם מגוגל?

by אקטיביטק - שיווק דיגיטלי | 25 בפברואר 2009 15:50

זה קורה כמעט בכל עדכון אלגוריתם קטן או גדול של גוגל, פתאום בעלי אתרים מגלים שהאתר שלהם ירד במיקומיו או נעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש בגוגל.
קודם כל כפי שאמר דגלאס אדמס:
בלי פאניקה!
יש לגשת לבעיה באופן יסודי והגיוני:
שלב 1 – אם מאד חשובה לכם התנועה לאתר (ברמה כלכלית) תתחילו לשווק את האתר באמצעות גורמים נוספים, אתם יכולים להתחיל קמפיין ממומן בגוגל או במנוע חיפוש אחר. תעברו על הסטטיסטיקות של האתר ותבדקו מבין האתרים המפנים אליכם מהם האתרים שהביאו לכם את עיקר התנועה גם ברמה כמותית וגם ברמה איכותית ותחזקו אתרים אלה (תשקלו לפרסם בהם, להוסיף קישורים ועוד).
שלב 2 – תקראו ותתעדכנו לגבי השינויים האחרונים באלגוריתם. יכול להיות ששם יהיה טמון הרמז לענישה של האתר שלכם. היכנסו לפורומים, תקראו בלוגים ותנסו להבין מה השתנה באלגוריתם של גוגל.
שלב 3 – ניתוח מבני של האתר. נתחו את מבנה האתר ותנסו להבין מה יכול היה לגרום לבעיות. היפטרו באופן מיידי מכל גורם שעלול להיות בעייתי – מערכות החלפת קישורים, עמודי קישורים יוצאים בעיתיים, תכנים כפולים, עודף מילות מפתח בתגית keywords, עודף מילות מפתח בעמוד התוכן, אלמנטים של ספאם או כאלה שיכולים להראות כספאם ועוד. כמו כן מומלץ להריץ את תכנת xenu  על מנת לתקן את כל הקישורים השבורים באתר.
שלב 4 – כלי ניהול האתרים. במידה ואתרכם אינו רשום בכלי ניהול האתרים של גוגל, דאגו לרשום אותו. עברו על תקלות הסריקה שגוגל נתקל בהם במהלך סריקת האתר. תקנו כל בעיה אפשרית. הסירו מהאינדקס של גוגל כל עמוד בעייתי אחרי שחסמתם לגוגל את הגישה אליו באמצעות קובץ robotx.txt או תגית noindex. טפלו בעמודי 404 באתר.
שלב 5 – בקשת הכללה מחדש. אחרי שתיקנתם כל בעיה אפשרית באתר. מגישים בקשת הכללה מחדש. את הבקשה מגישים דרך כלי ניהול האתרים של גוגל. רצוי לנסח את הבקשה כהתנצלות ולא כהתקפה. מומלץ שהבקשה תהיה מורכבת מהפרטים הבאים: הצגת הבעיה, פירוט המקור לענישה לדעתכם (אין להסתיר פרטים) והצעדים שנעשו על מנת להיפטר מהבעיה, התנצלות על יצירת הבעיה, הבטחה לא ליצור בעיה זו בשנית (לא להשתמש במערכות החלפת קישורים, לא לקשר לאתר מסוים, לא להציף במילות מפתח ועוד), פרטי יצירת קשר מלאים ואמיתיים שלכם (שם מלא, מייל, טלפון). חשוב שהפנייה תהיה אמינה ואמיתית ותכיל את כל הפרטים האמיתיים לגבי המקרה.
שלב 6 – בדיקת מיקומים מחודשת. כעבור כמה ימים (גוגל מצהירים שזה עניין של מספר שבועות עד שהם מבצעים את הבדיקות, אבל לרוב אתר אמור לחזור למיקומיו כעבור יומיים שלושה). במידה והאתר לא חזר למיקומיו כעבור מספר ימים,  יש להתחיל את כל התהליך מהתחלה.

ברגע שכל האלמנטים הבעייתיים מבחינת גוגל יוסרו מהאתר, גוגל יחזיר את האתר למיקומיו המקוריים – הסוד בסופו של דבר הוא לאבחן מהם האלמנטים הבעייתיים מבחינת גוגל.

Source URL: https://www.actvtec.co.il/blog/google-penalty