שינויים הם עניין שבשגרה בענף השיווק הדיגיטלי, וזו לא משימה קלה להיות מעודכנים ולהישאר בחוד החנית של התעשייה. לקראת סוף השנה האזרחית, זה זמן מצוין בשבילנו להסתכל על הטרנדים החמים של 2014, כמו גם לבחון מה צפוי לנו ב-2015.
1. אופטימיזציה של אתרים למכשירים סלולארים תהפוך למשמעותית עוד יותר
ביצוע אופטימיזציה לאתרים והתאמתם למכשירי הסלולר השונים הייתה בעדיפות גבוהה בשנה החולפת, אבל ב-2015 התעשייה תיקח את המגמה לרמה חדשה. אתר רספונסיבי, שמתאים את עצמו לכל סוג של מכשיר גלישה, כבר לא יהיה מספיק ואנחנו נתחיל לראות גם תכנים מיוחדים לסלולר ושיווק ייעודי לסלואלר ברשתות החברתיות.
אנחנו כבר יודעים ש-Google שמה דגש על אתרים שמותאמים לסלולאר. החברה הצהירה לאחרונה ששימושיות של האתר במכשירים סלולאריים מהווה עוד שיקול בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש. אינדיקציה נוספת לדגש הזה ניתן למצוא בהוספה של "Mobile Usability" ל-Google Webmaster Tools.
הצפי הוא שבחצי השני של 2015 רבים מן האתרים ישלבו את תחום הסלולאר לתוך השיווק הדיגיטלי שלהם, כולל אתר רספונסיבי באופן מלא, פרסומות ייעודיות לסלולר ותוכן נפרד לאתר הרגיל ולאתר הסלולארי.
2. תקציבי שיווק במדיה החברתית יעלו בצורה דראסטית כשהחברות יבינו את החשיבות
בחלק הראשון של 2014 פייסבוק דיווחה על עלייה של 10% בהכנסות מפרסומות ביחס לאותה התקופה בשנה הקודמת. עם הירידה בחשיפה לפוסטים אורגניים, כשפייסבוק ממשיכה להגביל את סוגי הפוסטים שהיוזרים שלה יכולים לראות, פרסום ממומן ברשת החברתית רק יגבר כשבתי עסק נאבקים לשמור על נתוני המכירות שלהם בערוצי המדיה החברתית השונים.
בתי עסק ממשיכים לראות תוצאות חיוביות מהפרסום החברתי, כשזה כולל חשיפה וגולשים שמגיעים לאתרים שלהם, והם מבינים שפרסום מוגבר במדיה החברתית היא הדרך להמשיך ואף להגביר את המגמה הזו. האופציות החדשות של פרסום בטוויטר שצפויות להיכנס ב-2015 (תשלום פר הקלקה, אימייל או Download) אמורות להביא גם בתי עסק בינוניים וקטנים להשקיע בפרסום במדיה הזו, ולא רק חברות גדולות.
3. תוכן שיווקי צפוי לגדול עוד יותר
סקר מעודכן שעוסק ב"פרסום B2B" מדווח ש-93% של משווקי ה-B2B (עסקים לעסקים) השתמשו בתוכן שיווקי בשנת 2014, ו-42% מהם ציינו שהם מחשיבים את השיטה הזו כאפקטיבית (עלייה מ-36% ב-2013).
כשאנשי שיווק רואים שהכסף שמוזרם לתוכן שיווקי מניב תוצאות, תקציבים שפעם יועדו לרשתות חברתיות, SEO או PPC ימשיכו להיות מועברים לאפיק הזה. אנחנו צפויים לראות "מאבק" קשה דווקא בעולם התוכן, כשאל התוכן שיווקי הקלאסי אנחנו נראה תכני "Case Studies", תוכן וידיאו או תוכן עם דגש כבד על מחקרים, כשכל בית עסק יצטרך לבדוק מה מביא לו את התוצאות הטובות ביותר.
עסקים ירצו להשקיע יותר ויותר בתוכן סלולארי, כולל השקעה בתכנים כתובים קצרים יותר, כאלה הנוחים יותר לקריאה בסמארטפונים, או תכני וידיאו ותכנים ויזואליים אחרים שנצרכים בנוחות.
4. שיווק בדואר אלקטרוני יחזור לאופנה
כשהרשתות החברתיות מגבילות את החשיפה של מותגים ועסקים ומנועי החיפוש ממשיכים להקשות על אנשי שיווק ובתי עסק עם הקשחת האלגוריתם שלהם, אנחנו צפויים לראות חזרה של המפרסמים לצורת השיווק שהם יכולים לשלוט בה כמעט באופן בלעדי, רשימות הדיוור. המגמה הזו תשתלב עם התוכן השיווקי ותעמעם את הגבולות בין מיילים לתכנים שיווקים.
כאשר חברות יבינו את הערך האמיתי של תוכן שיווקי, הם יתחילו גם לפתח שיטות נוספות אפקטיביות להציג את התוכן בניזולטרים שלהם, כדי להימנע מלחזור על עצמם. דרך אחת תהיה אריזה של התוכן בקבצי PDF (ספרים אלקטרוניים או "Whitepaper"), שגם יכולים להיות מוצעים כהטבה למי שיצטרף לרשימת הדיוור.
בשנה הקרובה עסקים יבינו שהם חייבים להבדיל עצמם מהמתחרים שלהם בתחום האוטומציה השיווקית, כשסקר שנערך ב-2014 גילה שישנה ירידה בצריכת מוצרים ושירותים דרך הודעות שהגיעו בדואר אלקטרוני. הממצאים הללו מדגישים את החשיבות שבפיתוח אסטרטגיות "קריאטיב" וקשרים-עסקיים חדשות בכל הקשור לשיווק ברשימות דיוור, במקום רק לנסות ולבצע עוד מכירה מהירה.
5. הגבולות בין SEO, תוכן שיווקי ורשתות חברתיות ימשיכו להתערפל
יש כבר כאלה שמתארים, באופן מדויק למדי, תוכן שיווקי כ"SEO החדש". שניהם ימשיכו להתקיים ב-2015 במקביל, כשההצלחה של האחד תלוי בשני. יחד עם זאת, תוכן שיווקי הוא עכשיו המשפיע הגדול יותר על נראות במנועי החיפוש. בתי עסק שלא ישקיעו באסטרטגיות תוכן יגלו שהקמפיין SEO שלהם כבר לא כל כך אפקטיבי.
ה-SEO עתיד להפוך לתת קטגוריה ב"שיווק דיגיטלי", כשההתמקדות של התחום תתמקד בעיקר באינדוקס עמודים ואתרים, יציאה מהעונשים של מנועי חיפוש, מחקר מילות מפתח ומילוי נכון של Meta Data. מצד שני, רשתות חברתיות יהפכו לסוג של "מגבר" לאסטרטגיית התוכן של חברות. לא מספיק רק לייצר את התוכן הזה, חשוב גם להפיץ אותו בצורה מוצלחת, משהו שלא קיבל מספיק חשיבות בשנים עברו.
בתי עסק ימשיכו להבין את החשיבות העצומה של הרשתות החברתיות מבחינת הכרת המותג שלך, החוזק של המותג אצל הלקוחות הקיימים והשירות שמוענק ללקוחות.
6. מותגים ינסו ללבוש "פנים אנושיות"
כשאנחנו ממשיכים לבלות את מירב זמננו ברשתות החברתיות, המותגים יבינו שהלקוחות שלהם רוצים לתקשר עם אנשים אחרים ולא עם משתמשים דמויי רובוטים שמדברים בשפה תאגידית טכנית. מותגים שיוכלו לדבר אל הקהל שלהם בקול אנושי, ייהנו מאחוזי המרה גבוהים יותר, נאמנות גבוהה יותר למותג, גידול בקהל ולקוחות מרוצים יותר.
מותגים שיפתחו יחסים אמיתיים עם הלקוחות, "חברים" או מנויים שלהם, יתחילו לראות תועלות ענקיות, כאלה שישפיעו בצורה חיובית על השורה התחתונה של החברות.
7. משווקים ימצאו דרכים חדשות להפוך "פרסום משולב חוויה" לפחות שיווקי ויותר רלוונטי
כשאחוזי הקלקה ממשיכים לרדת מדי שנה, בתי עסק מתחלים להבין שפרסום באנרים הוא פחות אפקטיבי מבעבר בתחום המכירות. לקמפיין באנרים עדיין יש את היתרון של נראות מוגברת, אבל עסקים קטנים ובינוניים יחששו להשקיע באפיק פרסום בעל ROI שלא ניתן למדידה.
עם העלייה בפופולאריות של "פרסום משולב חוויה" (צורת פרסום, בעיקר באינטרנט, שמפיצה תוכן ואינה מפריעה לגולשים, ולעיתים תורמת להם), משווקים ובעלי אתרים ימשיכו להפיץ תוכן שיווקי באתרים שלהם בצורה שתראה שקופה למבקרים באתרים.
אנחנו נראה יותר שיתופי פעולה בין מפרסמים לבעלי אתרים האחראיים על תוכן, כשהפרסום משולב חוויה לא יהיה שיווקי מטבעו, כזה שעלול להרתיע קוראים, אלא יציע מידע יותר שימושי, שהוא גם בעל ערך מוסף.
שלום, קוראים לי יעקב דה לויה ואני מנהל מדיה חברתית, הייתי שמח אם גוגל יאנדקסו באופן מלא את הפעילות של גוגל, לדעתכם זה אפשרי?
הגבתי ב-http://www.actvtec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=5852&start=0&sid=227357dba5c985b3d7b161a6ac46ce3b
אתם מוזמנים לקרוא.