by אקטיביטק - שיווק דיגיטלי | 18 ביוני 2009 14:04
אחד הגורמים החשובים בתהליך קידום אתרים, הוא אופטימיזציית מבנה של האתר.
חלק מאופטימיזציית המבנה כוללת תקינות מלאה של כל הקישורים באתר. המשמעות היא שאתר אינטרנט צריך להיות נקי מקישורים לעמודי 404, קישורים לתקלות שרת אחרות, קישורים יוצאים לא תקינים, הפניות לא תקינות ועוד.
קישורים לא תקינים מבחינת גוגל יכולים לנבוע הן מקישורים פנימיים בתוך האתר עצמו, והן מקישורים חיצוניים המובילים לעמודים באתר שאינם קיימים.
להלן תכנית רב שלבית שתנקה את האתר שלכם לחלוטין מקישורים בעיתיים ומהפניות לא תקינות.
בשלב הראשון ננקה את האתר עצמו באמצעות תוכנה הנקראת xenu.
קראו את הפוסט הבא לפירוט השימוש בתוכנה .
הריצו סריקת xenu על האתר שלכם. בסיום הסריקה תקבלו רשימה של כל הקישורים הבעיתיים באתר בין אם הם קישורים לקבצים שאינם קיימים, קישורים לעמודים שאינם קיימים או קישורים יוצאים מהאתר שאינם קיימים.
עכשיו יש לעבור על הרשימה במאפיינים של כל קישור בעייתי יש את רשימת העמודים בהם קיים הקישור. גשו לעמודים אלה והסירו את הקישור הבעייתי או לחלופין תקנו אותו לקישור הנכון. אפשרות נוספת שהיא פחות מומלצת מהשתיים הקודמות, אבל ניתן להשתמש בה אם לא ניתן להסיר או לתקן את הקישור היא הפניית 301 של הקישור הלא קיים לעמוד שכן קיים (לבצע רק הפניה קבועה בקוד 301, אין לבצע שום הפנייה אחרת).
זוהי עבודת נמלים, אבל לרוב זוהי עבודה חד פעמית. ברגע שמתקנים את כל הקישורים באתר עצמו, ניתן להריץ סריקה חודשים כדי לתקן קישורים חדשים שנוספו במהלך החודש.
עובדה ידועה היא שיש סוג הפנייה אחד המקובל על מנועי החיפוש – הפנייה קבועה בקוד 301. כל הפנייה נוספת אינה מקובלת על מנועי החיפוש, כולל הפניה זמנית בקוד 302.
כאשר אנחנו בתוך הxenu, לאחר הסריקה, נלחץ על R כדי לקבל דוח מלא שיפתח בדפדפן. לאחר שכל הדוח ייטען (אם מדובר באתר גדול ייקח קצת זמן), נלחץ על List of redirected URLs על מנת לראות את כל ההפניות הקשורות לאתר.
ההפניות שיש להתייחס אליהן הן הפניות העומדות בשני תנאים: 1. הפניות מתוך הדומיין של האתר שלנו (אין צורך להתעסק בהפניות לא תקינות של דומיינים אחרים), 2. ההפניות אינן תקינות, כלומר קוד השרת שלהן אינו 301.
כל הפניה שעומדת בשני התנאים האלה דורשת את תשומת ליבנו – יש לתקן אותה ולהפוך אותה להפניה קבועה בקוד 301, או לחלופין ללכת לעמודי המקור בהם נמצאים הקישורים המפנים ולהחליף את כתובת הקישור בכתובת היעד הסופי של ההפניה.
לאחר שתיקנו את כל הקישורים הבעייתיים באתר וסידרנו את כל ההפניות הלא תקינות, אנו צריכים למחוק מגוגל עמודים בעיתיים.
על מנת לראות מהם העמודים הבעיתיים בגוגל על האתר להיות רשום לכלי ניהול האתרים של גוגל.
פירוט לגבי הוספת אתר לכלי ניהול האתרים של גוגל (הפוסט מעט ישן אז הוא לא מעודכן בחלק מהפרטים).
בכלי ניהול האתרים לוחצים על diagnostics ואז על crawl errors שם נקבל סיווג של בעיות על פי נושאים. יש ללחוץ על not found על מנת לקבל רשימה של העמודים שגוגל אינו מוצא.
גוגל יכול להגיע לעמודים אלה בשלושה דרכים – או באמצעות קישורים פנימיים באתר או באמצעות קישורים חיצוניים המפנים לעמודים שאינם קיימים באתר או באמצעות מפת האתר הרשומה. לגבי מפת האתר – מאד מומלץ לעדכן מפת אתר חדשה לאחר שסיימתם את ניקוי האתר בשלבים 1 ו2.
יש לעבור על כל קישור לא תקין ברשימה ולבדוק מאיפה יש אליו קישור.
עמוד לא קיים שהקישור אליו הוא רק מעמודי האתר עצמו יש למחוק מהאינדקס של גוגל באמצעות אפשרות המחיקות בכלי ניהול האתרים (site configuration – crawler access – remove URL). על כתובת URL שמסירים מגוגל לעמוד באחד מהתנאים הבאים על מנת שיוסר מהאינדקס:
אם לא יעמוד באחד מתנאים אלה, גוגל לא יסירו את העמוד מהאינדקס.
במידה ולעמוד שאינו קיים יש קישור מאתר חיצוני ניתן לטפל בו בשני דרכים: 1. לגשת לאתר החיצוני להסיר/לתקן את הקישור לעמוד שאינו קיים (לרוב לא יהיה ניתן לבצע את זה), 2. להפנות את העמוד הלא תקין (הפניה קבועה בקוד 301 כמובן) לעמוד תקין רלוונטי.
ייתכן שגולשים מגיעים לעמודי 404 באתר בכל מיני דרכים, החל מהקלדות לא נכונות של כתובות באתר, דרך קישורים לא תקינים באימיילים ועוד. קישורים כאלה לרוב לא יוצגו בכלי ניהול האתרים של גוגל.
במידה ויש לכם אתר מבוסס ממשק ניהול התוכן ג'ומלה, מומלץ להשתמש בתוסף sh404sef על מנת לטפל בעמודי 404. לפירוט ניתן לקרוא את הפוסט הבא
במידה ואין לכם תוסף כמו sh404sef, ניתן למצוא רשימה של עמודי 404 אליהם מגיעים הגולשים בממשק גוגל אנליטיקס (אם אתרכם אינו רשום לממשק סטטיסטי בסגנון אנליטיקס מאד מומלץ לרשום אותו).
בממשק אנליטיקס נכנסים לcontent- content by title בתחתית הטבלה יש אפשרות ליצור פילטר לתוצאות, אנחנו ניצור את הפילטר הבא: filter page title containing 404
הפילטר יביא לנו את כל העמודים שכותרתם היא 404. לחיצה על 404 בטבלה תביא לנו רשימה של כל כתובות העמודים שזוהי כותרתם. אלה הם העמודים שאנשים הגיעו אליהם ואינם נמצאים באתר.
יש לעבור על הרשימה, ניתן להתעלם מעמודים שטיפלנו בהם בשלבים הקודמים. כמו כן אין טעם לטפל בעמודים שהגיעו אליהם פעם אחת מכיוון שזאת הייתה גלישה חד פעמית וקצת מיותר להתעסק בה.
יש לקחת את העמודים שעדיין לא טיפלנו בהם, שאליהם גלשו יותר מכמה גולשים בודדים, ולבצע הפנייה קבועה בקוד 301 לעמוד רלוונטי.
אם עמוד 404 של אתרכם הוא עמוד ברירת המחדל של השרת, אתם מפסידים גולשים רבים.
הפכו את עמוד 404 של אתרכם לחלק בלתי נפרד מהאתר. אל תאבדו בגללו גולשים.
אם אתם משתמשים בתוסף כמו sh404sef אז ניתן להגדיר דרכו עמוד 404, לנסח את הטקסטים המופיעים שם, והוא יהפוך לחלק אינטגרלי מהאתר, במידה וגולש מגיע אליו במקרה הוא יוכל להמשיך בגלישה באמצעות התפריטים השונים באתר.
במידה ואין לכם אפשרות להגדיר עמוד 404 כחלק אינטגרלי של האתר, גוגל מציעים שירות של הגדרת עמודי 404 עבורכם. ניתן להגדיר אותם גם בעברית בעמוד הבא
לאחר שביצעתם את הניקיון היסודי באתר, נשאר לכם רק לבצע תיקונים מידי פעם. להריץ שוב פעם את כל הבדיקות והסריקות. הפעם העבודה תהיה קלה יותר מכיוון שעיקר הבעיות תוקנו ותצטרכו לטפל בעיקר בבעיות החדשות שייוצרו.
תדירות הטיפול השוטף תלויה בגודל האתר שלכם ובתדירות השינויים המתבצעים בו. במידה ויש לכם אתר קטן עם מעט שינויים טיפול חודשי יספק.
במידה ויש לכם אתר גדול עם תדירות שינויים גבוהה אז מומלץ לבצע את הטיפול בתדירות גבוהה יותר. אבל יש לקחת בחשבון שסריקת xenu של האתר יוצרת עומס על השרת, לכן מומלץ להריץ את הסריקה בשעות בהן הפעילות באתר היא מינימלית.
טיפול שוטף וקבוע בקישורים הפנימיים באתר יבטיח לכם אתר תקין לא רק עבור מנועי החיפוש אלא גם עבור הגולשים באתרכם.
Source URL: https://www.actvtec.co.il/blog/%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%a8%d7%91-%d7%a9%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%aa%d7%a7%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%a7%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%90%d7%aa
Copyright ©2025 שיווק דיגיטלי אקטיביטק unless otherwise noted.