קידום אתרים – 5 גורמים לאופטימיזציית סרטוני וידאו

by אקטיביטק - שיווק דיגיטלי | 16 באוגוסט 2009 15:43

הודות לפופולאריות הגדולה של אתר Youtube גולשים יכולים ליהנות מסרטוני וידאו מזה מספר שנים. אולם רק כאשר גוגל הפעילה את Google Universal search (כרגע אינו זמין בgoogle.co.il ) , והחלה להציג סרטוני וידאו בתוצאות החיפוש, עלתה המודעות לתרומתם של סרטוני וידאו עבור קידום אתרים וחשיבות האופטימיזציה של הסרטונים.
להלן חמש הגורמים החשובים ביותר לאופטימיזציית סרטוני וידאו:

גורם 1 – אופטימיזציה עבור מילות מפתח וביטויי מפתח.

למרות שגוגל מציג סרטוני וידאו בתוצאות החיפוש, הוא עדיין אינו יכול לקרוא את תוכן הוידאו עצמו. אולם יש מספר דרכים באמצעותן ניתן לסייע למנועי חיפוש לאנדקס ולדרג את תוכן הוידאו שלכם.

  1. הכניסו מילת מפתח/ביטוי מפתח לכותרת הסרט. אם ברצונכם שהסרטון ידורג עבור ביטוי מסוים, תדאגו שהביטוי יכנס לכותרת הסרטון.
  2. ספקו לגולש תיאור מפורט. תתחילו עם תעתיק של טקסט הסרטון, הפכו את התוכן לידידותי יותר עבור הגולש. אל תשכחו להכיל ביטויי מפתח בתוך התיאור.
  3. תייגו את הסרטון בביטויי מפתח חשובים. רוב אתרי השיתוף של סרטוני הוידאו מאפשרים לכם להוסיף עד 20 ביטויי מפתח כתגיות הסרטון. זוהי דרך פשוטה למקד את הסרט בביטוי מפתח.

כותרת ותיאור הסרט מקבילים לתגיות המטא של עמוד אינטרנט סטנדרטי.

גורם 2 – משיכת צופים ושימורם

נכון לאפריל 09 קיימים ברשת 16.8 מיליארד סרטוני וידאו, אתם חייבים לדאוג שהגולשים יבחרו לצפות בסרטון הוידאו שלכם ויצפו בו במלואו. דאגו שכותרת הסרטון והתיאור יעלו מעל לרעש האינטרנט המסב את תשומת לב הגולשים.

  1. תנו כותרת אטרקטיבית. תלוי במטרת הסרטון שלכם. אם מטרת הסרטון הוא צבירת מספר צפיות  (ולא דירוג) אז תבחרו כותרת קליטה שתעודד הקלקה. השתמשו במילים וביטויים שימשכו את קהל היעד שלכם.
  2. פרסמו סרטון קצר. אתם לא חברת שידור המפיקה סדרות מוכרות בתקציבי עתק. לרוב הגולשים ברשת לא תהיה סבלנות לצפות בסרטון ארוך מ5 דקות אלא אם כן מדובר בסרטון ממוקד, רלוונטי ומעניין.

גורם 3 – מקסמו צפיות

אחת מהאסטרטגיות החשובות באופטימיזציית סרטוני וידאו היא להשתמש באפשרויות ההפצה השונות ולהיעזר בגולשים להפצת סרטוני הוידאו. חשוב מאד לאפשר לגולשים לשתף את הסרטון. להלן מספר דרכים שיסיעו לכם להפיץ את הסרטון.

  1. שליחה לחבר. יאפשר לגולש לשלוח את סרטון הוידאו בקלות לחבר דרך האימייל.
  2. שיתוף באמצעות טוויטר. אפשרו לגולשים לשתף את הסרטון באמצעות טוויטר, על מנת לעקוב אחרי הצלחת השימוש בטוויטר השתמשו במקצר כתובות URL בסגנון biy.ly.
  3. הטמעת הסרטון באתרים מרוחקים. אפשרו לגולשים להוריד קוד הטמעה על מנת לאפשר לגולשים להטמיע את הסרטון בבלוג או באתרם האישי.
  4. אפשרו הצבעות גולשים. רוב הגולשים יבחרו לצפות בסרטוני וידאו להם יש דירוג גבוה בהצבעות הגולשים. מעבר לזה, סרטונים המדורגים גבוה ישותפו יותר על ידי הגולשים. כמובן שאנו יוצאים מנקודת ההנחה שסרטון הוידאו שאתם מפרסמים הוא סרטון איכותי.

גורם 4 – הכניסו קרדיטים וקישורים בהתאם

קשרו את סרטון הוידאו לאתר שלכם ולמותג שלכם. כוונו את הגולשים לאתר שלכם היכן שניתן.

  1. מיתוג פנימי. סרטוני וידאו הם כלי מיתוגי מעולה על מנת לבנות בטחון עבור המותג שלכם. הכניסו את לוגו החברה שלכם לסרטון הוידאו ולעמוד הפרופיל/ערוץ שלכם.
  2. קישור לאתר. השתמשו בעמודי הסרטונים שלכם כעמודים להגברת הכניסות לאתרכם. הציבו קישור ברור לאתרכם בעמוד הפרופיל שלכם ובתיאור סרטון הוידאו.

גורם 5 – העלאת הסרטונים לאתרי שיתוף רלוונטיים

הפיצו את סרטוני הוידאו שלכם באתרי שיתוף וידאו רלוונטיים. האתרים להלן מאפשרים פתיחת חשבון משתמש באופן חופשי, רובם מאפשרים יצירת עמוד פרופיל/ערוץ וידאו עבור חברתכם.
www.youtube.com
www.revver.com
www.howcast.com
www.vimeo.com
www.blip.tv
www.dailymotion.com
video.yahoo.com
אתרי שיתוף וידאו נוספים

באמצעות שימוש ב 5 שיטות אופטימיזציית וידאו אלה, יהיו לכם כלים לשדרג את תהליך קידום האתרים של אתרכם לרמות חדשות. אולם חשוב מאד להדגיש שהגורם החשוב ביותר שיקבע את הצלחת סרטון הוידאו שלכם הוא תוכן הסרטון ורמת המיקוד שלו. וודאו שתוכן הסרטון רלוונטי וממוקד עבור קהל המטרה שלכם.

להלן סרטון של seoMOZ המסביר את עקרונות הקידום באמצעות סרטוני וידאו:

SEOmoz Whiteboard Friday – Optimizing for Video Content from Scott Willoughby on Vimeo.

Source URL: https://www.actvtec.co.il/blog/%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d-5-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%96%d7%a6%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%a1%d7%a8%d7%98