חדש מגוגל אדוורדס (Google AdWords) – תוספי הודעות (SMS)

by אקטיביטק - שיווק דיגיטלי | 20 בנובמבר 2016 15:32

החידושים בתחום הפרסום באינטרנט לא עוצרים לרגע ובגוגל ממשיכים לחדש לנו בתחום תוספי המודעות והפעם עם תוסף הודעות למודעות החיפוש בגוגל אדוורדס. התוסף נוסף לאחרונה לכלל החשבונות והוא זמין כעת לשימוש במודעות החיפוש.

מה מטרת תוסף ההודעות?

המטרה היא לאפשר למשתמשים לשלוח הודעת טקסט למפרסם כבר בפרטי המודעה. תוספי ההודעה מציעות ללקוח נדבך נוסף ליצור קשר עם מפרסם המודעה. בניגוד לתוסף הטלפון, תוסף ההודעות אינו דורש מהלקוח להמתין למענה, או להאזין לרשימת אפשרויות בתפריט הקולי. כמו-כן, המפרסם יכול להשיב ללקוח הפוטנציאלי בזמנו הפנוי, או בהתאם לבקשת המתעניין.

לדוגמא, בעל חנות נעליים שהחליט לפרסם גם באינטרנט את מוצריו. לקוח פוטנציאלי רואה מודעה של נעלי ספורט. הלקוח מעוניין לדעת האם המידה שלו זמינה בחנות. כל שנדרש ממנו זה ללחוץ על אייקון ההודעה במודעה ולשלוח הודעת טקסט בעניין זמינות המידה בחנות למוכר.

דוגמא לתוסף הודעות כפי שגוגל מציגים:

כאשר המשתמש לוחץ על אייקון ההודעה הוא מועבר אוטומטית למסך לכתיבת תוכן ההודעה. המפרסם יחויב בעלות של קליק בלבד, כלומר החיוב זהה לעלות קליק אילו המשתמש היה לוחץ על כותרת המודעה או בכל שורה אחרת במודעה. ניתן גם לכתוב הודעה אשר תודבק באופן אוטומטי באפליקציית הsms של הלקוח ויכולה להכיל הודעה כמו: "אני מעוניין בפרטים נוספים אודות היום הפתוח. נא לחזור אליי".

בנוסף, ניתן גם להשתמש במענה אוטומטי עם שליחת ההודעה מצג הלקוח שבו הלקוח יעודכן מתי המפרסם ישוב אליו.

במקביל, גוגל פרסמה מדריך למשתמש בתוסף ההודעות למפרסמים המעוניינים להתחיל ולהשתמש בתוסף ההודעות. קישור נוסף לנושא, כפי שפרסמה מיכל מורנו מקבוצת "מקצועי פרסום בגוגל" בדף הפייסבוק בתאריך ה-19.10.16 – https://adwords.googleblog.com

כאמור, תוסף ההודעות זמין גם בישראל ובשפה העברית לכלל החשבונות החל מנובמבר 2016.

יתרונות:

• המפרסם נהנה מדרך נוספת להיות בקשר עם הלקוח הפוטנציאלי
• הלקוח יכול לשאול את המפרסם שאלות ספציפיות מבלי לשוחח עמו טלפונית
• הוספת שורה למודעת המפרסם ודחיקת המתחרה מטה
• תזמון תוסף המודעה בהתאם למשל לשעות פעילות העסק

חסרונות:

• גוגל עדיין לא יכולים לזהות פעולה זו של תוסף ההודעה כפעולת המרה
• המפרסם מחויב להשתמש בטלפון המקבל הודעות טקסט
• חיוב על הקלקה ולא על שליחת הודעה בפועל

Source URL: https://www.actvtec.co.il/blog/%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%9e%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%90%d7%93%d7%95%d7%95%d7%a8%d7%93%d7%a1-google-adwords-%d7%aa%d7%95%d7%a1%d7%a4%d7%99-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%95%d7%aa-sms