בזמן שפייסבוק מבקשת לספק את התוכן המהנה והרלוונטי ביותר עבור המשתמשים שלה, החשיפות האורגניות לפרופילים נמצאות בירידה. למעשה, יש האומרים שזה 'מת' לגמרי.
זה מציב אתגר מסוים עבור עסקים קטנים: אין להם את אותם תקציבים כמו מפרסמים גדולים יותר כדי 'לשפוך' על מודעות בתשלום כדי לפצות על כך.
"המציאות הקשה של פייסבוק היום היא שרק כ-1 מתוך 50 אנשים שכבר אוהדים את הדף יראו כל פוסט יחיד שתבצע בדף העסקי שלך בפייסבוק. עברו הימים של פרסום בידיעה כי רבים, אם לא כל האוהדים שלך, יראו את התוכן שהעלאת לדף העסקי.
אבל אל פחד, עסקים קטנים – יש תקווה!! קראו את 22 טיפים כיצד למצוא את הקהל הנכון ולהציע תוכן וחוויות שהוא יעריך, אפילו בתקציב מוגבל.
- פרסם עם כוונה
עסקים קטנים צריכים להיות מודעים יותר לאופן שבו הם מתקשרים עם הקהלים שלהם.
אי אפשר פשוט "לזרוק" דברים לפייסבוק ולקוות שמישהו יראה אותם. צריך לכתוב עם מטרה/כוונה ולאחר מכן להחליט מה לעשות עם ההודעה, או במילים אחרות, אם לקדם אותה בפרסום ממומן. כדי לעשות זאת, יש להשתמש בנתוני השימוש של Facebook כדי לסייע בקביעת קצב פרסום ותמהיל תוכן טובים.
- נסה להתמזג
מצאו דרכים להוביל את המותג על ידי ניסיון להיות מצחיק, מחוץ לקופסה, אינפורמטיבי או ייחודי. עשו זאת, ובטוח תגיעו לקהל גדול יותר בפייסבוק.
כאשר מצמידים קישור לרכוש את המוצר, האלגוריתם של פייסבוק קרוב לוודאי יכול בקלות לקבוע בגלוי איזו גישה של קידום שהפוסט הזה נוקט. בשל כך הפוסט הוא מאמץ מיותר.
כאשר אין ניסיון פרסום גלוי, הפוסט מגיע לקהל הרבה יותר גדול ומשיג המון מעורבויות שקיבלו תשומת לב הרבה יותר יעילה של המותג מאשר בגישה ישירה של מכירות.
- לא לפרסם פוסט ללא לו"ז של תוכן.
כדי לתכנן ביעילות, יש ליישם לוח זמנים של תוכן.
יומן תוכן הוא הדרך היעילה ביותר למקסם את המאמצים שלך תוך מזעור הזמן המושקע בשיווק בפייסבוק.
אפשר לתכנן את התוכן בבת אחת. באמצעות תוכנת תזמון, כמו Buffer או Sprout Social ניתן גם להגדיר ולשכוח את זה, אבל לא ממש לשכוח את זה – עדיין לפקח על הפוסטים שלכם ולהתמקד בניהול הקהילה. עוקבי הדף העסקי שלכם יעריכו זאת.
- אופטימיזציה של דף הפרופיל
מכיוון שכרטיסיות (טאבים) משמשות כסרגל הניווט עבור דף העסק שלך ב- Facebook, חשוב לוודא שהן מאורגנות היטב ומשפרות את יכולתו של הקהל למצוא מידע. על ידי אופטימיזציה של כרטיסיות, ארגון מחדש של ההיררכיה שלהם והוסף או הסר כרטיסיות על פי הצורך, אתם מספקים למשתמש חוויה חלקה וזורמת יותר.
אם מדובר בעסק מבוסס שירות, ודאו שהכרטיסייה "ביקורת" מופעלת. אם תוסיף כרטיסיות המקשרות לדפים החברתיים האחרים שלך, ודא שכל אלו מקובצים יחדיו. אם מקדמים אירוע, או הודעת דרושים עבור משרה חדשה, ודא שגם הכרטיסיות האלה מופעלות ומפרסמות את המידע בהן.
זה פשוט, אבל לכאורה ברור. לעתים קרובות מתעלמים מפרטים כאלה, אבל זה מה שיכול לעשות או להרוס את חוויית המשתמש. הם לעולם לא צריכים להתאמץ כל כך כדי למצוא את המידע שהם צריכים.
- הקם דף קהילה
דפי הקהילה נוטים לתת טווח הגעה אורגני יותר מאשר דפים עסקיים מסחריים בפייסבוק.
אם אתה מבצע הזמנה אישית – רק זה גורם ללקוחות להרגיש מיוחדים וזה מקום טוב לשמור על יחסים אישיים איתם, אחד על אחד.
- יצירת קבוצת פייסבוק.
כדאי ליצור קבוצת פייסבוק, לא למטרות קידום, אלא לאפשר חילופי מידע הקשורים לעסק נתון.
לדוגמה, אם אתה מוכר שמנים אתריים, אתה יכול ליצור קבוצת פייסבוק המתמקדת בבעלי חיות מחמד המנסים ארומתרפיה. המפתח הוא למצוא נישה בתוך האינטרסים של הלקוחות שלך ולתת להם מקום להתחבר. ככל שהקבוצה גדלה, תוכלו לשתף את התוכן שלכם במשורה, כגון מאמרים רלוונטיים או טפטים.
לדוגמה, הקבוצה 'ארומתרפיה אתית' מנוהלת על ידי קמעונאית שמן חיוני Stillpoint Aromatics, ויש לה יותר מ 13,000 חברים. זה נוצר כמשאב לצרכנים כדי לדון שם בשמנים אתריים ,במקורם וכיצד להשתמש בהם בבטחה וזה גדל באופן אורגני דרך חברים המזמינים את חבריהם.
עם זאת, צריך לנקוט בזהירות: לא להשתמש בקבוצה כדי לקדם מכירות או קריאות לפעולה. למשל, הדף 'ארומתרפיה אתית' מאפשר דיון והמלצה על יבואני שמן אחרים.
- 'לחשוב אסטרטגי' באשר לשם הקבוצה שלך.
בעת יצירת קבוצה, מומלץ לקרוא לה על שם מה שאנשים מחפשים בפייסבוק כדי להגדיל את הסיכויים שהגולשים ימצאו אותה. לדוגמא, משתמשים בטקטיקה זו בקבוצת פייסבוק Bengal Cat Club עבור אתר האינטרנט BengalCatClub.com, אשר זכתה מאז הקמתה בלמעלה מ -10,000 עוקבים.
טקטיקה זו יכולה לעבוד עבור כל קבוצות פייסבוק העוסקת בכל תחום/תעשייה, ולתרום רבות לקידום המודעות למותג. זה רעיון טוב שרוב האנשים לא משתמשים בו.
- עדכן תדיר את ה"סטורי" של הדף בפייסבוק.
הסטוריז של פייסבוק גורמים לפרסום פוסטים לעתים קרובות בפייסבוק להיות הרבה יותר זמין .
הסיפורים אינם בהכרח קשורים לחדשות הספציפיות של החברה, הם יכולים להיות כל דבר שאתה חושב עליו, למשל משאלות כיפיות ועד קישורים מעניינים, כל דבר כדי לשמור על מעורבות הקהל שלך ולגרום לסבירות גבוהה יותר להקליק על הפרופיל העסקי. הוספת סטוריז לפייסבוק אינם דורשים ערך ייצור מובהק.
לסוג זה של תוכן יש תחושה יומיומית, תוך כדי תנועה. הגולשים מרגישים כאילו הם מאחורי הקלעים וזה עובד. באופן דומה, בשידורים חיים גוברת הפופולריות. מהדרכות איפור, דרך סיורים באולפנים, מותגים יכולים להחיות אינטראקציה עם האוהדים. אלה יכולים להיות שמורים ומשותפים, ויש להם ערך גם בהיבט של התגובות.
- אל תתעסק במדדים תפלים.
לעסקים קטנים נוטים להיות תקציבי שיווק מוגבלים יותר, ולכן הם צריכים להתמקד בדברים שמשנים את השורות התחתונות שלהם – ולא את אלה שגורמים להם להרגיש באופן זמני טוב, כמו לייקים.
בהתאם לעסק ולאסטרטגייה שלך, שיעור הקליקים, 50% צפיות בסרטון והודעות שהתקבלו הן רק חלק מהערכים המשמעותיים והפעילים ביותר.
- נצל את שירות הלקוחות של פייסבוק.
מותגים קטנים יכולים להיעזר בפייסבוק כדי להתמודד עם כל סוגיות שירות לקוחות המתעוררות הרבה כמו שחברות משתמשות בבוטים כדי לתקשר עם לקוחות אונליין.
"הקהל מצפה לתשובות בתוך דקות ופייסבוק הוא הפלטפורמה האידיאלית לשימוש כאשר רוצים לפתור בעיה או אפילו רק להודות ללקוח על הביקורת החיובית שלו.
- פרסם פוסטים עם תקציב (קטן).
מומלץ להוסיף תשלום – אפילו קטן – כדי להבטיח חשיפה.
נסו לבצע ניסויים עם סוגים שונים של תוכן, הודעות, תמונות ושעות ביום, והשתמשו במערכת פנימית של A / B טסטינג של פייסבוק כדי לבדוק מה יכול לסייע למקסם את המודעה שלכם. פרסום ללא תקציב הוא עכשיו רשמית בזבוז זמן. עדיף הרבה יותר לפרסם רק מדי פעם בתקציב קטן כדי להבטיח שהתוכן יגיע ללקוחות שלך וללקוחות הפוטנציאליים.
מודעות פייסבוק יעילות משום שהן מאפשרות לך להתאים אישית את הקהל לפי מיקום, גיל ועוד.
לפעמים הכי טוב שמודעות אלה נראות ונשמעות לא אחרת מאשר פוסט רגיל בפייסבוק. כמו כן פוסטים מקודמים של וידאו ותמונות פועלים בצורה הטובה ביותר.
- צמצם את הקהל שלך.
כדאי לצמצם את הצופים ולבדוק מה ייצור את התוצאות הרצויות ביותר עבור מטרה מסוימת.
ניתן לחשוב על זה כאילו אנחנו מפעילים מודעות טלוויזיה בערים שונות.
עבור קבוצה קטנה של חובבי קפה מסוים בארה"ב, צומצמו משתמשי פייסבוק לאלה שאוהבים קפה באריזה כחולה של חברה מסויימת. משם, היה ניתן לחקור מה עוד חובב הפלח הדמוגרפי הזה.
אפשר לעשות את זה עד שמגיעים ל כ -30 עמודי פייסבוק אחרים כדי להתחיל לצמצם את קהל היעד ,לפני שמתחילים לבדוק את הקריאייטיב של המודעה.
- שקול לקדם (Boost) פוסטים.
הבוסט של פוסט פייסבוק מאפשר למשתמשים להרחיב את הקהל של הפוסטים שלהם בגידול מהיר ולמקד ללקוחות בעלי עניין רב ורלוונטי – בתקציב קטן מאוד.
לא רק שזה יכול לעזור להחזיר את טווח החשיפה האבודה משינויים אלגוריתמיים מתמשכים, זה גם יכול להגדיל את הנראות שבסופו של דבר יוצרת תנועה לתוכן שלכם ו/או רכישות של המוצר, או השירות שלך. למעשה, ראינו שהפוסטים הפופולריים ביותר יוצרים אלפי קליקים עבור שתיים או שלוש אגורות לכל קליק.
בזמן שיש ערך עצום להגדרת קמפיין גדול יותר במנהל המודעות, לפעמים אתה באמת רוצה רק כמה קליקים כדי להתחיל. עם פוסטים מקודמים, פשוט מגדירים את קהל היעד שלכם, את התקציב שלכם וזה פשוט ורץ.
עם זאת, עסקים קטנים צריכים להיות זהירים עוד יותר לגבי האופן שבו הם מוציאים את התקציבים שלהם ומקדמים את הפוסטים שלהם בפחות מיקוד, הצעות מחיר לקליק ואופציות תמחור.
בסופו של דבר, זה אומר פחות "לזרוק" את הכסף של הפרסומת בכל מקום. עסקים קטנים משתמשים בפוסטים מקודמים משום שהם מהירים ואין להם זמן לעסוק בזה. למרבה הצער, הם מוותרים על השליטה בפרסומות שהקהל שלהם רואה.
- השתמש בפוסטים מקודמים כדי לבצע אופטימיזציה של מודעות.
כדאי להשתמש במודעות פייסבוק ולקדם את הפוסטים לפי הסדר הזה.
על ידי יצירת שתי מודעות ומתן דחיפה קטנה של כ -200 ש"ח כדי לעודד מעורבות ראשונית, עסקים קטנים יכולים לראות איזו מודעה מניבה את המעורבות הגדולה ביותר, כגון סימוני 'אהבתי', שיתופים ותגובות. לאחר מכן מפרסמים יכולים ליצור מודעת פייסבוק במנהל המודעות עם יעד ההמרה שלהם, אך במקום ליצור מחדש את המודעה, הם יכולים לעשות שימוש חוזר בפוסט המקודם בדיוק בתור הקריאייטיב שלהם, עם סימוני 'אהבתי' ושיתופים שכבר נמצאים בפוסט.
זה יעזור למודעה שלך להמיר יותר טוב מאשר אם אתה מריץ פיסה חדשה של קריאייטיב ללא לייקים או שיתופים מלכתחילה.
כדי להפעיל את ההודעה בדיוק עם ה"הוכחה החברתית", עבור אל הדף העסקי שלך, גלול כדי למצוא את ה boosted post ולחץ על התאריך והשעה בחלק העליון של ההודעה. כתובת האתר מכילה מספר פוסט ייחודי, שאותו תוכל להעתיק ולהדביק בעת יצירת המודעה על ידי לחיצה על 'השתמש בפוסט הקיים' והזנת המזהה תחת קריאייטיב.
- למד כיצד להשתמש בכלי העורך של פייסבוק- Power Editor
אם אתה רציני בנוגע לפרסום ב- Facebook, רצוי ללמוד את כלי הFacebook’s Power Editor כדי לקדם פוסטים.
הוא מאפשר להגדיר קמפיינים של A/ B טסטינג, ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך פיקסלים של המרות ולהשתמש במודלים מתקדמים למתן הצעות מחיר.
- השתמש בקטלוג המוצרים של פייסבוק.
שימוש בקטלוג המוצרים של מודעות פייסבוק הוא לא "הזדמנות מבוזבזת".
תבנית זו היא דרך בטוחה ליצור חוויית גלישה עשירה עבור קונים, המעודדת גילוי מוצרים ומעורבות רבה יותר. זה גם הכלי המושלם ליישום דינמי של שיווק מחדש. שלא לדבר על כך שזה מאפשר לחבר קטלוג קיים מפלטפורמה אחרת, כמו גוגל.
לקוח e-commerce יכול לשדרג מכירות משיווק מחדש ב- Facebook בכ -300% לאחר יישום קטלוג המוצרים של Facebook..
יש חברות שה- Return On Ad Spend ) ROAS ) שלהם עלה מ 600 ב 3000% ו עלות הCPA שלהם ירדה מ 45 $ ל 9 $.
- בנה את קוד המעקב שלך באופן אסטרטגי.
הפיקסל של פייסבוק אוסף נתונים על מי שמבקר באתר האינטרנט שלך ומאפשר לך לחזור ולשווק לאותם צרכנים מאוחר יותר.
לפייסבוק יש גם תכונה דומה, המאפשרת לך למקד לאנשים שיש להם הרגלים מקוונים דומים למבקרים באתר שלך.
קמפיין המודעות הבא שתגדיר יכול להיות מוצלח יותר אם תוכל לטרגט באופן ספציפי לאנשים שאתה יודע שיש להם נטייה לקיים אינטראקציה עם הקמפיין שלך. פיקסל זה יכול לעזור לך למקסם את המיקוד החכם הזה.
עם זאת, אם הפיקסלים שלך בפייסבוק לא יוטמעו כראוי, אתה תפסיד מכיוון שאינך מקבל את הנתונים הדרושים לך.
המותגים החכמים עושים את כל הנדרש כדי להפוך את מעקב ההמרות, את האופטימיזציה ואת השיווק מחדש לקלים יותר. פיקסל הוא הכלי המושלם לעשות זאת. זה מה שעוזר לך למצוא לקוחות חדשים הדומים למבקרים באתר שלך. למרבה ההפתעה, רבות מהחברות שאנחנו בדקנו לא הגדירו את זה.
לקוח שהוא עסק קטן מסוגל להפוך את פייסבוק לערוץ שהביא לבזבוז סכום בן שמונה ספרות, שהוא יותר ממה ששילם בכל אחד מהערוצים האחרים.
אם הפיקסל שלהם היה בסדר, זה אף פעם לא היה קורה.
- השתמש בקהלים מותאמים אישית ב- Facebook כדי לטרגט מחדש משתמשים שצפו בסרטונים שלך.
אחת האסטרטגיות היעילות והעקביות ביותר היא שימוש במודעות וידאו כדי לטרגט קהלים חמים.
אחד הדברים הגדולים של מנהל המודעות של Facebook הוא היכולת ליצור קהלים מותאמים אישית עבור המודעות שלך, על סמך משך הזמן שאנשים צופים בסרטונים של הקמפיין.
לדוגמה, רופא שיניים יכול להריץ פרסומת וידאו לקהל קר המדבר על כמה חשוב ניקוי השיניים. לאחר שוידאו ניקוי השיניים כבר עובד במשך כמה ימים, נוכל אז להגדיר מודעת שיווק מחדש המציעה בהנחה ניקוי שיניים לפציינטים חדשים.
.בדרך זו, אנחנו יודעים שהם מעוניינים כבר בניקוי השיניים, כך שהמודעה שלנו תהיה הרבה יותר רלוונטית ויעילה. אבל אם היינו רק מציעים במודעה את ההנחה של ניקוי השיניים לקהל קר, שיעור המעורבות בהצעה היה הרבה יותר נמוך.
חברת התקנה של פאנל סולארי וכירופרקט השתמשו באסטרטגיה זו כדי לסייע ביצירת לידים.
מה שהופך אסטרטגיה זו לכל כך יעילה הוא שאנחנו חושפים את ההצעה רק לאנשים שצפו במעל 75% של הסרטון הראשון. אז אנחנו יודעים שהם מתעניינים בתועלת של כירופרקטיקה – כבר ראינו אותם מראש, במידה מסוימת. בתוך שבוע אחד, עם הוצאה מינימלית על מודעות, יצרנו 18 לידים להתאמה כירופרקטית חינם.
- צור קהלים שמורים.
שלא כמו קהלים מותאמים אישית, קהלים שמורים הם אלה שמגדירים באמצעות אפשרויות המיקוד הרגילות של מודעות Facebook. אבל במקום להגדיר את הקהל שלך בכל פעם שאתה יוצר מודעה, או רוצה לתת בוסט לפוסט, תוכל ליצור קהלים שמורים שתוכל להשתמש בהם בכל פעם שאתה מפעיל מסע פרסום.
זוהי אפשרות נהדרת להשתמש בה אם מתכננים מיקוד לקהלים דומים בכל פעם שיוצרים מודעות ספציפיות, או מקדמים פוסטים בדף העסק. במיוחד כאשר אתה מייצרים מודעות ופוסטים בכמות המונית, זה חוסך הרבה זמן וכסף.
- בדוק אסטרטגיות שונות למתן הצעות מחיר.
בדקו אסטרטגיות הצעת מחיר שונים, כולל סכום ההצעה וסוג.
תוכלו ליצור ארבע או חמש קבוצות מודעות שונות עבור מודעה זהה עם סכומים וסוגים שונים של הצעות מחיר (בידים), לאפשר להן לפעול למשך שבוע או שבועיים, ולאחר מכן להקטין את קבוצות המודעות עם הביצועים הנמוכים ביותר ולתת לתוצאות הטובות ביותר של הצעות מחיר להמשיך לפעול.
בנוסף, בבדיקה של יותר מ -1,000 עסקים קטנים בארה"ב מאז 2013, עלה כי חלק מהחברות משתמשות בהצעת מחיר לפי המרה, אבל אין מספיק המרות שניתן לעקוב אחריהן כדי ליצור אופטימיזציה.
פייסבוק מתעקשת כי מערכת המודעות צריכה לייצר 15 עד 25 המרות בשבוע לפחות שיספקו מספיק נתונים כדי להצליח. זה יכול להיות קשה להשיג זאת אם החברה שלך רק התחילה את הפרסום והתקציב שלך הוא קטן. בבדיקה שלנו, לעתים קרובות אנו רואים את הצעות המחיר המשמשות להמרות עבור קבוצות מודעות שמקבלות פחות ממספר המרות זה, כלומר אם קבוצות המודעות שלך לא יכולות להניב 25 רכישות בשבוע, תוכל לנסות להגדיר את אירוע ההמרות שלך כ"הוסף לעגלת קניות", או אירוע נוסף קרוב יותר לחלק העליון של המשפך.
- אל תשכחו לבדוק מיקומי מודעות.
נסה את מודעות ה- Newsfeed וגם את הצד הימני כדי לבדוק מה הביצועים הטובים ביותר. המודעות הימניות בצד, בעוד שהן זולות יותר ממודעות הניוז פיד, עשויות שלא לקבל את הכמות הרצויה של קליקים או המרות".
- נצלו את השיווק מחדש של קישורים.
אם אתם משתמשים בשיווק מחדש של מודעות ב- Facebook כדי להגדיל את ההמרות ולמשוך מבקרים אל אתר החברה, עליכם להשתמש גם בשיווק מחדש של קישורים. זה מאפשר לבנות את רשימות השיווק מחדש ולהגיע לקהלים שלא ביקרו באתר שלכם לפני כן, אבל שהושפעו מהמותג ע"י מדיה חברתית.
בעצם שיווק מחדש ע"י קישור מאפשר לך להוסיף פיקסלים של שיווק מחדש לקישור הקצר שלך בעת שיתוף תוכן מרוכז. כל מי שלוחץ על תוכן זה יכול להיות ממוקד מחדש עם מודעות רלוונטיות ,אז אפשר לטרגט גולשים שלחצו על הסיקור התקשורתי, ביקורות או חדשות בתעשייה הקשורים לעסק שלך, גם אם הקישור מוביל לאתר של צד שלישי.
לדוגמה, דף אירוע המתארח באתר של צד שלישי, מכיוון שהקישור הקצר כולל פיקסל עם שיווק מחדש, כל מי שמקליק על הקישור, או מקליד אותו בדפדפן שלו מתווסף לרשימת הפייסבוק של חברה X והוא יהיה חשוף לאחת ממודעות הבאנר של החברה בפייסבוק.