מסעות פרסום בחגים – דברים קטנים, הבדל גדול
החגים בפתח, ואיתם הזדמנויות עסקיות. כי בשבילנו, החגים הם תירוץ לכל דבר. הם תירוץ להתחדש, הם תירוץ להתחיל התחלות חדשות, הם תירוץ גם לדחות דברים לאחר כך. לא משנה מה המוצר שאתם מוכרים, תהיו בטוחים שאתם יכולים לצרף אליו את הביטוי "לקראת החגים", וזה ייראה טוב והגיוני לקהל הלקוחות.
כאשר אתם פותחים קמפיינים שונים בתקופה זו – סוף אוגוסט ועד סוף ספטמבר, בין אם מדובר בניוזלטרים, דפי נחיתה, מודעות גוגל, תנו להם נגיעה קצת יותר אישית ונוגעת, והלקוחות שלכם בישראל יגיבו בהתאם. הנה כמה דרכים שאפשר להשתמש ב"רוח החגים".
טמפלייט מיוחד לחגים – רק חשבו איזה טמפלייט יכניס אתכם למצב רוח לקניות:
עוד עיצוב רגיל ובנאלי, שהלקוחות שלכם כבר רגילים לראות מפעמים קודמות, או משהו רענן, צבעוני ומזמין, שישבור את השגרה בשבילם ויבשר שהחגים עוד מעט כאן – משהו יותר "חגיגי" שיכלול "תפוח בדבש", גרעיני רימון, סוכה, שופר או ראש של דג?
אוקיי, אולי אפשר לוותר על האחרון. אבל האחרים בהחלט רלוונטיים. עצבו לכם טמפלייט ייעודי לחגים לכל אמצעי פרסום שאתם משתמשים בו. בין אם זה ניוזלטר או עמוד נחיתה, נגיעה קצת יותר רלוונטית לתקופה יכולה לעשות פלאים אצל הלקוחות שלכם.
לכו על הרגש – לא רק הטמפלייט יכול להשתנות ולעבור עריכה, גם המלל והמסר שלכם ללקוחות. הרי אנחנו בתקופת החגים, כולם חושבים על משפחה והתחדשות, היש זמן טוב יותר ליצור קשר מעט רגשי עם הלקוחות שלכם?
הדגישו את המשותף, פמפמו מוצר שיתאים בדיוק לרוח החג, משהו שבני המשפחה יאהבו לראות. נסו לשכנע אותם שתחילת השנה החדשה, היא בדיוק הזמן לנסות משהו חדש ומסעיר שהם לא ניסו קודם לכן.
צרו מודעות Google Adwords מותאמות לחגים, ניוזלטר מותאם וגם דף נחיתה. עשו את המאמץ ואף ערכו במעט את הטקסט הפותח בעמוד הבית. אפשר גם להוסיף מודעה חגיגית שתעיד על כך ש"גם אתם נכנסתם לרוח החגים".
מבצעים – הדבר היחיד שאנחנו אוהבים יותר מקניות או חוויות זה קניות או חוויות במבצעים. פנקו את הלקוחות שלכם במבצע מיוחד לתקופת החגים, וכמובן שחשוב לציין זאת בפניהם.
בין אם מדובר בהנחות מיוחדות, משלוחים חינם, כניסות מוזלות לאתרים וחוויות משפחתיות או רישום מוקדם במחיר מוזל (לקורסים למשל), הלקוחות אוהבים לחשוב שהם מקבלים בונוס בגלל התקופה הזו.
רעיונות למתנות או חוויות – במקום לתת ללקוחות לשוטט בקניונים ולעבור מדוכן לדוכן, להסתכל על מעמדים ליין, סלסילות לעיתונים ומגזינים, סבונים בצורת פרחים ופרחים בריח של סבונים, הביאו אליהם רעיונות מקוריים למתנות.
הקלו על הלקוחות והדגישו בפרסומים שלכם את המתנות המושלמות, שיתאימו בדיוק לצרכים של בני הזוג שלהם / של ההורים שלהם / של הילדים שלהם. הצגת רשימת רעיונות: "מה לקנות לבני המשפחה?" יכולה לחסוך ללקוחות שלכם זמן וכאבי ראש מיותרים.
אם הינכם מפרסמים מקום לבקר בו, בין אם מדובר באטרקציה או מקום הארחה, זכרו שכולנו מעדיפים כי הרעיון יגיע היישר אלינו, מאשר לרוץ ולחפש "דברים לעשות עם הילדים בחג", ולעבור על אתרים שלא עודכנו מ-2007.
לא לשכוח – עם כל הדגש על רוח החג, מבצעים ומתנות, אל תשכחו להביא את "הקריאה לפעולה" הקלאסית שכולנו התרגלנו אליה. אל תתנו ללקוחות להתבלבל לרגע בין "אגרת לחגים" או סתם ברכה לחג לבין פרסום ייעודי לחגים.
וכמובן, אל תשכחו להגיד להם "תודה רבה וחג שמח". זה דבר שתמיד כיף לכולם לשמוע.
אז…תודה רבה וחג שמח!