לפני התמקדות במילת מפתח חדשה, חובה להעריך את הקושי של השוק. זה נעשה על ידי ניתוח תחרות מילות מפתח, כלומר המדד של כמה קשה יהיה לדרג עבור מילת מפתח מסוימת. התחרות על מילת מפתח יכולה להשתנות בהתאם למידת הפופולריות של מילת המפתח והתחרות בתעשייה. המחקר יעריך כמה זמן ומאמץ דרוש כדי להשיג את דירוג הדף שלכם עבור מילות מפתח מסוימות. אבל השאלה היא, איך שופטים את התחרותיות של מילות מפתח? מהם הגורמים המעורבים בניתוח מילות מפתח תחרותיות? האם יש כלי מילות מפתח ספציפי או כלים שבהם ניתן להשתמש כדי לנתח את תחרות מילות המפתח ביעילות?
טיפ #1
כאשר שוקלים להיכנס לשוק חדש עם אתר אינטרנט חדש, יש להסתכל על תוצאות החיפוש של SEOtoolbar ב- Firefox. הכלי נותן הרבה נתונים על גיל האתר, קישורים לדפי הדירוג ואתרים, אם אנשים מינפו שמות דומיין, הערכות התנועה באתר, ומידת כוח המותג בשוק. הפרמטר האחרון מגיע בעיקר כדי להכיר את האינטרנט כמו שצריך ולהבין היטב את השווקים בהם אתה פועל. אם מדובר בשטח חדש שלא ידוע עד כמה חזק הוא, לחצו על חלק מהקישורים. הרקע יכול לעזור ולתת מידע נוסף ותובנות.
טיפ #2
בהנחה וצריך לבצע מחקר מהיר, אפשר להסתכל על מודעות הפרסום המשויכות לתוצאות השאילתה. אם הן משמעותיות ומקדמות תחומים רלוונטיים (בניגוד למפרסמים "בהתאמה רחבה"), זהו סימן שהביטוי תחרותי. כמו כן כדאי להסתכל על שני הדפים הראשונים של התוצאות האורגניות. אם כולם משתמשים בשאילתה בתגי כותרת וכתובות אתר של דפים, זהו סימן שהשאילתה תחרותית. לבסוף, אם עיון מהיר בפעילות מילות מפתח בכל כלי SEO מרכזי מציג שאילתות קרובות משמעותיות (בנוסף לתנועה משמעותית עבור השאילתה הראשית), גם זהו סימן שהשאילתה תחרותית.
טיפ #3
כאשר בוחנים מילת מפתח חדשה עבור אתר חדש שהוקם: לפעמים קל לפרסם רק תוכן ולראות איזה דירוג התקבל עבורו. כל עוד משפרים את כותרות הדף ,אפילו טוב יותר ללכוד וריאציות זנב ארוך של מילות מפתח רלוונטיות יותר, אז גם אם לא מדורגת ה"ליבה" / מילת המפתח השורשית, עדיין ניתן להרוויח קצת על ידי דירוגים עבור וריאציות של מילת המפתח. וזכרו: התוכן לא צריך להיות מוכוון מכירות או תוכן מושלם, אלא רק כדי לבדוק את השוק. ניתן פשוט להקים פוסט בבלוג חדש ולבדוק. מי יודע? "עלול" להיות מזל, והתוכן עשוי להתברג יפה בדירוג מיד, או שזה עשוי רק לדרוש אופטימיזציה מינורית כדי לדרג טוב יותר.
אם יש מזל, אז המשימה הושלמה. ואפשר לעבור אל יעדי מילות המפתח הבאים.
אם אינכם מצליחים למצוא את הדף שלכם בתוצאות החיפוש, נסו לעבור אל וריאציה סמוכה יותר לזנב ארוך יותר של המילה. לאחר מכן, בנושאים שבהם מקבלים תוצאות טובות- תמיד אפשר לבחור להפוך איכותיים, מוכווני מכירות עם תוכן ממוקד במילות מפתח.
טיפ #4
קחו את 5 תוצאות העליונות, בדקו מיהם ובאילו תחומים עוסקים ומצאו מתי תאריך הרישום המקורי עבור כל אחד. אם כל הדומיינים או רובם נרשמו לפני למעלה מ -5 שנים, תוכלו לקבל דירוג של דומיין מהימן.
טיפ #5
השתמשו בשאילתה של: (allintitle (all-in-title "ביטוי" כדי לקבל הערכה גסה כמה אנשים משתמשים בביטוי זה בתג הכותרת שלהם. זה בערך יחשוף כמה מתחרים יש והאם הדף שלהם צריך אופטימיזציה מינימלית עבור ביטוי זה. לאחר מכן חפשו בפינה השמאלית העליונה לראות כמה תוצאות הוחזרו. לדוגמה, חיפוש פשוט: מנהל בית ספר- מחזיר 1,990,000 אתרים אבל חיפוש allintitle: "מנהל בית ספר" מחזיר 70,900 אתרים. זה מספק מידע הרבה יותר ברור.
טיפ #6
הדברים העיקריים שיש לבחון בעת קביעת התחרותיות של מילות המפתח הם נתונים של Google AdWords (במיוחד נפח החיפוש), ואיכות האתרים המדורגים היטב באופן אורגני עבור אותה מילת מפתח. לאחר מכן יש לערוך השוואה ישירה עם האתר שעליו עובדים מול הדף של אתר המדורג גבוה באורגני לתת לנו מושג כמה רחוק צריך ללכת. כדאי גם להסתכל על מילות מפתח זנב ארוך שרלוונטיות, כי התחרות והביצועים יכולים להשתנות במידה ניכרת. בסופו של דבר, זה באמת תלוי באסטרטגיה שיווקית ולא בהכרח תחרות על מילת מפתח. אם יש מספיק שליטה וגמישות באתר שמנסים לדרג – כולל היכולת לפרסם תכנים באיכות גבוהה לעתים קרובות, ליצור משאבים אלטרואיסטיים ולשפר את אופן קידוד האתר – ניתן להתחיל לשפר את מיקומי הביטויים במהירות. גם בזמן מועט יחסית, במדיה וטכניקות בניית הקישורים בהן משתמשים אינן מסוכנות מדי, והאתר לא נענש או מגורש, האתר יהיה בדירוג גבוה באורגני עבור רוב ביטויי מפתח להם אתם מכוונים.
סיעור מוחות על רשימת מילות מפתח בקמפיין PPC :
טיפים נוספים עבור מילות המפתח – שלב התכנון:
טיפ #7: נקודת המוצא למחקר מילות מפתח באדוורדס, צריכה להיות דף הנחיתה של האתר שהמודעות יקשרו אליו. יש להתחיל בסריקת כל דף וכל מילות המפתח הרלוונטיות מהטקסט. בהנחה שיש אתר כתוב היטב ורלוונטי, צריך להיות מספיק חומר כדי להרכיב רשימה מקיפה למדי של מילות מפתח הקשורות ישירות למוצרים או לשירותים שלך.
מילות המפתח יכולות להיות מחולקות לפי הסוגים הבאים:
- מונחי מותג – כל מילות המפתח שמכילות את שם המותג שלך ואת המונחים המהווים סימנים מסחריים.
- מונחים כלליים – מונחים הקשורים למוצרים (מילות מפתח של אתרי מסחר אלקטרוני) או שירותים המוצעים באתר
- מונחים קשורים – מונחים שאינם קשורים ישירות למה שאתה מוכר, אך ייתכן שמשתמשים המעוניינים במוצרים או בשירותים שלך מחפשים.
- המתחרים – שמות המותג של המתחרים שמציעים מוצרים ושירותים דומים לשלך.
הצעת מחיר -"ביד" למותג של מתחרה הוא בדרך כלל יקר, ועלול לבלוע במהירות תקציב צנוע, כך שאם אין לכם "ריפוד" נוח של כסף לשחק איתו ו / או שאתם מעלים במיוחד סוג של קמפיין "כיבוש", חשבו אם ההחזר על ההשקעה שווה את זה.
טיפ #8
שים את עצמך בנעליים של הלקוחות שלך. אילו סוגי מילים ושאילתות היו צריכים להקליד לתוך תיבת החיפוש כדי להביא אותם לאתר האינטרנט שלך? התחל עם מילות מפתח רחבות ועבור אל הספציפי. לדוגמה: מכנסיים -> מכנסי גברים -> מכנסיים קצרים לגברים -> מכנסיים שחורים קצרים לגברים. כלול וריאציות ומילים נרדפות ברשימת מילות המפתח שלך. מנועי חיפוש יכולים לפעמים ליצור קשרים בין מונחים קשורים (כגון ההבנה ש"נעלי ספורט "ו"נעלי ריצה" הן אותו מוצר), אך לא תמיד, לכן כדאי לכלול אותן – במיוחד אם אתה מתכנן להגדיר את סוג ההתאמה שלך בדיוק. כנ"ל עבור קיצורים, ואפילו ב"רבים".
אם ניקח את מילת המפתח "מכנסיים קצרים לגברים" מלמעלה, יש להכניס וריאציות כגון: מכנסיים לגברים/ מכנסי גברים קצרים/ מכנסי ברמודה לגברים/ מכנס קצר לגברים/ מכנסי ג'ינס קצרים לגברים/ מכנס גברים קצר וכו'.
טיפ #9
שקלו התמקדות בעת בחירת מילות מפתח. לפעמים זה יכול להיות מועיל לכלול מונחים רחבים בקמפיין (בדרך כלל מילים בודדות או ביטויים קצרים), משום שיש להם נפח חיפוש גבוה יותר – עם זאת, מילת מפתח רחבה כגון "מכנסיים" יכולה לשמש אנשים המחפשים מכנסיים ארוכים לנשים, מכנסיים לילדים, חולצות גברים, וכן הלאה, כך שהמוצר שלכם לא תמיד יהיה רלוונטי להם. מצד שני, ביטוי ארוך זנב ספציפי מאוד עם מילת המפתח כמו "מכנסיים שחורים קצרים לגברים" עשוי לקבל רק מספר מועט של חיפושים בחודש, אך סביר יותר שהמשתמש ילחץ על המודעה שלכם ויעקוב אחריה ואף יבצע רכישה, מפני שזה בדיוק מה שהגולש מחפש. כבונוס נוסף, מילות זנב ארוכות הן פחות תחרותיות ולכן פחות יקרות.
טיפ #10
כל מילות המפתח הקשורות למוצר או לשירות שלך יכולות להיות מועילות למשיכת לקוחות, כי סביר להניח שהם יהיו מעוניינים במה שאתה מוכר. לדוגמה, אם אתה מוכר מזון לכלבים אתה יכול לכלול נושאים שבעלי הכלבים יחפשו, כגון: גזעי כלבים, בעיות בריאות הכלב, פנסיון לכלבים, אביזרים לכלבים, וכן הלאה.
Google Suggest משמש כאמצעי למחקר מילות מפתח. הוא מאפשר להציג הצעות שמגיעות לפני סוף הביטוי. בדרך כלל, כאשר מתחילים להקליד שאילתת חיפוש, Google מציעה הצעות להשלמת הביטוי.
ההצעות של Google מבוססות על תוכן אמיתי שחי באינטרנט ומנסה לחבר משתמשים עם התוכן שהם מחפשים. בתור משווק, זה מועיל כי זה מראה מה כבר קיים בנישה שבה אתם פועלים, ואם אין לכם תוכן על נושאים אלה עדיין, זה כדאי. אבל מה אם תרצו הצעות למונחים שמגיעים בתחילת או באמצע של ביטוי/ מילת מפתח? זה המקום שבו "קו תחתון" נכנס. אפשר להשתמש בקו תחתון בכל מקום בשאילתת החיפוש שלך כדי לקבל הצעות לחיפושים שממלאים אותו קו ריק.
טיפ #11
לגנוב מילות מפתח/ רעיונות מה"מודל לחיקוי" שלכם. או: פשוט "לגנוב" מהמתחרים. האם יש אתרים בתחום שלכם שאתם צופים בהם בקנאה? בשיווק באינטרנט למשל? Moz ו- Buffer הכלים לתכנון מילות מפתח, כוללים תכונה המאפשרת להכניס כתובת אתר כדי לראות באילו מילות מפתח אנשים משתמשים כדי להגיע לאתר. אולי הציפייה מכם להשתמש בתכונה עבור האתר שלכם, אבל נחשו מה? אפשר לשים כל כתובת של אתר שם! פתחו את 'מתכנן מילות המפתח' והכניסו את כתובת האתר של "המודל" בשדה 'כתובת דף הנחיתה', ולאחר מכן לחצו על 'קבל רעיונות'.