חדש ב-AdWords – תוסף תמונות אוטומטי למודעות

by אקטיביטק - שיווק דיגיטלי | 21 בפברואר 2016 16:08

בחודש האחרון מפרסמים רבים בפלטפורמת הפרסום של גוגל (AdWords) הופתעו לגלות שמודעות הטקסט שלהם ברשת המדיה ושיווק מחדש (Remarketing) מוצגות לצד תמונות שלא הם בחרו. בדיקה מעמיקה מול גוגל חשפה כלי חדש שטרם נעשה בו שימוש בעבר – תוסף תמונות אוטומטי. בגוגל הבינו שניתן לשפר את ביצועי המודעות בפרט ואת ביצועי הקמפיינים ככלל ע"י הגדלת נפח המודעה עצמה והוספת אמצעים ויזואליים אשר יניעו לפעולה את הגולשים ויהפכו את הקמפינים לאפקטיביים יותר.

אז איך בדיוק עובד התוסף ומה הוא עושה בפועל? פלטפורמת הפרסום AdWords סורקת את מילות המפתח בגוף המודעה ומחפשות תמונות רלוונטיות במאגר התמונות של גוגל. כך לדוגמא, לצד מודעה שמפרסמת חנות למכירת בעלי חיים תוצג תמונה של כלבים, חתולים וכו'. לצד מודעה שמפרסמת חבילות נופש לתאילנד יוצגו תמונות של חופים בקופיפי או לחילופין מטוס בהמראה. חשוב להדגיש שהתוסף פעיל אך ורק בקמפיינים בהם קיים שימוש במודעות טקסט ברשת המדיה ו/או בשיווק מחדש. התוסף איננו משפיע כלל על רשת החיפוש מאחר וכאן באופן גורף לא ניתן לפרסם מודעות עם תמונות אלא רק מודעות טקסט.

האם התוסף הזה מתאים ויעיל בכל קמפיין? אז זהו שלא. בשלב זה למפרסם אין יכולת טכנית להפעיל את התוסף הזה בחשבון מסוים מאחר והוא פועל באופן אוטומטי במרבית החשבונות. במקרה בו המפרסם מעוניין להפסיק לאלתר את השימוש בתוסף – עליו לפנות לגוגל ולמלא טופס מתאים. לאחר אישור הטופס (מס' ימי עסקים) יופסק השימוש בתוסף.

באיזה מקרים מפרסם לא ירצה להשתמש בתוסף? במידה והתחום בו המפרסם עוסק הוא ממוקד ומתרכז במספר מוצרים מצומצם, מומלץ לבקש מגוגל למנוע את השימוש בתוסף האוטומטי בחשבון. לדוגמא, אם יש לי קצבייה ואני מוכר בשר כשר, אני לא ארצה שהמודעה שלי תוצג לצד מודעה של בשר חזיר או בייקון. כנ"ל לגבי עולם הצימרים, עדיף שהמודעה שלי תוצג לצד תמונות שאני העליתי מאתר הצימרים שלי ולא מתמונה של צימרים שצולמה על הרים מושלגים בשווייץ. עם הזמן, המהנדסים של גוגל יעמלו לשיפור האלגוריתם וייעול שלו, כך שהתמונות שיוצגו יהיו רלוונטיות ביותר לשירות / מוצר שהמפרסם משווק.

למידע נוסף:

https://support.google.com/adwords/answer/6011901?hl=iw

מאמרים מומלצים:

הטרנדים החמים בשיווק דיגיטלי ב-2016

איך לפרסם במובייל ב-2016

Source URL: https://www.actvtec.co.il/blog/%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%91-adwords-%d7%aa%d7%95%d7%a1%d7%a3-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%98%d7%95%d7%9e%d7%98%d7%99-%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%95%d7%aa